Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-07-170 komment

Hogyan lehet olcsón weboldalad?

Ha mindössze az a célod, hogy legyen egy weboldalad, és nem is igazán vársz tőle többet, akkor az nem feltétlenül kerül egy vagyonba. A hatékonysága persze kérdéses, de egy modern, minimalista, néhány lapos weboldal olcsón is összehozható.

Nem lesz persze teljesen ingyen semmilyen weboldal, hiszen még akkor is, ha mindent magad csinálsz, szükséged lesz egy domainnévre, egy hostingszolgáltatásra, de becsúszhatnak a weboldalkészítéssel kapcsolatos egyéb költségek is. Ugyanakkor, ha magad állsz neki, akkor egy online weboldal-építővel összehozhatsz egy működő jelenlétet a weben, ami már többet tud mondjuk egy Facebook-profilnál. De hogyan fogj neki?

Határozd meg a célokat!

Mit akarsz elérni a weboldaladdal? Be akarod mutatni a munkáidat, egy híroldalt szeretnél, vagy a startup cégednek egy online felületet? Át kellene gondolnod, hogy mire számíthatsz a weboldaladtól. Meg kell tervezned, hogy milyen bevételeket hozhat, mennyibe kerül az indulás, és mekkora költségvetéssel tud működni hosszabb távon. 

Ha csak egy blogot indítanál, mely információkat ad át az olvasóknak, akkor azt elég olcsón megúszhatod, de nagy bevételekre sem számíthatsz belőle. Ha már valamilyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz rajta, és olyan funkciók is megjelennek, mint például a feliratkozás, akkor az többe kerül, de nyilván nagyobb bevételt is tervezhetsz. 

Ha pedig webáruházat akarsz készíteni, akkor ott nyilván már minden eladás bevételt jelent számodra, azonban a költségek is tetemesebbek lesznek. Gondold tehát át a célokat a rendelkezésre álló költségvetést tekintve, és így kiderül, hogy mibe vághatod bele fejszédet.

Válaszd ki, mire építkezel!

Ha kevés a pénzed, akkor kénytelen leszel a weboldalfejlesztéshez kapcsolódó munkát magad elvégezni. Ha azt tervezed, hogy a tartalmakat is magad fogod előállítani, legyen szó akár blogolásról, akár termékek feltöltéséről, akkor úgy kell palatformot választanod, hogy a lehető legkönnyebben meg tud ezeket tenni. 

A WordPress a leggyakrabban használt CMS, azonban további lehetőségek is rendelkezésre állnak. Ha például korábban egy másik rendszeren már dolgoztál és azt megismerted, akkor az jobb választás lehet számodra, mint egy teljesen új rendszer használatának megtanulása.

Ha nincs elképzelésed azzal kapcsolatban, hogy mit válassz, akkor nézd át a különböző weboldalépítő eszközöket és a CMS-eket. Olyan szempontokat vegyél figyelembe, hogy mennyire kellene egyszerűnek, felhasználóbarátnak lennie a rendszernek, esetleg elboldogulsz egy hagyományosabb környezetben is.

Persze az a lehetőség is a rendelkezésedre áll, hogy nem magad építed fel a weboldalad, hanem valakit megbízol vele, akinek ez könnyebben és gyorsabban megy. 

Válassz egy témát vagy sablont!

Attól függően, hogy milyen alapra építkezel, választanod kell egy témát, sablont és plugineket, hogy kialakíthasd a megfelelő funkciókat a weboldalon. Érdemes itt az egyszerűségre törekedni és a pluginekkel sem telezsúfolni az oldalt, mert könnyen káoszba fulladhat a weboldalfejlesztésed.

Olyan témát érdemes választanod, mely nem csak egyszerűen tetszik neked, hanem illeszkedik is a céljaidhoz, megjelennek benne azok a funkciók, melyekre szükséged van. A több funkció nem feltétlenül jobb, ha nincs rájuk szükséged. Mindenesetre reszponzív témát válassz, hogy ne legyen gond a különböző eszközökön való megjelenéssel. 

A témák, sablonok, pluginek segítségével olcsón megúszhatod a weboldalkészítést, és viszonylag gyorsan el is készülsz. A hátrányuk, hogy nem lesz teljesen testreszabott a weboldal, és sok esetben inkább Te leszel kénytelen hozzájuk igazodni, nem pedig őket fogod maximálisan az igényeidre hangolni. 

Legyen kész a tartalmad!

Mielőtt nekikezdenél, tudnod kell, hogy milyen tartalom legyen a weboldaladon: képek, szövegek, videók, linkek. Ha az indulásra már kész van az összes tartalmad, akkor azzal sok időt megspórolhatsz, és jelentősen felgyorsíthatod a weboldalkészítést. Ha egy weboldalfejlesztőhöz fordulnál segítségért, neki is az egyik kérdése az lenne, hogy mi lesz a tartalom a weboldaladon. 

Ha valaki más készíti a tartalmat számodra, nem pedig Te magad, akkor az nyilván költségesebb, valamint hosszabb ideig is tarthat a weboldal fejlesztése. Mindenesetre szedj össze mindent, amit szeretnél megjeleníteni az oldalon, és legyenek ezek készen addigra, amikor megkezdődik a weboldalfejlesztés.

Dobd ki a felesleges funkciókat!

Minél több a funkció és minél több az oldal a weboldaladon, az annál többe fog kerülni. Minek építenél be például webáruház funkciókat, ha nem akarsz online értékesíteni? Kerülj el minden felesleget, mert csak magadnak okozol velük problémát.

Ha azt gondolod, hogy valamire később esetleg szükséged lehet, akkor azt beszéld meg egy weboldalfejlesztővel, hogy azzal lehet-e bővíteni valamikor a jövőben, és megfelelőek-e az alapok hozzá.

Magad készítsd a tartalmaid!

Persze, jó ötlet, ha van egy szakember, aki elkészíti és rendszeresen frissíti a tartalmakat, de olcsóbban kijössz, ha magad teszed ezt. Írhatsz tartalmakat a blogba, vagy feltöltheted az új termékeket, eseményeket hozhatsz létre, vagy frissítheted az e-mail listád. Ha ezeket a kisebb műveleteket magad hajtod végre, azzal némi pénzt megspórolhatsz.

Lehet, hogy elég lesz, ha valaki megmutatja, hogy mindezt hogyan kell csinálni, és onnantól már megy neked is. Persze a későbbiekben is a segítségedre lehet egy szakember, ha valamivel gondjaid vannak, illetve bizonyos munkákat kiadnál, ez azonban már nem lesz ingyen. 

Legyen egy segítséged!

És itt jutunk el oda, hogy még ha egyedül is készíted és működteted a weboldalad, kellhet valaki, aki időnként besegít. Itt lehet szó fejlesztésről, fenntartásról akár folyamatosan, akár csak bizonyos időközönként. Mivel kevés az esély arra, hogy ezt egy szakember ingyen megteszi neked, így nagy eséllyel fizetned kell a munkájáért.

Mindenesetre nem árt, ha van valaki, akihez fordulhatsz abban az esetben, ha valamilyen komolyabb problémába futsz bele, és aki fogadja a hívásodat, majd megoldja a helyzetet. Ez persze emelni fogja a költségeidet.

Ezek a lehetőségek, de a weboldaladra mindig érdemes úgy gondolni, hogy az a céged kirakata, egy befektetés a jövőbe. A weboldaladdal építed a hitelességed és a tekintélyed, ez az első benyomás azok számára, akik először találkoznak a cégeddel. Ezért érdemes komolyan venni a dolgot.

Kategória: Fejlesztés | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.