Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2022-09-150 komment

Amit minden nap meg kellene tenned, ha közösségi médiával foglalkozol

A közösségi médiás tevékenységeket sokféleképpen lehet csinálni, már csak azért is, mert minden egyes platform kicsit mást követelt meg. Van, aki komolyabban veszi ezt a munkát, van, aki kevésbé. De mi az, amivel napi szinten érdemes foglalkozni a közösségi médiában?

Ehhez segítségül a Hubspot állított össze egy ellenőrzőlistát, mely napi és havi tevékenységeket is tartalmaz, és mindenkinek érdemes alapul vennie, aki céges közösségi médiás tevékenységgel foglalkozik.

Napi feladatok a közösségi médiában

Először is nézzük meg azt, hogy melyek a napi szintű feladatok a közösségi médiában!

  • Posztok közzététele – érdemes rendszeresen közzétenned tartalmakat, hogy növeld vagy legalább megtartsd a közönségedet.
  • Aktivitás elősegítése – lépj kapcsolatba a közönségeddel, válaszolj a hozzászólásokra, az üzenetekre, posztold újra a felhasználók által készített tartalmakat, a lényeg, hogy növeld a márkahűséget.
  • Megfigyelés – fontos tisztában lenned azzal, hogy miként látják az emberek a cégedet az online térben, ezért figyelned kell a márkaemlítésekre, valamint az iparágadon belüli kommunikációra.
  • Értékelés és optimalizálás – ha nem figyeled a közösségi médiás teljesítményt, akkor nem is tudsz rajta javítani. Az adatok elemzése minden közösségi médiás tevékenység része.

Ha valamelyik területét elhanyagolod a közösségi médiának, akkor nem fogsz megfelelő eredményeket elérni. De milyen napi szintű feladatokra bontható le ez a lista?

Alapvetően három területre kell összpontosítani: a közzétételekre, az aktivitás fokozására és a megfigyelésre. Az értékelés és optimalizálás azért nem került ide, mert azt nem érdemes naponta végezni, sokkal jobban rálátsz a változásokra, ha havi szinten dolgozod fel az adatokat.

Tartalmak megosztása

A legfontosabb feladat a közösségi médiában természetesen a tartalmak megosztása. A legtöbben azért ezt a feladatot többé vagy kevésbé megoldják. Hiszen mindenki tisztában van vele, hogy tartalmak nélkül nem lehet elérni és megtartani a célközönséget. A Hubspot 2022-es vizsgálatából kiderül, hogy a közösségi médiával foglalkozók általában hetente 4-6 alkalommal tesznek közzé tartalmakat a platformokon. Ez persze csak egy átlag, így vannak eltérések.

A közösségi média menedzserek 29 százaléka például napi szinten posztol a Facebookon, míg aki a Pinteresttel foglalkozik, az csak hetente kétszer-háromszor. Az, hogy te milyen gyakran teszed, sok tényezőtől függ, többek között attól, hogy az adatok alapján megéri-e.

Ugyanakkor persze nem csak a cégedről posztolhatsz, hanem akár felhasználók által készített tartalmakat is közzéteheted, vagy akár más – nem kifejezetten konkurenciának számító – iparági szereplők tartalmait is terjesztheted, ami értékes lehet a közönséged számára.

Válaszok a hozzászólásokra és üzenetekre

Az egyik legegyszerűbb módja megtartani és aktivitásra sarkallni a közönséged, ha válaszolsz a hozzászólásaikra. Persze, lehet, hogy nem érkeznek hozzászólások a posztjaidra, így kénytelen leszel beszélgetést kezdeményezni, és megkérni a közönséged, hogy csatlakozzon. Megkérheted őket arra is, hogy osszák meg a posztjaidat azon ismerőseikkel, akiket érdekelhet a tartalma.

Az üzenetekre is válaszolnod kell, hiszen sok ügyfél a közösségi médián keresztül próbálja meg elérni a cégedet, hogy választ kapjon a kérdéseire. Minden nap ellenőrizd, hogy kaptál-e kérdést üzenetben, hogy ne érezzék azt a kérdezők, hogy nem törődsz velük. Ha túl sokat késlekedsz egy válasszal, akkor elveszítik az érdeklődésüket a céged iránt, és panaszaikkal az online nyilvánossághoz fordulhatnak.

A márkaemlítések követése

Tisztában kell lenned azzal, hogy a cégedről milyen kép jelenik meg a közönséged tagjainak fejében, és hogyan kommunikálnak róla. Egy 2022-es kutatás szerint a marketingeseknek 35 százaléka elemzi a márkaemlítéseket és a hashtag-megjelenéseket a közösségi médiában. Ha mindig látod a márka-hangulat állását, akkor reagálni is tudsz rá, ha valami probléma történne.

Valamilyen mértékben az egyes platformokon is követheted a márkaemlítéseket és a hashtageket, ugyanakkor erre a célra léteznek célszoftverek is, melyek persze nem ingyenesek.

Trendek figyelemmel kísérése

A trendek állandóan változnak a közösségi médiában, és akkor lehet kihasználni őket, ha még időben felszállsz rájuk, és leszállsz, ha már kezdenek elhalványulni. A legegyszerűbb módon úgy kerülhetsz képbe, ha egyszerűen jelen vagy a közösségi médiában és figyelsz. Így felfigyelhetsz arra, ha valamit kezdenek felkapni és egyre gyakrabban megjelenik valamelyik platformon. Persze akadnak olyan platformok, melyek jelzik is, hogy éppen mi felkapott, így például a TikTok, de akadnak olyan felhasználók, akik azzal foglalkoznak, hogy megmutatják, mi éppen a trend és honnan ered, így érdemes őket követni.

Ezután már csak el kell döntened, hogy melyik trendet érdemes komolyan venni, és melyiket érdemes inkább elkerülni. Ez azért lényeges kérdés, mert a céged értékeit, image-ét kell építened. Ha valami nincs összhangban a márka-értékeiddel, akkor lehet bármekkora trend, nem érdemes beszállni.

Válaszolj a kérdésekre más felületeken is!

A közösségi média nem merül ki a jól ismert tartalom-megosztó platformokban, mint a Facebook vagy a TikTok. A cégedről megjelenhetnek vélemények az internet más szegleteiben is, fórumokban, weboldalak hozzászólásainál. Ezek a tartalmak ugyanúgy sok információt adhatnak a cégeddel kapcsolatban, mint a saját közösségi médiás oldalaidon megjelenő kommentek.

Lépj kapcsolatba a céged híveivel!

A márkahűség építése nem egyszerű feladat. Ha valaki lelkes követőddé vált, akkor érdemes fenntartani a lelkesedését. Ez azt jelenti, hogy az ilyen személyekkel folyamatos kapcsolatot kell fenntartani. Ez azt jelenti, hogy a tartalmaikhoz hozzászólásokat fűzöl a céged nevében, esetleg meg is osztod a tartamaikat a céges oldaladon, hozzáférést engedsz exkluzív anyagokhoz, vagy bármi más módon részt vehetnek a céged online életében.

Havi feladatok a közösségi médiában

Ellenőrizd az adatokat!

Az adatok minden cég számára rendkívül fontosak, hiszen információkat tartalmaznak a célközönségükről. A közösségi médiában az adatok megmutatják, hogy milyen tartalmakra vevő a közönséged, mi kelti fel a figyelmüket, mi hoz konverziókat. Az adatok segítségével a trendeket, a változásokat is látni fogod.

De milyen mutatókat figyelnek a marketingesek? A vizsgálat szerint ez az öt a legfontosabb:

  • Kedvelések és kommentek (41%)
  • Értékesítések (41%)
  • A weboldal forgalma (41%)
  • Megjelenések és megtekintések (40%)
  • Márkaemlítések és hashtagek (35%)

Ha havonta egyszer elemzed az adatokat, akkor elsősorban arra figyelj, hogy milyen posztok teljesítettek a legjobban, majd próbálj rájönni, hogy miért. Azt is megállapíthatod, hogy melyik közösségi média platformon érdemes egyáltalán jelen lenned. Ezt a döntést a megjelenések és megtekintések, az értékesítések, és a követő- vagy feliratkozószám alapján hozhatod meg.

Állíts be célokat!

Ha megvizsgáltad a havi számokat, és már tudod, hogy mi futott jól és min kellene változtatnod, akkor meg is határozhatod a következő havi célokat. Tehát például azt látod, hogy az elmúlt hónapban a videók jobban teljesítettek, mint más tartalomtípusok. Így a következő hónapra több videót tervezel és mondjuk egy magasabb nézettséget tűzöl ki célként.

De legyen szó az elérés növeléséről, az aktivitás fokozásáról vagy a weboldalad forgalmának emeléséről, a célok fognak vezetni az úton, és a célok határozzák meg, hogy milyen tartalmakat kell készítened.

Tervezd meg a következő hónap tartalmait!

Ha már megvannak a céljaid a következő hónapra, akkor meg kell tervezni azokat a tartalmakat, melyek segítenek elérni ezt a célt. Tehát például növelni akarod az elérésed, és a múlt havi adatokból azt látod, hogy a legfelkapottabb tartalmaid három téma köré csoportosulnak. Ebből levonhatod azt a következtetést, hogy a számok javítása érdekében erre a három témára kell összpontosítanod.

A tervezéshez persze kellenek a kreatív elemek, mint a képek, videók és szövegek, és minél előbb megvannak ezek, annál könnyebben megy majd a munka. Érdemes lehet egy tartalmi naptárt is vezetned, ahová felviszed a tervezett posztokat és kampányokat.

Kategória: Egyéb | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet