Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2022-09-150 komment

Amit minden nap meg kellene tenned, ha közösségi médiával foglalkozol

A közösségi médiás tevékenységeket sokféleképpen lehet csinálni, már csak azért is, mert minden egyes platform kicsit mást követelt meg. Van, aki komolyabban veszi ezt a munkát, van, aki kevésbé. De mi az, amivel napi szinten érdemes foglalkozni a közösségi médiában?

Ehhez segítségül a Hubspot állított össze egy ellenőrzőlistát, mely napi és havi tevékenységeket is tartalmaz, és mindenkinek érdemes alapul vennie, aki céges közösségi médiás tevékenységgel foglalkozik.

Napi feladatok a közösségi médiában

Először is nézzük meg azt, hogy melyek a napi szintű feladatok a közösségi médiában!

  • Posztok közzététele – érdemes rendszeresen közzétenned tartalmakat, hogy növeld vagy legalább megtartsd a közönségedet.
  • Aktivitás elősegítése – lépj kapcsolatba a közönségeddel, válaszolj a hozzászólásokra, az üzenetekre, posztold újra a felhasználók által készített tartalmakat, a lényeg, hogy növeld a márkahűséget.
  • Megfigyelés – fontos tisztában lenned azzal, hogy miként látják az emberek a cégedet az online térben, ezért figyelned kell a márkaemlítésekre, valamint az iparágadon belüli kommunikációra.
  • Értékelés és optimalizálás – ha nem figyeled a közösségi médiás teljesítményt, akkor nem is tudsz rajta javítani. Az adatok elemzése minden közösségi médiás tevékenység része.

Ha valamelyik területét elhanyagolod a közösségi médiának, akkor nem fogsz megfelelő eredményeket elérni. De milyen napi szintű feladatokra bontható le ez a lista?

Alapvetően három területre kell összpontosítani: a közzétételekre, az aktivitás fokozására és a megfigyelésre. Az értékelés és optimalizálás azért nem került ide, mert azt nem érdemes naponta végezni, sokkal jobban rálátsz a változásokra, ha havi szinten dolgozod fel az adatokat.

Tartalmak megosztása

A legfontosabb feladat a közösségi médiában természetesen a tartalmak megosztása. A legtöbben azért ezt a feladatot többé vagy kevésbé megoldják. Hiszen mindenki tisztában van vele, hogy tartalmak nélkül nem lehet elérni és megtartani a célközönséget. A Hubspot 2022-es vizsgálatából kiderül, hogy a közösségi médiával foglalkozók általában hetente 4-6 alkalommal tesznek közzé tartalmakat a platformokon. Ez persze csak egy átlag, így vannak eltérések.

A közösségi média menedzserek 29 százaléka például napi szinten posztol a Facebookon, míg aki a Pinteresttel foglalkozik, az csak hetente kétszer-háromszor. Az, hogy te milyen gyakran teszed, sok tényezőtől függ, többek között attól, hogy az adatok alapján megéri-e.

Ugyanakkor persze nem csak a cégedről posztolhatsz, hanem akár felhasználók által készített tartalmakat is közzéteheted, vagy akár más – nem kifejezetten konkurenciának számító – iparági szereplők tartalmait is terjesztheted, ami értékes lehet a közönséged számára.

Válaszok a hozzászólásokra és üzenetekre

Az egyik legegyszerűbb módja megtartani és aktivitásra sarkallni a közönséged, ha válaszolsz a hozzászólásaikra. Persze, lehet, hogy nem érkeznek hozzászólások a posztjaidra, így kénytelen leszel beszélgetést kezdeményezni, és megkérni a közönséged, hogy csatlakozzon. Megkérheted őket arra is, hogy osszák meg a posztjaidat azon ismerőseikkel, akiket érdekelhet a tartalma.

Az üzenetekre is válaszolnod kell, hiszen sok ügyfél a közösségi médián keresztül próbálja meg elérni a cégedet, hogy választ kapjon a kérdéseire. Minden nap ellenőrizd, hogy kaptál-e kérdést üzenetben, hogy ne érezzék azt a kérdezők, hogy nem törődsz velük. Ha túl sokat késlekedsz egy válasszal, akkor elveszítik az érdeklődésüket a céged iránt, és panaszaikkal az online nyilvánossághoz fordulhatnak.

A márkaemlítések követése

Tisztában kell lenned azzal, hogy a cégedről milyen kép jelenik meg a közönséged tagjainak fejében, és hogyan kommunikálnak róla. Egy 2022-es kutatás szerint a marketingeseknek 35 százaléka elemzi a márkaemlítéseket és a hashtag-megjelenéseket a közösségi médiában. Ha mindig látod a márka-hangulat állását, akkor reagálni is tudsz rá, ha valami probléma történne.

Valamilyen mértékben az egyes platformokon is követheted a márkaemlítéseket és a hashtageket, ugyanakkor erre a célra léteznek célszoftverek is, melyek persze nem ingyenesek.

Trendek figyelemmel kísérése

A trendek állandóan változnak a közösségi médiában, és akkor lehet kihasználni őket, ha még időben felszállsz rájuk, és leszállsz, ha már kezdenek elhalványulni. A legegyszerűbb módon úgy kerülhetsz képbe, ha egyszerűen jelen vagy a közösségi médiában és figyelsz. Így felfigyelhetsz arra, ha valamit kezdenek felkapni és egyre gyakrabban megjelenik valamelyik platformon. Persze akadnak olyan platformok, melyek jelzik is, hogy éppen mi felkapott, így például a TikTok, de akadnak olyan felhasználók, akik azzal foglalkoznak, hogy megmutatják, mi éppen a trend és honnan ered, így érdemes őket követni.

Ezután már csak el kell döntened, hogy melyik trendet érdemes komolyan venni, és melyiket érdemes inkább elkerülni. Ez azért lényeges kérdés, mert a céged értékeit, image-ét kell építened. Ha valami nincs összhangban a márka-értékeiddel, akkor lehet bármekkora trend, nem érdemes beszállni.

Válaszolj a kérdésekre más felületeken is!

A közösségi média nem merül ki a jól ismert tartalom-megosztó platformokban, mint a Facebook vagy a TikTok. A cégedről megjelenhetnek vélemények az internet más szegleteiben is, fórumokban, weboldalak hozzászólásainál. Ezek a tartalmak ugyanúgy sok információt adhatnak a cégeddel kapcsolatban, mint a saját közösségi médiás oldalaidon megjelenő kommentek.

Lépj kapcsolatba a céged híveivel!

A márkahűség építése nem egyszerű feladat. Ha valaki lelkes követőddé vált, akkor érdemes fenntartani a lelkesedését. Ez azt jelenti, hogy az ilyen személyekkel folyamatos kapcsolatot kell fenntartani. Ez azt jelenti, hogy a tartalmaikhoz hozzászólásokat fűzöl a céged nevében, esetleg meg is osztod a tartamaikat a céges oldaladon, hozzáférést engedsz exkluzív anyagokhoz, vagy bármi más módon részt vehetnek a céged online életében.

Havi feladatok a közösségi médiában

Ellenőrizd az adatokat!

Az adatok minden cég számára rendkívül fontosak, hiszen információkat tartalmaznak a célközönségükről. A közösségi médiában az adatok megmutatják, hogy milyen tartalmakra vevő a közönséged, mi kelti fel a figyelmüket, mi hoz konverziókat. Az adatok segítségével a trendeket, a változásokat is látni fogod.

De milyen mutatókat figyelnek a marketingesek? A vizsgálat szerint ez az öt a legfontosabb:

  • Kedvelések és kommentek (41%)
  • Értékesítések (41%)
  • A weboldal forgalma (41%)
  • Megjelenések és megtekintések (40%)
  • Márkaemlítések és hashtagek (35%)

Ha havonta egyszer elemzed az adatokat, akkor elsősorban arra figyelj, hogy milyen posztok teljesítettek a legjobban, majd próbálj rájönni, hogy miért. Azt is megállapíthatod, hogy melyik közösségi média platformon érdemes egyáltalán jelen lenned. Ezt a döntést a megjelenések és megtekintések, az értékesítések, és a követő- vagy feliratkozószám alapján hozhatod meg.

Állíts be célokat!

Ha megvizsgáltad a havi számokat, és már tudod, hogy mi futott jól és min kellene változtatnod, akkor meg is határozhatod a következő havi célokat. Tehát például azt látod, hogy az elmúlt hónapban a videók jobban teljesítettek, mint más tartalomtípusok. Így a következő hónapra több videót tervezel és mondjuk egy magasabb nézettséget tűzöl ki célként.

De legyen szó az elérés növeléséről, az aktivitás fokozásáról vagy a weboldalad forgalmának emeléséről, a célok fognak vezetni az úton, és a célok határozzák meg, hogy milyen tartalmakat kell készítened.

Tervezd meg a következő hónap tartalmait!

Ha már megvannak a céljaid a következő hónapra, akkor meg kell tervezni azokat a tartalmakat, melyek segítenek elérni ezt a célt. Tehát például növelni akarod az elérésed, és a múlt havi adatokból azt látod, hogy a legfelkapottabb tartalmaid három téma köré csoportosulnak. Ebből levonhatod azt a következtetést, hogy a számok javítása érdekében erre a három témára kell összpontosítanod.

A tervezéshez persze kellenek a kreatív elemek, mint a képek, videók és szövegek, és minél előbb megvannak ezek, annál könnyebben megy majd a munka. Érdemes lehet egy tartalmi naptárt is vezetned, ahová felviszed a tervezett posztokat és kampányokat.

Kategória: Egyéb | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.