hosszan ereszked\u0151 tanul\u00e1si g\u00f6rb\u00e9t<\/a>, a felhaszn\u00e1l\u00f3k k\u00f6r\u00e9ben nem lesz n\u00e9pszer\u0171. Teh\u00e1t, mik\u00f6zben t\u00f6rekszel az egyedis\u00e9gre, ennek nem szabad t\u00falzott bonyolults\u00e1ggal p\u00e1rosulnia.<\/p>\n\n\n\nA felhaszn\u00e1l\u00f3i tesztek egy\u00e9bk\u00e9nt sokat seg\u00edtenek abban, hogy jav\u00edts a felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9nyen, \u00e9s az appodat pontosan a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged ig\u00e9nyeire hangold. <\/p>\n\n\n\n
Nem tartod a kapcsolatot a felhaszn\u00e1l\u00f3kkal <\/h4>\n\n\n\n Sok alkalmaz\u00e1s-tulajdonos csak arra figyel, hogy \u00faj felhaszn\u00e1l\u00f3kat szerezzen, arr\u00f3l azonban elfeledkezik, hogy a megl\u00e9v\u0151 \u00fcgyfelekkel kommunik\u00e1ljon, tartsa vel\u00fck a kapcsolatot. \u00c9s hab\u00e1r igaz, hogy a felhaszn\u00e1l\u00f3k nem szeretik, ha \u00e1lland\u00f3an push \u00fczentekkel bomb\u00e1zza \u0151ket egy app, id\u0151nk\u00e9nt nem \u00e1rt \u00fczenni nekik, fenntartva a kapcsolatot, tudatva, hogy jelen vagy.<\/p>\n\n\n\n
Nem haszn\u00e1l\u00f3d ki a felhaszn\u00e1l\u00f3k marketing-erej\u00e9t<\/h4>\n\n\n\n Hat\u00e9kony terjeszt\u00e9si megold\u00e1s, ha megk\u00e9red az \u00faj felhaszn\u00e1l\u00f3idat arra, hogy hivatkozzanak az alkalmaz\u00e1sodra, jelezz\u00e9k ak\u00e1r a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban, hogy haszn\u00e1lj\u00e1k az appodat. Ha ez val\u00f3ban megt\u00f6rt\u00e9nik, akkor persze min\u00e9l el\u0151bb k\u00f6sz\u00f6nd is meg nekik! \u00c9s persze a k\u00e9s\u0151bbiekben is \u00e9rdemes kommunik\u00e1lnod vel\u00fck: k\u00e9rdezd meg \u0151ket, hogy tetszik-e nekik az alkalmaz\u00e1sod, de t\u00e1j\u00e9koztat\u00e1st adhatsz az \u00faj funkci\u00f3kr\u00f3l, lehet\u0151s\u00e9gekr\u0151l, prom\u00f3ci\u00f3kr\u00f3l.<\/p>\n\n\n\n
Egy id\u0151 ut\u00e1n nem keresel \u00faj felhaszn\u00e1l\u00f3kat<\/h4>\n\n\n\n Sok mobil alkalmaz\u00e1s \u00e9let\u00e9ben el\u00e9rkezik az a pont, amikor m\u00e1r nem b\u0151v\u00fcl a kor\u00e1bbi \u00fctemben a felhaszn\u00e1l\u00f3k sz\u00e1ma. Ilyenkor nem felt\u00e9tlen\u00fcl a marketing a hib\u00e1s, elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy az app \u00e1ltal k\u00edn\u00e1lt funkci\u00f3knak nincs nagyobb c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ge.<\/p>\n\n\n\n
A megold\u00e1s ebben az esetben, ha megvizsg\u00e1lod, hogy milyen \u00faj c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get \u00e9rhetn\u00e9l m\u00e9g el, nekik milyen funkci\u00f3ra lenne ig\u00e9ny\u00fck, majd ezzel az \u00faj funkci\u00f3val b\u0151v\u00edted az alkalmaz\u00e1sod. Persze ek\u00f6zben ne feledkezz meg a megl\u00e9v\u0151 felhaszn\u00e1l\u00f3i b\u00e1zisodr\u00f3l sem! Az \u00faj strat\u00e9gi\u00e1nak sz\u00e1molnia kell vel\u00fck is, amellett, hogy kib\u0151v\u00edted a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged.<\/p>\n\n\n\n
Hogyan optimaliz\u00e1ld az alkalmaz\u00e1sodat az alkalmaz\u00e1s-\u00e1ruh\u00e1zakra?<\/h2>\n\n\n\n Az el\u0151bbiekben m\u00e1r emlegett\u00fck a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 app store-okat, \u00e9s arr\u00f3l is sz\u00f3 volt, hogy mennyire fontos egy alkalmaz\u00e1s befuttat\u00e1s\u00e1hoz annak marketingje. Ennek r\u00e9sze az alkalmaz\u00e1s optimaliz\u00e1l\u00e1sa (ASO: App Store Optimization) is az alkalmaz\u00e1s-\u00e1ruh\u00e1zakra. Hogyan zajlik ez?<\/p>\n\n\n\n
Az alkalmaz\u00e1s-\u00e1ruh\u00e1z optimaliz\u00e1l\u00e1s c\u00e9lja, hogy az egyes \u00e1ruh\u00e1zak tal\u00e1lati oldalain jobb helyez\u00e9st \u00e9rjen el egy alkalmaz\u00e1s. Hiszen, min\u00e9l jobb a helyez\u00e9se egy appnak, ann\u00e1l nagyobb az es\u00e9lye, hogy a potenci\u00e1lis felhaszn\u00e1l\u00f3k tal\u00e1lkoznak vele \u00e9s let\u00f6ltik. <\/p>\n\n\n\n
A Forrester vizsg\u00e1lata szerint az alkalmaz\u00e1sok 63 sz\u00e1zal\u00e9k\u00e1t alkalmaz\u00e1s-\u00e1ruh\u00e1zban t\u00f6rt\u00e9n\u0151 keres\u00e9s r\u00e9v\u00e9n fedezik fel a felhaszn\u00e1l\u00f3k. Az app store teh\u00e1t a leggyakrabban haszn\u00e1lt megold\u00e1s alkalmaz\u00e1sok felfedez\u00e9s\u00e9re. <\/p>\n\n\n\n
Az alkalmaz\u00e1s-\u00e1ruh\u00e1z optimaliz\u00e1l\u00e1s t\u00e9nyez\u0151i<\/h4>\n\n\n\n C\u00edm<\/strong> – ez a legfontosabb, \u00edgy musz\u00e1j szerepelnie a kulcsszavadnak a c\u00edmben. Arra azonban figyelj, hogy kell\u0151 kutat\u00e1s ut\u00e1n v\u00e1laszd ki a megfelel\u0151 kulcssz\u00f3t, mert a gyakori v\u00e1ltoztatgat\u00e1s nem el\u0151ny\u00f6s. Szint\u00e9n fontos, hogy a c\u00edmet tekintve l\u00e9tezik karakterkorl\u00e1t \u00e9s a kulcssz\u00f3halmoz\u00e1s probl\u00e9m\u00e1t okozhat.<\/p>\n\n\n\nKulcsszavak<\/strong> – tudnod kell, hogy melyek a legfontosabb kulcsszavaid, melyeket haszn\u00e1l leggyakrabban a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged. Az iOS 11-ben sz\u00e1z karakternyi kulcssz\u00f3t \u00edrhatsz, melyeket vessz\u0151vel v\u00e1laszthatsz el. Olyan kulcsszavakat haszn\u00e1lj, ami nem szerepel m\u00e9g a c\u00edmben<\/p>\n\n\n\nLet\u00f6lt\u00e9sek<\/strong> – mind a Google Play Store, mind az App Store figyelembe veszi a rangsorol\u00e1sn\u00e1l azt, hogy egy adott id\u0151szakon bel\u00fcl (nem \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben) h\u00e1nyan t\u00f6lt\u00f6tt\u00e9k le az appot. A let\u00f6lt\u00e9sek sz\u00e1ma az el\u0151bb eml\u00edtett k\u00e9t t\u00e9nyez\u0151h\u00f6z k\u00e9pest m\u00e1r csak m\u00e1sodlagos, illetve k\u00f6zvetlen\u00fcl nem is tudod befoly\u00e1solni. Arra is figyelned kell azonban, hogy ha szerezt\u00e9l egy felhaszn\u00e1l\u00f3t, akkor azt meg is kell tartani, hiszen ez is sz\u00e1m\u00edt.<\/p>\n\n\n\n\u00c9rt\u00e9kel\u00e9sek<\/strong> – a jobb \u00e9rt\u00e9kel\u00e9ssel b\u00edr\u00f3 appok jobb helyez\u00e9st \u00e9rnek el a keres\u00e9sekn\u00e9l. Az \u00e9rt\u00e9kel\u00e9seket persze szint\u00e9n nem tudod k\u00f6zvetlen\u00fcl befoly\u00e1solni, csak k\u00f6zvetetten, az alkalmaz\u00e1sod min\u0151s\u00e9g\u00e9vel, illetve \u00fagy, hogy az el\u00e9gedett felhaszn\u00e1l\u00f3kat megpr\u00f3b\u00e1lod r\u00e1venni az \u00e9rt\u00e9kel\u00e9sre. Emellett persze \u00e9rdemes arra is figyelned, hogy appodon bel\u00fcl legyen lehet\u0151s\u00e9g\u00fck a felhaszn\u00e1l\u00f3knak jelezni a panaszukat a fejleszt\u0151k fel\u00e9, mert ha ezt nem tehetik meg, akkor az alkalmaz\u00e1s-\u00e1ruh\u00e1zban fogj\u00e1k elmondani a probl\u00e9m\u00e1jukat egy gyenge pontsz\u00e1m k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben.<\/p>\n\n\n\n
Az „easy” olyan kulcsszavakat jelent, ahol kicsi a verseny, a „medium” eset\u00e9ben nagyobb, m\u00edg a „competitive” sz\u00e1zn\u00e1l t\u00f6bb appot jelent<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nAmit m\u00e9g \u00e9rdemes megjegyezni, hogy a le\u00edr\u00e1st<\/strong> az App Store algoritmusa nem veszi figyelembe. \u00dagyhogy itt teljes m\u00e9rt\u00e9kben a felhaszn\u00e1l\u00f3kra \u00e9rdemes koncentr\u00e1lnod: magyar\u00e1zd el nekik az el\u0151ny\u00f6ket \u00e9s a funkci\u00f3kat. Erre t\u00fal sok t\u00e9r nem \u00e1ll rendelkez\u00e9sedre, f\u0151leg hogy a „tov\u00e1bb” gombra m\u00e1r kevesen kattintanak.<\/p>\n\n\n\nFriss\u00edt\u00e9s, 2022.05.11.:<\/em><\/p>\n\n\n\nHogyan n\u00e9pszer\u0171s\u00edtheted a mobil-alkalmaz\u00e1sodat?<\/h2>\n\n\n\n Mivel rengeteg az alkalmaz\u00e1s az alkalmaz\u00e1sboltokban, \u00edgy nem k\u00f6nny\u0171 ismertt\u00e9 tenni egy indul\u00f3 appot. Ehhez kell a marketing, amihez ismerned kell a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged, tudnod kell, hogyan \u00e9rheted el \u0151ket, hogyan kommunik\u00e1lj vel\u00fck. Milyen lehet\u0151s\u00e9geid vannak, ha marketingr\u0151l van sz\u00f3?<\/p>\n\n\n\n
\nSaj\u00e1t weboldal<\/strong> – egy keres\u0151optimaliz\u00e1lt weboldal vagy landing oldal fontos eleme az alkalmaz\u00e1sok marketingj\u00e9nek, hiszen a mobilos weboldalak az els\u0151 sz\u00e1m\u00fa forr\u00e1sai az alkalmaz\u00e1stelep\u00edt\u00e9seknek. <\/li>\n\n\n\nProm\u00f3ci\u00f3s vide\u00f3<\/strong> – nem mindenki \u00e9rti meg a le\u00edr\u00e1s vagy n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9p alapj\u00e1n, hogy mir\u0151l sz\u00f3l egy app, hogyan m\u0171k\u00f6dik, megfelel\u0151-e sz\u00e1m\u00e1ra. Ez\u00e9rt lehet fontos egy 30-40 m\u00e1sodperces vide\u00f3 az alkalmaz\u00e1sr\u00f3l, melyet nem csak az alkalmaz\u00e1s\u00e1ruh\u00e1zban tehetsz k\u00f6zz\u00e9.<\/li>\n\n\n\nK\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1s hirdet\u00e9sek<\/strong> – a c\u00e9gek 65-70 sz\u00e1zal\u00e9ka haszn\u00e1lja a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1t az alkalmaz\u00e1suk megismertet\u00e9s\u00e9re. A Facebook \u00e9s az Instagram is alkalmas lehet a prom\u00f3ci\u00f3ra.<\/li>\n\n\n\nK\u00e9rj visszajelz\u00e9seket!<\/strong> – A visszajelz\u00e9sek, javaslatok fontosak a bizalom \u00e9p\u00edt\u00e9se szempontj\u00e1b\u00f3l, \u00edgy t\u00f6bb let\u00f6lt\u0151d lesz. <\/li>\n\n\n\nE-mail marketing<\/strong> – a landing oldalad seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel gy\u0171jthetsz e-mail c\u00edmeket olyan \u00e9rdekl\u0151d\u0151kt\u0151l, akik azt megadj\u00e1k az ott tal\u00e1lhat\u00f3 \u0171rlapon. \u0150ket azt\u00e1n folyamatosan t\u00e1j\u00e9koztathatod, ha valami t\u00f6rt\u00e9nik az appod h\u00e1za t\u00e1j\u00e1n, ak\u00e1r m\u00e9g indul\u00e1s el\u0151tt, vagy ak\u00e1r ut\u00e1na is.<\/li>\n\n\n\nPublic relations<\/strong> – ha van el\u00e9g p\u00e9nzed a prom\u00f3ci\u00f3ra, akkor PR-c\u00e9gekkel is felveheted a kapcsolatot, akik folyamatosan tartj\u00e1k a kapcsolatot a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ggel \u00e9s a m\u00e9di\u00e1val.<\/li>\n\n\n\nVizsg\u00e1ld meg a teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t!<\/strong> – Fontos lenne, hogy meg\u00e9rtsd, mik\u00e9nt haszn\u00e1lj\u00e1k az emberek az appodat. Ebb\u0151l olyan k\u00f6vetkeztet\u00e9seket vonhatsz le, melyek alapj\u00e1n j\u00f3 ir\u00e1nyba fejlesztheted tov\u00e1bb.<\/li>\n\n\n\nTegy\u00e9l bele megoszt\u00e1st!<\/strong> – Megk\u00e9rheted a megl\u00e9v\u0151, el\u00e9gedett felhaszn\u00e1l\u00f3idat, hogy mutass\u00e1k meg az appot m\u00e1soknak is. Egy be\u00e9p\u00edtett megoszt\u00e1s funkci\u00f3val ezt k\u00f6nnyen megtehetik. Ehhez persze nem \u00e1rt, ha valamit adsz nekik cser\u00e9be.<\/li>\n\n\n\nK\u00edn\u00e1lj ingyenes pr\u00f3b\u00e1t!<\/strong> – Ha fizet\u0151s az appod, akkor az ingyenes pr\u00f3ba lehet\u0151s\u00e9g\u00e9vel sok inform\u00e1ci\u00f3hoz juthatsz hozz\u00e1. Ha valaki nem haszn\u00e1lja m\u00e1r a kor\u00e1bban ingyenesen let\u00f6lt\u00f6tt alkalmaz\u00e1st, akkor vedd fel vele a kapcsolatot, \u00e9s k\u00e9rdezd meg, hogy mi\u00e9rt!<\/li>\n\n\n\nInfluencer marketing<\/strong> – ehhez persze olyan influencereket kellene tal\u00e1lnod, akiknek a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ge megegyezik az appod felt\u00e9telezett k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00e9vel. <\/li>\n\n\n\nHirdess az alkalmaz\u00e1s\u00e1ruh\u00e1zban!<\/strong> – Ez a megold\u00e1s hat\u00e9konyabb, mint az \u00e1ruh\u00e1zakon k\u00edv\u00fcli hirdet\u00e9s.<\/li>\n\n\n\nVedd fel a kapcsolatot alkalmaz\u00e1s-\u00e9rt\u00e9kel\u0151 oldalakkal!<\/strong> – Ahhoz persze el\u00e9g j\u00f3nak kell lennie az alkalmaz\u00e1sodnak, hogy tesztelj\u00e9k, \u00e9s megjelenjen a list\u00e1ikon.<\/li>\n<\/ul>\n\r\n