Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2017-10-050 komment

Miért érdemes emberi arcokat mutatnod a weboldaladon?

Képekkel könnyebben alakíthatsz ki kapcsolatot a látogatóiddal, mint szövegekkel. A leghatékonyabbak azonban azok a fotók, melyeken emberek, emberi arcok láthatók.

Ha a látogatók arcokat látnak a weboldaladon, akkor könnyebben meg tudod fogni őket. Ennek alapvető oka az, hogy arcokkal emberibbé teszed a weboldalad, és érzelmi kapcsolatot alakítasz ki a felhasználókkal, akik egyébként is sokkal jobban felfigyelnek azokra a képekre, melyeken emberek láthatók. De mire és hogyan használd az emberekről készült fotókat?

Kapcsolat kialakítása a felhasználókkal

Sok olyan elem van a webdesignban, melyek felhasználásával kapcsolatba léphetsz az emberekkel. Ide tartoznak a színek, a gombok, a szövegek. Ezek mind befolyásolják az elköteleződés mértékét és a konverziós arányt. Ugyanakkor az arcok megjelentetése mind közül a leghatékonyabb eszköz, és nem is különösebben nehéz az alkalmazása.

Minél nagyobbak és minél inkább a középpontba vannak helyezve az emberi arcok egy weboldalon, annál erősebbé válik az érzelmi kapcsolat. A képek segítenek a látogatóknak abban, hogy gyorsabban felmérjék, mi található a weboldaladon, és megállapítsák, hogy ennek ők részesei szeretnének-e lenni. Amikor látnak egy emberi arcot, akkor felmérik, hogy ők is olyanok-e, vagy esetleg olyanok akarnak lenni, mint a fotón látható személy. Ha a válasz igen, akkor megnő az esélye az elköteleződésnek, mivel ez azt jelzi, hogy kapcsolódni tudnak a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz.

Az emberi arcok ráadásul sokkal jobban felkeltik a figyelmet, mint bármilyen más webdesign elem. Használhatod az emberi arcokról készül képeket arra, hogy a látogatók tekintetét olyan pontokra irányítsd a weboldalon, melyek neked fontosak. Ha például egy fotón látható tekintet a CTA-dra irányul, akkor a legtöbb felhasználó is oda fog nézni.

Meghatározzák a weboldal érzelmi hangvételét

Nyilván Te is tapasztaltad már, hogy ha valaki nevet, akkor egy idő Te is együtt nevetsz vele, ha fáradt és ásítozik, Te is ásítozni fogsz. Ugyanez igaz minden érzelemre. Az érzelmek átadhatók, ezáltal meghatározható az interakciók érzelmi hangvétele. Az emberek azért figyelnek tudattalanul is az arcokra és az azokon megjelenő érzelmekre, mert így tudnak megfelelően viszonyulni a többi emberhez.

Ugyanakkor mivel kultúránként és koronként is változik, hogy egyes arckifejezéseket miként dekódolnak az emberek, ezért fontos, hogy tisztában legyél azzal, miként fogja értelmezni a közönséged az általad bemutatott arcokat.

Lehet tehát arra törekedni, hogy érzelmeket kapcsolj a termékeidhez azáltal, hogy ezeket emberi arcokról készült fotókon jeleníted meg. Nem véletlen, hogy nagyon sokan használnak mosolygó arcokat a hirdetésekben azért, hogy pozitív kapcsolatot alakítsanak ki a közönségükkel.

Bizalmat kelt

Ha egy weboldalon lévő fotókon látod, hogy olyan emberekről van szó, melyek valamilyen módon kapcsolódnak a cégedhez, a termékeidhez, azzal megalapozhatod a bizalmat. Több megoldás is létezik:

  • Bemutathatod fotókon azokat az embereket, akik részesei a cégednek.
  • Bemutathatsz olyan embereket, akik kapcsolatba kerültek a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.
  • Az ajánlások mellé emberi arcokat tehetsz, hogy hihetőbbek legyenek.

Minél “valódibbnak” tűnnek a weboldaladon látható emberek, annál jobban fognak bízni benned a látogatók. Ezért nem jók a modellekkel készített, hamisnak látszó fotók, stockfotók, mert nem azt mutatják meg, hogy valójában miként lépnek kapcsolatba az emberek a termékeddel vagy kik állnak mögötte. Ez pedig inkább kártékony, mint hasznos. Ami igazán hatékony, ha sikerül bemutatnod a cég mögött állók valódi személyiségét a fotókkal.

Vezeti a felhasználók tekintetét

Az emberi arcokról készült fotók nem csak arra alkalmasak, hogy érzelmi kapcsolatot alakítsanak ki a látogatókkal. Arra is képesek, hogy végigvezessék őket a weboldalon. A felhasználóknak ugyanis néha kell egy kis segítség ehhez. Például segíthetsz nekik abban, hogy hova is nézzenek az oldalon, és mi legyen a következő lépésük.

Mivel a felhasználók követik a fotókon szereplő emberek tekintetének irányát, így pontosan oda néznek, ahová akarod. Ez a reakció teljesen természetes, és anélkül megtörténik, hogy gondolkodniuk kellene rajta. Tehát, ha azt szeretnéd, hogy az emberek görgessenek, akkor a lefelé mutató nyíl helyett – vagy annak megerősítéseként -, egy lefelé néző arcot is elhelyezhetsz az oldalra. Ha felfelé néznek a fotón szereplő emberek, akkor a felhasználók tekintete a navigációra fog irányulni. És így tovább.

Kerüld a “hamis” arcokat

Mint kiderült, az emberi arcokról készül fotók hatékony eszközt jelenthetnek számodra, ugyanakkor el kell kerülnöd a teljesen életidegen stockfotókat. Erről beszéltünk már, amikor a stockfotók használatáról esett szó. Lehet elfogadható képet is választani közülük, azokat viszont mindenáron kerüld el, ahol a modell egy mesterkélt cselekvés közben teli szájjal vigyorog, és az egész szituáció valószerűtlennek tűnik!

Az arcok ugyanis csak akkor tudnak bizalmat kelteni és érzelmi kapcsolatot kialakítani, ha valóságosnak tűnnek. Tehát, ha te is azt tervezed, hogy beveted az arcokról készül fotókat a weboldaladon, akkor olyan fotókat kell készítened, amelyek képviselni tudják a márkádat. A stockfotók is alkalmasak lehetnek erre, de óvatosnak kell lenni velük.

A lényeg tehát, hogy az emberek szeretnek más embereket látni. Részesei akarnak lenni valaminek. Ez áll az egész jelenség mögött, és ez az oka annak, hogy működik a technika. Mutass olyan embereket, akik kapcsolatba kerülnek veled, a termékeddel, szolgáltatásoddal, mutasd be a csapatodat, hogy hiteles legyél, és kapcsolatot alakíthass ki a weboldalad látogatóival!

(A bejegyzés ezen cikk szövege alapján készült.)

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.