Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-09-050 komment

Technológiai trendek, melyekhez igazodniuk kell a webáruházaknak

Ma már az emberek számára teljesen mindennapos tevékenységgé vált az online vásárlás, annak kényelme, az otthonról rendelés és a házhozszállítás miatt. Ennek köszönhetően egyre több a webáruház, de ezek lényegében ugyanazt nyújtják, mint amit 10 évvel korábban is. Pedig a technológia azóta is fejlődött.

Ha most megnézünk egy webáruházat, akkor funkcióit tekintve pont ugyanazt látjuk, mint amivel akár egy évtizeddel korábban is találkozhattunk a weben: átböngésszük a termékoldalakat, berakjuk a kiválasztott terméket a kosárba, és fizetünk. Mintha az elmúlt években nem történt volna semmi. Pedig a technológia fejlődése azóta sem állt meg. Milyen új trendeket érdemes figyelembe venni egy webáruház tulajdonosának?

Kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság a webáruházakra alkalmazva egy sokkal izgalmasabb, valószerűbb és izgalmasabb vásárlási élményt kínál az ügyfeleknek, mint a jelenleg csak weboldalakon létező webáruházak. A kiterjesztett valóság segítségével megjelenik a virtuális üzlet a vevő otthonában, és jobban megismerhetők a benne kapható termékek.

Hogyan is segíthet az AR a vásárlásban? Például, ha vennél egy bútort, akkor a technológia használatával megnézheted, hogy az adott termék miként mutatna a lakásodban, ide-oda helyezheted a szobában, és így egyértelműen kiderülhet, hogy megfelelő-e számodra, vagy pedig tovább kell nézelődnöd. De a webáruházaknak is jó a megoldás, mert a termékek alaposabb megismerése miatt csökken a cserére visszaküldött termékek száma. Ezt csinálja például már az IKEA, még ha egyelőre nem is tökéletes a megoldás.

De vegyünk egy másik példát: ruhát szeretnél vásárolni. Ez a weben mindig meglehetősen kockázatos lépés, hiszen nem tudod felpróbálni. Ezért kínálnak sokan rugalmas visszaküldése lehetőséget, de ez is idő és pénz. Nem jobb egyből a megfelelő terméket megtalálni, úgy hogy be sem kelljen menni az üzletbe próbálgatni a ruhákat? Az élmény persze csak közelíti a valóságost, de a virtuális próbafülke azért sokat segít ilyenkor is. Ezért is próbálkozik ezzel a Lacoste, a Converse vagy az American Apparel.

Automatizálás

Ma már szinte minden iparágban találunk olyan alkalmazásokat, melyek segítségével megoldható az automatizálás. Automatizálást jelenthetnek a webáruházaknál a chatbotok, melyek amúgy az online marketingben is használható eszközök, még ha az egy-két éve jellemző hype már csillapodott is.

Egy webáruház ugyanis a nap 24 órájában nyitva van – minden nap -, de ha egy vásárlónak valamilyen problémája támad, valamit kérdezne, akkor ezt nem tudja megtenni, hiszen a legritkább esetben van folyamatos, éjjel-nappal működő ügyfélszolgálata. Tehát miközben jó pár webáruháznál láthatunk chat-szolgáltatást, ezek csak bizonyos időintervallumban használhatók, nem pedig bármikor.

Ugyanakkor egy jól összerakott chatbot nagyon sok felhasználói problémára megoldást nyújthat, kérdésekre tud válaszolni, anélkül, hogy folyamatos emberi közreműködést igényelne. Ráadásul azonnali válaszokkal szolgál. Ahhoz persze, hogy a felhasználói élményt javítani tudja, jól kell működnie, ami azért nem egyszerű és a gyakorlatban sok chatbot vérzik el. De nem véletlen, hogy olyan cégek is, mint például a H&M, már beleálltak a trendbe.

Hangalapú keresés

Külföldön egyre több webáruház kínál hangalapú keresést a látogatóknak, hiszen a Google révén elterjed funkció miatt már rutinosan használják azt az emberek. Közéjük tartozik például a Walmart, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a Google Express használatával vásároljanak. A jövőben pedig azt tervezik, hogy a Google Home segítségével is le lehet adni náluk rendeléseket. Az Egyesült Államokban a fogyasztók 40 százaléka használ hangalapú keresést egy-egy online vásárlás előtt.

Képkeresés

A képkeresésre való optimalizálásra is egyre nagyobb hangsúly helyeződik. Ennek oka elsősorban az, hogy ha valaki egy bizonyos termék esetében kíváncsi arra, hogy más, hasonló termékek egy másik webáruházban mennyibe kerülnek, akkor egyre gyakrabb egyszerűen a képkereső funkcióhoz nyúlnak. Ennek segítségével könnyű feltérképezni, hogy a hasonló termékek máshol mennyibe kerülnek. A Pinteresten elég jól működik már a hasonló képek keresése funkció. A várakozások szerint azonban 2020-ra akár már a keresések felét tehetik ki a képalapú keresések. Érdemes lehet ezt kihasználni.

Kategória: Egyéb | Címke: , ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.