Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2016-12-220 komment

Ezeket a hibákat ne kövesd el Facebook hirdetések készítésénél!

Annak ellenére, hogy a hirdetők egyre több pénzt tesznek a közösségi hálóba, hibák bőven akadnak a hirdetéseknél. Ezek a hibák pedig a teljes kampányteljesítményt leronthatják, nem használják fel hatékonyan a hirdetési pénzt, gyenge a célzás, hibás az üzenet és rossz a felhasználói élmény.

Egyre népszerűbbé válik a Facebook a hirdetők körében, és nem is várható lassulás a közeljövőben. A Kenshoo harmadik negyedéves jelentése szerint egy év alatt 45 százalékkal nőt a költés, miközben a Merkle azt közölte, hogy az ügyfelek 63 százalékkal többet költöttek Facebookon hirdetésekre. A PPC Hero egyik szerzője most összegyűjtötte a legfontosabb hibákat, melyek Facebook hirdetések készítése során gyakran előfordulnak.

1. Csak egyetlen hirdetést futtatsz

Habár bizonyos körülmények között indokolt lehet az egy hirdetés használata, mégis gyakori hibának tekinthető. Ilyenkor a hirdető egyszerűen elfelejt egynél több hirdetést készíteni, vagy valamiért nem veszi észre, hogy mindössze egyetlenegyet futtat. Pedig, ha csak egy hirdetésed van, akkor nem tudod kihasználni a tesztelés lehetőségét, valamint értékes, közönségre vonatkozó statisztikáktól fosztod meg magad. Ezért győződj meg arról, hogy minimum két hirdetést futtatsz egy kampányban.

2. Csak régi hirdetéseket használsz

Akadnak olyan fiókok, ahol ugyanaz a hirdetés fut hónapokon keresztül minden változtatás nélkül. Az ügyfelek pedig csodálkoznak azon, hogy miért romlik a hirdetés teljesítménye. Pedig a Facebook-hirdetések máshogy működnek, mint a többi csatornán futó hirdetések. Itt könnyebben bekövetkezhet az, hogy az emberek belefáradnak egy-egy hirdetésbe. A megoldás az, ha régi hirdetéseket minél gyakrabban frissíted, így az is gyorsan kiderül, hogy mi az ami működik, és mi az, ami nem. Emellett a tesztelés érdekében érdemes bevetned az úgynevezett dark postokat is.

3. Nem igazítod a közönségedhez a hirdetéseket

A hirdetéseket igyekezned kell minél inkább személyre szabni. Sokszor előfordul, hogy ugyanazt a hirdetésszöveg jelenik meg a legkülönfélébb csatornákon, így pedig elmaradnak a várt eredmények. Pedig célszerű lenne az adott közösségi média csatornához, és az ott jelen lévő célközönséghez igazítani a hirdetéseket.

Ha nem szabod személyre a hirdetéseket, az olyan, mint ha odasétálnál valakihez, aki teljesen idegen számodra, majd kérnél tőle egy randit. Kevés az esély a sikerre, nem? Először be kell mutatnod a márkád és a terméked a közönségednek, mielőtt arra kérnéd őket, hogy vásároljanak tőled.

Mindez azért kapcsolódik a személyre szabáshoz, mert tisztában kell lenned azzal, hogy az adott közönség az értékesítési tölcsér mely fázisánál tart. Ettől függ ugyanis, hogy mennyire az eladást célozza már az üzenet, vagy mennyire a megismerést. És egy jó tanács: ne azt mondd a közönségednek, hogy milyen jó a terméked, azt mondd nekik, hogy mennyivel lesz nekik jobb, ha használják!

4. Nem teszteled a különböző hirdetéstípusokat

Csak statikus képeket használsz a kampányaidban? Akkor itt az ideje, hogy más típusokat is kipróbálj: videót, karuszelt, slideshow-t, canvas hirdetést stb. A Facebook sokféle hirdetéstípust kínál, és annak érdekében, hogy meghatározhasd, melyik teljesít jobban, többfélét is ki kell próbálni. Meg fogsz lepődni, hogy adott esetben egy karuszel mennyivel jobban rezonál a közönségedre.

5. Gyenge a landing oldalad

Előfordult már veled, hogy egy vonzó hirdetésre kattintottál, majd egy ócska weboldalra jutottál? Ez azt jelenti, hogy hibás volt a landing oldal. Hogy milyen egy jó céloldal vagy érkező oldal, arról itt írtunk részletesebben. Még rosszabb esetben egy termék hirdetésére kattintva egy egészen más termék oldalára jutsz. A weboldal ilyen esetekben nem felel meg a felhasználók várakozásainak.

A másik dolog, amit figyelembe kell venned, az a mobilos weboldalad teljesítménye. Az nem jó, ha valaki mobilon nézi a Facebook-hírfolyamát, majd egy hirdetésre kattintva a landing oldal egy örökévalóságig töltődik. Ráadásul már a Facebook is figyelembe veszi az algoritmusában a mobil weboldal betöltődési idejét. Úgyhogy törekedned kell a felhasználói élmény javítására, amibe a weboldal sebessége is beletartozik.

6. Nem méred a konverziót és nem optimalizálsz rá

Ma már rendelkezésedre áll a Facebook Pixel, melyet beépíthetsz a weboldaladba. Akadnak, akik használják is, azonban arra nem mindig, hogy segítségével optimalizálják a kampányukat. Ezt a hibát leggyakrabban az új Facebook-hirdetők követik el. Meg kell tehát győződnöd róla, hogy megfelelően helyezted el a Facebook Pixelt a weboldalaidon, és megtetted azt a lépést is, hogy eseményeket hozz létre. Tíz sztenderd esemény közül választhatsz a Facebookon, melyeket felhasználhatsz a kampányaid követésére és optimalizálására.

7. A közönséged mérete

Túl nagy közönséget megcélozni nem túl hatékony, ahogy a túl kisméretű közönség sem megfelelő. Ha túl széles a célköznséged, akkor próbáld meg kisebb csoportokra bontani. Ha viszont túl kicsi, akkor könnyen eláraszthatod a kis közönséget sok hirdetéssel, melyet a Facebook visszafog a jobb felhasználói élmény érdekében.

Ha az emberek mindig ugyanazt a hirdetést látják felbukkanni, akkor el fogják rejteni a hirdetésedet, ami rontja a hirdetés teljesítményét. Próbáld megtalálni a megfelelő egyensúlyt a közönség mérete és a napi költés között úgy, hogy ne terheld túl az embereket. Ha túl kicsi a célközönséged, akkor igyekezz növelni azt, illetve másik megoldásként csökkenteni a napi költési limitet. A méretet tekintve nincs aranyszabály, neked kell tesztelned, hogy mi válik be.

8. Nem zársz ki közönséget

A hirdetők ritkán használják a közönség kizárásának lehetőségét a remarketing kampányoknál. Gyakran előfordul, hogy amikor valaki vásárol egy terméket, utána sokáig a megvásárolt termék hirdetéseivel találkozik. Ki kell tehát zárni a kampány közönségéből azokat, akik már vásároltak, de emellett ki kell küszöbölni az átfedéseket is az egyes célközönségek között. Erre a hasonmás célközönségek használatánál is figyelned kell.

9. Mindenre lősz

Nem sok értelme van annak, ha egy hirdetésnél egyszerre mindenkire célzol. Annak érdekében, hogy megállapíthasd, melyik célzás működik, fel kell osztani a közönséget vizsgálható csoportokra. Ez nem csak jobb irányítást tesz lehetővé, de jobban össze is tudod hangolni az üzeneteket a hirdetéseknél.

10. Nem hozol létre új, hasonmás közönségeket

A hasonmás közönségek használata szép eredményeket tud hozni, hiszen remek eszköz arra, hogy új embereket érj el, akik valószínűleg érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod iránt. Különböző források segítségével különböző hasonmás közönségeket alakíthatsz ki, és rendszeresen újakat hozhatsz létre.

Ugyanakkor ezek a közönségek statikusak. Nem változnak annak függvényében, ahogy az ügyfeleid folyamatosan változnak. Ezért érdemes rendszeresen új hasonmás közönséget létrehozni, illetve a dinamikus közönség létrehozását választani, mely 3-7 naponta automatikusan frissül a forrás alapján.

11. Hibás költségvetési méret

Annak érdekében, hogy elérd az elképzelt céljaidat, a költségvetésednek igazodnia kell a közönséged méretéhez és a célokhoz. Korábban már említettük, hogy túl kicsi közönségnek nem szabad túl nagy költségvetéssel hirdetni, mert belefáradnak a hirdetéseidbe. Ugyanakkor ha a célod a konverzió, akkor a hirdetési büdzsének az ajánlatod többszörösének kell lennie. Ha a költségvetésedet nagyon felaprózód több hirdetésbeállítás között, akkor nehezebben jönnek az eredmények.

12. Rossz célt határozol meg

Mit akarsz elérni a kampányoddal? A célokat kampányszinten kell meghatározni. Ha az a célod, hogy növeld az ismertséget a videóhirdetéseddel, akkor ne a linkre kattintást válaszd ki célként. A Facebookon 14 féle hirdetési cél közül választhatsz.

A másik probléma az ajánlattételre vonatkozik. Ez lehet automatikus, de lehet kézi is. Utóbbi esetben úgy érdemes meghatározni a nagyságát, hogy meghatározod, mennyit ér számodra az a cselekvés, amire optimalizálsz. Ha mondjuk konverziót szeretnél, akkor annak van számodra egy értéke. Ha ennél kevesebbet ajánlasz, azzal csökkented azok számát, akik látják a hirdetésedet.

13. Rossz hirdetéselhelyezés

Végül pedig az utolsó hiba a hirdetéselhelyezés, mely alapértelmezetten automatikus, vagyis mindenhol megjelenik a hirdetésed. A Facebook szerint ez a megoldás segít abban, hogy ott érd el a célközönségedet, ahol ezt a leghatékonyabban teheted. Ugyanakkor nyugodtan használhatod azt a megoldást is, hogy több hirdetést hozol létre többféle elhelyezéssel, és magad határozod meg, hogy melyik, hol jelenjen meg. Hiszen az egyes hirdetési helyek eltérően teljesítenek és a költségeik is mások. Ilyenkor persze neked kell elemezned az adatokat a Facebook helyett, de lehet, hogy ezt hatékonyabban teszed.

Kategória: Social Media | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.