Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-05-220 komment

10 pszichológiai trükk, amivel javíthatod a konverziós arányod

Ha kihasználod az emberi elme torzításait, akkor az hasznodra válhat a weboldaladon, javíthatod vele a konverziós arányodat.

A kognitív torzítások olyan rendszerhibák a gondolkodási folyamatainkban, melyek befolyásolják a döntéseinket. Az emberek ugyanis nem úgy látják a dolgokat, ahogy azok valójában vannak. Létrehozzák egyedi valóságukat, mely befolyásolja döntéseiket. Ezeket a kognitív hibákat azonban kihasználhatod, fokozhatod a bizalmat, javíthatod a konverziós arányt, növelheted a felhasználók elégedettségét. Íme, néhány technika:

Biztonságra törekvés

Az emberek akkor is a biztonságra törekszenek, ha az előnytelen számukra. Amikor tehát a felhasználói utat tervezed, mindig gondolj a gyanakvó látogatókra: minden lehetséges aggodalmukat sikerül eloszlatnod? Előfordulhat, hogy olyan kockázatokat érzékelnek, melyeket Te nem? Győződj meg arról, hogy a felhasználók biztonságban érzik magukat a weboldaladon.

A szűkös kínálat hatása

A lemaradástól vagy kimaradástól való félelem (FOMO) miatt nagyobb értéket tulajdonítunk azoknak a termékeknek, melyek szűkösen állnak csak rendelkezésre, mint azoknak, melyből sok van. Nem kell sötét megoldásokat használni ahhoz, hogy kihangsúlyozd valamely terméked korlátozott elérhetőségét. Ez vonatkozhat a mennyiségére vagy a rendelkezésre álló időre is.

Negatív dolgok hangsúlyozása

Az emberek általában nagyobb súlyúnak ítélik a rossz élményeket, mint a jókat. Ahhoz tehát, hogy hatékonyabban közvetítsd az üzeneted, hangsúlyozd a negatív élményeket. Ezek megoldása aztán megjelenhet a vevővéleményeknél.

Leárazás

Habár ez a legrégibb trükk, ennek ellenére változatlanul működik. Az első információ általában a horgony, és minden utána következő információt ezzel hasonlítunk. Ez így talán még nem érthető, de gondolj arra, hogy ha egy leárazásnál először megmutatják az eredeti árat, majd ezt követően az akciós árat, akkor lesz igazán meggyőző.

Azonnali jutalom

Az azonnali jutalmat mindig jobban szeretjük, mint a jövőbenit, még akkor is, ha az utóbbi nagyobb, többet ígér. Ezt a törvényszerűséget úgy használhatod ki, hogy egy kis ajándékot (például ingyenes szállítást) kínálsz a felhasználóknak, azáltal azonnal cselekvésre bírhatod őket például amikor épp a megrendelés előtt állnak.

Birkanyáj hatás

X millió ember nem tévedhet. Igaz? Tehát, ha valamit mindenki csinál, akkor annak nyilván jó oka van. Gondoljuk. Vagyis, ha egy kicsit meggyőzőbbé akarod tenni a CTA-dat, akkor a szövegébe fogalmazd bele, hogy mennyien használják már. Például: “már 5000-en feliratkoztak a hírlevelünkre itt!”

Egérutak

Szeretjük lerövidíteni az utakat: az olyan dolgok vonzóbbak a felhasználók számára, melyek könnyebbek, gyorsabbak, egyszerűbbek. Hogyan lehet ezt kihasználni?

  • Tedd egyszerűbbé a weboldalad
  • Könnyen átfutható tartalmakat készíts
  • Adj meg jól használható alapértelmezett beállításokat, mert az emberek azt feltételezik, hogy a legjobbat akarod nekik, és az alapértelmezett beállítást választják, ahol lehet.

Ne adj túl sok választási lehetőséget!

Ha túl sok lehetőséget kínálsz a felhasználóknak, akkor túlterheled őket ezzel, és nem fognak tudni dönteni. Ahhoz, hogy javítsd a konverziós arányodat, csökkentsd a lehetőségek számát!

A bizonytalanság mérséklése

Az emberek igyekeznek elkerülni az ismeretlent. Annak érdekében, hogy csökkentsd a vásárlói tölcsérből való kihullást, mérsékelned kell a bizonytalanságot: minden releváns információt időben a felhasználók elé kell tárni.

Váratlan jutalmak

Egy jutalom esetében annál nagyobb az emberek öröme, minél váratlanabb az a jutalom. Ennek törvényszerűségnek a kihasználását jelenti egy napi ajánlat, egy ingyenes bónusz, díjak, bármi, ami jutalomként, ajándékként értékelhető.

(A szöveg ezen bejegyzés alapján készült.)

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.