Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2017-01-030 komment

Webdesign trendek 2017: weboldalak, webáruházak, mobil, tipográfia, logó

Minden év végén és elején elszaporodnak a weben a webdesign-trendekkel kapcsolatos jóslatok. Ezek persze a 2016-ban kialakult folyamatokra építenek, de egyben azt is jelzik, hogy mi várható 2017-ben.

Megpróbálunk most egy viszonylag széles spektrumot felölelni – válogatva a legkülönfélébb előrejelzésekből -, így nem pusztán weboldalak designjával foglalkozunk, hanem, logó-designnal, mobillal, webáruházakkal, tipográfiával is. Vágjunk bele!

Webdesign trendek 2017-ben

2016-ban elsősorban az volt jellemző, hogy az előző évek egyszerűsítése és minimalizmusa ugyan megmaradt, azonban a tervezők megpróbáltak egy kicsit elmozdulni erről az alapról. 2017-ben várhatóan marad ez az irány, a webdesign valamivel bonyolultabb lesz, mint eddig volt. Induljunk el az alapvető dolgok felől az apróbb trendek felé!

Nagyobb hangsúly a UX-en

Az esztétikáról még inkább tolódik el a hangsúly a használhatóság irányába. Egyre több weboldal ismeri fel a fontosságát a design-gondolkodásnak és a UX kutatásoknak. A designerek a látvány helyett egyre inkább stratégiában kezdenek gondolkodni. Mindez persze azzal jár, hogy lesz néhány olyan digitális termék, amely elveszíti karakterét, miközben egyre jobb élményt kínál az embereknek.

Mobile-first design

Ez nem egy újdonság, hiszen már évek óta a legfontosabb trendek között szerepel. Ugyanakkor még mindig ez a legfontosabb: míg néhány éve a tervezők még a számítógép monitorából indultak ki egy weboldal megtervezése során, most már a mobil áll az első helyen. Korábban teljesen rendben volt, hogy a látvány először desktopra készült el, majd amikor ezt az ügyfél leokézta, akkor ebből kiindulva hozzácsaptak egy mobilmegjelenést is.

2017-ben ez azonban már nem működik, az ügyfelek is tudják, hogy a mobil vált a legfontosabbá. Elég csak arra gondolni, hogy a Google átáll a mobil indexre és, hogy már régóta működik a mobilbarát algoritmus. Így ha valaki jó helyen akar szerepelni a keresőben, akkor figyelnie kell a mobilos megjelenésre. Sőt, abból kell kiindulnia.

Flat design 2.0

Nem egy újdonság a flat 2.0, egy korábbi cikkünkben már találkozhattatok vele. Úgy néz ki azonban, hogy továbbra is meghatározó designtrend marad. A modern vizuális esztétika a korábbi flat és a material design keveréke, ahol egy egyszerű minimalista felhasználói felületen kifinomult betűtípusok, feltűnő színek és nagy felbontású képek jelennek meg.

Absztrakció

Ha azt hiszed, hogy a webdesign egyre uniformizáltabb lesz, akkor tévedsz. Számtalan olyan weboldal van, mely szakít a hagyományokkal, és valami egészen eredetivel próbálkozik. Megtehetik, hiszen a webdesign mára sokkal rugalmasabbá vált, mint eddig bármikor. A webdesignerek sokszor a printből vett ötletekkel feszegetik a határokat, így kialakítva érdekes és művészi megoldásokat.

http://www.melville-design.com/

Emocionális design

Mivel az emberek érzelmes lények, az érzelmek meghatározó szerepet játszanak a döntéseikben. Minden egyes weboldal meglátogatása valamiféle érzelmet vált ki belőlük, még akkor is, ha ezt nem vették figyelembe a tervezés során. Az emocionális design csak annyiban különbözik a hagyományos webdesingtől, hogy megpróbál érzelmi kapcsolatot kialakítani az emberekkel.

Az ilyen designnál gyakran találkozunk egy kedves lénnyel, aki segít minket a weboldalon vagy applikációban. Ilyen a bagoly a Duolingonál vagy a majom a Mailchimpnél. Nekik egyedi személyiségük van, így könnyebben kapcsolatba tudnak kerülni a látogatókkal. A pozitív hozzáállásuk hatására az emberek szívesebben hozzák nyilvánosságra, például egy megosztással, hogy kapcsolatba kerültek velük.

Nagyfelbontású képek

A hero képek és a teljes-kijelzős intrók korát éljük, és ez várhatóan még sokáig így is marad. A látványos képek most már mindenféle weboldalon megjelennek, ott is, ahol eddig talán nem gondoltunk a használatukra. Nem véletlen a népszerűség, hiszen ezek a teljes kijelzős nyitóképek mélyebb benyomást keltenek a látogatóban, mélyebben beleégetik a retinájába a márkát. Ezek a képek sokak számára annyira lényeges elemmé válnak, hogy olykor még a navigációs elemeket vagy a call to action gombokat is kiszorítják a weboldalról. Ami tovább fokozhatja a hatásukat, az a cinemagraph, az animációk vagy a háttérvideók alkalmazása.

full-screen

Retro

A ’70-es, ’80-as évek köszönnek vissza a színek és a betűtípusok választásánál, a geometrikus formák alkalmazásánál, a duotone szín-kialakításnál.

(https://www.vinylcuts.nyc/show/splash/)

 

Tartalom alapú navigáció és hosszú görgetés

A tartalom alapú navigáció a zavaró tényezők eltávolítására épül, hogy azok ne vonják el a felhasználó figyelmét az információkról. Ez a típusú navigáció különösen jól működik együtt a kártya alapú webdesignnal, mert a kártyák segítenek abban, hogy emészthető formában mutassunk meg nagy mennyiségű tartalmat a felhasználóknak.

A tartalom alapú navigációt kiegészíti a hosszú görgetés, mely egy elég jó megoldás egyes tartalmak áttekitésére. Míg korábban problémák voltak a felhasználók görgetési hajlandóságával, a mobilok egyre inkább elfogadottá teszik. A hosszú görgetés leegyszerűsíti a navigációt azzal, hogy csökkenti a kattintások számát.

Tovább gyorsuló weboldalak

Talán meglepő lesz, de az is egy webdesign trend, hogy extrém gyors weboldalak készülnek. Különösen, hogy olyan nagy a népszerűsége az AMP-nek, melye által villámgyorsan töltődnek be a weboldal-tartalmak. Ezekkel kell versenyezni a mobil találati listákon, már ha nincs külön AMP-s oldalad.

A weboldalsebességet illetően van min javítani a vizsgálatok szerint, és érdemes megcélozni a Google által korábban javasolt 1,5, de inkább az 1 másodperc alatti értékeket, melyek persze elsőre lehetetlennek tűnnek egy átlagos oldal számára.

Mikrointerakciók és funkcionális animációk

A mikrointerakciókban ma már semmi újdonság nincs, azonban a designerek egyre jobban megtanulják, hogyan használják a mikrointerakciókat. Ezáltal javul a weboldalak hatékonysága és kevésbé vonják el a figyelmet a tartalomról. Egy villanykapcsoló megnyomásától egy Facebook-lájkig számtalan mikrointerakció vesz körül minket, melyeket észre sem veszünk. Egy jól megtervezett mikrointerakció meghatározó lehet a weboldaladon, mert bár egyszerű, nagyon hatékony. Egy gomb színének a változása mutatja, hogy lenyomtad, egy hang jelzi, hogy üzeneted érkezett. Az egyre kifonomultabbá váló mikrointerakciók kiteljesítik a felhasználói élményt és felkeltik az érdeklődésünket.

(https://thecoolclub.co/)

 

Interaktív navigáció

A minimalista megjelenéssel együtt tovább terjedt 2016-ban a hamburger menü, és habár sok UX-designer gyűlölete tárgya, ennek ellenére még velünk marad egy darabig. Ugyanakkor egyre több olyan weboldallal találkozunk majd, amely más megoldást ad a minimalista navigáció megjelenésére: terjednek a függőleges szöveges menük a weboldalak szélén (mint itt, asztali megjelenésnél), a ragadós menük az kijelző alján és az interaktivitás (ahogy például megjelenik ezen az oldalon).

Interaktív történetmesélés

Egyre többen ismerik fel a történetekben rejlő potenciált az online marketingben. Ami a webdesignt illeti, akadnak már olyan landing oldalak, melyek teljes egészében egy-egy történetet mesélnek el. Egy jó történetnek vizuálisan és érzelmileg is vonzónak kell lenni az emberek számára, hogy megalapozza a kapcsolatot vele, és azt, hogy miként érezzen az adott termék iránt. Számos ilyen weboldalba futhattunk bele az elmúlt hónapok során, nem is akarjuk sorolni őket, szinte kikerülhetetlenek és várhatóan egyre több lesz belőlük. Ezek interaktív utazásba rántják be a látogatót, aki ezáltal mélyebben megérti a cég üzenetét.

A felhasználói igények előrejelzése

Ha sok döntést kell hozniuk, akkor az emberek belefáradnak a döntésekbe, így nem képesek feldolgozni megfelelően az információkat, nő a hibázás lehetősége és a csalódottság. A designnak ezért a döntés terhét le kell venni a felhasználó válláról, és mintegy előre megjósolva az igényeit csökkentenie kell a kognitív terhelését. Az előrelátó rendszerek a felhasználói élményt a látogató preferenciái és múltbeli viselkedése alapján építik fel. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy ha valaki valamit vásárolt egy webáruházban korábban, akkor annak alapján javasol a rendszer számára további termékeket, amikor újra a webáruházban jár.

Rajzolt illusztrációk

A netet mára eluralták azok az úgynevezett “hero” képek, melyek beborítják az egész kijelzőt a weboldalra érkezéskor. Mivel egyre fontosabbá válik az egyéni megjelenés és a megkülönböztethetőség, ezért a stock vagy csak sablonos fotókat leváltják az egyedi látásmódot tükröző grafikák. Az ilyen kézzel rajzolt illusztrációk sokkal jobban megragadnak a látogatókban, akik általuk mélyebb benyomásokat szereznek a weboldalról. Érdemes tehát ebbe az irányba mozdulni, még ha elsőre furcsának is tűnik a fotók lecserélése.

Kézzel rajzolt ikonok

A kézzel rajzolt ikonok azért nagyszerűek, mert megjelenésük éles kontrasztot képez egy tiszta és szabályos tipográfiával. Nagyon jól használhatók call to action gomboknál, hiszen feltűnő megjelenésük révén javíthatják a weboldalakon a konverziós arányt.

Lazy loading

A lazy loading lényege, hogy nem egyszerre töltődik be egy weboldal minden eleme, hanem fokozatosan, ahogy a felhasználó görget lefelé az oldalon. Az előnyei nyilvánvalók, különösen az olyan oldalak számára, melyeken sok a tartalom. Mivel egyre fontosabb lesz a weboldalak sebessége, és ebbe beletartozik a sebesség élményének fokozása is, így várhatóan egyre több olyan oldalt láthatunk majd, mely ezt a technológiát felhasználva épül fel.

Középre rendezett vagy kettéosztott tartalmak

Egyre több szimetrikusan elrendezett weboldallal találkozhatunk a weben, ahol a lényeg középen kap helyet. Ha sikerül jól kialakítani egy ilyen designt, akkor a hatás drámai lehet. Természetesen ez a megoldás nem működik minden weboldal esetében, kevesebb tartalom esetén lehet jobban alkalmazni.

Egy másik népszerű megjelenés, ha kettéosztjuk a weboldalunkat. Ezzel a megoldással már 2015 legelején foglalkoztunk, úgyhogy nem mondható rendkívüli újdonságnak, ennek ellenére kétségtelen, hogy trend lett belőle, és marad is 2017-ben. Ezek a legjobban akkor működnek, amikor a jelentős whitespace-t látványos színekkel és tipográfiával kombináljuk.

ketteosztott-weboldal

Egymásra helyezett síkok

A material design indította útjára az egymást átfedő síkok trendjét, melyek a mélységet hivatottak kifejezni. Nem most kezdődött tehát a diadalút, azonban ez a megjelenés népszerűbb, mint valaha. Nem véletlen, hiszen hatékonyan használható, különösen, ha kontrasztos színeket és mély árnyékokat is bevetünk mellé.

Formák + színátmenetek

Eddig is népszerűek voltak a színátmenetek a weboldalakon, azonban ezen sikerült mostanra egy kicsit csavarni, és már nem egyszerű színátmenetekről beszélünk, hanem ezen belül kölönböző formák megjelenéséről. Hogy mire is gondolunk? Valami ilyesmire:

forma-es-szinatmenet-egyben

Nagy, színes árnyékok

A flat és a minimalizmus évei után megjelentek ismét az árnyékok a webdesignban, és úgy tűnik, hogy népszerűségük csak fokozódik. Ugyanakkor a designerek megpróbálnak mindig új és eredeti megjelenésekkel kísérletezni, így most már nem egyszerű árnyékokról van szó, hanem ezeket színekkel vegyítik és óriásira nyújtják. Ezáltal kiemelkedőbbé válnak az árnyékoló elemek, és maga a design is feltűnőbbé válik.

Chatbotok

Habár chatbotok már régóta léteznek, jelentős fejlődésen mentek keresztül. Egyre több weboldalon lehet találkozni chatbotokkal vagy olyan appokkal, melyek különféle feladatokat hajtanak végre. Például felhasználói támogatást kínálnak, esetleg rendelni lehet valamit a segítségükkel.

Miért váltak olyan népszerűvé? Mert a velük folytatott interakció hasonlít a valódi beszélgetésekhez. A beszélgetés pedig egy nagyon természetes kommunikációs forma az emberek számára. Ezáltal a chatbotok használata is ösztönös és könnyű számukra. Legalábbis könnyebb lehet, mint gombokat nyomogatni, vagy összetett menükben kiigazodni egy felhasználói felületen.

A chatbotokban rejlő lehetsőgekről itt írtunk korábban, míg a chatbotok kommunikációjának kialakításáról itt olvashatod bejegyzésünket.

Trendek a tipográfiában

Ahogy a webdesignban, úgy a tipográfia területén is állandóak a változások. Nehéz is követni őket az állandó médiazajban. De lássuk, hogy milyen fő irányok rajzolódtak ki mostanában!

Geometrikus betűtípusok

Láthatóan egyre nő a népszerűségük a geometrikus betűtípusoknak. Olyan nagy nevek használják, mint a Pepsi, a Virgin Atlantic és az Adidas. Ezzel az egyszerű megjelenéssel közvetítik az őszinteség érzését és megbízhatóságot a márkával kapcsolatban. Olyan új fontok jelentek meg ebben az évben, mint az FS Lucas, a Publica Sans vagy az ESPN saját fontja. De mint minden esetben, itt is fontos, hogy a megfelelő betűtípust a megfelelő kontextusban alkalmazzuk. Ahogy például a Jova.

geometrikus-betu

Egyéni betűtípusok

Ahogy nő a különböző mobileszközök száma, úgy igyekszik a legtöbb tech cég saját betűtípusokat kialakítani. Ilyen volt az Amazon Bookerly-je, mely azért született, hogy csökkentse a szem fáradtságát olvasás közben. Az Apple előállt a San Franciscóval, míg a Google folytatta a Product Sans terjesztését. De nem csak a tech cégek alkottak maguknak saját betűtípusokat, hanem például Hillary Clinton számára is létrehozták a Unityt, míg a Buzzfeed és a Font Bureau a BF Tiny Handet, ami Donald Trump jellegzetes kézírását utánozza.

Aki ezek után nekiállna saját betűtípust gyártani, könnyebb helyzetben van, mint néhány éve, hiszen olyan új és alapvető eszközök jelentek meg, mint a Prototypo vagy a FontArk. Az egyedi betűtípusok trendje várhatóan 2017-ben is folytatódik, különösen akkor, ha az Adobe Project Faces is végre kilép a fejlesztési szakaszból.

Reszponzív tipográfia

A reszponzív design már nyilván senkinek sem újdonság, az azonban talán igen, hogy bekerült a mainstreambe a reszponzív tipográfia is. A lényege, hogy biztosítani kell az olvashatóságot az eszközök és kijelzőméretek széles skáláján. Hogy ez hogy működik a gyakorlatban? A Benton Modern oldalán megtekinthető a böngészőablak méretének változtatásával.

A reszponzív tipográfia azonban még gyerekcipőben jár, egy fejlődő terület, így nincsenek is olyan szabályai még, melyeket követni lehetne. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy nem csak arról szól, hogy alkalmazkodni kell mindenféle kijelzőméretekhez, hanem más módokon is befogadhatóvá kell tenni a szövegeket. További részletek itt találhatók.

Változtatható fontok

Amikor a Google, az Apple, a Microsoft és az Adobe együtt dolgozik valamin, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nagy dolog készül. Az úgynevezett variable fontokat idén szeptemberben mutatták be Varsóban, az ATypl konferencián. Ez jelenti a webes betűtípusok jövőjét. Persze, egy kis időnek még el kell telnie, mire valóban tervezhetünk a változtatható fontokkal, ugyanakkor ez egy rendkívül izgalmas fejlesztés, melynek során elmozdulunk a rendszer fontoktól a web fontok irányába. Ha többet szeretnél tudni a témáról, itt olvashatsz róla.

Trendek a logódesignban

A logók továbbra is a legfontosabb kifejezői egy cég imidzsének. A logó révén különbözteted meg magad a többeiktől, alakítasz ki egy vizuális képet magadról, és teszed könnyebben azonosíthatóvá a márkádat. A trendek természetesen a logóknál is folyamatos változásban vannak.

Egyszerű, flat

Ez az egyik legrégebb óta létező logostílus, mely az elmúlt években veszített ugyan népszerűségéből, de 2016-ban több nagy márka is felfedezte magának. Legfőbb előnye az, hogy könnyen alkalmazkodik a logó a legkülönfélébb eszközökhöz mobiltól kezdve a táblagépeken keresztül a VR-eszközökig.

Alkalmazkodó fontok

A betűtípus rendkívül fontos egy logó esetében is. Annak érdekében, hogy jól nézzen ki a logód mindenféle eszközön, figyelned kell arra, hogy a betűid ne essenek szét a különböző kijelzőméreteknél. Ha a betűid nem néznek ki professzionálisnak, azzal veszítesz a hitelességedből. Ma már minden cég számára fontos tehát egy bizonyos fokú reszponzivitás.

Minimalizmus

A minimalizmus népszerűsége 2014 óta folyamatosan növekszik, és az elmúlt két évben egyre több cég kezdte bevetni a logóknál is. A lényege a flat design, mely olyan kevés színt használ, amennyit csak lehetséges. A cél pedig a figyelem ráirányítása erre a néhány színre. Tulajdonképpen egy figyelem-megszerző stratégiáról van szó, mely gyakran valóban remekül működik, és hozza az eredményeket.

Kézzel rajzolt logók

Ahogy a webdesignban is egyre népszerűbbek a kézzel készült grafikák és ikonok, úgy a logóknál is hangsúlyosabban megjelent ez az irányzat. Ugyanakkor azon néhány trend közé tartozik, melyek gyakorlatilag állandóan jelen voltak a logó-designban. Egy finom, kézzel készült rajz mindig közelebb hozza a márkát a felhasználóhoz, és fokozza iránta a bizalmat.

kezzel-rajzolt-logok

Két színből álló logók

Egyre több cég használja, mivel képes egyedi megjelenést kölcsönözni a logónak. Egy jó színkombináció nagyon hatékony lehet a tekintetek odavonzására. Arra kell csak figyelni, hogy a két szín használata által ne tűnjön túlzsúfoltnak a logó, és hogy az egyszerű megoldások mindig jobban sikerülnek.

Retro logók

Ez a stílus már 2015 eleje óta jelen van, de továbbra is erőteljes a hatása a logódesignra. Visszahozta a régi elemeket és szimbólumokat, és egy erős kapcsolatot alakít ki a társadalom modern vetületeivel. A lényege a hagyományos stílus kombinálása a friss elemekkel. Már első pillantásra erős hatást gyakorolnak a nézőre, gyorsan felkeltik a figyelmét.

Mobil design trendek

Egyelőre még külön beszélünk mobil design trendekről, de lehet, hogy jövőre erről már szó sem lesz. Egyre kevésbé indokolt ugyanis a szétválasztás. De lássuk, melyek a trendek a mobiloknál!

Intuitív felhasználói felületek

A mobilos operációs rendszerek és az alkalmazások egyre könnyebbé teszik az emberek dolgát. A felhasználói felületek tervezői egyre újabb funkciókkal állnak elő, melyek egyszerűbbé, könnyebben kezelhetővé teszik a mobilokat, miközben egyre javul a funkcionalitásuk a kisebb kijelzők ellenére. Emellett a felületek jobban képesek reagálni a felhasználói gesztusokra, és értik a használóik viselkedését.

Funkcionális animáció

Az animációk egyre kevésbé öncélúak, nem csak a felhasználói felület megjelenését teszik vonzóbbá, hanem annak funkcionalitásán is javítanak. Sok esetben akár a navigációt is könnyebbé tehetik.

Overlay használata

Terjed a használatuk a mobilappoknál, mivel jó megoldást jelentenek arra, hogy a felhasználót egy pillanatra kiszakítsák a megszokott folyamatokból. Tökéletes megjelenést jelentenek a push üzenetek számára, mert nem gátolják közben az applikációk működését.

Új utak a navigációban

Az idei évben már egyre több parallax megoldással, rejtett navigációval, vízszintes görgetéssel találkozhatunk. Mivel nem rontják a felületek ösztönös használatát, ezért egyre népszerűbbé válnak a designerek és persze a felhasználók körében. A végeredmény pedig egy jobb felhasználói élmény.

Történetmesélés az appokban

Nemcsak a weboldalakon, de az alkalmazásokban is egyre gyakrabban találkozhatunk a történetmeséléssel. Az emberek ugyanis sokkal könnyebben megkedvelnek egy márkát, ha történeteken keresztül találkoznak vele. Úgy tűnik, hogy egyre erősödik ez a trend, és még jó sokáig velünk marad.

Élénkebb színpaletták

A flat design és az élénk színek a mobil felhasználói felületeket is elérték. Az alkalmazások fejlesztői és a mobiltelefonok gyártói is egyszerűbb, de feltűnőbb színeket kezdtek használni, melyek kiragyognak az általában sötét hátterekből.

Erőteljes tipográfia

Ahogy a webdesignban az appoknál is egyre jobban figyelnek a tipográfiára a designerek. Ezért láthatunk egyre több nagyméretű, kifinomult, erőteljes betűtípust megjelenni a mobilunk kijlezőjén is.

Trendek a webáruházaknál

Ilyenkor a karácsony közeledtével kevés idő jut arra, hogy a távlati terveket szövögessük a webáruházaknál, ugyanakkor mivel mindjárt itt az új év, fontos megismerkedni a webáruház-tulajdonosoknak is azokkal az irányokkal, melyek felé jövő évben elmozdulhatnak.

Képek és videók mindenhol

Elolvasod egyáltalán a szöveget, ha egy óriási képen mutatják be e keresett terméket? Sőt, ha egy videón nézheted meg minden szögből? Egyre jellemzőbbé válnak a webáruházakban a minden mást kiszorító képek és videók, melyek fokozzák a vásárlás élményét. És ma már nem csak a főoldalakon van helyük, hanem minden egyes termékoldalon.

Kisebb kijelzők, hosszabb görgetés

Mivel a mobilos netezés egyre természetesebbé válik az emberek számára, miközben a webáruházak kínálata egyre nagyobb, így nem marad más, mint a sok-sok görgetés. Ez ugyanis egy sokkal jobb megoldás, mint ha sok kis oldalra bontanánk egy-egy kategróiánkat, és nyomgatniuk kellene a felhasználóknak a következő oldalra mutató gombokat.

Jó hátteret ad a görgetés a történetmesélésnek – mely bármely meglepő, a webáruházaknál is egyre dominánsabban jelenik meg. Fokozzák az élmény a parallax effektek és az animációk, melyeket a görgetés aktivál automatikusan. A görgetés révén meghatározhatod a felhasználónak az útját, aki így rövidebb idő alatt sokkal több tartalomhoz jut hozzá.

Mobile first

A webshopok esetében is egyre több ember választja a mobilt az asztali gép helyett. Sokan alkalmazkodtak is már ehhez és a mobilt helyezik az első helyre a design kialakításánál. Itt egyszerűen annyi a feladat, hogy a mobil kijelzőjére tervezd meg a webáruházad, majd ha ezt reszponzívan jeleníted meg, akkor nagyobb kijelzőkön is használható lesz. Ne lepődj meg, ha egyre több hamburger ikonnal találkozol a monitorodon is.

Dinamikus keresés

A JavaScripten és az Ajaxon alapuló dinamikus keresés révén azonnal megjelenik a keresett termék. Ez egy jó megoldás az olyan webáruházak számára, melyeknek nagy a készletük, és így a felhasználók könnyen áttekintik a kínálatot, anélkül, hogy minden egyes keresést külön be kellene tölteni.

Emellett megjelenik a hangkeresés, illetve a digitális asszisztensek, egyre nagyobb teret nyernek a chatbotok, és a cégek egyre innovatívabb megoldásokkal szolgálják ki a vevőiket. Így pedig az online vásárlás egyre személyre szabottabb és interaktívabb lesz.

Material design, kártyák és animációk

Az élénk színek, árnyékok, mozgások és tartalomközpontúság miatt a material design a webáruházak számára is a legjobb megoldás. 2017-ben egyre több kártya alapú elrendezést, reszponzív animációkat és interakciókat láthatunk az online kereskedelemben is. A kártyák leegyszerűsítik a navigációt a reszponzív designban, így a felhasználóknak is könnyebb lesz befogadni a termékeket és kategóriákat.

A mozgások lesznek jellemzők a gombokra, ikonokra, üzenetekre, melyek így sokkal jobban megragadják a felhasználók figyelmét. A gombok görgetés révén aktiválódnak, így egyből rájuk vándorol az emberek tekintete. A kosár gomb is változtatni fogja a színét, és egyből a rendelés oldalra viszi a felhasználót.

Személyre szabottság

A big data sok üzletágat megváltoztatott, és ez lesz az online kereskedelemmel is. A webáruházak arra használják a felhasználókról gyűjtött adatokat, hogy személyre szabott árukínálatot mutassanak nekik. A jövőben minden vevő egyéni webáruházzal találkozik majd, mely az ő igényei alapján épül fel. Az analitika 2017-ben már valós idejű lesz, és a webáruházak ugyancsak valós időben a korábbi vásárlásokat figyelembe véve alakítják áraikat.

Virtuális üzletek

Akad már néhány olyan webáruház, ahol virtuális próbafülkében próbálhatjuk fel a ruhákat. Ehhez csak egy webcamre van szükség. Az AR és a virtuális valóság azonban ennél is erősebben nyomul be az életünkbe, akár van hozzá való eszközünk, akár nincs. A téma alapú webshopok révén egészen magával ragadóvá válik az online vásárlás élménye, hiszen ennek révén a valóság és a fantázia keveredik. A képeket és a videókat maga mögött hagyva pedig hamarosan már virtuális üzletekbe léphetünk be a VR segítségével. Így pedig a vevők érzelmileg is képesek lesznek kapcsolódni a termékekhez.

Mit szólsz ehhez a jövőhöz? Valami mást vársz?

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet