Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-08-230 komment

Van értelme egy “Hamarosan…” oldalnak? És ha igen, milyen legyen?

Amikor belevágsz a weboldalkészítésbe, akkor először megszerzel egy domainnevet. Ezután azonban még hónapok telhetnek el, míg elkészül a rajta található weboldal. A kettő közötti időszakra az üres weboldal helyett egy gondosan megtervezett “Hamarosan…”, azaz “Coming soon” oldalt helyezhetsz el. De miért érdemes vele foglalkoznod? És hogyan alakítsd ki?

Nézzük mindjárt az okokat, hogy miért érdemes egy “Hamarosan…” oldalt használni a készülő weboldalad helyén!

  • Egy “Hamarosan…” oldal sokkal jobban néz ki, mint egy alapértelmezett üzenet a weboldal helyén.
  • Jó lehetőséget kínál arra, hogy még az indulás előtt e-mail címeket gyűjts.
  • Elkezdhetnek ismerkedni veled az emberek, így amikor élesben elindul az oldal, akkor nem ismeretlenként lépsz elő a semmiből. Ez pedig előnyt jelent az üzleted számára.
  • Egy publikált “Hamarosan…” oldal is beleszámít a domained életkorába, és a keresőmotorok már elkezdik indexelni.
  • Ha elég jó, akkor még felkapott is lehet a közönség körében.

Egy jó “Hamarosan…” oldalnak világosan el kell tudnia magyaráznia az embereknek, hogy miről fog szólni az ott nemsokára felbukkanó weboldal. De ahhoz, hogy hatást gyakoroljon a látogatókra érdemes használni a bevett technikákat.

Mutasd be egy grafikával!

A grafikák vonzó vizuális formában képesek bemutatni az egyébként unalmas információkat is. Könnyű őket átlátni, felfogni és jobban emlékeznek rájuk az emberek, mint egy halom adatra egy fekete-fehér oldalon. Ha elég jó a grafikád, akkor fel tudod kelteni az érdeklődésüket. Erre nincs túl sok időd, mindössze 2-3 másodperced. Ennyi időt adnak, hogy hatást gyakorolj rájuk. Ehhez nem csak az kell, hogy az információk érdekesek legyenek, hanem az is fontos, hogy milyen a megjelenés, tehát mennyire jól sikerültek a grafikai elemek.

Egy jó "hamarosan" oldal

Egy elég egyszerű “infografika”, de látványos és informatív

Igazodj a végleges színekhez!

Már a “Hamarosan…” oldaladon is azokat a színeket használd, melyek meg fognak jelenni a végleges weboldaladon. Ezáltal összekapcsolod a kettőt, így nem fognak meglepődni és tanácstalankodni a felhasználók, amikor végre elindul az oldalad. A megfelelő színek kiválasztásánál használj teszteket, melyekre online eszközöket is találsz.

Fontosak a színek

Fontosak a színek

Használj call to actiont!

Már a “Hamarosan…” oldalon is érdemes elővenni a CTA-t, mint eszközt, hogy rávedd egy általad szorgalmazott cselekményre a látogatókat. Ugyanakkor túl nagy dolgot még ne várj tőlük, és azt a szabályt is tartsd be, hogy csak egyetlen call to actiont használsz, azaz nem kérsz egyszerre túl sok dolgot. Elég lehet csak egy feliratkozás, melynél egy értesítést ígérsz az oldal indulásáról. Az űrlap pedig legyen a lehető legegyszerűbb!

A látogatók értesítést kérhetnek az oldal indulásáról

A látogatók értesítést kérhetnek az oldal indulásáról

Jelenítsd meg az elérhetőségeidet!

Ami nem maradhat el egy “Hamarosan…” oldalról sem, az az, hogy lássák az emberek, hogy hol érhetnek el. Nem csak a cím, telefonszám tartozik ide, hanem az általad használt közösségi média csatornák is. Az emberek ugyanis számítanak rá, hogy jelen vagy a Facebookon, Instagramon, LinkedInen, stb. Ráadásul, ha elég jó a “Hamarosan…” oldalad, akkor még akár meg is osztják a közösségi médiában, így hirdetve a weboldaladat.

Próbálj meg érzelmeket kiváltani!

Azt gondolod, hogy az emberek racionálisan döntenek? Nem igazán. A döntéseink jelentős részben az érzelmeinken alapulnak. Nagyon kevesen hagyják meg az e-mail címüket, ha csak nincs valami erős motiváló tényező, hogy megbízzanak benned. Viszont, ha képes vagy elérni érzelmek kiváltásával, hogy az emberek beszéljenek rólad, akkor eléred a célod.

Legyél nagylelkű!

Ha van már valamid, amit meg tudsz osztani a felhasználókkal, akkor oszd meg! Az emberek szeretik az ingyenes dolgokat és az exkluzív ajánlatokat. Csak rajtad múlik, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást ajánlasz fel nekik az e-mail címükért cserébe. Lehet ez egy e-book, ingyenes hozzáférés, kipróbálási lehetőség. Persze nem árt, ha alaposan átgondolod, mire is van szükségük a leendő ügyfeleidnek vagy olvasóidnak, és azt ajánld fel nekik.

A feliratkozók hozzáférnek a béta verzióhoz

A feliratkozók hozzáférnek a béta verzióhoz

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.