{"id":669,"date":"2014-05-12T22:40:53","date_gmt":"2014-05-12T20:40:53","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=669"},"modified":"2014-05-13T23:06:17","modified_gmt":"2014-05-13T21:06:17","slug":"4-fontos-valtozas-ppc-marketingben-2014-ben","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/blog.webshark.hu\/2014\/05\/12\/4-fontos-valtozas-ppc-marketingben-2014-ben\/","title":{"rendered":"4 fontos v\u00e1ltoz\u00e1s a PPC Marketingben 2014-ben"},"content":{"rendered":"

A PPC (fizetett) hirdet\u00e9s jelenleg az egyik leghat\u00e9konyabb eszk\u00f6ze a digit\u00e1lis marketinggel foglalkoz\u00f3 c\u00e9gek fegyverarzen\u00e1lj\u00e1nak. Igen\u00e1m. Minden t\u00f6k\u00e9letesen m\u0171k\u00f6dik. Futnak a hirdet\u00e9sek. K\u00f6veted a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 mutat\u00f3kat – a bev\u00e9telt\u0151l, a webes forgalmadon \u00e1t a konverzi\u00f3s ar\u00e1nyokig. \u00c9s akkor hirtelen minden megv\u00e1ltozik.<\/strong><\/span><\/p>\n

\"Fizetett<\/a><\/p>\n

Annak \u00e9rdek\u00e9ben, hogy a PPC kamp\u00e1nyod val\u00f3ban a lehet\u0151 legsikeresebb legyen, fontos, hogy naprak\u00e9sz legy\u00e9l \u00e9s folyamatosan k\u00f6vesd az aktu\u00e1lis v\u00e1ltoztat\u00e1sokat, trendeket a PPC h\u00e1zat\u00e1j\u00e1n. Most, hogy az els\u0151 negyed\u00e9v v\u00e9get \u00e9rt, itt van 4 v\u00e1ltoz\u00e1s<\/strong>, ami m\u00e1r megfigyelhet\u0151 a fizetett hirdet\u00e9sekn\u00e9l.<\/p>\n

Maradj a lehet\u0151 legegyszer\u0171bb<\/strong><\/span><\/p>\n

K\u00f6nnyen el lehet cs\u00e1bulni egy mutat\u00f3s, sz\u00ednes \u00e9s f\u00e9nyes banner hirdet\u00e9s ir\u00e1ny\u00e1ba, ami meglehet\u0151sen figyelemfelkelt\u0151. Ugyanakkor l\u00e1tjuk, hogy az \u00e1ltal\u00e1nos tendencia az egyszer\u0171s\u00e9gre val\u00f3 t\u00f6rekv\u00e9s a digit\u00e1lis vil\u00e1gban – az ad\u00f3-bevall\u00e1s kit\u00f6lt\u00e9s\u00e9t\u0151l a online v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sig<\/strong> – \u00e9s ez kihat az online PPC hirdet\u00e9si fel\u00fcletekre is. A fogyaszt\u00f3k egyre kev\u00e9sb\u00e9 kattintanak mutat\u00f3s bannerek-re, s\u0151t, egyre ink\u00e1bb tartj\u00e1k ideges\u00edt\u0151nek \u0151ket b\u00f6ng\u00e9sz\u00e9seik sor\u00e1n.<\/p>\n

Hab\u00e1r a mutat\u00f3s hirdet\u00e9sek sokkal jobban vonzz\u00e1k a szemet – ellenben a sz\u00f6vegesekkel – 2014-ben \u00fagy l\u00e1tszik, hogy m\u00e9gis egy egyszer\u0171, j\u00f3l c\u00e9lzott, k\u00f6zvetlen \u00fczenet sokkal hat\u00e9konyabb lehet a „hangos” bannerek tenger\u00e9ben.<\/p>\n

K\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi \u00f6sszefon\u00f3d\u00e1sok<\/span><\/strong><\/p>\n

A m\u00e1rk\u00e1k ott akarnak lenni, ahol az \u00fcgyfelek. A Facebook, Twitter, LindkedIn \u00e9s a Pinterest szolg\u00e1ltatja a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, m\u00e9ghozz\u00e1 k\u00f6nnyen megc\u00e9lozhat\u00f3, feloszthat\u00f3 c\u00e9lcsoportokban. A folyamatos v\u00e1ltoztat\u00e1sok – mint pl. a promoted tweet, vagy a Facebook algoritmus\u00e1nak v\u00e1ltoz\u00e1sa ami korl\u00e1tozza, hogy rajong\u00f3id h\u00e1ny sz\u00e1zal\u00e9ka l\u00e1thatja a megoszt\u00e1saidat – ahhoz vezettek, hogy az egyes szoci\u00e1lis platformok k\u00f6z\u00f6tt kialakult a verseny, egyr\u00e9szt a hirdet\u0151k\u00e9rt, m\u00e1sr\u00e9szt a min\u00e9l nagyob r\u00e9szesed\u00e9s\u00e9rt a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia tort\u00e1b\u00f3l.<\/p>\n

Ha szeretn\u00e9l kit\u0171nni \u00e9s a lehet\u0151 leghat\u00e9konyabb lenni ezen a t\u00e9ren, akkor\u00a0a havi b\u00fcdzs\u00e9dnek egy r\u00e9sz\u00e9t\u00a0biztosan social m\u00e9di\u00e1ban kell elk\u00f6ltened<\/strong>. Ak\u00e1r oldal l\u00e1jkokat gy\u0171jtessz, ak\u00e1r a post-jaidat h\u00edrdeted, vagy az a c\u00e9l, hogy min\u00e9l t\u00f6bbsz\u00f6r jelenj meg, a fizetett hirdet\u00e9s a leggyorsabb \u00e9s leghat\u00e9konyabb \u00fatja a mutat\u00f3k n\u00f6vel\u00e9s\u00e9nek. K\u00fcl\u00f6n\u00f6sen Facebook-on. Puszt\u00e1n az organikus keres\u00e9sre t\u00e1maszkodva, fizetett kamp\u00e1nyok ind\u00edt\u00e1sa n\u00e9lk\u00fcl k\u00f6zel sem leszel \u00e9letk\u00e9pesebb<\/strong>, mint volt\u00e1l n\u00e9h\u00e1ny h\u00f3nappal ezel\u0151tt.<\/p>\n

A Bing fellend\u00fcl\u00e9se<\/strong><\/span><\/p>\n

A PPC\u00a0koron\u00e1zatlan kir\u00e1lya \u00e9vek \u00f3ta a Google \u00e9s b\u00e1r kontinens\u00fcnk\u00f6n m\u00e9g nem igaz\u00e1n van konkurenci\u00e1ja – azaz m\u00e9g mindig a legjobb v\u00e1laszt\u00e1s – , a Microsoft szolg\u00e1ltat\u00e1sa, a Bing ek\u00f6zben lass\u00fa t\u00e1mad\u00e1st int\u00e9z a Google PPC monop\u00f3lium\u00e1val szemben.<\/p>\n

\"GoogleEgy\u00a0felm\u00e9r\u00e9s<\/a> szerint a Google vezet\u0151inek igencsak van okuk az aggodalomra, ugyanis a legnagyobb konkurensnek sz\u00e1m\u00edt\u00f3 Bing rohaml\u00e9ptekben dolgozza le eddigi h\u00e1tr\u00e1ny\u00e1t<\/strong>. Az adatok szerint Amerik\u00e1ban m\u00e1rciusban m\u00e1r a megk\u00e9rdezettek 29%-a mondta azt, hogy a Microsoft internetes keres\u0151j\u00e9t haszn\u00e1lja.<\/p>\n

A Bing vonz\u00f3bbnak bizonyul a hirdet\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra, hiszen l\u00e9nyegesen kisebb a verseny az aj\u00e1nlatt\u00e9teln\u00e9l<\/strong>. Az alacsonyabb kattint\u00e1sonk\u00e9nti k\u00f6lts\u00e9gnek (CPC) k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a megsp\u00f3rolt p\u00e9nz\u00fcnk\u00f6n tov\u00e1bbi kamp\u00e1nyokat ind\u00edthatunk annak \u00e9rdek\u00e9ben, hogy m\u00e9g er\u0151teljesebb legyen az online marketing jelenl\u00e9t\u00fcnk. A Google t\u00f6rekv\u00e9se azir\u00e1nyba, hogy egyre fokozottabb \u00e9s k\u00f6lts\u00e9gesebb kamp\u00e1nyokat ind\u00edtsunk egy folyamatosan v\u00e1ltoz\u00f3 fel\u00fcleten, m\u00e9g egy naprak\u00e9sz marketinges sz\u00e1m\u00e1ra is komoly kih\u00edv\u00e1st jelent. Ezzel \u00e9les ellent\u00e9tben a Bing hirdet\u00e9si paltformj\u00e1nak \u00e1tl\u00e1that\u00f3s\u00e1ga a h\u00edrdet\u0151knek egy teljesen egyszer\u0171en testreszabhat\u00f3 \u00e9lm\u00e9nyt \u00e9s lehet\u0151s\u00e9get k\u00edn\u00e1l.<\/p>\n

Mobil eszk\u00f6z\u00f6k terjed\u00e9se<\/strong><\/span><\/p>\n

A mobilok hirtelen elterjed\u00e9se vs fizetett hirdet\u00e9sek \u00e9rdekes probl\u00e9m\u00e1t vet fel a marketingesek sz\u00e1m\u00e1ra. Egy m\u00e1sik\u00a0felm\u00e9r\u00e9s<\/a> azt mutatja, hogy a b\u00f6ng\u00e9sz\u00e9sek ar\u00e1nya mobilon 60%-kal, tableten 42%-kal n\u00f6vekedett. Ezzel szemben a kattint\u00e1sok \u00e9s a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sok ar\u00e1nya enn\u00e9l j\u00f3val kev\u00e9sb\u00e9: 30%-kal \u00e9s 26%-kal n\u00f6vekedett csak. Egyre t\u00f6bb \u00e9s t\u00f6bb fogyaszt\u00f3 l\u00e1t hirdet\u00e9seket a mobil k\u00e9sz\u00fcl\u00e9k\u00e9n, a hirdet\u0151k viszont nem ford\u00edtanak el\u00e9g p\u00e9nzt arra, hogy felgyors\u00edts\u00e1k a tapasztalati folyamatot, t\u00e1gabb \u00e9rtelemben m\u00e9g nem l\u00e1tj\u00e1k azt, amit l\u00e1tniuk kellene<\/strong>.<\/p>\n

Mivel a mobil m\u00e9g mindig egy lassan alakul\u00f3 hirdet\u00e9si platform, a keres\u0151motorok m\u00e9g nem tett\u00e9k saj\u00e1t platformjaikat el\u00e9g vonz\u00f3v\u00e1 ahhoz a hirdet\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra, hogy mobilon kereszt\u00fcl rekl\u00e1mozz\u00e1k term\u00e9keiket.<\/p>\n

A keres\u0151k id\u00e9n v\u00e9lhet\u0151en t\u00f6bb id\u0151t sz\u00e1nnak<\/strong> majd arra, hogy sz\u00e1mszer\u0171s\u00edts\u00e9k a mobil hirdet\u00e9sek \u00e9rt\u00e9k\u00e9t a marketingesek sz\u00e1m\u00e1ra \u00e9s el\u00e9g cs\u00e1b\u00edt\u00f3v\u00e1 tegy\u00e9k ezeket a fel\u00fcleteket, hogy ezen kereszt\u00fcl is hirdessenek.<\/p>\n

\u00d6sszefoglalva: a fenti v\u00e1ltoz\u00e1sok r\u00e1ir\u00e1ny\u00edtj\u00e1k a fizet\u0151s hirdet\u00e9sek f\u00f3kusz\u00e1t a mobil eszk\u00f6z\u00f6kre \u00e9s a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ra<\/strong>. Csak akkor biztos\u00edthatod hossz\u00fat\u00e1von m\u00e1rk\u00e1d \u00e9lmez\u0151nyben marad\u00e1s\u00e1t, amennyiben folyamatosan nyomon k\u00f6veted a leg\u00fajabb trendet a PPC hirdet\u00e9sek ter\u00fclet\u00e9n.<\/p>\n

Ha tetszett a cikk, ne hagyd komment \u00e9s megoszt\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl!\u00a0Hasznos volt a bejegyz\u00e9s?\u00a0L\u00e1jkolj<\/a>, vagy\u00a0+1<\/a>. K\u00f6sz\u00f6nj\u00fck!
\n