Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-07-030 komment

Hogyan írj olyan termékleírást, amivel hatékonyan értékesíthetsz?

Egy termékleírás olyan marketingszöveg, mely nem csak leírást ad a termékről, hanem azt is elmondja, hogy miért érdemes megvenni. A weben található termékleírások azonban utóbbit gyakran hanyagolják.

Egy termékleírás célja az, hogy biztosítsa a vevők számára a fontos információkat a termék tulajdonságaival és előnyeivel kapcsolatban, de úgy, hogy vásárlásra késztesse a felhasználókat. Az nem elég, ha csak olyan leírást készítesz egy termékről, mely felsorol pár dolgot azzal kapcsolatban, hiszen az a célod, hogy eladd, nem? Ezért ne csak a dobozának a hátulján található ismertetőt másold be, hanem törekedj valami hatékonyabb megoldásra. De hogyan írj igazán meggyőző termékleírást? A Shopify összeszedett pár tanácsot.

Az ideális vevőre összpontosíts!

Ha úgy írsz termékleírást, hogy közben a vevők nagy tömegei lebegnek a szemed előtt, akkor semmitmondó lesz a szöveged, és gyakorlatilag senkinek nem szól majd a szöveg. A legjobb megoldás az, ha közvetlenül szólítod meg vele a célközönséged.

Érdemes kérdéseket és válaszokat megfogalmaznod, mint ha csak az emberekkel beszélgetnél. Gondold át, hogy vevő-e a humorra, és ha igen, milyen típusúra. Olyan szavakat használj, melyeket a célközönséged is szokott. Szólítsd meg őket, és használd a Te személyes névmást.

Sorold fel az előnyöket!

Amikor valamely termékedre gondolsz, akkor általában funkciókban, tulajdonságokban gondolkodsz. A vevők azonban nem ugyanúgy látják a terméked, mint Te, nem feltétlenül a paraméterek listájára kíváncsiak. Az is fontos persze, de inkább azt akarják tudni, hogy megoldja-e a problémájukat. És ezért kell elsősorban az előnyöket kiemelni.

Gondolt tehát át, hogy a termék egyes tulajdonságai, paraméterei milyen előnyöket jelentenek az emberek számára. Miként teszik őket boldogabbá, egészségesebbé, hatékonyabbá? Milyen problémáikat segítenek megoldani? A lényeg, hogy nem egy terméket kellene eladnod, hanem egy élményt.

Hagyd el a semmitmondó frázisokat!

Amikor nem nagyon tudjuk, hogy mit mondjunk egy termékről, akkor általában néhány sablonmondatot írunk, mely “kiváló minőségről”, “alacsony árról” és hasonló dolgokról szól. Ezekre azonban a felhasználók csak legyintenek, hiszen a többi termék esetében is pont ezekkel a kifejezésekkel találkoznak. Láttál már olyan termékleírást, ahol gyenge minőséget, magas árakat vagy rossz ár/érték arányt emlegettek volna?

Tehát ahhoz, hogy felhívd a termékre a látogatók figyelmét, legyél annyira konkrét, amennyire csak lehetséges. Ne általánosságokat sorolj, hanem menj bele a részletekbe! Sorold az egyedi tulajdonságokat és természetesen az ezekkel járó előnyöket. A részletek ismertetése ad hitelességet egy terméknek, és ezek fogják eladni is.

Ha felsőfokot használsz, akkor indokold is meg!

Sokszor találkozunk olyan termékleírásokkal, melyekben a “legjobb” vagy más, hasonló “leg”-gel kezdődő kifejezés szerepel. Ezek azonban semmit nem mondanak a felhasználóknak, ha csak be nem bizonyítod nekik, hogy miért indokolt a felsőfok használata. Világossá kell tenned, hogy mitől a legjobb, mi adja a különlegességét, az egyediségét a terméknek.

Ha a Te terméked tényleg a legjobb a piacon, akkor bizonyítsd be, hogy valóban az. Ha nem tudod, akkor inkább felejtsd el a felsőfokot a mellékneveknél, legfeljebb ügyfélvéleményként idézz ilyet.

Hass a látogatók képzeletére!

A kutatások azt mutatják, hogy ha az emberek egy terméket a kezükbe fognak, akkor megnő a vágyuk annak megszerzésére. Ha webáruházad van, akkor ez nem működik. Segítenek ugyanakkor a nagyfelbontású, jó minőségű termékképek és videók, sőt a szövegeknek is jelentős szerepe lehet: el kell érned, hogy a látogatók elképzeljék, milyen lehet birtokolni az adott terméket.

Ahhoz, hogy ilyen mondatokat írj, kezdd el a szöveget a “képzeld el…” szavakkal, majd folytasd azzal, hogy szerinted mit érezhet a termék birtoklása és használata során annak tulajdonosa.

Történetmesélés

Ha rövid történeteket rejtesz el a termékleírásaidban, az segít a látogatóknak elfelejteni azt, hogy éppen meg akarják őket győzni egy termék megvásárlásáról. Milyen történetek jöhetnek szóba egy terméknél?

  • Ki készítette a terméket?
  • Mi inspirálta a termék létrehozását?
  • Milyen akadályokat kellett legyőzni, hogy létrejöhessen a termék?
  • Hogyan történt a termék tesztelése?

Használj az érzékekre ható szavakat!

Az élelmiszergyártó cégek már régóta tudják, hogy az érzékekre ható szavakkal növelik az eladásaikat. Gondolj a csokoládé vagy a joghurt reklámokra! Olyan mellékneveket válogass bele a szövegbe, melyek szinte életre keltik a terméket. A mellékneveknek persze gyakran nincs igazi információtartalmuk, ilyenkor érdemes őket elhagyni, de ha képesek hatni az érzékekre, akkor nagy befolyással bírnak. Ilyen szavak például a bársonyos, lágy, ropogós, stb.

Tedd láthatóvá a termék népszerűségét!

Az emberek gyakran bizonytalanok egy-egy termékkel kapcsolatban, annak megvásárlása előtt. Ilyenkor ajánlásokat, ügyfélvéleményeket keresnek a neten. Érdemes ezeket elhelyezni a termékleírások mellett. Jelezd a leírásban, hogy népszerű a termék a vásárlók körében, mivel az emberek általában olyan dolgokat szeretnek megvenni, melyeket a többiek is megvesznek. A webáruházadban tehát emeld ki azokat a termékeket, melyek népszerűek a vevők körében, és ezt fogalmazd meg a leírásban is.

Legyen könnyen átfutható a leírás!

A webdesignod elősegíti azt, hogy a látogatók elolvassák a termékleírást? Minden, amit általában egy szöveg designjáról, formázásáról írtunk, érvényes a termékleírásokra is. Világos, könnyen áttekinthető, jól átfutható szövegeket kell kialakítani, mert ezeket könnyebben tudják befogadni a felhasználók, vonzóbb a számukra.

  • Legyenek a szövegben címsorok, alcímek.
  • Használj felsorolásokat!
  • Nagyvonalóan alkalmazd a whitespace-t!
  • Növeld a betűméretet!

Oszd meg hát a tudásod a látogatóiddal a termékeidről, mondj nekik történeteket és magyarázd el a legapróbb részleteket is. Próbálj meg nem unalmas lenni, hanem az érzékeikre és a vágyaikra hatni. És írj lelkesedéssel a termékedről, mert a szenvedély ragadós!

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.