Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2020-11-120 komment

6 dolog, amit nem árt, ha tudsz a felhasználókról

Néhány olyan tény a felhasználókról, aminek érdemes mindig a tudatában lenni, ha van egy weboldalad.

Nem mondunk újdonságot, inkább csak ismételünk, hogy soha ne felejtsd el.

1. A felhasználók nem olvasnak

Amikor a látogatók megérkeznek egy weboldalra, akkor csak egy gyors pillantást vetnek rá. Nem kezdik el elolvasni az ott szereplő szöveget, hanem csak átfutják. Azt próbálják meg felmérni, hogy megfelelő weboldalra kerültek-e, tartalmazza-e a kérdésükre a választ. Hiába írod meg nagy gondossággal a szöveget, és hiába készítesz informatív anyagokat, a felhasználók legtöbbször csak azt keresik, hogy szerepel-e valahol a “kulcsszó”, ami őket érdekli. Ráadásul minél gyorsabban akarják megtalálni. Ez nem lustaság az emberek részéről, hanem így használjuk a webet. Ezért bár a szövegeket gondosan meg kell írni minden oldalon, arra is figyelni kell, hogy az jól áttekinthető legyen.

Emiatt érdemes ragaszkodni a megszokott elrendezéshez és elemekhez, mert ezeket könnyebb befogadni, mint valami újat megérteni: a logó legyen a bal sarokban, a keresőmező a jobb oldalon, a szövegeket oszd fel alcímekkel, bekezdésekkel, kiemelésekkel, felsorolásokkal, képekkel. Így sokkal könnyebben futják át.

2. Nem biztos, hogy érdekli őket a kreativitásod

Egy jó webdesignban érdemes követni a megszokottat, mert az hatékony használatot tesz lehetővé. Ezáltal persze minden webdesign elkezd egyformának tűnni. Ugyanakkor így is vannak lehetőségek a különbözőségre: az ikonok, a színek, az animációk, a betűtípusok. Meglepheted a felhasználóidat, de ez a meglepetés ne akadályozza meg a weboldal használatát. Ha a navigációs menüt valami szokatlan helyre teszed, akkor lehet, hogy kreatív lesz a design, csak nem találják meg.

3. Nincs olyan, hogy a “felhasználóknak ez tetszik”

Legalábbis nem mondhatsz semmi ilyesmit feltételezéseid alapján, amíg nem mérted vagy tesztelted. A felhasználóknak nem az tetszik, ami neked, és nem úgy használják a weboldalad, ahogy azt Te elképzeled. Mérni kell, tesztelni kell, mert csak az mutatja meg, hogyan használják valóban az emberek a weboldalad.

4. Érteniük kell

Lehet, hogy Te érted mit akarsz a weboldaladdal, de sok látogató először látja. Próbálj így tekinteni rá, és átgondolni, hogy vajon rájönnek-e egyből, hogy mit kínálsz nekik. El kell mondanod nekik egyszerűen és világosan. Rengeteg olyan weboldallal lehet találkozni, ahol a hajtás feletti részből nem derül ki, hogy a weboldal miről szól, mit kínál a cég. Látsz képeket, videókat, írnak magukról, a céljaikról hosszasan, csak az nem derül ki, hogy mi a termékük. Próbáld meg úgy látni a weboldalad, ahogy egy olyan ember látná, aki először találkozik vele!

5. Nem csak a főoldalra érkeznek

Ha a főoldalon, a hajtás felett világosan el tudod mondani, hogy mit kínálsz az embereknek, az egy remek kiindulópont. Ugyanakkor azt is tudnod kell, hogy a legtöbben nem a főoldaladra fognak érkezni. Ezért minden aloldaladon el kell helyezned azokat a jeleket, melyek utalnak arra, hogy ki is vagy, mivel foglalkozol.

6. Nem érdekli őket, hogyan működik

Az emberek többségét nem érdekli a hogyan működnek a dolgok, csak az, hogy jól működjenek. Ha jó felhasználói élményt kínálsz nekik, akkor hűségesek lesznek. Nekik az eredmény a fontos, és hogy azt minél kisebb erőfeszítéssel elérjék. Nem kell magyarázni, csak el kell készíteni egy következetes, jó designt, és hagyni kell, hogy szinte láthatatlanul dolgozzon.

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.