Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-01-140 komment

Mi az a USP? És miért van rá szüksége a cégednek?

Minden cégnek van konkurenciája. Illetve, ha a felhasználók szempontjából nézzük, akkor rengeteg a választási lehetőség, ha egy terméket keresnek. Miért döntsenek az egyik, vagy épp a másik cég terméke mellett? Itt lép be a képbe a USP (unique selling proposition), vagyis az egyedi értékesítési ajánlat.

Az egyedi értékesítési ajánlat egyszerűen azt fejezi ki, hogy miben egyedi a terméked vagy a szolgáltatásod, miben tudsz különbözni a konkurenciától. Minden cégnek szüksége lenne USP-re, ami segít abban, hogy meghozzanak egy döntést az ügyfelek.

Mi az a USP?

A USP-d tehát az a dolog, ami megkülönbözteti a cégedet a versenytársaktól. Ha jól határozod meg az egyedi értékesítési ajánlatodat, akkor az arra ösztönzi az embereket, hogy tőled vásároljanak. Megmutatja ugyanis nekik, hogy miben különbözik, mitől egyedi a terméked vagy szolgáltatásod. Az ügyfelek a USP-d révén értik meg, hogy milyen előnye van annak, ha tőled vásárolnak.

Hogyan hozd létre az egyedi értékesítési ajánlatodat?

Egy néhány lépéses folyamat során tudod kialakítani a USP-t:

Értsd meg a közönséged!

Mielőtt elkezded törni a fejed, hogy mi lenne az a tényező, ami megkülönböztet a többiektől, világosan kell látnod, hogy ki is a célközönséged. Ez ugyanis segít abban, hogy olyan USP-t hozz létre, amit ők hallani szeretnének. Ez pedig javítja majd a konverziós arányodat.

Néhány kérdés, amit tegyél fel magadnak:

  • Mit akar valójában az ideális ügyfeled?
  • Miként oldja meg a terméked a problémáját?
  • Milyen tényezők befolyásolják a vásárlási döntéseit?
  • A meglévő ügyfeleid miért téged választanak a konkurencia helyett?
  • Hol töltik az idejüket online? (Közösségi médiában, valamilyen weboldalon?)
  • Van valami, ami megakadályozza őket abban, hogy megvásárolják a terméked vagy szolgáltatásod? (Például a túl magas ár)

Habár ezek közül sok kérdésre választ kapsz az analitikából, érdemes kérdőívet készíteni, és megválaszoltatni az ügyfeleiddel.

Magyarázd el a problémát, amit megold a céged!

Az emberek nem termékeket és szolgáltatásokat vesznek, hanem megoldásokat a problémáikra. Ez azt jelenti, hogy minden termék megvásárlása mögött áll egy probléma, amit az ügyfél szeretne valahogy megoldani. Neked pedig nem a termékre kell koncentrálnod, hanem erre a problémára. Mert meg kell mutatnod az embereknek, miként tudja a terméked ezt a problémát megoldani. Ehhez persze utána kell járnod, hogy általában milyen probléma megoldása érdekében választják a terméked, majd ezt beépíteni az üzenetedbe.

Gyűjtsd listába, hogy mi különböztet meg a versenytársaktól!

A következő lépésben írj egy listát arról a három, négy, öt dologról, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Mi az, amit nem kapnak meg az ügyfelek, amikor a konkurenciától rendelnek, tőled viszont igen?

Hozd létre az ajánlatod!

Végül pedig itt az ideje, hogy létrehozd az ajánlatod, ami egyből magára vonja a célközönséged figyelmét. Ennek olyasminek kellene lennie, ami leírja a problémájukat, amit Te megoldasz, megkülönböztet a versenytársaktól, és egyedivé tesz.

Győződj meg arról, hogy az USP-d annyira különleges és egyszerű, amennyire csak lehetséges. Végül pedig próbálj meg elhelyezni valamilyen ígéretet is az egyedi értékesítési ajánlatodban! Például, ha a konkurensek közül senki nem teszi, és Te meg tudod valósítani, akkor ígérhetsz 24 órán belüli megoldást. Ez egy hatékony ajánlat, mivel ebben az esetben az ügyfél biztos lehet benne, hogy a problémája maximum egy napon belül megoldódik, nem kell tovább rágódnia rajta. Ez pedig sokak számára fontos tényező.

Ennyi lenne tehát: mindegy, hogy milyen iparágban dolgozol, nem árt, ha van egy USP-d, ami meghatározza a cégedet, a márkádat. Ehhez meg kell értened a célközönséged fő problémáját, melynek a megoldását nálad keresi, meghatároznod, mi tesz egyedivé, mitől vagy jobb, mint a többiek, majd elmagyarázni az embereknek, hogyan oldod meg a problémájukat a lehető legjobban.

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet