Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-01-280 komment

Mi az társalgás-alapú landing oldal? És hogyan hozd létre?

A “társalgási élmény” egy landing oldalon három-négyszeresére növeli a konverziós arányt a hagyományos céloldalakhoz képest. Mit jelent ez pontosan? Hogyan alakíthatod ki a társalgás-alapú landing oldalad?

Egy társalgás-alapú landing oldal képes válaszolni a látogatók kérdéseire, speciális ajánlatokat tud kínálni, valamint vezeti az ügyfeleket abba az irányba, amerre haladni szeretnének. Ehhez az eszközt a chatbotok és a live chatek kínálják. A kettő között az a különbség, hogy míg előbbiek esetében robottal beszélget a felhasználó, utóbbinál egy emberrel.

Ha a Te landing oldaladon már van egy chatbot, akkor érdemes azt úgy alakítani, hogy amikor összetett problémákkal találkozik, akkor átadja a terepet egy élő ember számára. Vagyis annyit tesz, hogy elvezeti a látogatót az élő chathez – javasolta bejegyzésében a HubSpot, mely összeszedett néhány dolgot arról, mit érdemes tudni a társalgás-alapú landing oldalakról.

Míg egy hagyományos landing oldal jellemzően egy megszokott lead-generáló űrlappal próbálja megfogni a látogatókat – mely be van ágyazva a többi tartalom közé -, addig a társalgás-alapú céloldal egy chat segítségével teszi ezt. Ez így is kinézhet, az oldal középpontjában a chatfunkció:

Emellett azonban léteznek azonban az úgynevezett hibrid landing oldalak, melyek kombinálják a társalgási és a hagyományos céloldalak funkcióit. Lényegében ezek olyan céloldalak, melyeken a hagyományos felépítésen túl még egy chat-funkció is helyet kap, amit lehet minimalizálni vagy kinyitni, mindenesetre be van ágyazva az oldalra.

Ugyanakkor érdemes lehet a hagyományos vagy a hibrid megoldás helyett egy tisztán társalgási landing oldalt készíteni. Ezzel ugyanis egy sokkal személyesebb, szemtől szemben, eladói-vevői kapcsolat alakítható ki, ami aztán könnyebbé teszi

  • új ajánlatok kommunikálását,
  • több üzlet megkötését,
  • és a konverziós arány javulását.

Hogyan hozz létre egy társalgás-alapú landing oldalt?

Ha már átgondoltad, és úgy érzed, hogy Te is jobb eredményeket tudnál elérni egy társalgás-alapú landing oldallal, akkor felmerül a kérdés, hogy ezt hogyan is kellene felépíteni? Lényegében olyan lépések segítségével, ahogy bármely weboldalt, vagy egy hagyományos céloldalt hoznál létre.

Határozd meg a célját a landing oldalnak!

A fő célja a társalgás-alapú landing oldalnak is elsősorban az, hogy aktivitásra bírja a látogatókat. Ami nem jelenti azt, hogy más, speciális célt ne tűzhetnél ki. Összpontosíthatsz egyetlen dologra, hogy abban olyan hatékony legyen a weboldal, amennyire csak lehetséges.

De milyen célokról beszélünk?

  • Például egy hatékony ügyfélszolgálatról.
  • Speciális ajánlatok megosztásáról.
  • Konverzió és upsell eléréséről.
  • A közönséged megismeréséről személyes szinten, hogy az információkat felhasználhasd a kampányaidnál.
  • Visszajelzések gyűjtése a termék vagy szolgáltatás minőségének javítása érdekében.

Alakítsd a chatbotot a vásárlói perszonához és az ügyfelekhez!

A chatbotodnak a Te célközönségedhez kell szólnia. Egy chatbot felépítése, illetve finomítása persze nem könnyű még a megfelelő builder-alkalmazásokkal sem.

Érdemes úgy elkészíteni, hogy amikor bonyolultabb problémákba fut bele a chatbot, akkor elvezesse a felhasználót az élő chathez, ahol már egy emberrel beszélhet.

Használj világos, cselekvés-központú nyelvezetet!

A társalgás-alapú landing oldalad célja az, hogy kapcsolatot alakíts ki a látogatókkal, segítsd őket elérni a céljaikat, megoldani a problémáikat. Ezt azonban nagyon nehéz megtenni akkor, ha zsúfolt, zűrzavaros, nehezen érhető a weboldalad.

Ezért, amikor a szövegeket alakítod ki az oldalhoz, mindig “a kevesebb több” elvhez tartsd magad. Ez azt jelenti, hogy a chatbotod, illetve bármilyen szöveg az oldalon legyen tömör, párbeszéd-stílusú és egyértelmű. Ezáltal a felhasználóid hatékonyan és egyszerűen tudnak interakcióba lépni veled.

Tervezés

Ezután következik a landing oldalnak a megtervezése az általánosan elfogadott webdesign elvek alapján, hogy a felhasználói élmény a lehető legjobb legyen. Itt tehát figyelned kell az előző mondatban linkelt oldalon felsorolt elvek betartására, a betűtípusokra, a színekre, animációkra, képekre, CTA-k megfelelő kialakítására, illetve a chatfelületekre.

Győződj meg arról, hogy a chatbotod megoldja az ügyfelek problémáját!

És elvezeti őket a megoldáshoz. A társalgás-alapú landing oldal lényege ugyanis az, hogy aktivitásra sarkallja a felhasználókat olyan módon, ami előnyös számukra, és persze a céged számára. Ehhez az kell, hogy jól működjön a chatbot.

Vezesd el az embereket a landing oldaladra!

A céloldalad nem éri el a célját addig, amíg nincs látogatója. Ahhoz, hogy eljussanak oda, meg kell mutatni az embereknek a landing oldalad: megosztani a linkjét a közösségi média oldaladon, a kapcsolati oldalon, elhelyezni egy CTA-t a weboldaladon. Ezek a linkek mutatják meg a látogatóknak és az ügyfeleknek, hogy hol és hogyan tudnak kapcsolatba lépni veled.

Tesztelj és elemezz!

Csak úgy tudod megállapítani, hogy jól működik a céloldalad, ha különböző változatait teszteled. Ezáltal megállapíthatod, hogy melyik verzió a leghatékonyabb, melyik növeli leginkább a konverziók számát.

Ehhez szükséged lesz A/B tesztekre az oldal és a chatbot esetében is. Vizsgálhatod a színeket, a betűtípusokat, az üzeneteket, a CTA-gombokat, hogy meg tudd határozni, melyik a nyerő elrendezés.

Kategória: Egyéb | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.