{"id":1572,"date":"2016-03-18T13:46:44","date_gmt":"2016-03-18T12:46:44","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=1572"},"modified":"2016-03-18T13:46:44","modified_gmt":"2016-03-18T12:46:44","slug":"kiemelt-reszletek-google-kereseseknel","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/blog.webshark.hu\/2016\/03\/18\/kiemelt-reszletek-google-kereseseknel\/","title":{"rendered":"Mik azok a „kiemelt r\u00e9szletek” a Google keres\u00e9sekn\u00e9l? \u00c9s hogyan optimaliz\u00e1lthatunk r\u00e1juk?"},"content":{"rendered":"

Volt egy id\u0151szak m\u00e9g a m\u00falt h\u00f3nap v\u00e9g\u00e9n, amikor jelent\u0151s m\u00e9rt\u00e9kben megugrott a \u201ckiemelt r\u00e9szletek\u201d megjelen\u00edt\u00e9se a Google tal\u00e1lati oldalain. Ez a megugr\u00e1s csak ideiglenes volt, azonban a tendencia \u00e1ltal\u00e1ban is az, hogy egyre t\u00f6bbet tal\u00e1lkozhatunk vel\u00fck a keres\u00e9sek sor\u00e1n. De mik ezek a kiemelt r\u00e9szletek, \u00e9s hogyan m\u0171k\u00f6dnek?<\/strong><\/p>\n

A m\u00falt h\u00f3nap v\u00e9gi, 17 sz\u00e1zal\u00e9kos n\u00f6veked\u00e9st a Moz fedezte fel<\/a> grafikonjainak elemz\u00e9se k\u00f6zben. Igaz a nagyar\u00e1ny\u00fa emelked\u00e9s csak egy r\u00f6vid id\u0151szakban mutatkozott, de ekkor a Mozcast \u00e1ltal figyelt keres\u0151kifejez\u00e9sek 7,1 sz\u00e1zal\u00e9ka eset\u00e9ben t\u0171ntek m\u00e1r fel a kiemelt r\u00e9szletek. \u00c9rdemes egy pillant\u00e1s vetni arra, hogy milyen keres\u0151kifejez\u00e9seket figyel \u00e1lland\u00f3 jelleggel a Mozcast, \u00e9s melyekn\u00e9l t\u0171nnek fel a \u201ckiemelt r\u00e9szletek\u201d. P\u00e9ld\u00e1ul itt:<\/p>\n

\"A

A kiemelt r\u00e9szletek megjelen\u00e9se egy Google keres\u00e9sn\u00e9l<\/p><\/div>\n

Ha a kiemelt r\u00e9szletek fogalom nem ismer\u0151s sz\u00e1modra, akkor a featured snippets tal\u00e1n m\u00e1r ismer\u0151sebben csenghet. Ha m\u00e9g ez sem, akkor a Google magyar\u00e1zata szerint<\/a>\u00a0„amikor a felhaszn\u00e1l\u00f3 feltesz egy k\u00e9rd\u00e9st a Google Keres\u00e9sben, a keres\u00e9si eredm\u00e9nyoldal tetej\u00e9n l\u00e9v\u0151 k\u00fcl\u00f6nleges kiemelt r\u00e9szlet szakaszban megjelenhet a v\u00e1lasz r\u00f6vid \u00f6sszegz\u00e9se. Ez a szakasz tartalmazza a weboldalr\u00f3l sz\u00e1rmaz\u00f3 v\u00e1lasz kivonatolt \u00f6sszegz\u00e9s\u00e9t, az oldalra mutat\u00f3 linket, az oldal c\u00edm\u00e9t \u00e9s URL-j\u00e9t”<\/em>. A kiemelt r\u00e9szlet nagyj\u00e1b\u00f3l \u00edgy n\u00e9z ki az oldalon:<\/p>\n

\"kiemelt-reszlet-kepi-magyarazata-a-google-oldalan\"<\/p>\n

„Az \u00f6sszegz\u00e9s a weboldalr\u00f3l programozott m\u00f3don kinyert r\u00e9szlet. A kiemelt r\u00e9szlet az\u00e9rt m\u00e1s, mert \u00fagy van kialak\u00edtva, hogy felkeltse a felhaszn\u00e1l\u00f3 figyelm\u00e9t az eredm\u00e9nyoldalon. Amikor a rendszer\u00fcnk felismeri, hogy a lek\u00e9rdez\u00e9s k\u00e9rd\u00e9s, programozott m\u00f3don megkeresi a k\u00e9rd\u00e9st megv\u00e1laszol\u00f3 oldalt, majd annak egy r\u00e9sz\u00e9t kiemelt r\u00e9szletk\u00e9nt megjelen\u00edti a keres\u00e9si eredm\u00e9nyekben”<\/em> – f\u0171zi hozz\u00e1 a Google. A k\u00e9rd\u00e9s ezek ut\u00e1n az, hogy kell ezzel egy\u00e1ltal\u00e1n foglalkoznunk? Lehet-e \u00e9s \u00e9rdemes-e figyelembe venni, erre is optimaliz\u00e1lni a weboldalunkat?<\/p>\n

Az els\u0151 v\u00e9lem\u00e9nyek SEO-k\u00f6r\u00f6kben arr\u00f3l sz\u00f3ltak, hogy a kiemelt r\u00e9szletek miatt senki nem kattint a benne tal\u00e1lhat\u00f3, vagy az alatta felsorolt tal\u00e1latok linkjeire, mivel a Google \u00e1ltal \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtott v\u00e1lasz a kis dobozban minden k\u00e9rd\u00e9sre v\u00e1laszt ad. A val\u00f3s\u00e1g azonban egy kicsit m\u00e1s, ugyanis kifejezetten megn\u0151tt az \u00e1tkattint\u00e1si ar\u00e1ny<\/a> azokn\u00e1l az oldalakn\u00e1l, melyek a kiemelt r\u00e9szletek doboz alatt, illetve amelyek abban linkk\u00e9nt szerepeltek.<\/p>\n

Hogyan jelenhet meg egy oldal kiemelt r\u00e9szletek dobozban?<\/h2>\n

A kiemelt r\u00e9szletek sok ember – k\u00f6zt\u00fck a SEO-sok – sz\u00e1m\u00e1ra m\u00e9g mindig rejt\u00e9lyt jelentenek, ugyanis nem k\u00f6nny\u0171 megmondani, hogy mik\u00e9nt jelenhet meg egy weboldal tartalma kiemelt r\u00e9szletekk\u00e9nt a tal\u00e1latok felett. A Google a hogyan jel\u00f6lhetem meg az oldalamat kiemelt r\u00e9szletk\u00e9nt? k\u00e9rd\u00e9sre r\u00f6viden \u00edgy v\u00e1laszol: „\u00d6n ezt nem tudja megtenni. A Google programozott m\u00f3don \u00e1llap\u00edtja meg, hogy az oldalak tartalmazz\u00e1k-e a val\u00f3sz\u00edn\u0171 v\u00e1laszt a felhaszn\u00e1l\u00f3 k\u00e9rd\u00e9s\u00e9re, \u00e9s megjelen\u00edti a tal\u00e1latot kiemelt r\u00e9szletk\u00e9nt.”<\/em> Nem v\u00e9letlen teh\u00e1t, hogy t\u00f6bb egym\u00e1snak ellentmond\u00f3 tan\u00e1ccsal is tal\u00e1lkozhatunk a t\u00e9m\u00e1ban.<\/p>\n

Van, aki azt \u00e1ll\u00edtja, hogy a Schema.org haszn\u00e1lat\u00e1val nyerhetj\u00fck el a lehet\u0151s\u00e9get a megjelen\u00e9sre. Ugyanakkor Matthew Barby vizsg\u00e1lata szerint<\/a> a kiemelt r\u00e9szletek dobozban megjelen\u0151 oldalak 80 sz\u00e1zal\u00e9ka egy\u00e1ltal\u00e1n nem haszn\u00e1l semmif\u00e9le schema.org-os mikroadatot. R\u00e1ad\u00e1sul Gary Illyes, aki webmester trendeket elemez a Google-n\u00e9l, szint\u00e9n jelezte m\u00e1r<\/a>, hogy a struktur\u00e1lt adatok nincsenek befoly\u00e1ssal a kiemelt r\u00e9szletekben val\u00f3 megjelen\u00e9sre.<\/p>\n

Az eml\u00edtett szerz\u0151 elemz\u00e9se sor\u00e1n 4173 keres\u00e9st vizsg\u00e1lt meg, m\u00e9gpedig olyanokat, melyekn\u00e9l a hubspot.com az els\u0151 \u00f6t helyez\u00e9s valamelyik\u00e9n szerepelt. Ezek k\u00f6z\u00fcl 1361 esetben bukkant fel a tal\u00e1lati oldalon\u00a0\u00f6sszegzett v\u00e1lasz, \u00e9s 444 esetben a hubspot.com oldala szerepelt a kiemelt r\u00e9szletek dobozban.<\/p>\n

Vizsg\u00e1lata alapj\u00e1n kider\u00fclt, hogy nem a tal\u00e1lati oldal els\u0151 helye az, ami a kiemelt r\u00e9szletek dobozba juttat egy weboldalt, ugyanis amikor az els\u0151 helyen szerepeltek linkkel, akkor csak 18 sz\u00e1zal\u00e9kos ar\u00e1nyban jelentek meg az \u00f6sszegzett v\u00e1lasz doboz\u00e1ban. M\u00e9g akkor is nagyobb ar\u00e1nyban jelentek meg a kiemelt r\u00e9szletek k\u00f6z\u00f6tt, amikor az 5. helyen szerepelt az oldaluk. \u00c9rdekes, nem? R\u00e1ad\u00e1sul sok olyan weboldal tartalma jelent meg \u00f6sszegzett v\u00e1laszk\u00e9nt, mely relat\u00edve ismeretlen volt a hubspot.com-hoz k\u00e9pest, \u00e9s a tekint\u00e9lye is j\u00f3val alacsonyabb volt.<\/p>\n

Az is kider\u00fclt a szerz\u0151 kutat\u00e1s\u00e1b\u00f3l, hogy olyan kulcsszavakra, melyekre jelent\u0151sebb volt a keres\u00e9si volumen, az hozta a t\u00f6bb \u00e1tkattint\u00e1st, ha szerepeltek a kiemelt r\u00e9szletek doboz\u00e1ban. Ugyanakkor alacsonyabb keres\u00e9si mennyis\u00e9g eset\u00e9n pont ford\u00edtott volt a helyzet, vagyis kevesebb kattint\u00e1st hozott az \u00f6sszegzett v\u00e1laszk\u00e9nt val\u00f3 megjelen\u00e9s, mint az organikus tal\u00e1latok k\u00f6z\u00f6tti\u00a0jelenl\u00e9t. A nagyobb forgalm\u00fa kulcsszavakn\u00e1l \u00e1tlagosan 114 sz\u00e1zal\u00e9kkal volt magasabb az \u00e1tkattint\u00e1si ar\u00e1ny, m\u00e9g akkor is, ha az els\u0151 helyen szerepeltek a tal\u00e1lati oldalon. \u00c9s v\u00e9g\u00fcl, ami m\u00e9g figyelemre m\u00e9lt\u00f3 a meg\u00e1llap\u00edt\u00e1sai k\u00f6z\u00f6tt, hogy a legt\u00f6bbsz\u00f6r 54-58 sz\u00f3 hossz\u00fas\u00e1g\u00fa tartalom jelent meg a kiemelt r\u00e9szletek doboz\u00e1ban.<\/p>\n

Mindezek alapj\u00e1n teh\u00e1t le is vont n\u00e9h\u00e1ny k\u00f6vetkeztet\u00e9st:<\/h2>\n
    \n
  • A backlinkek keveset sz\u00e1m\u00edtanak a kiemelt r\u00e9szletekn\u00e9l, ha egy\u00e9bk\u00e9nt m\u00e1r az els\u0151 tal\u00e1lati oldalon szerepelsz.<\/li>\n
  • A keres\u00e9si kifejez\u00e9snek meg kell jelennie valahol az alc\u00edmek k\u00f6z\u00f6tt is, azaz h2, h3-k\u00e9nt.<\/li>\n
  • Annak a tartalomnak, melyet meg szeretn\u00e9l jelentetni \u00f6sszegzett v\u00e1laszk\u00e9nt,\u00a0<p> tagek k\u00f6z\u00f6tt kell megjelennie, k\u00f6zvetlen\u00fcl azon alc\u00edm alatt, melyben szerepel a keres\u0151kifejez\u00e9s. Az itt tal\u00e1lhat\u00f3 sz\u00f6vegnek pedig lehet\u0151leg 54-58 sz\u00f3 hossz\u00fas\u00e1g\u00fanak kell lennie.<\/li>\n
  • A Google persze nem mindig egy eg\u00e9sz bekezd\u00e9st emel \u00e1t a kiemelt r\u00e9szletek dobozba, sok esetben, p\u00e9ld\u00e1ul pontokba szedett felsorol\u00e1sokn\u00e1l csak az alc\u00edmek ker\u00fclnek \u00e1t. Ilyen legt\u00f6bbsz\u00f6r k\u00e9rd\u00e9s alap\u00fa keres\u0151kifejez\u00e9sekn\u00e9l fordul el\u0151.<\/li>\n
  • Ugyanarra a keres\u0151kifejez\u00e9sre ugyanazon a nyelven (teh\u00e1t p\u00e9ld\u00e1ul google.com, google.co.uk, google.com.au eset\u00e9ben) gyakran elt\u00e9r\u0151 sz\u00f6vegeket jelen\u00edt meg kiemelt r\u00e9szletekk\u00e9nt a Google.<\/li>\n
  • R\u00f6videbb, nem k\u00e9rd\u00e9s-alap\u00fa keres\u0151kifejez\u00e9sekn\u00e9l nagyobb az es\u00e9lye, hogy egy bekezd\u00e9st emel \u00e1t a Google. Ebben az esetben rendk\u00edv\u00fcl nagy jelent\u0151s\u00e9ge van, hogy milyen a weboldal strukt\u00far\u00e1ja.<\/li>\n<\/ul>\n

    A Google ugyan azt mondja, hogy megjel\u00f6lni senki nem tudja egy-egy sz\u00f6veg\u00e9n\u00e9l, hogy kiemelt r\u00e9szletk\u00e9nt szerepeljen, azonban az el\u0151bb eml\u00edtett k\u00f6vetkeztet\u00e9sek figyelembe v\u00e9tel\u00e9vel tal\u00e1n lehet hatni r\u00e1. Ehhez viszont el\u0151sz\u00f6r \u00e1t kell tekinteni, hogy egy milyen kulcsszavakra siker\u00fclt helyez\u00e9st el\u00e9rned, \u00e9s hogy ezek k\u00f6z\u00fcl melyek k\u00e9rd\u00e9s-alap\u00faak. Ha ezek megvannak, akkor meg kell n\u00e9zni, hogy jelenleg milyen helyez\u00e9st \u00e9r el a weboldal ezekn\u00e9l, mennyire j\u00f3l struktur\u00e1lt az oldalad, \u00e9s ezut\u00e1n lehet megtervezni a tartalmak \u00fajraoptimaliz\u00e1l\u00e1s\u00e1t a fenti szempontok alapj\u00e1n.
    \n