Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-02-220 komment

Hogyan növeld weboldalad bizalomfaktorát?

Hiteles a weboldalad? Amikor a felhasználók először navigálnak egy új weboldalra, egy tanulmány szerint a honlap gazdáknak nagyjából 6 másodperc áll rendelkezésükre, hogy pozitív benyomást keltsenek a látogatóban.

  • A színeket, a weboldal sűrűségét, átláthatóságát 200 millimásodperc alatt csekkoljuk le (igen! ennyire kevés idő alatt!), majd eldöntjük, hogy maradunk, vagy egyből továbblépünk az adott weboldalról. Ez az úgynevezett expozíciós szakasz.
  • Ezt követően látogatónk további 3 másodperc alatt felméri, hogy tartogat e számára hasznos információt az oldal – vet egy pillantást a tartalomra, a nyelvtanra és a rendelkezésére álló eszközökre.
  • Majd további 3 másodperc alatt kattint egy linket, megnézi, hogy a tartalom felkelti e az érdeklődését.

Ennek a folyamatnak a végén – mindössze 6 (!) másodpercet követően – a felhasználó már véleményt alkotott arról, hogy a weboldunkat megbízhatónak tartja e vagy sem.

Bizalom weboldal Ugye, hogy mennyire minimális idő áll rendelkezésünkre meggyőzni a látogatót arról, hogy az oldalunkon van olyan érdekes szolgáltatás, információ, vagy termék, amire szüksége lehet?

Hogyan lehet becsalogatni, majd marasztalni a látogatót? És még ami ennél is fontosabb, hogyan tudod csökkenteni a visszafordulók számát, milyen bizalomépítő eszközökkel tudsz pozitívan hatni az emberi érzelmekre?

Fontos! A cikk elolvasása az olvasási sebességtől függően akár 5-8 percig is tarthat, de ne hagyd abba, ha már elkezdted!

1) Elégedett ügyfél ajánlások

Talán a legelső dolog ami mindenkinek beugrik mint az egyik leghatékonyabb bizalomépítő eszköz egy cég kezében: az ügyfél-ajánlások. Ezzel bizalmat építhetsz weboldaladnak, ajánlataidnak, vonzóbbá teheted szolgáltatásaidat/termékeidet. Ez természetesen nem is alaptalan, a fogyasztók körében az ügyfél ajánlások rendkívül hitelesek és kiemelkedő fontossággal bírnak a döntéshozatalnál. Ezen kívül ezeket az ajánlásokat fel lehet használni a közösségi médiában, vagy az email marketinged során.

Elégedett ügyfelek

Valós emberek (!) valós ajánlásai (!) segítenek tájékozódni a leendő vevőknek/ügyfeleknek. A hitelesség kedvéért az ajánlásokat lássuk el névvel, adjunk neki arcot, vagy hangot, készíthetünk audio, vagy videó ajánlást is. Ezzel is mutatod a felhasználónak, hogy az ajánlás hiteles, megbízható forrásból jön, hiszen ténylegesen be lehet azonosítani. Ez mind szép és jó, de mi a jó az ajánlásokban, ha minden egyes honlapon megtalálhatóak? Valóban a világ összes cége profi volna? Ezt ugye egyetlen halandó sem feltételezi…

Minimalizálni kell a fogyasztó aggályait. Hogyan tehetjük ezt meg? A cég egyes termékei, szolgáltatásai mellé tegyük oda az ügyfelek véleményét. Tehetünk egy számlálót, ami mutatja, hogy hányan döntöttek már a termékünk/szolgáltatásaink mellett. De csillagozási, vagy pontozási lehetőséget is felkínálhatunk az odalunkon a fogyasztóknak.

TIPP – Tedd ki Facebook vagy/és G+ követőidnek dobozát az oldalsávba, ami feltünteti az elégedett ügyfelek véleményét, egy számláló pedig megmutatja, hogy mennyien döntöttek már ajánlataid mellett!

2) Design

A design – mint bizalomépítő faktor – fölött sokan képesek átsuhanni. De azért néhány dolgot érdemes megfontolni. Gondold csak végig! Egy letisztult megjelenés – ami egyértelműen profizmusról árulkodik – lehetővé teszi a potenciális vásárlók számára, hogy tudják, ez az oldal nem csak addig marad életben és lesz elérhető a neten, amíg az ügyfél pénzét meg nem kapják.

Ezt tudván, egy jó desgin segít a weboldalad hitelességének megalapozásában még mielőtt egyáltalán interakcióba lépnének a honlapodon. Amennyiben nem veszed a fáradtságot, hogy a megjelenésed a profizmusról árulkodjon, akkor biztos lehetsz abban, hogy a felhasználó keres egy hitelesebb terméket, vagy szolgáltatást amit meg fog venni.

Audi.hu

Egy weboldal tervezésénél figyelembe kell venni, hogy a felhasználói élmény az egyik legfontosabb bizalomépítő elem. Ha a felhasználónak csavarognia kell az oldalon, hogy megtalálja a keresett információt, akkor valószínűleg csalódott és frusztrált lesz. Az emberek soha nem akarnak több energiát fektetni valamibe annál, mint amennyit feltétlenül muszáj. Amikor egy rosszul megtervezett honlap erre kényszeríti őket, akkor csorbulni fog a cégbe vetett bizalom és biztosra vehetjük, hogy elpártol tőlünk.

3) Díjak és elismerések

A díjak, elismerések, oklevelek, igazolások, plecsnik szintén kiugróan magas bizalomépítő faktorok. Vannak díjnyertes termékei, vagy szolgáltatásai cégednek?

Díjak és elismerések - bavaria.hu

Sok helyet nem foglalnak, mégis meggyőzőek, bizalmat ébresztenek! A felhasználó nagyobb biztonságban érzi magát miközben navigál az oldalunkon, vagy megadja személyes adatait ha a szeme előtt vannak a díjaink. Mégha egy olyan egyszerű dolgot is szeretnél kiszedni a felhasználóból, mint például az email címe, egy hiteles “bizalom” plecsni elhelyezése az oldaladon nagy segítséget nyújt ebben.

4) A hiteles cégbemutató

Adjunk meg elérhetőséget, legalább egy telefonszámot, vagy egy címet, amelyból látszik, hogy valós irodával és valós munkatársakkal rendelkezünk.

Hívj minket

Csak maga a tudat, hogy mondjuk egy késésben lévő megrendelésről élő hús-vér embernél lehet érdeklődni, annak a bizalom keltő hatása megintcsak nagy. Az, hogy a céged folyamatosan munkatársakat keres, folyamatosan bővíti csapatát, szintén hosszútávú gondolkodásról árulkodik. Ez tovább növeli a hitelességet és egyben azt is bizonyítja a potenciális ügyfeleidnek, hogy nem csak egyszerűen létezel a piacon, hanem folyamatosan fejlődsz, mindig a legjobb munkatársakat, munkaerőt keresed.

Mi az a webes elem, ami leginkább bizalmat ébreszt?
A Bemutatkozunk/Rólunk oldal. Ennek szerepe felbecsülhetetlen! Ráadásul tudtad, hogy az egyik leglátogatottabb oldal a weboldaladon? Egy biztos,  csak abból lesz potenciális vásárlód, akit a Bemutatkozunk oldaldon meggyőztél. Légy őszinte az ügyfelekhez, nem kell lehazudni a csillagokat az égről (SŐT!) ahhoz, hogy bízzanak benned!

5) Esettanulmányok

Egy esettanulmány nagyszerű eszköz arra, hogy felhívd magadra a figyelmet azáltal, hogy számos példát felhozol, számszerűsíted a növekedést, nem csak papolsz a levegőbe.

Különösen hasznosak lehetnek az esettanulmányok, amennyiben céged szolgáltatásokat értékesít. Mutasd meg, hogy szolgáltatásod mennyire nélkülözhetetlen és hasznos azoknak az ügyfeleknek, akik már vásároltak Tőled. Ahhoz, hogy ígéreteidet készpénznek vegyék, a termék vagy szolgáltatás hasznosságát igazolni kell.

6) Közösségi média

A közösségi média az egyik legjobb eszköze a bizalomépítésnek. Nemcsak hogy személyesen tudsz kommunikálni valamennyi meglévő ügyfeleddel, de leendő ügyfeleidnek is bebizonyíthatod, mennyire dinamikus és rugalmas a céged, aki pikk-pakk kezeli a felmerülő ügyféligényeket és problémák esetén is villámgyorsan reagál.

Továbbá a weboldaladon a tartalmak mellett megtalálható megosztás gombok is elősegítik, hogy leendő ügyfeled a saját szemével lássa, hogy közted és az meglévő ügyfeleid között folyamatos interakció van, tartalmaidat szeretik, hozzászólnak, megosztják és bizalommal fordulnak feléd. Mennyivel növelheti ez a valóságban az oldalad konverzióját? A következő tanulmány szerint 400%-al!

7) Garanciák

Van már garanciád? Ha nincs, akkor legyen!

Egyrészt mert növeli a bizalmat termékeid, vagy szolgáltatásaid iránt, másrészt csökkenti a vásárlás kockázatát a vevő fejében. Ezáltal lényegesen könnyebb meghoznia a döntést! Amennyiben terméket árulsz, könnyű dolgod van, hiszen műszaki, működési, vagy élettartamra vonatkozó garanciát bármikor lehet vállalni.

Garancia - ekszer-ora.hu

Azonban ha szolgáltatást kínál a céged, akkor már nem ennyire egyértelmű a dolog. Felkínálhatod, hogy próbálja ki ingyen a szolgáltatásod – egy bizonyos ideig – és csak akkor fizessen, ha bevált és meg volt elégedve. Sok cég ódzkodik ettől a lehetőségtől, mert attól fél, hogy leredukálódik a vásárlók száma az ingyenes használatot követően. De a gyakorlatban ez nem így van!

8) Kapcsolatok

A közösségi szószólók, bloggerek, véleményvezérek bevetése – cikkmegosztás, vagy egy blogger posztja egy termékünkkel kapcsolatos tapasztalatáról – szintén hatékony eszköz, amitől a terméked, vagy szolgáltatásod hitelesebb lehet.

Ha írtál, vagy írtak már Rólad a sajtóban, volt audiovizuális szereplésed, tedd közzé! Csak a médium logóját használd, ne linkeld, különben elkattintanak a oldaladról…

A Bomb Cosmetics weboldalának átalakításánál nagy hangsúlyt kapott a bizalomfaktor nagymértékű növelése. Az összes medium logóját láthatjuk, ahol partnerünk valamilyen formában megjelent. A garancia vállalással a vevő szemében csökken a vásárlás kockázata. Élő, hús-vér kontakt található az oldalon e-mail címmel és névvel. Megjelenik a közösségi média gomb és a követők száma. Amennyiben még soha nem jártunk az oldalon, akkor egy kényeztető ajándékot is kaphatunk!

Bomb cosmetics elemzés

Összefoglalva: Sokan tudják, hogy szükség lenne a hitelesség építésére a weboldalon, mégis kevés figyelmet fordítanak rá. Remélhetőleg ezek a példák világossá teszik, hogy a megfelelő hitelesség bizalmat kelt az ügyfélben és nagy mértékben növelheti egy termék, vagy szolgáltatás online konverzióját!

Amíg a weboldalad nem hiteles, addig az ügyfelek kicsúszhatnak a markodból. Ne hagyd hogy ez megtörténjen! 

Hasznosnak találtad cikkünket? Szeretnél hasonló cikkeket olvasni? Egy Like vagy egy + elég hozzá!

Ajánlatot kérnél? Köszönjük! Lépj tovább az Ajánlatkérés oldalra!

Cikkeim elsősorban a felhasználóbarát megoldásokról és közösségi lehetőségekről szólnak. De persze néha egy-két szaftosabb téma is becsúszhat. Több, mint 15 éve foglalkozom az internettel minden formában, a tapasztalataimra építkezve foglak Benneteket “szórakoztani”.