Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-07-260 komment

5 módszer, amivel megtarthatod a vevőidet

Sokan elsősorban az új vásárlók, ügyfelek megszerzésére fókuszálnak, pedig a régi vevők megtartása gyakran komoly potenciált rejt magában. Ehhez persze oda kell figyelni rájuk, és valamilyen módon cselekvésre ösztönözni őket. De milyen módszerekkel?

Egy üzlet akkor lesz sikeres, ha a vevői elégedettek. Az elégedett vevők ugyanis visszatérnek, amikor újra vásárolni szeretnének. Ha Te csak az új vásárlókra összpontosítasz, akkor ideje átgondolni a stratégiádat, és a régi vevőiddel is foglalkozni kicsit, elsősorban azért, mert megéri.

Miért? Mert egy új vevő megszerzése ötször annyiba kerül számodra, mint egy régi vevő megtartása. A hirdetések költségesek, és talán nem véletlenül érzed azt, hogy egyre drágábbak, miközben egyre nehezebb elérni a folyamatosan gyarapodó konkurencia miatt az embereket. Ugyanakkor, ha 5 százalékkal javítod a vevő-megtartást, az a jövedelmezőséged 75 százalékkal javítja. Íme, néhány technika – jó párral közül nyilván már Te is találkoztál – , amivel meg tudod tartani a korábbi vevőidet.

1. Indíts vásárlói hűségprogramokat!

Nagy újdonságot ezzel nem árulunk el, de ha Te mégsem használnád, akkor ez a kötelező, első számú elem a vevőmegtartásra. A Virtual Incentives szerint ugyanis az emberek 75 százaléka kifejezetten kedvelik azokat a cégeket, amelyek jutalmakat kínálnak számukra.

Márpedig az elégedett és hűséges vevő nemcsak újra nálad vásárol, hanem “hirdeti” is a szolgáltatásodat. Az elégedett vevők ugyanis beszámolnak a családtagjaiknak és az ismerőseiknek arról, ha úgy érzik, hogy jó vételt csináltak. A szóbeszéd erejével nyilván már mindenki tisztában van: rendkívül hatékony marketingeszköz, amikor új ügyfeleket kell szerezni.

Egy korábbi ügyfélből azonban csak úgy, magától nem válik “hirdető”. Viszont egy kis ösztönzést jelenthet egy vásárlói hűségprogram. Ehhez nem kell mást tenned, mint megjutalmazni őket:

  • adj nekik kuponokat,
  • kínáld számukra az új termékeidet olcsóbban,
  • dolgozz ki egy pontrendszert,
  • vagy jutalmazd őket az ajánlásokért.

Ezeket a lehetőségeket értékelni fogják. Mindegyik technikának az a célja, hogy megtartsd a korábbi vásárlókat, és segítenek abban is, hogy az új vevőkből visszatérő vevők legyenek.

2. Küldj nekik születésnap üdvözleteket, némi ösztönzéssel

Számodra milyen érzés, amikor valaki felköszönt a születésnapodon? Főleg, ha olyan, akitől nem is számítottál erre. És még ajándékot is ad. Egy ilyen gesztustól különlegesnek és boldognak érzi magát a legtöbb ember. Hiszen mindenki szereti, ha odafigyelnek rá.

Ezt egy cég is megteheti az ügyfeleivel és vásárlóival, hiszen kialakult már közöttük egy sajátos kapcsolat. Egy céget is akkor fognak megkedvelni az emberek, ha az odafigyel rájuk, így fontosnak érezhetik magukat. Erre egy jó lehetőség, ha nem felejted el a születésnapjukat.

Mit jelent ez konkrétan? Ha megvan neked a születésük időpontja, akkor küldhetsz nekik egy e-mailt egy különleges ajánlattal, kínálhatsz nekik ingyenes szállítást, adhatsz egy kuponkódot, vagy bármilyen ajándékkal meglepheted őket. Küldd el az e-mail legalább egy héttel korábban a születésnapjuk előtt, így időt adsz nekik arra, hogy elfogadják az ajánlatot.

Az emberek szeretik a személyre szabott ajánlatokat. 80 százalékuk nagyobb eséllyel köt üzletet olyan céggel, mely személyre szabott élményt kínál számukra. A születésnapi e-mailek 481 százalékkal nagyobb tranzakciós arányt mutatnak, mint a sima promóciós levelek.

Ilyen egy születésnapi ajándék egy cégtől

3. Kínálj “teljes” élményt

Az ügyfelek ma már nagyrészt úgynevezett digitális ügyfelek az okostelefonjaiknak, az internetnek és a közösségi médiának köszönhetően. A digitális csatornákon keresztül szerzik be az információkat, rólad is. Amit ebben a helyzetben megtehetsz, hogy egy integrált élményt kínálsz nekik. Mit jelent ez?

Azt, hogy megpróbálod elérni őket minden olyan digitális csatornán, melyen jelen vannak, és minden olyan eszközön keresztül, ami a rendelkezésükre áll. Tehát az e-mailektől kezdve a közösségi oldalakig, laptopon és tableten is megtalálnak téged, mégpedig úgy, hogy az elvárható élményt kínálod számukra minden esetben.

A Google vizsgálata szerint a vásárlók 90 százaléka soha sem csak egyetlen eszközt használ, amikor vásárol valamit. A vásárlást egy olyan ismerkedés előzi meg a céggel és a termékével, mely kiterjed mobilra és laptopra is. De ugyanígy több csatornán is ellenőrzi a jelenléted. Feliratkozik a hírleveledre, rápillant a Facebook-oldaladra, átfutja a weboldaladat.

Ezért nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél ott, ahol az ügyfeleid jelen vannak. Építsd fel a megfelelő stratégiát, hogy egy minden csatornát és eszközt felhasználó élményt kínálj számukra!

4. Fejezd ki a hálád a vásárlóknak!

A “köszönöm” szónak rendkívül nagy ereje van, amit érdemes neked is kihasználnod. Hogyan? Például úgy, hogy egy kézzel írt köszönőlevelet írsz a lojális ügyfeleidnek. Egy köszönetnek, ilyen módon kifejezve, rendkívüli hatása lesz rájuk, és méltányolni fogják az erőfeszítésedet.

Ennél azonban tovább is mehetsz azzal, hogy egy kis ajándékot is mellékelsz a leveledhez. Hiszen az ajándéknál nincs jobb. És, hogy megéri-e? Egy vizsgálat szerint a vásárlók 86 százaléka többet fizet, ha jobb és személyre szabottabb a felhasználói élmény.

5. Hozz össze offline találkozókat, meetupokat!

A szervezett események remek lehetőséget jelentenek a hűséges ügyfelekkel a személyes találkozóra, miközben vonzzák azokat az embereket is, akik még csak potenciális megrendelőid. Egy találkozó révén sokkal jobban megérted az ügyfeleidet és az igényeiket.

Eseményeken részt vevők szerint a szemtől szemben zajló interakciók sokkal értékesebbek ma, mint voltak akár két évvel ezelőtt. Hiszen egy találkozón mélyebb kapcsolatot alakíthatsz ki a hozzád kapcsolódó közösséggel. Nyilván ez nem működőképes minden termék vagy szolgáltatás esetén. De mondjuk, ha például borokat árulsz, akkor mennyire kézenfekvő, ha időnként szervezel egy borkóstolást a hűséges ügyfeleid számára.

Gondold tehát át, hogy a Te terméked vagy szolgáltatásod valamilyen aspektusból nem lenne-e megfelelő arra, hogy összehozz egy közösséget, akik aztán hozzád ragaszkodó vevőid lesznek!

Kategória: Webmarketing | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.