Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2020-04-220 komment

Néhány tipp arra, hogyan pörgetheted fel az eladásaid a webáruházadban

Ha neked is van egy webáruházad, és úgy érzed, ki tudsz még szolgálni több megrendelést is, akkor itt van néhány tipp, ami segíthet. 

Ezt a néhány ötletet érdemes lehet kipróbálni:

Változtass a kiszállítási lehetőségeken

A Statista adatai szerint a kosárelhegyások két legfontosabb oka a szállításhoz köthető:

  • a kosárelhagyók 63 százaléka a szállítási költséget túl magasnak találja
  • 36 százalékuk pedig a kiszállítás gyorsaságával nem elégedett. 

Úgyhogy gondold át a saját szállítási költségeidet, és hogy milyen kiszállítási idővel dolgozol. Kínálj például ingyenes kiszállítást egy meghatározott megrendelési összeg esetében, vagy ha használsz ilyet, akkor vidd lejjebb. Emellett kínálj többféle szállítási lehetőséget is különböző szolgáltatóktól, eltérő gyorsasággal és árakon.

Ideiglenesen is adhatsz jobb szállítási feltételeket, de akkor ezt hangsúlyozd ki, hiszen az embereket a korlátozott időtartamra vonatkozó kedvezménnyel jó eséllyel késztetheted vásárlásra.

Időleges árengedmény

Ha rövid távon szeretnél nagyobb forgalmat elérni, akkor erre hatékony eszköz egy árengedmény. A RetailMeNot kutatása szerint a vevők kétharmada, ha árengedményt lát, akkor is vásárol, amikor egyébként nem tenné. Ráadásul 80 százalékkal nagyobb eséllyel vásárol egy új cégtől, ha az csökkenti az árait.

Az akciók persze rontják a nyereséged, ugyanakkor a nagyobb vásárlószámmal összességében akár jobban is járhatsz.

Néha nem árt hirdetni, ha pedig már hirdetsz, akkor még többet

Az online hirdetésekkel elérhetsz olyan embereket, akik egyébként nem ismernek. Márpedig ahhoz, hogy el tudj adni, az első lépés, hogy a vevők tudomására hozod a létezésed. A különböző online platformok, mint a Google Ads vagy a Facebook PPC ráadásul olyan célzási lehetőségeket is kínálnak, melyek növelik az esélyét annak, hogy valóban a potenciális ügyfeleket találd meg.

Ha még nem hirdettél, akkor itt az idő, hogy megpróbálkozz vele. Ha pedig már eddig is hirdettél, akkor érdemes lehet megemelni a költésedet, legalább néhány hétre. A nagyobb hirdetési keret azt jelenti, hogy több ember fogja látni a hirdetésed, ami több látogatót és vevőt is jelenthet jó beállítások és megfelelő weboldal, valamint termékek esetében. 

Használj retargetinget!

A retargeting, illetve remarketing biztosítja azt, hogy olyan látogatóknak is eszébe jusson a webáruházad, aki egyszer már ellátogatott oda, de még nem vásárolt semmit. Ezzel pedig növeled az esélyét, hogy visszatérjenek és vásároljanak.

Beállíthatod azt is, hogy olyan termékeddel találkozzanak a hirdetésben, mely iránt korábban érdeklődtek. Ilyenkor érdemes lehet árengedménnyel vagy kedvezőbb szállítási feltételekkel vásárlásra bírni az érdeklődőket. 

Frissítsd a termékleírásaidat!

Ha már régen nem nyúltál hozzá egyes termékeid leírásaihoz, akkor tedd meg ezt. Gondold át, hogy milyen értékelések, ügyfélvélemények érkeztek be a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban, majd ezeket figyelembe véve fogalmazd meg a szöveget. 

Hangsúlyozd ki az előnyöket és azokat a tulajdonságokat, melyek megkülönböztetik a terméked más, hasonló termékektől. Ha pedig van ügyfélvéleményed a termékről, szolgáltatásról, de még nem jelent meg az oldalon, akkor tedd ki!

Emellett azonban nem szabad megfeledkezni a keresőoptimalizálásról sem. Minden egyes termékoldalt más keresési kifejezésre érdemes optimalizálni, a kulcsszónak pedig meg kell jelennie a legfontosabb helyeken. 

Frissítsd a fotókat!

A fotók fontosságát talán nem kell elmagyaráznunk. Egy jó minőségű fotó, illetve fotók kulcsszerepet játszanak bármely termék eladásában. Ha már olyan képeket használsz, melyeken nem lehet tovább javítani, akkor ugorj a következő lépésre, de ha azt gondolod, még nem tökéletesek a termékképek, akkor szánj időt a korrekcióra.

Keress upsell lehetőségeket!

Egy új ügyfelet mindig nehéz rávenni a vásárlásra, ugyanakkor egy olyan vevőnél, aki már vásárolt valamit, sokkal könnyebb egy újabb termék megvásárlását elérni. Az upsell tehát úgy növeli a nyereséged, hogy relatíve keveset kell tenni érte. 

Amikor a látogató megkezdi a termékek kosárba helyezését, akkor kínálj neki néhány plusz terméket még azelőtt, hogy befejezné a vásárlást. Az ajánlott termékek kapcsolódhatnak közvetlenül az általa megvásárolt termékhez, illetve abból egy nagyobb, jobb verziót is felajánlhatsz. 

Arra is emlékeztetheted, hogy milyen értékben kellene még a kosárba pakolnia, hogy elérje az ingyenes szállítási határt. 

Releváns termékajánlások

Az előbbihez hasonló megoldás a rendelési mennyiség növelése érdekében, ha ajánlott termékeket válogatsz össze a látogatónak. Ezek hasonló termékek lehetnek, mint amit a látogató vizsgál éppen, vagy amelyeket korábban megtekintett. Erre külön ajánló-motorokat érdemes használni, vagy más webáruház szoftvereket, melyek automatizálják és pontosítják a folyamatot a folyamatos adatgyűjtéssel. 

Bővítsd az ügyfélvélemények sorát

Korábban már említettük a termékeknél, de egyébként is fontos lehet, hogy a webáruházadban láthatóak legyenek az elégedett ügyfelek véleményei. Ezek ugyanis fokozzák a bizalmat irántad és a termékeid iránt. És persze sokkal többet érnek a vásárlók szemében, mint amikor Te állítasz magadról valamit. 

Úgyhogy próbálj a meglévő ügyfeleidtől véleményeket kérni, értékeléseket a termékeidről vagy a szolgáltatásaidról. Keresd meg a leglelkesebb vevőket, de kiküldhetsz kérdőíveket is, melyek révén visszajelzéseket gyűjthetsz. 

Tedd még könnyebbé a vásárlást!

Miközben a szállítási díjak és gyorsaság tántorítja el legtöbb esetben a vevőket a vásárlástól, lehetnek olyan kis csapdák a vásárlási folyamatban, ami több vevő számára meghiúsítja a sikeres vásárlást. 

Elég, ha kötelezővé teszed a regisztrációt a vásárlás előtt, máris megrendelőket veszítesz. A regisztrációt ugyanis sokan túl bonyolultnak találják, így nem árt, ha van egy vendégvásárlási lehetőség is. 

Ugyanakkor az is fontos, hogy milyen fizetési opciókat kínálsz a vevők számára. Akadnak olyanok, akik inkább elállnak a vásárlástól, ha olyan kényelmetlen fizetési lehetőségekkel találkoznak, melyeket ők nem szeretnek (például csak készpénzes és átutalásos fizetés áll rendelkezésre).

Ellenőrizd tehát a fizetési folyamatot, és próbáld azonosítani, hogy mi lassíthatja vagy állíthatja meg az ügyfeleket. Néhány egyszerű változtatással így több látogatót bírhatsz rá a vásárlásra.

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.