{"id":10483,"date":"2022-12-23T18:17:34","date_gmt":"2022-12-23T17:17:34","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=10483"},"modified":"2023-01-03T09:02:36","modified_gmt":"2023-01-03T08:02:36","slug":"trendek-2023","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/blog.webshark.hu\/2022\/12\/23\/trendek-2023\/","title":{"rendered":"N\u00e9h\u00e1ny trend, ami 2023-ban v\u00e1rhat\u00f3an kikopik a netr\u0151l"},"content":{"rendered":"\n

Az online trendek j\u00f6nnek \u00e9s mennek, az emberek felkapnak valamit, ami egy darabig \u00fagy t\u0171nik, hogy \u00f3ri\u00e1si dolog \u00e9s megv\u00e1ltoztat mindent, azt\u00e1n n\u00e9h\u00e1ny h\u00f3nap m\u00falva m\u00e1r alig eml\u00e9kez\u00fcnk r\u00e1. Lesz n\u00e9h\u00e1ny olyan trend, amire ugyanilyen sors v\u00e1rhat a j\u00f6v\u0151 \u00e9vben.<\/strong><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

A Hubspot<\/a> vizsg\u00e1lta meg, hogy melyek lehetnek azok a trendek, melyekn\u00e9l tal\u00e1n elfogy a lend\u00fclet 2023-ban. <\/p>\n\n\n\n

H\u00edress\u00e9gek \u00e1ltali term\u00e9k-aj\u00e1nl\u00e1sok a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban<\/h2>\n\n\n\n

Amikor valamelyik k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia fel\u00fcleten belebotlunk egy h\u00edress\u00e9g \u00e1ltal k\u00f6zz\u00e9tett posztba, ahol valamilyen term\u00e9kkel p\u00f3zol, akkor az\u00e9rt sokakban felmer\u00fcl a k\u00e9rd\u00e9s, hogy vajon t\u00e9nyleg haszn\u00e1lta-e a term\u00e9ket, tapasztalatb\u00f3l \u00e1ll\u00edtja, ami a k\u00e9p alatt olvashat\u00f3. <\/p>\n\n\n

\n
\"\"<\/a><\/figure><\/div>\n\n\n

Egy ilyen poszt el\u00e9g nagy port vert fel 2022-ben: Kim Kardashian a Beyond Meat term\u00e9k\u00e9t n\u00e9pszer\u0171s\u00edtette, de sokaknak felt\u0171nt a prom\u00f3-vide\u00f3 kapcs\u00e1n, hogy csak megj\u00e1tssza azt, hogy bele is harap a hamburgerbe. Ez pedig az\u00e9rt felvetett n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9rd\u00e9st a hiteless\u00e9ge kapcs\u00e1n, \u00e9s Kardashian is magyar\u00e1zkodni volt k\u00e9nytelen miatta.<\/p>\n\n\n\n

M\u00e1rpedig a h\u00edress\u00e9gek term\u00e9k-aj\u00e1nl\u00e1sai att\u00f3l m\u0171k\u00f6dnek, hogy a k\u00f6vet\u0151ik b\u00edznak benn\u00fck, elhiszik, amit \u00e1ll\u00edtanak egy term\u00e9kr\u0151l. De mint tudjuk, a bizalmat neh\u00e9z fel\u00e9p\u00edteni, ellenben k\u00f6nny\u0171 lerombolni. <\/p>\n\n\n\n

A kutat\u00e1sok azt mutatj\u00e1k, hogy a bizalom m\u00e1ra megingott a h\u00edress\u00e9gek aj\u00e1nl\u00e1saival kapcsolatban<\/strong>. A Z-gener\u00e1ci\u00f3nak mind\u00f6ssze 44 sz\u00e1zal\u00e9ka b\u00edzik<\/a> a h\u00edress\u00e9gek vagy sportol\u00f3k aj\u00e1nl\u00e1saiban, m\u00edg az X-gener\u00e1ci\u00f3 eset\u00e9ben ez az ar\u00e1ny 38 sz\u00e1zal\u00e9k<\/a>. Az el\u0151bbi tanulm\u00e1nyb\u00f3l azonban az is kider\u00fcl, hogy egyel\u0151re az influencerek ir\u00e1nt a bizalom m\u00e9g megvan, s\u0151t az l\u00e1tszik, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia influenszerek – azon bel\u00fcl is els\u0151sorban a mikro-influenszerek – veszik \u00e1t a h\u00edress\u00e9gek hely\u00e9t az aj\u00e1nl\u00e1sokn\u00e1l.<\/p>\n\n\n\n

A mikro-influencerek kapcs\u00e1n \u00e9rdemes tudni, hogy ugyan sokkal kisebb a k\u00f6vet\u0151sz\u00e1muk, mint a h\u00edress\u00e9geknek, azonban a k\u00f6vet\u0151ik sokkal akt\u00edvabbak, jobban b\u00edznak benn\u00fck. M\u00e1r csak az\u00e9rt is, mert j\u00f3val ink\u00e1bb h\u00e9tk\u00f6znapi embernek t\u0171nnek, teh\u00e1t hasonlatosak magukhoz a k\u00f6vet\u0151kh\u00f6z. <\/p>\n\n\n\n

Sz\u00e9tfilterezett Instagram-k\u00e9pek<\/h2>\n\n\n\n

Az Instagram eszt\u00e9tik\u00e1ja az elm\u00falt \u00e9vekben folyamatosan v\u00e1ltozott. De nem az egyre mesterk\u00e9ltebb, t\u00f6k\u00e9letesebb k\u00e9pek ir\u00e1ny\u00e1ba, hanem pont ford\u00edtva. Ezt m\u00e1r mi is emlegett\u00fck az Instagramr\u00f3l sz\u00f3l\u00f3 anyagunkban<\/a>, azonban a Hubspot szerint tov\u00e1bbra is \u00e9rdemes kihangs\u00falyozni.<\/p>\n\n\n\n

Itt arr\u00f3l van sz\u00f3, hogy a sz\u0171r\u0151k t\u00falzott haszn\u00e1lata \u00e9s a t\u00f6k\u00e9letes feed m\u00e1r a m\u00falt\u00e9. Most azt lehet l\u00e1tni, hogy az influencerek, a c\u00e9gek \u00e9s az \u00e1tlagos felhaszn\u00e1l\u00f3k is egyre ink\u00e1bb szerkesztetlen tartalmakat tesznek k\u00f6zz\u00e9 az Instagramon.<\/p>\n\n\n\n

A fordulat egy\u00e9bk\u00e9nt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az\u00e9rt k\u00f6vetkezett be, mivel egyre t\u00f6bb felhaszn\u00e1l\u00f3nak lett elege a mesterk\u00e9lt vil\u00e1gb\u00f3l, ami \u00e9vekig meghat\u00e1rozta a platformot. A Z-gener\u00e1ci\u00f3 r\u00e1ad\u00e1sul sokkal ink\u00e1bb \u00e9rt\u00e9keli a hiteless\u00e9get, mint a mesters\u00e9ges t\u00f6k\u00e9letess\u00e9get. Nem meglep\u0151, hogy a TikTok fel\u00e9 h\u00faznak, ahol a nyers \u00e9s sz\u0171r\u0151 n\u00e9lk\u00fcli tartalom a term\u00e9szetes. A v\u00e1ltoz\u00e1shoz pedig a c\u00e9gek is igazodnak.<\/p>\n\n\n\n

Audio chat szob\u00e1k<\/h2>\n\n\n\n

Az olyan audio chat szob\u00e1k n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge, mint a Clubhouse vagy a Twitter Spaces, a Covid-j\u00e1rv\u00e1ny els\u0151 napjaiban kezdett fel\u00edvelni, amikor mindenki mindenf\u00e9le m\u00f3don pr\u00f3b\u00e1lt kapcsolatot kialak\u00edtani m\u00e1s emberekkel, ha m\u00e1r a szem\u00e9lyes kapcsolatok reduk\u00e1l\u00f3dtak. A Clubhouse eset\u00e9ben v\u00e1r\u00f3lista alakult ki, \u00edgy sokan nem tudtak csatlakozni, amikor szerettek volna. Ma viszont m\u00e1r szinte nem is eml\u00e9ksz\u00fcnk r\u00e1. <\/p>\n\n\n\n

A c\u00e9gek marketingeseinek 29 sz\u00e1zal\u00e9ka is \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt<\/a>, hogy j\u00f6v\u0151re nem foglalkozik t\u00f6bbet az audio chat szob\u00e1kkal, nem sz\u00e1nnak az ottani jelenl\u00e9t\u00fckre t\u00f6bb p\u00e9nzt. Igaz, ebben az is k\u00f6zrej\u00e1tszik, hogy az emberek ezekben a chatszob\u00e1kban emberekkel akarnak besz\u00e9lni, nem pedig c\u00e9gekkel. A Z-gener\u00e1ci\u00f3nak mind\u00f6ssze 7 sz\u00e1zal\u00e9ka<\/a> haszn\u00e1lja arra az audio chat szob\u00e1kat, hogy \u00faj term\u00e9keket fedezzen fel.<\/p>\n\n\n\n

De az audio chat szob\u00e1k egy\u00e9bk\u00e9nt is vesz\u00edtenek n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00fckb\u0151l a fiatalabb k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g k\u00f6r\u00e9ben. A Z-gener\u00e1ci\u00f3nak mind\u00f6ssze 13 sz\u00e1zal\u00e9ka l\u00e1togatott el a Clubhouse chatszob\u00e1iba az elm\u00falt h\u00e1rom h\u00f3napban. <\/p>\n\n\n\n

Hossz\u00fa vide\u00f3k a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban<\/h2>\n\n\n\n

A k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1t a r\u00f6vid form\u00e1tum\u00fa vide\u00f3k domin\u00e1lj\u00e1k, \u00e9s ez nem fog v\u00e1ltozni 2023-ban sem. S\u0151t, \u00fagy n\u00e9z ki, hogy a r\u00f6vid vide\u00f3k v\u00e1rhat\u00f3an minden m\u00e1s trendn\u00e9l nagyobb m\u00e9rt\u00e9kben lesznek n\u00e9pszer\u0171ek 2023-ban<\/a>. Nem v\u00e9letlen, hogy a marketingesek 96 sz\u00e1zal\u00e9ka szerint egy vide\u00f3 optim\u00e1lis hossz\u00fas\u00e1ga jelenleg 10 perc alatt van.<\/p>\n\n\n\n

Ez persze nem azt jelenti, hogy a hossz\u00fa vide\u00f3k kihaln\u00e1nak, hiszen ezekkel j\u00f3val t\u00f6bb inform\u00e1ci\u00f3t lehet \u00e1tadni egy t\u00e9m\u00e1ban, egy term\u00e9kr\u0151l, egy szolg\u00e1ltat\u00e1sr\u00f3l vagy egy c\u00e9gr\u0151l. Itt a kih\u00edv\u00e1s az, hogy fenn kell tartani a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g figyelm\u00e9t a vide\u00f3 eg\u00e9sz id\u0151tartama alatt.<\/p>\n\n\n\n

Ez a r\u00f6vid form\u00e1tum\u00fa vide\u00f3k eset\u00e9ben kisebb kih\u00edv\u00e1s, ez\u00e9rt is m\u0171k\u00f6dnek jobban a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban, ahol egy\u00e9bk\u00e9nt is j\u00f3val r\u00f6videbb ideig k\u00e9pesek az emberek koncentr\u00e1lni egy-egy tartalomra.<\/p>\n\n\n\n

Metaverzum-marketing<\/h2>\n\n\n\n

A metaverzum m\u00e9g j\u00f3form\u00e1n meg sem jelent, \u00fagy n\u00e9z ki, hogy m\u00e1r lankad ir\u00e1ny\u00e1ba a figyelem. A kezdeti izgalom legal\u00e1bbis jelent\u0151sen al\u00e1bbhagyott: a marketingesek 29 sz\u00e1zal\u00e9ka gondolkodik azon, hogy le\u00e1ll\u00edtja a tev\u00e9kenys\u00e9g\u00e9t 2023-ban az olyan metaverzum platformokon, mint a Horizon Worlds vagy a Roblox. S\u0151t, t\u00f6bb mint a marketingesek negyede k\u00e9sz\u00fcl teljesen feladni a VR-ral \u00e9s AR-ral kapcsolatos tev\u00e9kenys\u00e9get. <\/p>\n\n\n\n

A metaverzum persze izgalmas, \u00e9s tal\u00e1n van benne potenci\u00e1l, ugyanakkor meglehet\u0151sen k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyes m\u00e9g a haszn\u00e1lata. A felszerel\u00e9sek dr\u00e1g\u00e1k \u00e9s k\u00e9nyelmetlenek, a terjed\u00e9se pedig sokkal lassabb az el\u0151zetes v\u00e1rakoz\u00e1sokn\u00e1l. Egyel\u0151re a metaverzummal a legt\u00f6bben nem tudnak mit kezdeni, nem igaz\u00e1n l\u00e1tj\u00e1k benne a lehet\u0151s\u00e9geket, hiszen m\u00e9g nagyon gyerekcip\u0151ben j\u00e1r, \u00e9s nem tudni, mire lesz k\u00e9pes. Viszont, ahogy a dolgok v\u00e1ltoznak, \u00fagy folytat\u00f3dhat a fejl\u0151d\u00e9se, ami a hozz\u00e1\u00e1ll\u00e1st is megv\u00e1ltoztathatja majd. <\/p>\n\r\n