Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2020-10-080 komment

Mi az a márka-következetesség? És hogyan építsd a márkád?

A következetesség nem csak a webdesignban fontos elv, hanem szélesebb értelemben véve a céged megjelenésénél is.

Amennyiben márkát akarsz építeni, akkor fontos, hogy kialakíts egy személyiséget a cégednek, és legyenek értékei. Ez teszi ugyanis lehetővé azt, hogy a közönséged könnyen felismerjen. Annak érdekében, hogy ez az azonosítás semmiféle zavart ne szenvedjen, fontos betartani a következetességet. Ami egyébként nem könnyű, hiszen folyamatos odafigyelést és munkát igényel, melynek során szem előtt kell tartani a márkát. Ugyanakkor ennek jutalma a megkülönböztethetőség lesz, mely rendkívül fontos elv a marketingben. De lássuk a részleteket!

Mit is jelent a márka-következetesség?

A márka-következetesség egy cég azon képessége, hogy értékeivel és személyiségének elemeivel összhangban fenntartsa a pozícióját és kommunikációját. Ahhoz, hogy következetesen jelenjen meg egy márka, olyan elemekre kell figyelni, mint

  • a márka által használt hangnem,
  • a grafikus elemek,
  • szövegek,
  • a márkaértékek használata a cég kampányaiban és minden cselekvésénél.

Minél következetesebb a kommunikáció és ezen elemeknek a használata, annál következetesebbé válik a márka megjelenése. Ezen elvek figyelembe vétele így jól felismerhetővé teszi a márkát.

Most képzelj el egy olyan céget, melynek különböző vezetői és munkatársai egyáltalán nem figyelnek erre az összhangra és a következetességre, így a cég minden csatornán máshogy kommunikál és cselekszik, éppen úgy, ahogy az adott személy egy adott pillanatban jónak tartja vagy éppen amilyen hangulata van. Ha egy könnyed és tréfás munkatárs szólal meg, akkor éppen ilyen hangnemben kommunikál a cég az ügyfelekkel, majd ahogy az ügyfél egy másik munkatárssal vagy egy vezetővel kerül kapcsolatba, hirtelen rendkívül komollyá és szigorúvá válik a hangnem. De ugyanez megjelenhet a weboldalon, a közösségi médiában vagy bármely felületen a színekkel és egyéb grafikai megjelenéssel kapcsolatban is.

Ebben az esetben nincs következetesen megtartott személyisége a cégnek, és nem beszélhetünk márkáról.

Miért érdemes következetességre törekedned?

Az előbbiekből talán már látszik, hogy miért hasznos a következetesség. Persze a következetlen kommunikáció vagy megjelenés sem feltétlenül rövid távon fejti ki negatív hatását, ahogy a következetesség is inkább csak hosszú távon kínál előnyt a cégnek. De milyen előnyökről beszélhetünk?

Megkülönböztethetővé tesz

Ha olyan piacon próbálsz boldogulni a cégeddel, ahol van némi verseny, akkor azt látod, hogy mindenki vonzóvá akar válni ugyanazon célközönség szemében, illetve meg akarja szerezni a hűségüket. Ahhoz, hogy ez valóban megtörténjen, valamiféle személyiségre van szüksége a cégnek, illetve következetességre abban, hogy ezt a személyiséget megtartsa. Ha e tekintetben sikerül fenntartani a következetességet, akkor ennek eredményeként a közönség egyre könnyebben tudja felismerni és azonosítani a céget.

Növeli a tekintélyt

A tekintély egy fontos cél, melyet szintén a következetesség betartásával érhetnek el a márkák. Néhány cég annyira erős imidzset épített fel, hogy a márkanévhez kötődő tekintély összekapcsolódik a termékekkel. Itt arról van szó, amikor egy termék az eszedbe jut, akkor egyből a márkára asszociálsz. Ilyen például a Gilette. Ez a márka-tekintély legmagasabb szintje, ilyenkor a fogyasztó fejében a márka és egy terméktípus összekapcsolódik.

Hűségessé teszi az ügyfeleket

Az emberek sokkal inkább vonzódnak az olyan cégekhez, melyeket felismernek, könnyen be tudnak azonosítani. Ez pedig csak akkor lehetséges, ha erős és következetes a márka.

Az ügyfelek minőséget akarnak. Amikor megtalálják ezt a minőséget egy márkában, akkor szükségük van annak megerősítésére, hogy a márkát és a minőséget mindig meg fogják találni. Emiatt a következetesség tulajdonképpen biztonságot ad az ügyfelek számára, aminek az elsődleges eredménye a fokozódó lojalitás.

Hogyan hozd létre a márka-következetességet?

A márkakövetkezetesség kialakítása a márka ismertebbé tételére irányuló stratégiai erőfeszítéseknél jelenik meg elsősorban. Ez azt jelenti, hogy össze kell hangolni a következetesség elemeit a kampányokkal és mindenféle marketing-tevékenységgel.

Értsd meg a márkád!

Legelőször is, meg kell értened a márkád céljait és értékeit. Ez a kiindulópont. A márkának tiszteletben kell tartania azokat az alapokat, melyekre felépítették a közönségét és amelyek már láthatóak a külvilág számára.

Határozd meg az irányelveket!

Az irányelvek biztosítják azt, hogy egy márka mindig ugyanazt az utat kövesse a kommunikációs stratégiájában. Az irányelvek olyan szabályok, melyek soha nem puhíthatók fel, mivel a következetesség csak ezek szigorú betartásával érhető el.

Küldj következetes üzeneteket!

Az üzenetek akkor következetesek, ha azok stílusa, hangneme, megjelenése mindig összhangban van a márkával. Ez egy speciális, csak a cégre jellemző hozzáállást, nyelvezetet, hagyományokat, megoldásokat jelenti, melyek mondjuk egy jelmondatban, szlogenben csúcsosodnak ki.

Felelj meg a várakozásoknak!

A közönségnek vannak bizonyos elképzelései arról, hogy egy adott márkának miként kellene megjelennie. Nem lehet hirtelen elfordulni attól a képtől, amit egy cég éveken keresztül építgetett magáról.Összességében tehát elmondható, hogy egy márka kialakítása és annak következetes kommunikációja fontos tényező, ha előrébb akarsz lépni a versenyben. Enélkül nem tudsz kialakítani egy könnyen felismerhető személyiséget, mely biztosítja a megkülönböztethetőséget, a tekintélyt és a hűségesebbé váló ügyfélkört.

Kategória: Webmarketing | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.