Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2018-09-120 komment

Miért ne a nagy cégek weboldalait tekintsd mintának a sajátodnál?

Az teljesen természetes, hogy a cégednél mindig felfelé tekintesz, és azokhoz akarsz hasonlóvá válni, akik előtted járnak és már jóval nagyobbra nőttek. Ha azonban a weboldalukat is mintának tekinted, akkor jobb, ha óvatos vagy! Mert nem biztos, hogy működni fog.

Amikor valaki belevág a weboldala elkészítésébe, akkor általában a konkurencia környékén néz körül, vagy a példaként előtte álló, már nagyobb cégeknél, akikhez hasonlatossá akar válni. Ezek szolgálnak jó esetben inspirációként, rosszabb esetben mintaként.

Mi a gond a nagyok weboldalaival?

Ezeknek a nagy cégeknek – melyek már jól ismertek a célközönségük számára – azonban nem kell már elmagyarázniuk semmit az embereknek, ezért úgy használhatják a weboldalukat, ami pont ellentétes a Te céljaiddal. A legegyszerűbb, ha itt olyan nagy márkákra gondolsz, mint az Apple vagy a Nike. El kell magyarázniuk, hogy laptopokat, mobilokat vagy sportruházatot készítenek? Nem, mert mindenki ismeri őket. De ez nem csak az ilyen gigacégekre igaz, hanem bármilyen kisebb, niche célközönség számára termékeket vagy szolgáltatásokat kínáló cégre.

Tehát, miért ne utánozd a nagy cégek weboldalait? Mert az emberek ezen cégek esetében már tisztában vannak azzal, hogy kik ők és mivel foglalkoznak. A weboldaluknak már nem az a feladata, hogy ezt elmondják a látogatóknak. Nem kényszerülnek rá, hogy pontosan elmagyarázzák, hogyan működik a termékük, miért jó az embereknek, miért hasznos számunkra. Talán már nem is kell felmutatniuk a referenciákat, a díjaikat, nem kell ügyfélvéleményeket sorolniuk.

Elég, ha lenyűgöző a weboldaluk, felvillantanak néhány szép képet, és megpengetnek néhány érzelmi húrt az emberekben. Nem kell a teljes kép bemutatására törekedniük, mert már a részletek is elegendőek, hiszen tudjuk mihez kapcsolni azt, amit látunk. Az ismertséget hosszú évek marketingjével már elérték.

Mivel befutott cégek, ezért nem annyira a weboldaluk ügyfél-szerző képességétől függenek. A rendelkezésükre álló pénz miatt sokkal könnyebben hirdetnek, és akár a gyenge konverziós arányokat is be tudnak vállalni. Megengedhetik maguknak azt is, hogy kísérletezzenek és bizonyos esetekben elbukjanak. Gondolj itt a Google-re. Ráadásul rengeteg salesesük van, melyek miatt nem a weboldaluktól függ a jövedelem-termelésük.

És ha tesztelnek is – és ez alapján készítik el vagy optimalizálják a weboldalukat -, akkor a tesztjeik csak azt mutatják meg, hogy az ő körülményeik között mi az, ami jól működik egy weboldalon, és nem azt, hogy a Te esetedben mi működik hatékonyan. Vagyis, ha nem vagytok egy súlycsoportban, akkor az ő technikáik számodra teljesen irrelevánsak.

Akkor mit tegyél?

Nyilván az eddigiekből már kiderült, hogy pont az ellentétét kell tenned annak, amit a nagy márkák vagy akár régóta piacon lévő és sikeres cégek tesznek. Olyan weboldalakat kell inspirációnak használni, melyek célja az eladás, és hasonló területen működnek, mint Te.

Érdemes olyan cégek weboldalait tanulmányoznod, melyeket korábban nem ismertél. Úgy kell megvizsgálnod ezeket, hogy próbálod megfejteni mivel foglalkoznak, mit kínálnak, milyen előnyöket hangsúlyoznak a látogatóik számára. Ha tisztán és világosan átlátod átlátod az ajánlatukat, akkor nyilván egy hatékony weboldalt találtál, melyet érdemes mintaként használni.

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.