Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2022-02-170 komment

Miért linkeld minél előbb az új oldalaidat?

Talán már veled is előfordult – és fel is figyeltél rá -, hogy amikor létrehozol egy új oldalt a weboldaladon, mondjuk egy blogbejegyzés formájában, akkor néha elég hosszú ideig tart, mire az megjelenik a találati oldalakon. Mi az oka ennek? És hogyan lehet gyorsítani a folyamatot?

Sokaknak elsőként a Search Console juthat eszébe, mint megoldás, amikor nem indexeli egy oldalt elég gyorsan a Google. Ugyanakkor ezzel kapcsolatban érdemes észben tartani, hogy a kérelem még nem jelenti a kérelmezett oldal automatikus indexelését és találati oldalakra kerülését. Lehet, hogy egy, az új oldaladra, blogbejegyzésedre mutató link többet segít.

Nem kell megijedni, nem feltétlenül a nehéz és lassú linképítésről beszélünk. Elég lehet egy gyorsan elhelyezett belső link, mint arra a Yoast blog szerzője mutatott rá egy bejegyzésében.

A Google ugyanis a belső linkek segítségével térképezi fel a weboldalad. Ha egy oldaladra több link is mutat, akkor azt gyakrabban nézik meg a robotok, mint azokat az oldalakat, melyekre csak néhány. Ha van egy új blogbejegyzésed, akkor elég sok idő eltelhet, mire egy másik posztból hivatkozol rá.

Persze a főoldaladról vagy valamely kategóriaoldaladról vélhetően kapni fog linket az új blogbejegyzésed, de ennyi. Ezt lehet egy kicsit még megtolni azzal, ha gyakran indexelt oldalakról linkeled be az új oldaladat. Mégpedig minél hamarabb a közzététel után. Ezzel adsz az új bejegyzésednek egy kis lökést SEO-szempontból.

Ha megjelenik egy link valamely gyakran indexelt oldaladról, akkor a Google a linkelt oldalt is gyakrabban fogja meglátogatni. Ez pedig növeli az esélyét annak, hogy az oldal megjelenjen a találati oldalakon, és jó helyezést szerezzen. Ráadásul a saját látogatóid is nagyobb eséllyel fognak ráakadni az új oldalaidra.

Hogyan adj az új bejegyzéseidre mutató linket a régebbi oldalaidhoz?

Egy belső linkelés kivitelezése nem feltétlenül nehéz feladat, csak át kell gondolni egy-két dolgot. Többek között azt, hogy milyen oldalakon érdemes elhelyezni az új bejegyzésedre mutató linket.

De mindenekelőtt érdemes szokássá tenned, hogy amikor közzéteszel egy új bejegyzést, akkor – ne érezd magad készen a közzététel gomb lenyomása, esetleg a közösségi médiás megosztások után, hanem – szakíts időt arra is, hogy keress egy kapcsolódó, releváns oldalt, ahonnan linkelhetsz rá.

Természetesen nem minden új oldal egyenlő fontosságú, akadnak közöttük olyanok, melyeknél nem érzed fontosnak az indexelést, míg másokat szeretnél minél előbb rangsoroltatni. Ha ilyen fontosabbnak érzett bejegyzést teszel közzé, akkor érdemes több oldaladról is hivatkozni rá. A belső linkek száma a Google felé is jelzés valamely oldal fontosságáról.

Arra azonban figyelj, hogy mindig releváns oldalról linkelj az új oldaladra. A belső linképítés is csak akkor működik jól, ha sikerül megtalálni a megfelelő oldalakat, ahol jól elhelyezhető egy új hivatkozás, egy olyan tartalmi részből, mely valóban kapcsolódik az új oldalhoz. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy olyan oldalakat kell linkekkel összekapcsolnod, melyek témájukban is kapcsolódnak. A linkeknek legyen értelme, és legyen hasznos a látogatók számára!

Ha egy irreleváns oldalról linkelsz, akkor a Google talán gyanakodni is fog, hogy manipulálni próbálod. Annál is inkább, mivel ma már megérti a szövegek jelentését. Ez azt jelenti, hogy oda kell figyelni, honnan hivatkozol az új oldaladra, hasznos-e a linkelés a közönséged számára.

Ha sok a tartalom a weboldaladon, akkor persze nem feltétlenül könnyű kiválasztani a megfelelő oldalakat, ahonnan linkelni tudnál. Ilyenkor nem árt, ha van egy belső linkrendszer kiépítésére vonatkozó stratégiád. Ebben a legfontosabb oldalaid felé mutat a legtöbb belső linked. Ha jól csinálod, akkor azokat az oldalaidat fogja előrébb sorolni a Google a találati oldalakon, melyeket Te is előrébb szeretnél sorolni.

Amennyiben sok új blogbejegyzést teszel ki, és folyamatosan fejleszted a belső linkrendszert ezek linkelésével, akkor fennáll a veszélye, hogy eltérsz az eredeti elképzelésedtől, és máshogy fog kinézni a hierarchia egy idő után, mint amit eredetileg kigondoltál. Erre figyelned kell: a legfontosabb bejegyzéseidre mindig a legtöbb belső link mutasson.

Ez persze nem jelenti azt, hogy feltétlenül ezek lesznek a leglátogatottabb oldalaid, hiszen lehetnek olyan témák, melyek attól függetlenül is népszerűvé válnak, hogy odafigyelnél a belső linkelésükre. A rangsorolást ugyanis számos más tényező is befolyásolja, ahogy azt a rangsorolási tényezőkről szóló hosszú anyagunkban is kifejtettük, ugyanakkor a belső linkrendszer is egy olyan elem, melyre érdemes némi figyelmet szentelni.

Kategória: SEO | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.