{"id":3116,"date":"2018-11-08T11:38:08","date_gmt":"2018-11-08T10:38:08","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=3116"},"modified":"2023-02-16T07:16:08","modified_gmt":"2023-02-16T06:16:08","slug":"influencer-marketing","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/blog.webshark.hu\/2018\/11\/08\/influencer-marketing\/","title":{"rendered":"Mi az az influencer marketing? \u00c9s lenne sz\u00e1modra \u00e9rtelme? (Friss\u00edtve, 2023.02.16.)"},"content":{"rendered":"\n

Nyilv\u00e1n nincs ember, aki ne hallott volna m\u00e1r az influencerekr\u0151l, \u00e9s a legt\u00f6bb esetben valamif\u00e9le YouTube \u00e9s Instagram-celebek jutnak az esz\u00fcnkbe. De ha marketing szempontb\u00f3l vizsg\u00e1lod a k\u00e9rd\u00e9st, akkor tudod, hogy pontosan mir\u0151l van sz\u00f3? Mire j\u00f3 \u00e9s hogyan m\u0171k\u00f6dik az influencer marketing? \u00c9s a legfontosabb: neked \u00e9rdemes lenne-e foglalkoznod vele? \u00c1tfutjuk a legfontosabb dolgokat. <\/strong>(Friss\u00edt\u00e9s, 2023.02.16. – Egy \u00faj fejezettel b\u0151v\u00edtett\u00fcnk: N\u00e9h\u00e1ny statisztikai adat, amit \u00e9rdemes figyelembe venni, ha influencer marketingen gondolkodsz<\/a>)<\/em><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

Amikor valaki belekezd a tartalommarketingbe, akkor l\u00e9trehoz egy tartalmat, majd v\u00e1rja a hat\u00e1st. De nagyon sokszor nem t\u00f6rt\u00e9nik semmi. \u00cdgy van ezzel a legt\u00f6bb kis c\u00e9g, akik azt\u00e1n csal\u00f3dottan legyintenek az eg\u00e9szre. Nekik meg kell \u00e9rteni, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia csak egy platform, \u00e9s \u00f6nmag\u00e1ban m\u00e9g nem jelent semmif\u00e9le el\u0151nyt egyetlen c\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra sem, nem hozza el a v\u00e1rva v\u00e1r profitn\u00f6veked\u00e9st. Hiszen nem el\u00e9g jelen lenni a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban, s\u0151t m\u00e9g tartalmat is gy\u00e1rtani, hanem meg kell tal\u00e1lni a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, kommunik\u00e1lni vel\u00fck, meg\u00e9rteni, hogy mi akarnak, milyen v\u00e1gyaik vannak.<\/p>\n\n\n\n

De hogyan \u00e9rheted el a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get hat\u00e9konyan? Nyilv\u00e1n hirdet\u00e9sekkel, ugyanakkor van egy m\u00e1sik lehet\u0151s\u00e9g is: az influencer marketing. Ez a megold\u00e1s arra \u00e9p\u00edt, hogy jelen vannak olyan szem\u00e9lyek a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban, akik jelent\u0151s munka \u00e1r\u00e1n fel\u00e9p\u00edtettek egy loj\u00e1lis k\u00f6vet\u0151i b\u00e1zist<\/strong>. Egy olyan k\u00f6vet\u0151i b\u00e1zist, melyre befoly\u00e1ssal<\/em> vannak. Ehhez az influencer \u00e1ltal k\u00f6nnyen megygy\u0151zhet\u0151 c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ghez pedig \u00e1ltaluk Te is eljuthatsz<\/strong>. \u00cdgy teh\u00e1t az influencer elv\u00e9gezte a munka egy r\u00e9sz\u00e9t helyetted.<\/p>\n\n\n

\n
\"\"<\/a><\/figure><\/div>\n\n\n

Lehet, hogy az j\u00e1r a fejedben, hogy az influencer marketing els\u0151sorban a nagy c\u00e9gek sz\u00e1m\u00e1ra j\u00e1rhat\u00f3 \u00fat, azonban nem musz\u00e1j a nagy \u00e9s sz\u00e1modra megfizethetetlen szt\u00e1rokban gondolkodnod. Ezek nem is felt\u00e9tlen\u00fcl a Te c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedet \u00e9rik el. Neked olyan influencereket kell tal\u00e1lnod, akik a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedhez juttatj\u00e1k el az \u00fczenetedet<\/strong>, olyan emberekhez, akik r\u00e1ad\u00e1sul k\u00e9szen \u00e1llnak a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sra az influencer \u00e1ltali hat\u00e9kony befoly\u00e1sol\u00e1s hat\u00e1s\u00e1ra.<\/p>\n\n\n\n

Mi az influencer marketing?<\/h2>\n\n\n\n

Az influencer marketing teh\u00e1t egy olyan strat\u00e9gia, mely egy befoly\u00e1sos szem\u00e9lyis\u00e9gre \u00e9p\u00edt, akire odafigyelnek \u00e9s van n\u00e9mi h\u00edrneve, valamint k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ge egy adott ipar\u00e1gban. Teh\u00e1t ahelyett, hogy egy c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gre \u00f6sszpontos\u00edtan\u00e1l, egyed\u00fcl egy influencerrel kell foglalkoznod<\/strong>. Hiszen \u0151 az a szem\u00e9ly, aki egy olyan k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gre van befoly\u00e1ssal, mely a piacodon potenci\u00e1lis vev\u0151nek sz\u00e1m\u00edt.<\/p>\n\n\n\n

Mint l\u00e1that\u00f3, fontos, hogy az influencer a Te c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged tudja megsz\u00f3l\u00edtani. Ehhez a megfelel\u0151 szem\u00e9lyt kell megtal\u00e1lnod, nem csak \u00fagy \u00e1ltal\u00e1noss\u00e1gban egy celebet. Ezut\u00e1n ki kell alak\u00edtanod egy kapcsolatot vele, majd ki kell tal\u00e1lni azt a megold\u00e1st, amellyel hat\u00e9konyan megjelen\u00edtheti a c\u00e9gedet a k\u00f6vet\u0151i sz\u00e1m\u00e1ra. \u00cdgy m\u0171k\u00f6dne teh\u00e1t r\u00f6viden az influencer marketing.<\/p>\n\n\n\n

Az influencerek jobban ismerik a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, mint Te. Hiszen napi szinten kapcsolatban vannak vel\u00fck, tudj\u00e1k, hogy mire reag\u00e1lnak, \u00e9s mi kedvetlen\u00edti el \u0151ket. Ezzel Neked m\u00e1r nem kell foglalkoznod, hiszen egy szem\u00e9ly ezt a nem egyszer\u0171 munk\u00e1t – a kapcsolat\u00e9p\u00edt\u00e9st egy k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ggel – elv\u00e9gezte helyetted.<\/p>\n\n\n\n

Mi\u00e9rt m\u0171k\u00f6dik az influencer marketing?<\/h2>\n\n\n\n

Az\u00e9rt, mert az emberek \u00e1ltal\u00e1ban figyelnek m\u00e1sok v\u00e9lem\u00e9ny\u00e9re. D\u00f6nt\u00e9seiket befoly\u00e1solja az, hogy a csal\u00e1dtagjaik, ismer\u0151seik mit aj\u00e1nlanak sz\u00e1mukra. S\u0151t, v\u00e1gynak arra, hogy egy \u00e1ltaluk k\u00f6vetett \u00e9s nagyra tartott szem\u00e9ly megmondja mir\u0151l, mit gondoljanak. De legal\u00e1bbis sokkal jobban b\u00edznak egy val\u00f3s szem\u00e9ly aj\u00e1nl\u00e1s\u00e1ban, mint a c\u00e9gek hirdet\u00e9seiben.<\/p>\n\n\n\n

Neked pedig sokkal k\u00f6nnyebb egyetlen emberrel foglalkozni, mint sok ezerrel<\/strong>. Ez a j\u00f3 az influencer marketingben: leegyszer\u0171s\u00edti a dolgokat \u00e9s hat\u00e9konyan m\u0171k\u00f6dik. M\u00e1rpedig, ami hat\u00e9kony, az olcs\u00f3, vagyis a megt\u00e9r\u00fcl\u00e9se jobb, mint a hagyom\u00e1nyos marketing megold\u00e1sok\u00e9.<\/p>\n\n\n\n

Milyen el\u0151nyei vannak az influencer marketingnek?<\/p>\n\n\n\n