Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-09-110 komment

Hogyan tervezz a bizalomra?

A felhasználói bizalom kialakítása nem egyszerű dolog, mert sok-sok tényező befolyásolja. Ezeket a tényezőket kell valamiképpen figyelembe venni a weboldal tervezésénél. De melyek ezek?

A legtöbb cég egy bizonyos ponton rájön arra, hogy a bizalom kulcsfontosságú tényező, melyet fel kell építeni, a partnerekkel, a munkavállalókkal, és persze leginkább az ügyfelekkel kapcsolatban. Emiatt aztán felmerül az is, hogy bizony a weboldalnak is bizalmat kell keltenie.

Igazuk van, mert a bizalom rendkívül fontos, ha hosszú távú kapcsolatot próbálunk kiépíteni az ügyfelekkel. A vásárlói út minden pontján meg kell jelennie a bizalomra törekvésnek, és ez különösen igaz a webáruházakra vagy éppen a startupokra, melyek épp megpróbálnak berobbanni a köztudatba.

Ugyanakkor a bizalom valaminek az eredménye, nem egy különálló dolog, amit csak úgy hozzá lehet adni egy designhoz. Számtalan tényező együttműködésének az eredménye. Ezért ezeknek a tényezőknek bele kell kerülniük a designba. Összességében arra törekszünk ilyenkor, hogy a minőség legyen jelen a teljes felhasználó élmény során. A minőség élménye építi az ügyfelek bizalmát, így sokkal nagyobb eséllyel kerülnek kapcsolatba a termékeiddel és szolgáltatásaiddal, illetve választanak a konkurencia helyett.

De mely elemek vezetnek a bizalom kialakulásához?

  • Információ
  • Kényelem
  • Inspiráció
  • Gondoskodás
  • Felhatalmazás
  • Megismerés
  • Kapcsolat
  • Következetesség

Információ

Minden termék vagy szolgáltatás kapcsán szüksége van az embereknek információra. Olyan információra, melynek segítségével elérhetik a céljukat, melynek segítségével kiválaszthatják amire szükségük van. Az információ megnyugtatja az embereket azzal kapcsolatban, hogy a termék, amit keresnek a weboldaladon, pont megfelelő számukra. Az információ segít nekik a döntés meghozatalában, abban, hogy téged válasszanak a konkurencia helyett.

Nem mindegy persze, hogy milyen információról van szó: relevánsnak kell lennie a felhasználó számára a vásárlói út adott pontjában. Ha a megfelelő információt kínálod a megfelelő ponton a látogatók számára, azzal azt mutatod meg, hogy megérted őket.

Kényelem

Minden jó interakció könnyű, egyszerű és problémamentes. Ezt kell tudnia a weboldaladnak, a termékednek és a szolgáltatásodnak. Azt jelenti, hogy könnyebben és kevesebb munkával kell elérniük általuk a felhasználóknak a céljukat, mint a konkurenciánál.

Ha olyan terméket és szolgáltatást kínálsz az ügyfeleknek, melyek könnyebbé teszik számukra a dolgukat, azzal azt fejezed ki, hogy értékeled az idejüket.

Inspiráció

Olyan élményt kell kínálnod az emberek számára, mely végigvezeti őket az egész vásárlói úton. Ismerni kell az út állomásait, ahol az emberek inspirációt, gondolatokat és iránymutatást keresnek.

Ilyet egy cég is adhat, nem csak egy barát vagy a szülők. Nem úgy, mint amikor használt autót akar elsózni egy kereskedő, hanem finoman, szerényen, és megmutatva az ötleteket, melyek segíthetnek a felhasználóknak. Ha láthatóvá teszed a szakértelmed, megosztod a tudásod, az növelni fogja a bizalmat.

Gondoskodás

Meg kell mutatnod, hogy törődsz az ügyfeleiddel, hogy segíted megoldani a problémáikat, mert ez kulcsfontosságú a bizalom kialakításánál. Ha olyan cég vagy, mely nem mutatja meg a telefonszámát vagy más kapcsolati adatait, és inkább elbújik egy GYIK mögé, hogy ne kelljen kommunikálnia az ügyfelekkel, akkor ezen változtatnod kell.

Felhatalmazás

A látogatóknak érezniük kell, hogy saját kezükben van a felhasználói élmény irányítása. Szükségük van arra, hogy érezzék: ők irányítják a dolgokat és diktálják az ütemet azzal kapcsolatban, hogy mi történjen és milyen csatornákon.

Megismerés

Teljes mértékben ismerned kell a látogatóidat a vásárlói út minden megállójában, személyre kell szabni az utat, és jutalmazni kell a hűséget. Ez szerepet játszik a kényelem és a felhatalmazás kialakításánál, de alapvető követelmény az is, hogy akikkel üzletelnek, az ismerje őket.

Gyakorlati szinten ez azt jelenti, hogy ne tedd fel ugyanazt a kérdést újra meg újra. Ha a felhasználó már megadott egy információt, akkor azt jegyezd meg, hogy ne kelljen megismételnie önmagát.

Kapcsolat

Az ember társas lény, ezért fontosak neki a kapcsolatok a többi emberrel. Családdal, törzzsel, csoporttal. Fontos cél az emberek számára, hogy fenntartsák a kapcsolatokat, illetve újakat szerezzenek és elmélyítsék őket. Amikor valami probléma adódik, akkor az emberek közvetlen módon akarnak más személyekkel beszélni (telefonálni, chatelni). Tehát itt újra el kell mondani, hogy a kapcsolati lehetőségek elrejtése hosszú távon nem tesz jót a bizalomnak és a hűségnek, és meg kell fizetni az árát azzal, hogy drágán fogsz új ügyfeleket szerezni.

Következetesség

Az embereknek következetes felhasználói élményre van szükségük az egész vásárló út során. Az ügyfelek olyan márkákkal akarnak kapcsolatba lépni, akik következetesen viselkednek, hiszen nem szeretik az olyan barátot sem, aki egyik nap kedves, másnap viszont durva. A következetesség fontosabb, mint hogy meglepetéssel és élvezetekkel lepd meg a felhasználóidat.

(A bejegyzés ezen cikk szövege alapján készült.)

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.