Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-01-210 komment

Hogyan tervezz a mobilalkalmazásodhoz ikont?

Rengeteg az app az alkalmazásboltokban, és a számuk csak egyre szaporodik. Ahhoz, hogy kiemelkedj a versenytársak közül többek között olyan tényezőkre is figyelned kell, hogy milyen az alkalmazásod ikonja.

A mobilalkalmazások ikonja egy olyan kis kép, mely megjeleníti az appot az olyan alkalmazásáruházakban, mint a Google Play vagy az App Store. Ezt a kis képet látják a felhasználók a telefonjuk menüjében is, így meghatározza azt, hogy milyen benyomásuk lesz az alkalmazásodról.

Az ikon segít abban, hogy kiemelkedj a többiek közül, hogy emlékezzenek a felhasználók a márkádra, és megmutatja az egyedi értékesítési ajánlatod lényegét, és azonnal felkelti az emberek figyelmét.

Mi a különbség ikon és logó között?

Sokan azt gondolják, hogy nincs igazán különbség ikon és logó között, így mondjuk a logójuk is bátran lehet alkalmazásikon. A helyzet azonban az, hogy van közöttük különbség. Az ikon egy ötletet, egy koncepciót vagy cselekvést fejez ki. Az ikonok gyakran azt mutatják be, hogy mire használható az alkalmazás.

Ezzel szemben a logó egy cég, szervezet felismerésére szolgál, akár közvetlenül, akár közvetetten. A logó összekapcsolódik a szervezettel, mintegy grafikus formában foglalja össze annak lényegét.

Az ikonok egyébként aszerint is különböznek, hogy melyik alkalmazásáruházban jelennek meg. Első pillantásra talán azonosnak tűnnek, azonban bizonyos technikai paramétereket tekintve el kell térniük, és ezt figyelembe kell venni a tervezésnél.

Hogyan hozz létre egy jó ikont az alkalmazásod számára?

Először is figyelj arra, hogy ikonod egyedi legyen. Az ikont egy versengő piac számára készíted, ahol számtalan más appal kell megküzdened a figyelemért. Amikor tehát választasz, akkor olyan ikont kell választani, ami nem csak kitűnik a többi közül, hanem egyedi, tehát nincs még egy olyan, ami hasonló lenne hozzá.

Ehhez szükséged lesz egy versenytárs-elemzésre, tovább meg kell nézned a célközönséged körében legnépszerűbb appok ikonjait. Meg kell vizsgálnod, hogy mi a közös bennük, miben térnek el, milyen színeket használnak általában, majd el kell gondolkodnod azon, hogyan különbözz tőlük.

A másik fontos dolog az egyszerűségre törekvés, ami nem jelenti ugyanakkor, hogy az alapos kidolgozásra ne kellene figyelned. Mindenesetre ne használj túlságosan összetett ikonokat, hiszen az ikon kicsi, nagyon kevesen látják rajta az apró kis részleteket. Minél több a részlet egy ikonnál, annál nehezebben fogják a felhasználók beazonosítani. Ugyanakkor az ikont arra is alkalmassá kell tenni, hogy könnyű legyen az átméretezése, hiszen megjelenik a telefonok menüjében különböző méretű kijelzőkön és az alkalmazásáruházakban. Nézz rá a telefonod kijelzőjére! A legtöbb jó ikon egyszerű és könnyen értelmezhető.

Szavak helyett inkább szimbólumokat használj, mivel az nagyobb hatással van a felhasználók figyelmére. Egy szöveget mindig nehezebben tudnak az emberek felfogni, mint egy ábrát. Ugyanígy nem érdemes fotót használnod ikonként, mert az is túl bonyolult lesz kicsiben az emberek számára. Olyan szimbólumot kell kreálnod, mely a legjobban kifejezi a céged vagy a márkád. Ehhez készíts egy listát azokról a gondolatokról, melyek eszedbe jutnak a termék kapcsán, ez megkönnyíti, hogy aztán formába öntsd annak lényegét.

Az ikonnak összhangban kell lennie az alkalmazásoddal, annak lényegét kell kifejeznie. De ugyanígy a cégeddel, márkáddal is, vagyis a céges színeket, formákat kell használnod. Ráadásul az app funkcióját is meg kell mutatnia, tehát a felhasználónak már az ikonból következtetnie kellene arra, hogy mire szolgál a mobilalkalmazás.

Végül pedig ellenőrizned, tesztelned kell az ikonodat. Szükség lesz egyrészt technikai ellenőrzésre, valamint tesztelésre a közönségednél. Meg kell nézned, hogy miként jelenik meg különböző eszközökön, eltérő méretekben, különböző háttereken (fekete, fehér, szürke, háttérképek), valamint azt, hogy a többi alkalmazás között hogy néz ki. Végül azt is meg kell vizsgálnod, hogy mennyire könnyű megtalálnia az ikont a felhasználóknak.

Kategória: Design | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.