Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-01-240 komment

Hogyan tervezd meg a weboldalad 4 lépésben?

Tartalomjegyzék
Bővített tartalomjegyzék

Mielőtt nekiesnél a weboldalad elkészítésének, érdemes lenne előbb átgondolni azt, hogy pontosan mit is akarsz létrehozni, mi a célod a weboldallal. Ez nem különösebben bonyolult vagy időigényes dolog.

Mindössze arról van szó, hogy néhány fontos kérdésre válaszolsz, ami biztosítja, hogy egy szilárd alapra építhesd a weboldalad, amivel aztán a céljaid is elérheted. Végig kell gondolnod, hogy mit akarsz elérni, és mire van szükség ahhoz, hogy sikeres legyen a weboldal. Ha az elején nem hozod meg a szükséges döntéseket, akkor lehet, hogy később kényszerülsz arra, hogy mindezt átgondolva elölről kezd az egészet.

Határozd meg, milyen tartalomra van szükséged a weboldalon?

Mielőtt belevágnál a fejlesztésbe, világosan látnod kell, hogy milyen típusú tartalmakra lenne szükséged a weboldalon. Célszerű egyébként a tartalmakkal kezdeni a fejlesztést – hiszen jelentős részben ezek felelnek a konverziókért -, majd ehhez igazítani hozzá a vizuális designt.

Nem arról van szó, hogy már az indulás előtt pontosan tudnod kellene, hogy a jövőben milyen tartalmakra lesz szükséged. Ez lehetetlen, hiszen a valósággal való találkozás alkalmazkodásra fog majd kényszeríteni. Ugyanakkor legyenek meg az alapötletek, az alap-tartalmak, melyek által látni fogod, hogy egyáltalán milyen sablonra lenne szükséged, mi az, ami megfelel az igényeidnek.

Gondold át, hogy milyen tartalmi típusokat akarsz és kell használni! A választék széles: blogbejegyzések, útmutatók, értékelések, átvett tartalmak, videók, infografikák, grafikák, termékoldalak, hanganyagok, termékoldalak, a “Rólam” oldal tartalma, adatvédelem, kapcsolat oldal szövege, stb. Ezeket gyűjtsd össze, majd állj neki a megírásuknak, elkészítésüknek!

Milyen egyéb, kötelező elemek szerepelnek rajta?

Fontos és szükséges elemekről van szó, melyek meghatározzák a weboldal használatát, megkülönböztethetőségét, felismerhetőségét:

  • logó
  • márkaszínek
  • betűtípusok
  • ikonok
  • fotók
  • illusztrációk
  • mottó, küldetésnyilatkozat
  • közösségi média elemek
  • ügyfélvélemények
  • referenciák
  • partnerek.

Ezeknek a összegyűjtését, megtervezését célszerű még azt megelőzően megtenni, hogy elkezdenéd kivitelezni a weboldal vizuális designját.

Milyen funkciói lesznek a weboldalnak?

A weboldalad funkciói lesznek annak legfontosabb részei, hiszen közvetlenül ezek hozzák a bevételt is. Végig kell gondolnod, hogy milyen funkciók szükségesek a célok eléréséhez. Lássunk néhányat:

  • űrlapok (kapcsolat, megrendelés, feliratkozás, letöltés, stb.)
  • kiemelt tartalom rész
  • népszerű tartalom rész
  • navigációs menü, morzsamenü
  • kérdőívek
  • közösségi média linkek
  • közösségi média megosztások
  • hozzászólási rendszer
  • SEO-beállítások
  • kereső
  • oldaltérkép

Hogyan nézzen ki?

Általában a weboldaltulajdonosok számára ez az első és legfontosabb, sokak számára pedig szinte az egyetlen tényező, amiről van valamilyen elképzelésük, amikor weboldalt szeretnének. A legtöbb esetben azonban ez sem pontos.

Még ha elő is állnak azzal, hogy találtak egy nekik tetsző weboldalt, ebből még nem derül ki, hogy mely elemek azok, melyek elnyerték a tetszésüket, melyek igazán fontosak. A weboldalt nem lehet vagy legalábbis nem érdemes egy az egyben lemásolni, viszont, ha eltérünk tőle, akkor tudni kell, hogy mi az, ami miatt vonzónak, jónak tűnik a weboldal, és mi az, ami elhagyható.

Érdemes ezért több, mintaként szolgáló weboldalt összegyűjteni – időt szánni a sablonok közötti keresgélésre, azok megismerésére -, hiszen így jobban látszik, hogy melyek a közös és fontos tényezők a megjelenést tekintve, világosan kirajzolódnak a variációk és lehetőségek.

Látható tehát, hogy egy weboldal kapcsán elég sok az átgondolnivaló már azt megelőzően, hogy belefognánk a vizuális design elkészítésébe. Ahhoz azonban, hogy a weboldal megfeleljen az igényeknek és a célokat is teljesítse, csak így érdemes nekiállni, különben állandó kényszerű és kellemetlen módosításokra lesz szükség, ami sokkal több időt és pénzt emészt fel, mint egy gondos tervezés, sőt lehet, hogy akár az egész munkát elölről kell majd kezdeni.

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.