Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2016-06-010 komment

Hogyan alakítsd ki a termékoldalaidat a webáruházadban?

Akkor beszélhetünk jó termékoldalról, ha az felkelti a látogató figyelmét, és ráveszi arra, hogy fizető vásárlóvá váljon. A dolgot nem szabad leegyszerűsíteni odáig, hogy legyen néhány nagyfelbontású termékfotód és részletes leírásod. A jó termékfotó és a részletes leírás ugyan fontos dolog minden termékoldalnál, de nem elegendő. Ennél több kell. Ezt a többet most kifejtjük bővebben is.

Mégpedig a Moz egyik vonatkozó bejegyzése alapján, úgyhogy a megállapítások érvényességéhez nem nagyon férhet kétség.

1. Termék URL-ek

Moosa Hemani szerint az egyik legfontosabb dolog minden termékoldal esetében az URL optimalizálása. Annál is inkább, mert nagyon sok olyan webáruház van, mely nem tekinti a termékoldal integráns részének az URL-t, vagy legalábbis sokkal kevésbé, mint a weboldal más részeit. Ez azonban hiba, és komolyan rontja az átkattintási arányt, különösen az organikus keresések esetén.

Pedig a vásárlóknak számtalan lehetőség áll a rendelkezésére arra, hogy valamely terméket online megvásároljanak. Ha egy olyan linkbe futnak bele, melyből nem derül ki számukra semmi, akkor nagy az esélye annak, hogy inkább olyan linkre fognak kattintani, melyből világosan kiderül, hogy milyen termékről van szó pontosan, hova érkezik a felhasználó, ha rákattint. Csak képzeld bele magad a vevők helyébe, akik előtt több ezer lehetőség van, hogy vásároljanak!

Fontos tehát, hogy a lehető legvilágosabban elmond az URL-ben – még a kattintás előtt -, hogy hova, milyen oldalra fog érkezni a látogató. Emellett arról a másik fontos tényezőről sem szabad megfeledkezni, hogy az URL befolyással vannak a helyezésedre a találati oldalakon is, és a Google is a beszédes linkeket értékeli jobban.

2. Gondold át alaposan a címet!

A címnek kereső-barátnak kell lennie, ugyanakkor nagyon kicsi a különbség egy SEO-barát és egy túloptimalizált cím között. Egy jó cím jelentős mértékben növeli a kattintások számát, egy túloptimalizált címmel viszont az a probléma, hogy a keresőmotor számára készül, nem pedig a látogatóknak. Ez viszont azt eredményezi, hogy nem lesz elég világos, érthető és releváns számukra, tehát nem is fognak rákattintani.

Ne ess abba a hibába, hogy a címedet telzsúfolod olyan kulcssszavakkal, melyekre feltételezésed szerint a vásárlók rákeresnek! Ezzel ugyanis jelentős mértékben csökkented annak esélyét, hogy az emberek valóban kattintsanak a termékedre.

A címsor ugyan fontos a kereső számára, de legalább ennyire fontos a célcsoportod számára is. Ezért mindig győződj meg arról, hogy a jó felhasználói élményt szem előtt tartva írtad meg, releváns az érdeklődők számára, és minden benne van, ami kell!

3. Mindig nagyfelbontású képeket használj!

Egy jó termékoldalnak az egyik legfontosabb részét a képek jelentik. Ezek keltik fel ugyanis a látogatók érdeklődését, már persze, ha vonzóak, jól néznek ki. Minél jobb minőségű a termékképed, annál nagyobb érdeklődést tudsz kiváltani. Amikor képekről van szó, két dolgot kell figyelembe venned.

Az egyik a képméret. Amikor nagyfelbontású képet emlegetünk, akkor az alatt nem csak annak minőségét értjük, hanem a méretét is. Akkorának kellene lennie, hogy a felhasználók a termék minden apró részletét meg tudják nézni, és az is világosan kiderüljön számukra, hogy pontosan mire számíthatnak, amikor majd átveszik azt.

A túl kicsi, és a túl nagy (a kijelzőnél nagyobb) méretű képek rontják a felhasználói élmény, így a felhasználók emiatt távozhatnak az oldalról. A legjobb megoldás, ha rájuk bízod, hogy belezoomoljanak a képekbe, amikor a részletekre kíváncsiak.

Emellett különféle szögekből is tedd láthatóvá a terméked, mert így a felhasználók még több részlethez férhetnek hozzá, ami elősegíti azt, hogy vásároljanak is nálad. A normál képek csak kétdimenzósok, viszont, ha a terméked több oldalról is megörökíted, akkor virtuálisan háromdimenzióssá teheted. Sok esetben fontos, hogy az emberek pontosan tisztában legyenek a termék fizikai paramétereivel, lássák, milyen széles és milyen magas, hogy néz ki közelről, milyen lenne kézbe venni.

4. Termékvideók

A videók a webáruházak esetében is egyre fontosabbá kezdenek válni. Akár tetszik, akár nem, a videók csodákra képesek, amikor értékesítésről van szó. Az ao.com tesztelte a termékvideók hatását, és úgy találták, hogy azok a személyek, akik megnéznek egy termékről szóló videót 120,5 százalékkal nagyobb eséllyel vásárolnak, 157,2 százalékkal több időt töltenek a weboldalon, és rendelésenként 9,1 százalékkal többet költenek.

Persze a videókkal kapcsolatban felmerül néhány technikai kérdés. Azaz mi a jobb, ha CDN-t használunk, vagy ha feltöltjük őket a Youtube-ra és beágyazzuk a linket a weboldalba, vagy valami más megoldás?

Ha nem vagy biztos benne, hogy megéri videókat felrakni a termékeidről, akkor először csak készíts egyet-egyet, és nézd meg, hogy javítják-e az adott terméknél a konverziós arányt. Ha igen, akkor a költségvetésed egy részét talán érdemes lenne jó minőségű videók készítésére fordítani.

5. Legyél kreatív a termékleírásoknál!

A termékleírás két dolog miatt is rendkívül fontos. Az egyik, hogy segíti a keresőoptimalizálásban, azaz egy eredeti, jó minőségű, kulcsszó-központú termékleírással javítod az esélyét annak, hogy jó helyezést érj el a találati oldalakon. Márészt pedig egy jól megírt termékleírás elkötelezi a látogatókat, és konverzióra ösztönzi őket.

Ha van egy weboldalad több ezer termékkel, akkor persze elég komoly kihívást jelent, hogy mindegyikhez egyedi és jó minőségű szöveget írj, ugyanakkor fontos, mert ennek hiányában jelentős mennyiségű látogatót veszítesz. A lényeg azonban az, hogy ne másolj át szövegeket a gyártók oldaláról, mert ez SEO szempontból rossz húzás és végeredményben csökkenti a konverziók számát!

A szerző tanácsa szerint egyébként a szövegből először elegendő mindössze 60-80 szónyi hosszúságot megmutatni a felhasználóknak, és egy tovább gombra kattintással lehetővé tenni számukra, hogy a teljes szöveg kinyíljon.

6. Gondoskodj a mennyiség és a szín kiválasztásának lehetőségéről!

A felhasználók sok esetben lelépnek az olyan termékoldalakról, ahol vagy nem elérhető a szín és mennyiség kiválasztásának lehetősége, vagy pedig túlságosan bonyolult megtalálni azt. Az emberek néha még többet is hajlandóan fizetni egy-egy termékért, ha annak eladója biztosítja nekik ezeket a lehetőségeket.

7. A vevővélemények néha csodákat tehetnek

Kétféle nézet harcol az e-kereskedelemben a vevővéleményekkel kapcsolatban. Az egyik szerint nem kell közzétenni ezeket a termékoldalon, mivel a legtöbb ember úgysem mond véleményt, egy üres vélemény-rész pedig egyáltalán nem vonzó. A másik megközelítés szerint viszont egy vevővélemény-rész egyedi tartalmat jelent egy-egy termékoldal számára.

Természetesen az nem jó, ha nincsenek egy terméknél vélemények, ha egyszer ott a lehetőség véleményt mondani. Ezért az elégedett vásárolóknak érdemes egy e-mailt küldeni, és 10-20 százalékos árengedményt kínálni nekik, ha egy eredeti véleményt hajlandóak mondani a termékről vagy a vásárlásról. Emellett gamifikálni is lehet a vevővéleményes részt, így a vevők a jutalmak miatt elmondják majd tapasztalataikat.

8. Ne felejtsd el a közösségi megosztási gombokat!

A jól látható és könnyen használható közösségi megosztási gombok a termékoldaladon arra bátorítják a felhasználókat, hogy megosszák a termékoldalt az ismerőseikkel. Ez nem csak a látogatószámodat növeli, de a visszatérő közösségi forgalom akár több konverziót is hozhat. Bátorítsd a felhasználókat, hogy megosszák a termékoldaladat az ismerőseikkel, és akár jutalmat, ingyenes termékeket is kínálhatsz nekik, ha így tesznek!

9. Legyél okos a “Kosárba rakom” gombnál!

Ez a legfontosabb eleme a termékoldaladnak a koverzióoptimalizálás szempontjából. A gombot könnyen észre kell venniük a látogatóknak, ha nem így van, akkor elveszítheted a vásárlókat. Úgy válaszd ki tehát a színt, hogy kiemelkedjen a weboldal többi színe közül, így a felhasználók könnyen beazonosítják, és zökkenő nélkül haladhatnak a megrendelés irányába.

10. Keresztértékesítés és upsell

Mindig tudsz további elemeket tenni a termékoldaladhoz, melyek segítik a keresztértékesítést és az upsellt. Gondolj a kapcsolódó termékek lehetőségére! Ahhoz, hogy a legjobb ajánlott termékeket ki tudd választani, végezz teszteket, hogy mikor, mi teljesít a legjobban.

11. Élő chat

A számok azt mutatják, hogy a látogatók 57 százaléka szereti, ha rendelkezésére áll élő chates segítség a vásárlás során, illetve az élő chat használatával 20 százalékkal nő a konverziók száma.

12. Az árazás

Az nem is komoly webáruház, mely nem teszi közzé jól láthatóan, hogy mennyibe kerül valamely terméke. Mégis miért beszélünk erről, ha ez a dolog egyébként teljesen evidens mindenki számára? Csak azért, mert ezzel kapcsolatban fontosak például a különböző árazási technikák, így a kilencesre végződő számok, vagy az árkedvezmény több termék rendelése esetén.

13. Megbízhatóság

A vásárlási ciklus egy egyszerű kérdéssel indul, és csak akkor folytatódik, ha erre adsz választ. Amikor a látogató ott van a termékoldalon, és arról kell döntenie, hogy megvegye vagy sem az adott terméket, akkor a legfontosabb kérdés, ami felmerül benne: “megbízhatom ebben a cégben?”

Ezért használnak a webáruházak különféle bizalmi jelzéseket a weboldalaikon, akár a termékoldalakon. Ezek azok a különféle plecsnik, mint az év áruháza, megbízható áruház, stb. Ezeket fontos elhelyezni a termékoldalakon, azt viszont csak az A/B tesztek tudják pontosan megmondani, hogy a weboldal melyik részén.

14. Oldalsebesség

A minimalista webdesing azért kifizetődő, mert lehetővé teszi a weboldal gyors betöltődését. A lassú oldalak nem csak SEO-szempontból rosszak, de drámai mértékben csökkentik a konverziók számát is. A webáruházaknál pedig minden másodperc számít, ezért a termékoldalaid legyenek a lehető legegyszerűebbek és legkisebb méretűek.

15. Mobil

Ha a termékoldalaid nem mobilbarátak, akkor a vevőid egy jelentős részét már el is veszítetted. Amit viszont vegyél figyelembe a mobilbarát oldalak kialakításánál, hogy a látogatók sokkal szétszórtabbak mobilhasználat közben, ezért nagyon fontos a lényegre törő, világos kialakítás a nagyméretű, könnyen olvasható betű mellett!

Összességében tehát elmondható, hogy a webáruházak gyakran elkövetik azt a hibát, hogy csak a kulcsszavakra összpontosítanak a felhasználói élmény helyett. Ezzel szemben érdemes inkább a felhasználói élményt szem előtt tartani, mert ez az, ami több konverzióhoz, vagyis eladáshoz vezet majd.

Kategória: Design | Címke: , ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.