Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-06-120 komment

Miért lehet hasznos egy GYIK a weboldaladon?

Egy gyakran ismételt kérdések (GYIK) oldal nem csak annyit kínál a felhasználók számára, hogy választ ad néhány kérdésre. Emellett több más szempontból is ki lehet használni.

Milyen funkciókat láthat el egy FAQ oldal:

  • Ha webáruházad van, akkor olyan kérdésekre is választ ad, amire a termékoldalaidon nem találnak megnyugtató választ a felhasználók.
  • Csökkenti az ügyfélszolgálatra nehezedő terheket azzal, hogy  a tipikus vevői kérdésekre válaszol.
  • Segíthet a SEO-erőfeszítéseidben.
  • Bizalmat építhetsz vele, ha megfelelően közvetíti a szakértelmedet.
  • Kreatív válaszokkal lenyűgözheted a közönségedet.
  • Proaktív módon megelőzheted vele a fogyasztói panaszokat és a negatív visszajelzéseket.

Mi is az a GYIK?

A gyakran ismétel kérdések oldal egy olyan része a weboldaladnak, ahol a gyakori felhasználói aggodalmakra reagálhatsz, kérdésekre válaszolhatsz. Itt nem azt kell elmondanod, amit egy rólunk oldalon: nem a céged mutatod be. A GYIK alapvetően a részletekkel foglalkozik. Itt találhatnak választ az emberek a termékeiddel vagy üzleti működéseddel kapcsolatban.

Ez lehet az első pont, ahol kapcsolatba lépsz a felhasználókkal, amikor kérdéseik merülnek fel. Így nem kell egyből az ügyfélszolgálatnak feltenni azokat. Segítséget nyújt az embereknek a vevői út minden szakaszában, legyen szó a megfontolásról, vagy már egy meglévő ügyfél problémájának megoldásáról. Röviden tehát a GYIK csökkenti az online vásárlás, rendelés során jelentkező felhasználói bizonytalanságot.

Egy GYIK oldal értékes lehet része a weboldaladnak, de lehet akár zavaró tényező is. Attól függően, hogy miként kivitelezed. A GYIK egy egyedi lehetőséget kínál arra, hogy közvetlenül megcélozz bizonyos problémákat, és eltávolítsd az akadályokat a vásárlás elől. Például itt is lemondhatod azt, hogy miért érdemes a Te cégedet és termékedet választani, majd rátérhetsz a további részletekre.

Hogyan szedd össze a gyakran ismételt kérdéseket?

Az első forrást nyilván az ügyfélszolgálatnak feltett kérdések jelentik. De érdemes a panaszokat is átfogalmazni kérdéssé, különösen, ha agy megnyugtatják az ügyfeleket. Azon is érdemes gondolkodni, hogy milyen stratégia mentén tudod informálni, edukálni az ügyfeleidet a termékeddel kapcsolatban a GYIK-on keresztül.

Ha nincs forrásod a kérdésekre, vagy nem jut eszedbe semmi, akkor nézz körül a konkurencia oldalain, fusd át a termékértékeléseket, esetleg fórumokon, máshol felbukkanó hozzászólásokból meríts ötletet ahhoz, hogy mit akarnak megtudni az emberek.

Amikor felmerül egy kérdés a GYIK számára, akkor mindig gondold át azt a fontossága, hasznossága alapján, és hogy vajon milyen lehetőségeket kínál arra, hogy a kérdésből egy olyan útra lépjen a látogató, ami elvezet egy konverzióhoz vagy más aktivitáshoz.

Ha már van egy hosszú listád a kérdésekből, akkor azokat csoportosítsd témák szerint. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a navigációt az oldalon, azaz, hogy könnyebben megtalálják, amit keresnek.

Miként adj választ a kérdésekre?

Nagyon fontos, hogy miként fogalmazol a válaszokban. Még akkor is, ha valami problémát jársz körül a termékeddel vagy cégeddel kapcsolatban, fogalmazz pozitívan, úgy hogy az mindenképpen előnyösen hangozzon a számodra.

Emellett ki kell fejezned a válaszokban a szakértelmed és a profizmusod, de úgy, hogy ne adj többet a közönségednek, mint amennyire feltétlenül szükségük van.

A kérdéseket a felhasználók szemszögéből fogalmazd meg (Hogyan tudom…), míg a válaszokat a céged perspektívjából.

Elsősorban a világos és egyszerű kommunikációra összpontosíts, és csak utána a céljaidra, amit el akarsz érni a válasszal. Egy felmerülő aggodalmat próbálsz eloszlatni a vásárlással kapcsolatban? Edukálni akarod az embereket egy termékedről? Egy problémát oldanál meg a terméked kapcsán?

Előnyös, ha képeket és fotókat is használsz a GYIK-ban, ha jól kiegészítik a válaszod. Amennyiben a márkád építéséhez hozzájárul, akkor egy kis egyéni hangvételt is belevihetsz a válaszokba, mert az sokszor bejön az embereknek. És persze feldobhatsz néhány vicces kérdést és választ is.

Végül pedig ne hagyd ki azt a ziccert, hogy egy call to actionnal zárod a választ, ami betereli a tölcsérbe a felhasználót.

Hogyan segíthet egy GYIK a SEO-ban?

Nagyon sok weboldal egyetlen önálló oldalként kezeli a GYIK-ot. SEO szempontból viszont célszerű minden kérdést és választ külön oldalra helyezni, mert így lehet azt egy témára, illetve kulcsszóra optimalizálni. Ebben az esetben az emberek akkor is rátalálhatnak az oldaladra, ha nem a cégre vagy márkára keresnek rá, hanem az iparágra vagy egy témára.

Megoldás lehet, ha maguk a kérdések egy oldalon szerepelnek, azonban a válaszokhoz innen már linkek visznek, melyek mindegyike önálló oldalt kap.

Hova kerüljön a GYIK?

Abban az esetben, ha az ügyfélszolgálat központi kérdés nálad, akkor annak folyamatába kell integrálnod a GYIK-ot. Tehát a felhasználók még azt megelőzően átfuthatják a GYIK-ot, hogy elérnék az ügyfélszolgálatot.

Ugyanakkor, ha termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, melyek rengeteg kérdést generálhatnak, akkor a legjobb, ha már a főoladaladon is szerepel menüpontként a GYIK, amiről egy link vezet az oldalra. Ezzel enyhítheted az emberek vásárlással kapcsolatos bizonytalanságát. Ha nem akarod ezzel terhelni a menüt, akkor a láblécben is elhelyezhető a GYIK-ra mutató link.

Egy további megoldás, ha a termékoldalba integrálod a GYIK-ot. Lehet a termékleírás része, de akár az oldal aljára is beillesztheted, közvetlenül az ügyfélvélemények mellé.

Ha a legtöbbet akarod kihozni a GYIK-ből, akkor felfedezhetőnek kell lennie, mégpedig ott, ahol a legfontosabb a látogatók számára a vásárlói úton: tehát amikor megfontolják a vásárlást vagy amikor a már meglévő ügyfelek kapcsolatba akarnak lépni veled. Figyelj arra is, hogy időnként frissíts, és ha új válaszok születtek egy-egy kérdésre, akkor azokra mutasson link a kérdésekből.

Kategória: Egyéb | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.