Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-10-210 komment

Már nem jó választás a Google Ads kis cégeknek?

A Google Adsre általában úgy tekintünk, ahol alacsony a belépési küszöb, szinte bármennyire kevés pénzzel el lehet kezdeni hirdetni, így tökéletes választás kisebb vagy induló cégeknek. Ugyanakkor felbukkantak mostanában olyan vélemények, melyek szerint egyre kevésbé – vagy egyáltalán nem – működik számukra.

Csökken a hatékonysága a Google Adsnek azon ügyfelek esetében, akik viszonylag keveset költenek el a platformon – véli egy amerikai, Ads-kampányokkal is foglalkozó cég vezetője Tony Wright. Természetesen az Egyesült Államokban egy kicsit mások a nagyságrendek, így ő ebbe a low budget kategóriába a havonta egymilliónál kevesebbet költő ügyfeleket sorolja.

Ez a hazai viszonyok között már jelentős költés, nálunk más a low budget kategória: százezres vagy az alatti nagyságrendről beszélhetünk ilyen esetben. De lássuk inkább, hogy mik a tapasztalatai!

Úgy nagyjából egy éve vették észre azt, hogy a hirdetési költések megtérülése egyre mérséklődik a kis költségvetésű fiókoknál. Mivel ez csak egyetlen ügynökség tapasztalata, így megkérdezett más hirdetőket, hogy náluk mi a helyzet. Akadtak közöttük olyanok, akik továbbra is jó megtérülésről számoltak be, ugyanakkor sokan voltak, akik ugyanezt a romló eredményt észlelték.

De mi lehet ennek az oka? Szerinte az, hogy a Google az elmúlt években fokozatosan, de egyértelműen megváltoztatta a “játékot”. Sok módosítás az adatvédelem nevében érkezett, sok a könnyebb kezelhetőségre hivatkozott. De a célja mindegyiknek ugyanaz volt: a Google több bevételre tegyen szert.

Úgy látja, hogy ma már elég nehéz meghatározni mekkora a valós költsége egy kattintásnak, illetve azt, hogy milyen tényezők határozzák meg egy kattintás árát.

A Google szorítása az automata ajánlattétel felé egyre inkább kiveszi a hirdetők kezéből az irányítást. Márpedig, ha nem a hirdető irányít, akkor az algoritmus határozza meg a kattintásonkénti költséget. Mit is jelent ez? Azt, hogy csekély relevenciával bíró keresésekre jeleníti meg a hirdetéseket a Google. Ez pedig nem a kis cégeknek kedvez, hanem a nagy költségkeretű nagyoknak.

Akik naponta foglalkoznak Google Ads kampányokkal, azt tapasztalják, hogy a Google nehezebbé tette a költés optimalizálását. Egyre inkább arra kényszeríti a hirdetőket, hogy a Google automata optimalizálását legyenek kénytelenek használni. Elmúltak tehát azok az idők, amikor az adatok alapján a hirdetők szabadon meghozhatták a döntéseiket.

Az Ads “robotmarketinggé” vált, mely olyan mintákat keres az adatok között, amik megrajzolják a közönség pszichéjét. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy közben a SEO esetében mindig azt magyarázza a Google, hogy emberek számára írjanak, ne pedig a Google algoritmusaira figyeljenek. A fizetett hirdetéseknél viszont azt gondolja, hogy a robotok sokkal jobban megértik az embereket, mint más emberek.

De miért is nem működik jól a Google alacsony költségkeretű fiókoknál?

A Google robotjai adatokkal táplálkoznak, adatok nélkül nem tudnak döntéseket hozni. Ahhoz, hogy a Google a megfelelő embereknek a megfelelő időben a megfelelő hirdetéseket kínálja, a robotnak látnia kell az adatok alapján, hogy hol vannak a megfelelő emberek egy adott időpontban. Amennyiben ezek az adatok rendelkezésre állnak, akkor az eredmények jók lesznek.

Ugyanakkor a megfelelő mennyiségű adat megszerzéséhez jelentős költés kell. Ez pedig a szerző szerint egy hirdető esetében legalább havi 3 ezer dollárt, azaz közel egymillió forintot jelent. Így aztán a kis hirdetők soha nem tapasztalják meg azokat a jó eredményeket, melyeket a nagy hirdetőknek tud szállítani a Google. Hiszen a legtöbb kis hirdetőnek nincs hat hónapja, melynek során havonta 3 ezer dollárt költ el, ahhoz, hogy optimális eredményeket lásson.

A szerző ezért egyszerűen azt javasolja, hogy ha nincs elég pénzed, akkor jobb, ha mással próbálkozol, nem a Google Ads-szel. Ha viszont van rá elegendő forrásod, akkor jó eredményeket fogsz kapni ettől a platformtól.

Kategória: Webmarketing | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.