Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-09-230 komment

Miként jelenítsd meg a márkád a weboldaladon?

Amikor az emberek eldöntik, hogy melyik cégtől vásároljanak, akkor nem csak azt nézik, hogy melyik adja a termékét a legolcsóbban. Az emberek olyan cégektől szeretnek vásárolni, akikkel érzik a kapcsolatot. És itt lép be a képbe a márka.

Mitől lesz egy cég különleges? Miért kedvelnek jobban egy céget az emberek, mint egy másikat? A válasz a márkában rejlik és a márka lényegének megjelenítésében. A márkád identitását az adja, hogy milyen egyedi jellemzői vannak, melyek megkülönböztetik a konkurenciától.

És itt nem csak arról van szó, hogy van egy logód, vagy vannak márkaszíneid, melyeket aztán megjelenítesz a weboldaladon is. Hozzátartozik minden vizuális elem, a márkaértékek és a márkád személyisége. Ha ezt sikerül megjeleníteni a weboldaladon is, akkor az egy olyan pluszt ad a cégednek, ami által megkülönböztethetővé válik a többiektől.

De hol kezdd?

A márkád személyiségét olyan jellemzők összessége adja, melybe beletartozik, hogy milyen stílust használsz, milyen képet sugárzol magadról, milyen üzenetet próbálsz közvetíteni, milyen értékek mellett állsz ki, stb. Nem merül ki egy logóban és egy domináns márkaszínben. Több kell hozzá.

Amikor értékesítésről van szó, akkor a márkaszemélyiség segít abban, hogy erősebb kapcsolatot alakíts ki az ügyfelekkel. Az emberek látják a személyiséged árnyalatait, melyekhez aztán tudnak kapcsolódni. Ez lehet egy játékos, vicces image, de lehet a fenntarthatóság iránti elkötelezettség, vagy bármi, amiből személyiséget építhetsz. Ez a személyiség képes arra, hogy ne csak az áraiddal foglalkozzanak, hiszen azt érzik, hogy több rejlik a cégedben, amihez szeretnének kapcsolódni.

A weboldalad pedig az első hely, amit az emberek felkeresnek, amikor válaszokat akarnak. Rádbukkanhatnak egy Google-keresés közben, vagy akár a közösségi médiában. Mindegy, hogy miként, amint megérkeznek a weboldaladra vagy egy termékoldaladra, azonnal kapcsolatot kell kialakítani velük.

Ez persze nehezen megy, ha csak előkaptál egy szabványos weboldal-sablont, amire kiírtad a cégneved és felvitted a termékeid vagy szolgáltatásaid. Ha a weboldalad pont úgy néz ki, mint egy tucat másik cégé, nem ad semmilyen érzelmi többletet, kapcsolódási pontot az embereknek, akkor csak az áraiddal tudod meggyőzni őket, hogy téged válasszanak. De mit tehetsz, ha mégsem ezt az utat járnád?

Az első benyomás rendkívül fontos. Ha csak egyetlen elem is hibázik az oldalon, máris kevésbé lesz pozitív a véleményük a látogatónak. Ezért fontos a következetesség, a logótól a színekig, minden aloldalon azt kell kommunikálniuk a vizuális elemeknek, hogy ki vagy te, milyen a személyiséged, mi a fontos számodra. A következetesség révén növeled a hitelességed.

Az is fontos azonban, hogy megkülönböztethető legyél. Hány olyan cég van még jelen a neten, amelyiknek hasonló a weboldala, mint a Tiéd? A márkád személyiségének megjelenítése segít abban, hogy egyediként beazonosítható legyél a látogatók számára.

De ne gondold, hogy mert Te látod a különbséget, az emberek számára is elsőre világos lesz, hogy miben vagy több. Az értékeidet világosan kommunikálnod kell feléjük.

Ezen túl érzelmi kapcsolatot kell kialakítanod az emberekkel. Ha megmutatod az egyedi értékeidet, megfogalmazod a küldetésed, felismerhetővé teszed a személyiséged, az mind segít a kapcsolat kialakításában. Az emberek csak olyan márkákkal tudnak kapcsolatot kialakítani, melyek emberiek, emberi tulajdonságokat mutatnak.

Hogyan jelenítsd meg a márkád a weboldaladon?

Mivel egy márka személyisége számtalan elemből tevődik össze, így széles a lehetőségek tárháza, melyekkel ezt a weboldaladon is ki tudod fejezni. Egészen onnan, hogy egy egyedi színt használsz, mely valamilyen érzést vált ki az emberekben, egészen addig, hogy egy bizonyos stílusban szólalsz meg.

A legfontosabb és a legegyszerűbb persze az, hogy használd a márkaszíneidet a weboldaladon. Ezt nagyon nem kell bemutatni, ha bemész bármely nagyobb márka üzletébe, akkor látod, hogy mindenhol a márka fő színei köszönnek vissza. Ha jól választottál színt, az mindjárt ki is vált egy érzést. A színek pszichológiájáról korábban már részletesen írtunk, így ezt nem ismételjük meg. A lényeg, hogy fontos a megfelelő színválasztás és a következetesség. Utóbbi nagymértékben segíti a márka felismerhetőségét.

A szín azonban csak egyetlen eleme a márkád személyiségének. Ugyanilyen fontos a tipográfia, a betűtípusok használata, melyek szintén hatnak az érzelmekre, segítenek a márkád beazonosításában és megértésében. A betűknek számtan stílusa van, és mindig újabbak jelennek meg. A személyiségednek megfelelően ki kell választanod egyet, és mindenhol azt használni.

Persze lehet, hogy a címsoroknál és a szövegtörzsnél eltérő betűtípusokat használsz, de ezeknek akkor is összhangban kell lenniük, valamint figyelned kell az olvashatóságra is. A betűtípusok üzenetéről is kiválasztásáról szintén sokat írtunk. A lényeg, hogy a betűk sok mindent elárulnak a cégedről. Eldöntötted, mit gondoljanak rólad az emberek? E szerint kell választanod betűtípust is.

Fontosak emellett a képek is, hiszen rengeteg dolgot elmondanak a cégedről. Az nem lesz elég a megkülönböztethetőséghez, hogy összeszedsz néhány jónak tűnő stockfotót. A legjobb, ha saját képeket használsz, melyeken a céged, a termékeid, az ott dolgozó emberek szerepelnek. Utóbbi megmutatja, hogy valódi emberek állnak mögötte. Ráadásul a márkaszínednek is meg kellene jelennie ezeken a fotókon. A fotók kiválasztásáról itt írtunk bővebben.

De nem szabad megfeledkezni a szövegeid stílusáról sem, hiszen a weboldal nem csak vizuális elemekből épül fel. A szövegek hangneme is fontos eleme a személyiségnek, ahogy az emberek esetében is. Következetesnek kell lenned a szóhasználatnál, ha valamilyen szlenget használsz, akkor az jelenjen meg mindenhol. Ha illik a cégedhez, akkor lazán és viccesen is fogalmazhatsz, vagy akár használhatsz bizonyos emojikat is.

Ha hivatalos a stílusod, akkor megbízhatóbbnak tűnsz majd az emberek számára. Ha humoros vagy, akkor barátságosabbnak látnak, de még olyan elemei is számítanak a szövegnek, hogy milyen hosszú mondatokat használsz, mert nem mindegy, mennyire könnyű értelmezni a szavaidat.

Végül pedig fontos, hogy legyen egy üzeneted. Sőt, talán ez a legfontosabb dolog. Mit akarsz, mit gondoljanak és érezzenek a látogatók, amikor megérkeznek a weboldaladra? Ha van valami egyedi jellemzője a termékednek vagy szolgáltatásodnak, akkor ki kell emelned azt, ez lesz a fő üzeneted, ezzel kell először találkoznia az embereknek, amikor megérkeznek a weboldaladra.

Ha pedig már megvan a fő üzeneted, akkor nem elég egyszer elmondanod, hanem többször el kell ismételned, hogy tényleg eljusson az emberekhez. Meg kell jelennie minden termékoldalon, vagy a “Rólunk” oldalon, és ki kell fejtened részletesen, mit is akarsz kommunikálni.

Sokan abba a hibába esnek, hogy mivel más weboldalakról szereznek inspirációt, elkezdik másolni azokat az oldalakat. A versenytársak elemzése persze hasznos dolog, hiszen látod, hogy merre tartanak, mivel próbálkoznak, kit céloznak meg, illetve tanulhatsz a hibáikból is.

Ugyanakkor nem szabad annyira elmélyedni az elemzésben, hogy ugyanazt kezdd csinálni, amit ők. Tehát, ha látsz valami jónak tűnő dolgot, akkor ne vedd át, ne másold le változtatás nélkül. Ha ilyen átmásolt elemekkel van tele a weboldalad, akkor egyrészt nem áll össze egy identitássá, másrészt pedig más weboldalakra fogja emlékeztetni a látogatókat.

Összpontosíts tehát az egyediségre. Ha nem tudod, hogyan vágj bele, akkor kezd a “rólunk” oldallal. Fogalmazd meg, hogy mi a küldetésed, mit akarsz elérni. Mit mondanál egy olyan embernek, aki semmit nem tud a cégedről? Mit csinálsz másként, mint a többiek? A válaszokból aztán kibontakozhat az egész webdesign, illetve a weboldalad egyedisége, ami segít megkülönböztetni a többiektől.

Kategória: Design | Címke: , , , ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.