Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-03-070 komment

Mit kell feltétlenül tudnod a webdesignról, ha nem vagy webdesigner?

Akad néhány olyan egyszerű és alapvető webdesign-elv, melyeket könnyű megérteni és alkalmazni azok számára is, akik nem webdesignerként dolgoznak, viszont van egy weboldaluk, melynek hatékonyságán szívesen javítanának.

A webdesign nem egy rakétatudomány, és nem kell hozzá különleges művészi képesség. Elegendő, ha van benned egy kis lendület ahhoz, hogy meg akard ismerni az alapokat. Ahelyett, hogy azt vizsgálnád, mások mit csinálnak, inkább azzal foglalkozz, hogy miként tudsz belerakni egy kicsit többet nap mint nap a dologba. Itt van némi segítség hozzá!

1. Használj elegendő kontrasztot!

Habár a felhasználók általában nem panaszkodnak a kontraszt miatt, mégis meghatározza a vásárlási döntésüket az, hogy milyen színű a háttér és milyen színűek rajta a betűk. Egy rossz kombináció fárasztja a szemet, de ezt elsőre nagyon nehéz észrevenni.

Indulásnak a legjobb, ha fehér háttéren fekete betűket használsz. Egy világos szürke, egy zöld vagy egy sárga szín használata csak elriasztaná az embereket a weboldaladról. Ha azt tapasztalod, hogy a felhasználóidnak nehezen megy a szövegek elolvasása, akkor gondolj arra, hogy a probléma a betűk vagy a háttér színével lehet.

2. A fontos tartalmakat előre tedd!

Az elrendezés a legfontosabb információ a felhasználók számára. Ha nem megfelelő a tartalmak sorrendje, akkor az rossz benyomást kelt azokban, akik először látogatnak az oldaladra. Az elrendezés alapvetően két elemből áll: szövegből és képekből.

Általában jó megoldás, ha kiváló minőségű képeket használsz a weboldaladon, ugyanakkor arra is figyelned kell, hogy a megfelelő tartalmat helyezd az emberek elé. A lényeget az embereknek már első pillantásra észre kellene venniük.

A cégedről alkotott képet alapvetően határozza meg az, hogy miként jeleníted meg az emberek számára a tartalmakat a weboldaladon. Ez alapján alakul ki valamilyen benyomás bennük a márkádról. Ha a tartalom egyszerű és előtérbe van helyezve, akkor az emberek szívesen kötnek üzletet veled. De ha valami összetett szöveggel támadod meg őket mindjárt az elején, vagy nem értik, hogy mit kínálsz nekik, akkor az embereknek nehéz lesz kapcsolódniuk ahhoz, amit csinálsz.

3. Figyelj a helyes elrendezésre!

A weboldalad forgalmát úgy növelheted a leggyorsabban, ha az adatokat a legegyszerűbb módon rendezed el a weboldaladon. Ehhez érdemes rácsszerkezetet használni. Egy rács mentén történő elrendezés az egyik legkönnyebb és leggyorsabb megoldás, amivel javíthatod a weboldalad használhatóságát, valamint gyorsabbá is teheted vele az oldalt. Az elrendezés emellett nagymértékben meghatározza a weboldalad általános megjelenését.

4. Használj megfelelő betűméretet!

Habár nincs semmiféle ökölszabály arra, hogy mekkora betűket kellene használnod a weboldaladon, érdemes abból kiindulnod, hogy ne legyen kisebb 12 pontosnál a kenyérszöveg, illetve 14 pontosnál a címsor. Ha nagyobb betűket használsz, könnyebb lesz elolvasni a weboldalad tartalmát.

Persze nem csak a betűméret számít az olvashatóságnál, hanem a negatív tér is. Sokan erről elfeledkeznek, pedig, ha kis sortávolságokat használsz, akkor túlságosan bonyolultnak tűik majd a tartalmad. A nagyobb sortávolsággal elválasztott sorok viszont rendezettebbnek tűnnek, áradásul könnyebben olvashatóak.

5. Alkalmazz intuitív keresőmezőt!

A weboldalad célja nyilván az, hogy eladj valamit. És ha azt adod a látogatóknak, amit keresnek, akkor jobban fognak emlékezni rád, és később is visszatérnek. Egy keresőbox is hozzájárul a könnyű használhatósághoz, mégis sokan nem törődnek vele. pedig érdemes “minél intelligensebbé” tenni, mely a korábbi keresések alapján tesz javaslatokat a felhasználók számára.

6. Legyen kényelmes a használat!

Az nem elég, ha egy weboldal szép, fontos, hogy kényelmes legyen a használata is. Mitől lesz kényelmes egy weboldal használata? Attól, hogy az emberek könnyen megtalálják rajta azt, amit keresnek. Például egy jó designnál a kosár gomb annyira előtérbe van helyezve, hogy a látogatóknak nem kell keresgélniük, hanem egyből megtalálják.

Összességében tehát elmondható, hogy egy weboldal designja akkor lesz jó, ha egyszerű a használata, és a felhasználóknak nem kell sokat gondolkodniuk, hogy mit kínál nekik a weboldal és mit tegyenek rajta. Ennek érdekében a weboldalt tedd olyan egyszerűvé amennyire csak lehet. Ha úgy érzed, hogy ez sikerült, akkor kérdezd meg róla a felhasználóid is, mert lehet, hogy ők másként látják, és tudnak még olyan javaslatokat tenni, amire Te nem is gondoltál korábban.

(A bejegyzés ezen cikk szövegének a felhasználásával készült.)

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.