Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2019-09-250 komment

Mit jelent egy weboldal személyre szabása? És miért fontos?

Ha egy fizikailag létező üzletbe – ahol akadnak eladók, akik a vevőkkel foglalkoznak – egy vásárló besétál, akkor ott az eladó vele foglalkozik, így könnyen megtalálja azt a terméket, amit keres. Megvalósítható lenne ez az online térben is?

Egy kutatás szerint az online ügyfelek 74 százaléka csalódott azokban a weboldalakban, melyek nem kínálnak személyre szabott élményt számukra. Várható, hogy ez az arány a jövőben nem csökkenni, hanem nőni fog. A vásárlók ugyanis azt akarják érezni, hogy számít az, hogy ők mit akarnak, és ezt az igényüket ki kellene szolgálni.

Ha személyre szabott élményről gondoskodsz a felhasználóid számára, akkor az ügyfeleid fontosnak érzik magukat, és úgy gondolják, hogy méltányolod az érdeklődésüket. Ez pedig végeredményben neked jó, mert egy sokkal simább utat biztosít a konverzióhoz.

Milyen előnyei vannak a weboldal perszonalizációnak?

Egy weboldal személyre szabottságának közvetlen hatása van az online értékesítésekre. A rövid idejű figyelem és az impulzus-alapú vásárlás miatt a weboldalaknak csak egy szűk időkeret áll rendelkezésükre, hogy pontosan azt kínálják az embereknek, amit ők akarnak. Különben elveszítik az érdeklődésüket, és más weboldalt keresnek.

Egyrészt, ha a látogatók pont azt a terméket látják, mely őket érdekli, és nem kell újabb köröket futniuk, hogy megtalálják azt, az növelni tudja a konverziós arányt. Ha tudsz olyan kapcsolódó vagy kiegészítő termékeket kínálni, melyekre még szükségük lehet a megvásárolt termék mellé, akkor egy látogatásra több értékesítés fog juni.

A személyre szabott vásárlói élménnyel ráadásul hűséges vásárlói bázist is építhetsz. Az átlagos vevő boldog, ha ismét vásárolhat egy olyan weboldalról, mely őt személyre szabottan szolgálta ki, azaz könnyen és gyorsan megtalálta, amit keresett. Ezáltal ráadásul tovább maradnak a weboldaladon, és fokozod az aktivitásukat ott: feliratkoznak egy hírlevélre, követni kezdenek valamely közösségi média csatornádon.

Hogyan működik egy egy személyre szabott weboldal?

Amikor egy potenciális ügyfél a weboldaladra látogat, akkor olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kell mutatnod neki, melyek érdeklik. Meg kell jelennie előtte a keresési eredményeknek is, ahogy a hasonló termékeknek és szolgáltatásoknak, melyek iránt szintén érdeklődhet az általa használt kulcsszó alapján.

További javaslatokat kellene számára automatikusan létrehozni, melyek a keresésén alapulnak, de azt is figyelembe kellene venni, hogy azokat a felhasználókat, akik szintén ezt keresték, mi érdekelte még.

Hogyan lehet egy weboldalt személyre szabni?

A cél itt az lenne, hogy amikor egy felhasználó a weboldaladra látogat, akkor a termékek vagy szolgáltatások olyan kínálatával találkozzon, mely őt érdekli. Sok weboldaltulajdonosnak már van egy rakás adata az ügyfelekről, melyeket felhasználhat a személyre szabott élmény kialakításában. Elképzelhető, hogy az ügyfeleid gyakorlatilag már azonosították magukat a közösségi médián vagy egy hírlevél feliratkozáson keresztül.

Az, aki feliratkozik egy hírlevélre, vagy követőddé válik a közösségi média oldaladon, már megadott néhány információt magáról, esetleg ez érdeklődéséről vagy az igényeiről is lehet tudni egy-két dolgot. Ezeket az információkat pedig felhasználhatod a velük való kommunikációban, például egy szegmentált e-mail kampányban vagy egy jól célzott Facebook-hirdetésben.

Ugyanakkor a korábbi vásárlóid esetében rendelkezésedre állnak a korábbi vásárlásaik adatai. Ez pedig kirajzolja, hogy az egyes felhasználók mit szeretnek, és milyen termék vagy szolgáltatás egészítheti ki azt, amit már korábban vettek tőled.

Használhatod a Google Analyticsot is, hogy megfigyeld a vásárlói utat, ennek révén betekintést nyerhetsz abba, hogy mit keresnek, és mennyire sikerül őket kiszolgálni.

Meg kell győződnöd azonban az eladás mellett arról is, hogy különböző tartalmakkal megfelelően szolgálod ki őket. Milyen lehetőségeid vannak? Magának a weboldalnak a tartalma, a blogbejegyzések, cikkek, sajtóközlemények, videók, infografikák. Ezeknek persze mobilbarátnak kell lenniük.

Egy olyan weboldal, mely személyre szabott élményt kínál, olyan felhasználói utat jelent, mely megfelel az ügyfelek elvárásainak, és ezáltal nem csak bemutatod nekik a márkád, hanem valóban kiszolgálod őket.

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.