Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-03-040 komment

Hogyan találd meg a tartalmi réseket a weboldaladon?

Ha készítesz tartalmakat, de nem érzed őket elég hatékonynak, akkor lehet, hogy meg kell vizsgálnod, mire lenne szüksége a közönségednek. Ez azt jelenti, hogy meg kell találnod a tartalmi rést, ami jelenlegi tartalmaid és a közönséged igényei között húzódik.

Ha nem foglalkozol a közönséged vagy annak egy szegmensének igényeivel a tartalmaidban, akkor kihagysz egy komoly lehetőséget a marketingedben.

A tartalmi rés elemzése során a jelenlegi tartalmaid hasonlítod össze azzal, ami a felhasználók igényeinek kielégítéséhez szükséges lenne. A tartalmi rés tehát az a tartalom, amelyet létre kell hoznod annak érdekében, hogy elérd a céljaid. Az elemzés folyamata során át kell tekinteni és azonosítani kell azokat a tartalmakat, amelyek a rés betömésére alkalmasak.

Miért lehet szükséged a tartalmi rés elemzésére?

A tartalmi rés elemzésre alapvetően két ok miatt van szükség. Az egyik az, hogy hatékony kommunikációt kell kialakítanod az ügyfelekkel a vásárlói út minden pontján. Ha ugyanis nem adod meg a felhasználóknak azokat a tartalmakat, melyekre szükségük van, akkor máshol lesznek kénytelenek azt megkeresni. Ezt a lehetőséget pedig nem érdemes megadnod a versenytársaknak.

A másik ok az, hogy segít kihasználni a SEO-ban rejlő lehetőségeket. Ha megismered a tartalmi rést, akkor létrehozhatsz olyan tartalmakat, melyek aztán értékes forgalmat hoznak a weboldaladra. Az elemzés révén kiderül, hogy milyen témákkal érdemes még foglalkoznod, melyek aztán növelik a jelenléted a keresőben: olyan kulcsszavakra fogsz helyezést elérni, melyekre eddig nem.

Utóbbi kapcsán lényeges, hogy itt nem elsősorban arról van szó, hogy a konkurencia mire ér el jó helyezést, hiszen az nem feltétlenül érdekli a közönséged. A fontos az, hogy a közönséged valós, információra vonatkozó igényeit kielégítsd.

Hogyan zajlik a tartalmi rés elemzése?

A cél meghatározása

Az első lépés a cél meghatározása, vagyis, hogy mit akarsz elérni a tartalmi rés elemzése révén. Nyilván persze azért kezdesz bele, mert javítani akarsz valamin. De min is? A tartalmad nem hoz elég konverziót? Vagy a keresőben való megjelenéssel vannak problémák? Esetleg nem megfelelő forgalom érkezik a weboldaladra? Ha ezekre a kérdésekre megfogalmazod a válaszokat, már világosabban láthatod, hogy mit akarsz.

A célközönség meghatározása

Ahhoz, hogy tudd, milyen tartalomra van szükséged, tudnod kell először azt, hogy ki fogja befogadni azt a tartalmat. Mi jellemző rájuk? Milyen tulajdonságaik vannak? Ha már vannak personáid, akkor ezen a kérdésen nem kell törnöd a fejed, továbbléphetsz. Ha viszont nincsenek, akkor állítsd össze őket kutatásokkal, analitikával, ahogy a personákról szóló anyagunkban vázoltuk.

A vásárlói út felrajzolása

A vásárlói út az a folyamat, amit a látogató bejár a weboldalra megérkezésről a konverzióig. A vásárlói útról ebben az anyagunkban írtunk részletesebben. A vásárlói út megrajzolásánál meg kell jelennie minden olyan pontnak, ahol a felhasználó kapcsolatba lép a cégeddel (hirdetések, Facebook, e-mail, kereső, stb., és ahol végighalad.

Ha látod a vásárlói úton megjelenő pontokat, akkor az is kirajzolódik, hogy melyikre nincs tartalmad.

Tartalmi audit

Meg kell vizsgálnod azt is, hogy jelen pillanatban hogy is állsz tartalmakkal. Milyen tartalmaid vannak, azoknak milyen a teljesítményük, hogyan lehet javítani a gyengén teljesítő elemeken?

Ezután ezeket a tartalmakat hozzá kellene kapcsolnod a vásárlói út során megjelenő belépési pontokhoz és szakaszokhoz. Ezáltal láthatóvá válik, hogy mire nincs megfelelő tartalmad.

A konkurencia elemzése

A konkurencia elemzése során elsősorban arra vagy kíváncsi, hogy milyen problémák, témák merülhetnek még fel, melyek kapcsolódnak az ügyfeleidhez. Itt nem az a lényeg, hogy megkeresd azokat a kulcsszavakat, melyekre a konkurencia helyezést ér el, Te pedig nem. Annak ugyanis semmi értelme, hogy olyan kulcsszavakra készíts tartalmakat, melyek nem érdeklik a közönséged.

Az itt felvázolt folyamat révén tehát megérted a látogatóid valamennyi problémáját, célját, így hatékonyabban teheted őket ügyfeleiddé. A tartalmi rés elemzése révén azonban nem csak a konverziós arányodat javíthatod, hanem a felhasználók elégedettségét is fokozhatod. A lényeg ugyanis az, hogy a megfelelő ügyfeleknek a megfelelő tartalmat add a megfelelő időben.

Kategória: Egyéb | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.