Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-05-230 komment

Hogyan használd a Google Adwords új kulszótervezőjét?

Habár a régi verzió egyelőre még elérhető a régi Adwords-felületen, az új megjelenés nemrég megkapta a Google újragondolt kulcsszótervezőjét. Ez azonban egészen máshogy néz ki, mint a régi megoldás, és funkcióiban is különbözik, így érdemes megismerkedni vele.

Míg a régi kulcsszótervező így nézett ki:

A régi Adwords kulcsszótervező

Addig az újnak kicsit más lett a megjelenése. De nem is a designváltás a fontos, hanem, hogy eltérnek a funkciók.

Az Adwords új kulcsszótervezője

Mint látható is, elsőre jóval kevesebb opció érhető el, mint a régi változatban. Két dolgot lehet tenni: egyrészt kulcsszavak után kutatni egy általános kifejezés, egy weboldal vagy egy szélesebb kategória alapján, másrészt pedig adatokat kapni kulcsszavakhoz kapcsolódó költségekről.

Hogyan szerezz kulcsszóötleteket az új kulcsszótervezővel?

Kezdjük az elsővel. Itt beírhatod a terméked vagy szolgáltatásod elnevezését, megadhatod az érkező oldalad vagy weboldalad címét, esetleg egy kategóriacímkét. Ha beírsz két-három szót, amely kapcsolódik a cégedhez, akkor egy listát kapsz, ami egy kicsit máshogy néz ki, mint amit a régi kulcsszótervezőben megszokhattál.

Kulcsszó keresése a kulcsszótervezőben

Az adatok nagyjából ugyanazok, a design változott, de vannak érdekes apróságok az információk megjelenését tekintve. Az változatlan, hogy a kapcsolódó kulcsszavak felsorolása relevancia szerint történik. Ugyanakkor most már két kulcsfontosságú kategóriát láthatsz. Az egyik “Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat (alacsony tartomány)”, a másik “Az oldal tetejére vonatkozó ajánlat (magas tartomány)”. Ez a két szám azt mutatja, hogy mennyit kell fizetned az adott kulcsszó esetén akkor, ha az első oldal tetején, illetve az alján jelensz meg.

Tehát itt már nem az átlagos CPC értékét kapod meg, hanem annál konkrétabb, talán jobban is használható számokat az előzetes kalkulációhoz. Hiszen látod, hogy ha az első helyen akarsz szerepelni, akkor mennyit kell fizetned, de azt is látod, hogy mekkora összeg elegendő, hogy egyáltalán felkerülj a hirdetések közé.

Ami itt még fontos a frissített szűrő funkció, melynek segítségével például kiszűrhetsz kulcsszavakat, melyek nem illeszkednek a költségkeretedbe vagy a céljaidhoz. Egy további frissítés a grafikonra vonatkozik, ahol a várható teljes és mobilos forgalom is látható. Ha az oszlopokat módosítanád, akkor két olyan lehetőséget is felvehetsz, mint az “Organikus megjelenítési arány” és az “Organikus átlagos pozíció”.

Az új Adwords kulcsszótervező új oszlopai

Az előbbi azt jelenti, hogy a kattintásoknak mekkora része érkezne organikusan, illetve fizetetten. A második pedig akkor nyújt segítséget, ha organikusan rangsorol az adott kulcsszóra a Google.

Ami bonyolultabb lett, a negatív kulcsszavak hozzáadása. Az új kulcsszótervezőben ezt úgy teheted meg, ha a szűrésnél kiválasztod a “Kulcsszó szövege” linket, majd a megjelenő ablakban a kulcsszó megadásánál a “nem tartalmazza ezt” opciót választod ki.

Negatív kulcsszavak felvitele

Természetesen olyan adatokba is betekintést nyersz, mint a “Keresések átlagos havi száma” vagy a verseny, ami a korábbi kulcsszótervező használatakor is fontos tényező volt.

Ha megvan a megfelelő kulcsszólistád a szűrők alkalmazása révén, akkor nem csak mennyiség alapján rendezheted el a listát, hanem platform vagy hely szerint. Utóbbi esetében megye vagy város szinten lebontva is láthatod az adatokat. Ezáltal sokkal speciálisabb információkhoz jutsz, mint korábban.

Az új kulcsszótervező azonban nem csak arra jó, hogy a saját ötleteid alapján kulcsszavakat találj, hanem arra is, hogy valamilyen URL alapján szerezz kulcsszólistákat. Tehát, ha a versenytársaktól akarod megszerezni a kulcsszóötleteket, akkor írd be az ő URL-jeiket oda, ahová az előbb a keresési kifejezéseket. Ezáltal megkapod azokat a kulcsszavakat, melyeket ők a legnagyobb valószínűséggel használnak.

Hogyan tudod előre jelezni a költéseid?

Az Adwords segítségével az előbbiek mellett továbbra is megtervezheted a költségkereted, annak figyelembe vételével, hogy milyen kulcsszavakat használsz. Ehhez annyit kell tenned a már meglévő kulcsszólistáddal, hogy kiválasztod benne a számodra használható kulcsszavakat, majd hozzáadod a tervhez.

Kulcsszavak hozzáadása a tervhez a Kulcsszótervezőben

Ezután kattints rá a bal oldali menüben a “Terv áttekintése” linkre. Ekkor egy új oldalon megkapod a tervben szereplő kulcsszavak költségkeretével kapcsolatos adatokat. Így néz ki:

A terv áttekintése az Adwords új kulcsszótervezőjében

 

A régi kulcsszótervezőben manuálisan állíthattad be az ajánlatokat, így láthattad, hogy a különböző CPC-k miként befolyásolják a számokat. Az új verzióban ezt nem teheted meg, mert automatikusan állítja be az Adwords. Természetesen a CPC értékét itt is módosíthatod: egyszerűen kattints a megadott összegre, és írd át! Ezen kívül a fiókhoz igazított konverziós arányt is átírhatod annak megfelelően, hogy mire számítasz. Ugyanakkor ennél több lehetőséged itt nincs, az így kapott adatokból kell kiindulnod.

Összességében tehát továbbra is használható a kulcsszótervező, még ha el is tér az előző változattól, és ahogy a régi felületet sokan siratják, úgy a kulcsszótervező megszokott használata és funkciói is nyilván hiányozni fognak jó pár Adwords-használónak.

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.