Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-07-180 komment

Hol és hogyan használj emojikat, ha jobb átkattintási arányt szeretnél?

Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak, így az online marketingnek is integráns részét képezik. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy felrakni egy posztot, hogy ne szerepeljen benne egy-két emoji. De hogyan használd, és hogyan használd ki tudatosan az emojikat?

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni a tömegből megkülönböztethetőnek kell lenned. Csak akkor tudnak kapcsolódni a cégedhez az emberek, ha észreveszik a tartalmad. Segíthetnek ebben az emojik is, annak ellenére, hogy ma már nem számítanak újdonságnak. A vizsgálatok szerint hatékonyan képesek javítani az átkattintási arányt akár az e-maileknél, akár a közösségi médiában, sőt még a Google találati oldalain is. Ráadásul közvetlenebbé, emberibbé teszik a kommunikációt, ami fontos minden cég számára.

Ez persze nem azt jelenti, hogy ha ész nélkül teleszórod a szövegeidet emojikkal, akkor annak pozitív lesz a hatása. Nem, sőt éppen ellenkezőleg. Ezért, ahogy minden mást az online marketingben, úgy az emojikat is valamilyen terv, stratégia alapján kell használni egy cél elérése érdekében. De először fussunk át azon, hogy miért érdemes ma már minden területen fontolóra venned az emojik használatát?

Miért kellene emojikat használnod?

Mint az előbb egy mondatban már említettük, a márkák számára azért fontos, mert emberibbé teszik a kommunikációt, így pedig a közönséged könnyebben fog kapcsolódni hozzá. A márkáknak ugyanis nem kioktatniuk kell az ügyfeleket, nem megközelíthetetlennek és tévedhetetlennek kell lenniük – ahogy azt sokan gondolják -, hanem azonos szinten kell állniuk az emberekkel. Úgy kell velük beszélniük, mint (normális) ember az emberrel.

A kutatások azt mutatják, hogy a felhasználók 45 százaléka azokat a márkákat szereti, melyek nem veszik magukat túl komolyan (33 százaléknak ezzel kapcsolatban nem volt véleménye). Ehhez egyébként hozzátartozik az is, hogy felesleges a cégeknek rejtegetniük a hibáikat, nem kell magukat tökéletesnek beállítani. Az, hogy esendőek – mint ahogy valójában azok -, sokkal vonzóbbá teszi őket az emberek szemében. Ha ilyen emberi vonásokkal rendelkeznek, akkor tízszer nagyobb a valószínűsége annak, hogy az emberek őket ajánlják, nem pedig egy másik céget.

Milyen emojikat használj?

Az emberibb kommunikációhoz pedig hozzátartozik az emojik használata is, hiszen jellemzően az emberek közötti online kommunikációban használjuk őket. Márpedig egyre inkább használjuk: sok esetben átveszik a szavak szerepét. Egy kutatás szerint a fiatalabb korosztály 68 százaléka kényelmesebben fejezi ki az érzéseit olyan ábrák, képek segítségével, mint amilyenek az emojik is. Ha az ő nyelvüket akarod használni, akkor az emojikhoz kell nyúlnod! De melyiket használd? Hiszen több ezer van belőlük már.

Szerencsére már azt is vizsgálták, hogy mely emojik javítják a leginkább az átkattintási arányt.

Emojik és átkattintási arány

 

Ez a lista elsőre teljesen értelmetlennek tűnhet, ugyanakkor van egy közös jellemzőjük: egyik sem ábrázol arcot. Pedig azt gondolhatnánk, hogy ez az alapvető megoldás, amikor érzelmileg akarunk kapcsolódni a közönséghez. Valószínűleg egyébként azért a felsorolt emojik teljesítettek jobban, mert ezek szokatlanok, hiszen még nem nagyon találkoztak az velük az emberek.

Hogyan használd az emojikat az e-maileknél?

Habár ezzel már foglalkoztunk az e-mail marketingről szóló bejegyzésünkben, most ismét átnézzük a témát. Kezdjük ott, hogy az emberek 44 százaléka előnyben részesíti az e-mailt a cégekkel való kommunikáció során. Ugyanakkor a verseny is nagy, így könnyű elveszni a hírlevelek között. Ráadásul, még ha meg is nyitják az emberek az e-mailedet, lehet hogy nem tesznek semmit. Márpedig az emberek több mint fele egy kutatás szerint pont ezt csinálja, amikor megkap egy céges e-mailt.

Emojikkal azonban ezek a számok javíthatók. Egy vizsgálat azt derítette ki, hogy nem csak a megnyitási arány, de az átkattintási arány is javult emojik használatakor. Egy Valentin napi kampánynál azt állapították meg, hogy a száj-emoji a tárgysorban 24 százalékos olvasási arányt hozott a 20 százalékkal szemben. Egy apák napi kampánynál pedig a villáskulcs emoji hatását vizsgálták, mely egy százalékpontos javulást jelentett a csak szöveget tartalmazó e-mailhez képest. Igaz ugyanakkor, hogy voltak olyan emojik, melyek rosszabb eredményt hoztak, mint a csak szöveges tárgysor.

Érdemes tehát megpróbálkozni az emojik használatával, óvatosnak kell azonban lenni. Annál is inkább, mert nem minden e-mail kliens jeleníti meg normálisan az emojikat.

Emojik megjelenítése az egyes e-mail kliensekben

Másrészt pedig mindig vedd figyelembe a közönségedet is, azt, hogy mennyire nyitottak az emojikra. Tehát, míg az 1980-2000 közötti generáció 68 százaléka fejezi ki az érzelmeit emojikkal és képekkel, addig a 65 év felettieknek csak 37 százaléka. Azt is tesztelned kellene, hogy melyik emoji válik be a Te közönségednek, mert erre nincs általános szabály.

Ráadásul e-maileknél azért is hasznosak az emojik, mert egyébként is korlátozott a rendelkezésedre álló tér a címsorban, így ha szavak helyett használod őket, többet mondhatsz el.

Hogyan használd az emojikat a közösségi médiában?

A közösségi média szintén jó terepe az emojiknak, hiszen segítségükkel érzelmeket közvetíthetsz. Márpedig a kutatások szerint az érzelmekre ható üzenetek sokkal hatásosabbak működnek a közösségi médiában. Nem véletlen, hogy a Facebook felhasználói naponta 60 millió emojit használnak. A Scoro letesztelte ugyanazt az üzenetet emojival és anélkül a címsorban. Nem volt ez egy látványos emoji, még sokan észrevették, és jobb eredményeket értek el vele.

Emojik A/B tesztje a közösségi médiában

De ha ez nem lenne elég a Daily Mail is tesztelte az emojik használatát. És mint kiderült a legnépszerűbb 28 posztjuk közül 21 tartalmazott legalább egy emojit. A vizsgálatuk eredményei egyébként itt láthatók:

Az emojik hatékonysága a közösségi médiában

Az emojik használata teljesen természetesnek hat a közösségi médiában, hiszen nagyon gyakran találkozhatsz velük itt, így igazán nem kell óvatosnak lenni. Ennek ellenére ki tudsz emelkedni általuk a többi cég közül.

Hogyan használd az emojikat a SEO-ban?

Most már akár a Google találati oldalain is megjelenhetnek azok az emojik, melyeket a meta címsorokban állíthatsz be. Habár egy ideig bizonytalanság volt a megjelenésüket illetően, mivel a Google először lehetővé tette, aztán mégsem, de végül engedélyezte a használatukat.

Mivel itt ritkábban találkozni emojikkal, azért sokkal jobban fel tudják hívni a figyelmet a weboldaladra, mint akár a közösségi médiában. Ráadásul a Google keresőjében még emojikra is rá lehet keresni. Például a hasábburgonyára:

Emoji egy keresésnél

Az is látható azonban, hogy nem minden találatban szerepel a hasábburgonya emoji, vagyis értelmezi az emojit a Google, és megpróbálja a lehető legszélesebb találati kínálatot mutatni, és nem csak azt, amiben emoji szerepel. Ez tehát azt jelenti, hogy nem csak egyszerűen felhívod a felhasználók figyelmét az emojiddal a weboldaladra és kattintásra készteted őket, hanem azt is, hogy az általad használt emojit is figyelembe veszi a tartalom értelmezésénél a Google.

Természetesen már azt is vizsgálták, hogy melyik emojik jelennek meg a leggyakrabban a találati oldalakon. Itt látható az eredmény:

Emojik a találati oldalakon

Összességében tehát elmondható, hogy ha különbözni akarsz és némi előnyt szerezni, akkor érdemes emojikat használnod. Az emojik révén felhívod a figyelmet az üzenetedre, és a márkádat emberibbé teszed. Nem mellesleg pedig, ha sikerül a megfelelő emojit kiválasztanod, akkor még az átkattintási arányt is javítod. Ugyanakkor nem szabad teljesen esetlegesen használnod őket. Végig kell gondolnod, és tesztelni, hogy mi az, ami működik, és mi az, ami nem. És hogy honnan szedd össze a legegyszerűbben az emojikat? Például itt gyorsan áttekinthetők a lehetőségek.

(A bejegyzés ezen cikk alapján készült.)

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.