<\/figure>\n\n\n\nMi\u00e9rt van sz\u00fcks\u00e9ged piackutat\u00e1sra?<\/h2>\n\n\n\n \u00c9szrevetted m\u00e1r, hogy h\u00e1ny olyan term\u00e9k jelenik meg az \u00fczletekben vagy a web\u00e1ruh\u00e1zakban, melyekre nincs (m\u00e1r) sz\u00fcks\u00e9ge az embereknek? Rengeteg az olyan pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s – term\u00e9k, szolg\u00e1ltat\u00e1s, c\u00e9g -, mely meg\u00e9r n\u00e9h\u00e1ny h\u00f3napot vagy \u00e9vet, azt\u00e1n v\u00e9ge. Az egyik oka, hogy abban a form\u00e1ban nem kell a piacnak az adott term\u00e9k vagy szolg\u00e1ltat\u00e1s.<\/p>\n\n\n\n
A legt\u00f6bb esetben a v\u00e1llalkoz\u00f3k fej\u00e9b\u0151l kipattan valami zseni\u00e1lis \u00f6tlet, amit azt\u00e1n nagy lend\u00fclettel elkezdenek kivitelezni, annak azonban nem n\u00e9znek ut\u00e1na, hogy a term\u00e9k\u00fcket haszn\u00e1lni fogja-e valaki. \u00c1ltal\u00e1ban t\u00fal k\u00e9s\u0151n kezdenek kommunik\u00e1lni a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fckkel, m\u00e1r ha egy\u00e1ltal\u00e1n.<\/p>\n\n\n\n
A c\u00e9gek nagy r\u00e9sze nem azzal foglalkozik, hogy mire van sz\u00fcks\u00e9ge az embereknek, csak azzal, hogy \u0151 mit akar csin\u00e1lni. Nincs is ezzel gond, lehet csin\u00e1lni azt, amit szeretn\u00e9nk, csak akkor nem \u00e9rdemes biztos sikert v\u00e1rni t\u0151le. \u00c9s ha nem j\u00f6n \u00f6ssze a nagy kit\u00f6r\u00e9s, akkor nem a piacra, meg a marketingre kell ut\u00f3lag mutogatni, hanem saj\u00e1t magunkra.<\/p>\n\n\n\n
A marketingesek jellemz\u0151en arra haszn\u00e1lj\u00e1k a piackutat\u00e1sokat, hogy meghat\u00e1rozz\u00e1k egy term\u00e9k vagy szolg\u00e1ltat\u00e1s \u00e9letk\u00e9pess\u00e9g\u00e9t<\/strong>. A piackutat\u00e1s r\u00e9v\u00e9n k\u00f6zelebb ker\u00fclhetsz a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedhez. Min\u00e9l kev\u00e9sb\u00e9 \u00e9rted a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged, ann\u00e1l nehezebben tudsz kapcsolatba l\u00e9pni vel\u00fck. Ha tudni szeretn\u00e9d, hogy ki tartozik a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedbe, kik \u0151k, mi \u00e9rdekli \u0151ket, mit gondolnak a c\u00e9gedr\u0151l \u00e9s a term\u00e9keidr\u0151l, akkor piackutat\u00e1st kell v\u00e9gezned. A piackutat\u00e1s seg\u00edt abban is, hogy felm\u00e9rd, mekkora a piacod, milyen ig\u00e9nyei vannak<\/strong>, \u00e9s hogyan tudsz kapcsol\u00f3dni hozz\u00e1. <\/p>\n\n\n\nA piackutat\u00e1s nem felt\u00e9telez\u00e9sekkel \u00e9s tal\u00e1lgat\u00e1sokkal dolgozik<\/strong>, hanem adatokkal. Lehet, hogy azt hiszed, tudod ki a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged \u00e9s mi kell neki, de csak egy piackutat\u00e1s k\u00e9pes pontosan megmutatni, hogy helyesek-e az elk\u00e9pzel\u00e9seid, \u00e9s \u00e9rdemes-e r\u00e1juk \u00e9p\u00edteni.<\/p>\n\n\n\nA piackutat\u00e1s a mi\u00e9rtre is v\u00e1laszt ad<\/strong>. A mi\u00e9rt pedig fontos k\u00e9rd\u00e9s a marketingben. Vil\u00e1goss\u00e1 teszi a motiv\u00e1ci\u00f3kat \u00e9s az ig\u00e9nyeket. M\u00e1rpedig, ha elinduln\u00e1l egy term\u00e9kkel vagy szolg\u00e1ltat\u00e1ssal, akkor nem csak azt fontos tudnod, hogy megvenn\u00e9-e valaki a term\u00e9ked vagy a szolg\u00e1ltat\u00e1sod, hanem azt is, hogy mi\u00e9rt tenn\u00e9 ezt.<\/p>\n\n\n\nA piackutat\u00e1sra m\u00e1r akkor sz\u00fcks\u00e9ged van, amikor m\u00e9g csak kibontakozott az \u00f6tlet a fejedben, nem csak akkor, ha m\u00e1r k\u00e9szen \u00e1ll a piacra l\u00e9p\u00e9shez. Amikor teh\u00e1t elkezdesz tervezgetni egy term\u00e9ket vagy szolg\u00e1ltat\u00e1st, akkor el\u0151sz\u00f6r vizsg\u00e1ld meg, hogy az elk\u00e9pzelt param\u00e9terek mellett sz\u00fcks\u00e9ge van-e (m\u00e9g) r\u00e1 a piacnak. <\/p>\n\n\n\n
A piackutat\u00e1s t\u00edpusai<\/h2>\n\n\n\n Ha m\u00e1r k\u00e9szen \u00e1llsz arra, hogy belekezdj egy piackutat\u00e1sba, akkor el\u0151sz\u00f6r meg kell hat\u00e1roznod azt, hogy milyen t\u00edpus\u00e1t haszn\u00e1ld. Piackutat\u00e1st t\u00f6bbf\u00e9le m\u00f3don is v\u00e9gezhetsz: megoldhat\u00f3 c\u00e9ges er\u0151forr\u00e1sokkal, de megb\u00edzhatsz egy k\u00fcls\u0151 \u00fcgyn\u00f6ks\u00e9get, mely erre specializ\u00e1l\u00f3dott. K\u00fcl\u00f6nf\u00e9le technik\u00e1k k\u00f6z\u00fcl tudsz v\u00e1lasztani a piackutat\u00e1s sor\u00e1n: p\u00e9ld\u00e1ul f\u00f3kuszcsoportok, v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i felm\u00e9r\u00e9sek, adatelemz\u00e9sek.<\/p>\n\n\n\n
Els\u0151dleges piackutat\u00e1s<\/h3>\n\n\n\n A piackutat\u00e1soknak k\u00e9t nagyobb t\u00edpusa van. Az egyik az \u00fagynevezett els\u0151dleges piackutat\u00e1s<\/strong>, melyet saj\u00e1t magad is elv\u00e9gezhetsz, mindet adatot \u00e9s inform\u00e1ci\u00f3t, amire sz\u00fcks\u00e9ged van, saj\u00e1t magad is beszerezhetsz. Az els\u0151dleges piackutat\u00e1s k\u00e9tf\u00e9le adatra \u00e9p\u00edt:<\/p>\n\n\n\nKvalitat\u00edv adatok<\/strong>, melyek nem m\u00e9r\u00e9sekb\u0151l sz\u00e1rmaznak. \u00cdgy p\u00e9ld\u00e1ul az, hogy mit kedvel a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged, milyen \u00e9rz\u00e9seik vannak. Ezek interj\u00fak \u00e9s besz\u00e9lget\u00e9sek sor\u00e1n der\u00fclnek ki. <\/li>A mennyis\u00e9gi adatok<\/strong> viszont sz\u00e1mok, mint az oldalmegtekint\u00e9s, egy felm\u00e9r\u00e9s eredm\u00e9nyei, stb. Ezeket t\u00e1bl\u00e1zatok \u00e9s grafikonok seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel tudod \u00e9rt\u00e9kelni.<\/li><\/ul>\n\n\n\nFelm\u00e9r\u00e9sek<\/h4>\n\n\n\n Az els\u0151dleges piackutat\u00e1s sor\u00e1n v\u00e9gezhetsz felm\u00e9r\u00e9seket<\/strong>. Ha ezek olyan k\u00e9rd\u00e9seket tartalmaznak, melyekre igen vagy nem v\u00e1lasz adhat\u00f3, akkor mennyis\u00e9gi adatokat gy\u0171jthetsz vel\u00fck. El\u0151sz\u00f6r meg kell hat\u00e1roznod, hogy milyen adatokat akarsz begy\u0171jteni, miel\u0151tt neki\u00e1lln\u00e1l megfogalmazni a k\u00e9rd\u00e9seket. Egy felm\u00e9r\u00e9st k\u00f6nny\u0171 elv\u00e9gezni, ugyanakkor k\u00f6nny\u0171 f\u00e9lremagyar\u00e1zni is az eredm\u00e9nyeket, ami komoly hib\u00e1khoz vezethet.<\/p>\n\n\n\nInterj\u00fak<\/h4>\n\n\n\n A m\u00e1sik lehet\u0151s\u00e9get az interj\u00fak<\/strong> jelentik, ahol szemt\u0151l szemben k\u00e9t f\u00e9l besz\u00e9lget, \u00e9s kvalitat\u00edv adatok gy\u0171jt\u00e9s\u00e9re szolg\u00e1l. Tal\u00e1n ez a legegyszer\u0171bb m\u00f3dja a kutat\u00e1snak. El\u0151sz\u00f6r fel kell \u00e1ll\u00edtanod egy hipot\u00e9zist, amit le kell tesztelni.<\/p>\n\n\n\nTeh\u00e1t, ha mondjuk egy \u00faj \u00e9tteremmel pr\u00f3b\u00e1lkozol, akkor v\u00e1laszt kell adnod olyan k\u00e9rd\u00e9sekre, hogy „mi\u00e9rt nem el\u00e9gedettek az emberek a jelenlegi \u00e9tterem-k\u00edn\u00e1lattal?”, „Mi\u00e9rt d\u00f6ntenek \u00fagy, hogy ink\u00e1bb n\u00e1lam esznek, mint a konkurenci\u00e1n\u00e1l?”, „Hogyan pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1k most megoldani a probl\u00e9m\u00e1jukat ezzel kapcsolatban?”. Ezekre megadott a v\u00e1laszt, \u00edgy fel\u00e1ll\u00edtottad a hipot\u00e9zist. Ut\u00e1na pedig megn\u00e9zed, hogy val\u00f3j\u00e1ban az emberek mik\u00e9nt \u00e1llnak hozz\u00e1 a dologhoz.<\/p>\n\n\n\n
Az interj\u00fa sor\u00e1n meg kell \u00e9rtened nem csak azt, hogy milyen probl\u00e9m\u00e1ik vannak az adott ter\u00fcleten az embereknek, hanem azt is, hogy mi\u00e9rt.<\/p>\n\n\n\n
Az interj\u00fak rengeteg \u00e9rt\u00e9kes visszajelz\u00e9st adhatnak, ugyanakkor sok id\u0151t ig\u00e9nyelnek \u00e9s neh\u00e9z \u0151ket megism\u00e9telni.<\/p>\n\n\n\n
F\u00f3kuszcsoportok<\/h4>\n\n\n\n F\u00f3kuszcsoportok<\/strong> eset\u00e9ben t\u00f6bb v\u00e1laszad\u00f3t is \u00f6sszegy\u0171jthetsz egy \u00fcl\u00e9sre. Ha a meghat\u00e1rozott c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedb\u0151l siker\u00fcl egy csoportot \u00f6sszeszedned, akkor megk\u00e9rheted p\u00e9ld\u00e1ul \u0151ket arra, hogy v\u00e1zolj\u00e1k, mi lenne a megold\u00e1s szerint\u00fck a probl\u00e9m\u00e1jukra az adott ter\u00fcleten. <\/p>\n\n\n\nEzut\u00e1n persze \u00e9rdemes le\u00fclni egyenk\u00e9nt az emberekkel \u00e9s r\u00e1k\u00e9rdezni a mi\u00e9rtekre \u00e9s hogyanokra. A m\u00f3dszer kisz\u00e9les\u00edti a l\u00e1t\u00f3k\u00f6r\u00f6d a term\u00e9kkel, a felhaszn\u00e1l\u00f3kkal \u00e9s az ig\u00e9nyeikkel kapcsolatban. \u00c9rt\u00e9kes visszajelz\u00e9seket k\u00edn\u00e1l, de szint\u00e9n viszi az id\u0151t \u00e9s az energi\u00e1t, hogy megfelel\u0151 embereket tal\u00e1lj a csoportokba.<\/p>\n\n\n\n
Tesztek<\/h4>\n\n\n\n A megfigyel\u00e9ses tesztek<\/strong> sor\u00e1n a felhaszn\u00e1l\u00f3k kapcsolatba ker\u00fclnek a term\u00e9keddel. Ilyenkor a saj\u00e1t szemeddel l\u00e1thatod, hogy mihez kezdenek vele, vagyis val\u00f3s idej\u0171 elemz\u00e9s zajlik. A megfigyel\u00e9s pontos k\u00e9pet ad arr\u00f3l, hogy tudj\u00e1k-e haszn\u00e1lni az emberek a term\u00e9ked, de csak akkor, ha a r\u00e9sztvev\u0151k k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151ek.<\/p>\n\n\n\nMint l\u00e1that\u00f3, a tesztek akkor alkalmazhat\u00f3k, ha m\u00e1r ismered a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, az ig\u00e9nyeiket, a probl\u00e9m\u00e1ikat, \u00e9s hogy milyen megold\u00e1ssal tudod ezeket megoldani. Nem felt\u00e9tlen\u00fcl kell egy k\u00e9sz term\u00e9ket a kez\u00fckbe adni, el\u00e9g egy v\u00e1z vagy protot\u00edpus, amivel m\u00e1r kider\u00fcl, hogy haszn\u00e1lhat\u00f3-e arra a c\u00e9lra.<\/p>\n\n\n\n
A m\u00e1sodlagos piackutat\u00e1s<\/h3>\n\n\n\n A m\u00e1sodlagos piackutat\u00e1s olyan kutat\u00e1s, mely m\u00e1r megl\u00e9v\u0151 adatokra \u00e9p\u00edt, vagy valaki m\u00e1s v\u00e9gzi el. \u00d6ssze lehet gy\u0171jteni ugyanis adatokat nyilv\u00e1nos forr\u00e1sokb\u00f3l, ak\u00e1r online is. Ez nyilv\u00e1n kevesebb id\u0151t \u00e9s energi\u00e1t ig\u00e9nyel, mint az els\u0151dleges piackutat\u00e1s. Ugyanakkor meg kell gy\u0151z\u0151dn\u00f6d arr\u00f3l, hogy a gy\u0171jt\u00f6tt adatok helyesek, pontosak, megb\u00edzhat\u00f3ak-e. A m\u00e1sodlagos piackutat\u00e1s sor\u00e1n nincs mindig hozz\u00e1f\u00e9r\u00e9sed a forr\u00e1s m\u00f3dszertan\u00e1hoz \u00e9s kutat\u00e1si technik\u00e1ihoz.<\/p>\n\n\n\n
A piackutat\u00e1s l\u00e9p\u00e9sei<\/h2>\n\n\n\n1. Hat\u00e1rozd meg a c\u00e9lt!<\/h3>\n\n\n\n Lehet, hogy \u00fagy \u00e9rzed, egyb\u0151l belev\u00e1gn\u00e1l a trendek vagy a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged elemz\u00e9s\u00e9be, de el\u0151bb nem \u00e1rt, ha tudod, merre tartasz. Tedd fel a k\u00e9rd\u00e9s, hogy mi c\u00e9lb\u00f3l v\u00e9gzed a piackutat\u00e1st? Van egy p\u00e1r lehet\u0151s\u00e9g:<\/p>\n\n\n\n
\u00daj c\u00e9ged ind\u00edtasz<\/li> \u00daj term\u00e9ket vagy szolg\u00e1ltat\u00e1st vezetsz be<\/li> M\u00f3dos\u00edtan\u00e1l az \u00e1raz\u00e1sodon<\/li> Tudni akarod, hogy mik\u00e9nt teljes\u00edtesz a konkurenci\u00e1hoz k\u00e9pest<\/li> \u00daj piaci lehet\u0151s\u00e9geket keresel<\/li> A legnagyobb nyeres\u00e9get hoz\u00f3 \u00fcgyfeleidet keresed<\/li> Az \u00fcgyfelek probl\u00e9m\u00e1it akarod jobban megismerni<\/li> A marketingkamp\u00e1nyod optimaliz\u00e1ln\u00e1d<\/li> Jav\u00edtan\u00e1l egy megl\u00e9v\u0151 term\u00e9keden vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sodon<\/li> Megismern\u00e9d a piaci reakci\u00f3kat mondjuk egy term\u00e9kcsomagol\u00e1sra, egy desingra, a log\u00f3dra<\/li> \u00daj \u00fcgyfeleket keresel<\/li> Val\u00f3s c\u00e9lokat akarsz kit\u0171zni a c\u00e9ged el\u00e9<\/li><\/ul>\n\n\n\nA lista azonban b\u00e1rmeddig folytathat\u00f3.<\/p>\n\n\n\n
2. Hat\u00e1rozd meg a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged!<\/h3>\n\n\n\n B\u00e1rmilyen piackutat\u00e1st is v\u00e9gzel, mindig kapcsol\u00f3dik az \u00fcgyfelekhez. Ez igaz az \u00faj piaci lehet\u0151s\u00e9gek keres\u00e9s\u00e9re, egy \u00e1ltal\u00e1nos ipari kutat\u00e1s elv\u00e9gz\u00e9s\u00e9re vagy b\u00e1rmely m\u00e1s okra. A c\u00e9lod nyilv\u00e1n az, hogy p\u00e9nzt keress, ez pedig nem fog menni az \u00fcgyfelek n\u00e9lk\u00fcl.<\/p>\n\n\n\n
Azt is meg kell \u00e9rtened, hogy nem minden ember alkotja a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged. Azok a c\u00e9gek, melyek „mindenkit is” c\u00e9loznak, ritk\u00e1n \u00e9rnek el nagy sikereket. Kezdd teh\u00e1t azzal, hogy meghat\u00e1rozod, kit is c\u00e9lzol meg, majd ellen\u0151rizd, hogy m\u0171k\u00f6dik-e ez a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g.<\/p>\n\n\n\n
Ehhez hozz l\u00e9tre el\u0151sz\u00f6r egy v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i person\u00e1t. Ez seg\u00edt az ide\u00e1lis \u00fcgyfeled m\u00e9lyebb bemutat\u00e1s\u00e1ban \u00e9s meg\u00e9rt\u00e9s\u00e9ben. Olyan demogr\u00e1fiai jellemz\u0151ket kell meghat\u00e1roznod, mint<\/p>\n\n\n\n
\u00e9letkor<\/li> nem<\/li> lak\u00f3hely<\/li> j\u00f6vedelem<\/li> foglalkoz\u00e1s<\/li> h\u00e1zass\u00e1gi \u00e1llapot<\/li> csal\u00e1dm\u00e9ret<\/li> kih\u00edv\u00e1sok \u00e9s probl\u00e9m\u00e1k<\/li><\/ul>\n\n\n\nA legfontosabb persze az utols\u00f3 pont lesz, ez az amit b\u0151vebben ki kell fejtened, az el\u0151tte l\u00e9v\u0151 demogr\u00e1fiai adatok nem felt\u00e9tlen\u00fcl seg\u00edtenek. Ennek r\u00e9szleteir\u0151l a person\u00e1kr\u00f3l sz\u00f3l\u00f3 anyagunkban \u00edrtunk r\u00e9szletesebben<\/a>. A l\u00e9nyeg, hogy a persona r\u00e9v\u00e9n lesz\u0171k\u00edted a f\u00f3kuszt, \u00edgy hat\u00e9konyabban tudsz c\u00e9lozni.<\/p>\n\n\n\nEzt k\u00f6vet\u0151en szegment\u00e1lnod kel a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, hiszen a c\u00e9gek \u00e1ltal\u00e1ban t\u00f6bbf\u00e9le term\u00e9ket vagy szolg\u00e1ltat\u00e1st k\u00edn\u00e1lnak, melyek elt\u00e9r\u0151 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get vonzanak. <\/p>\n\n\n\n
3. Gy\u0171jtsd be az adatokat!<\/h3>\n\n\n\n Miut\u00e1n meghat\u00e1roztad a c\u00e9lodat \u00e9s lesz\u0171k\u00edtetted a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged, el kell kezdened gy\u0171jteni a fontos adatokat. Az ehhez sz\u00fcks\u00e9ges m\u00f3dszer att\u00f3l f\u00fcgg\u0151en v\u00e1ltozik, hogy mit akarsz el\u00e9rni, mekkora a k\u00f6lts\u00e9gkereted, hogyan n\u00e9z ki a vev\u0151i person\u00e1d, stb.<\/p>\n\n\n\n
N\u00e9h\u00e1ny lehet\u0151s\u00e9g, melyek k\u00f6z\u00fcl v\u00e1logathatsz:<\/p>\n\n\n\n
Felm\u00e9r\u00e9sek \u00e9s k\u00f6zv\u00e9lem\u00e9ny-kutat\u00e1sok<\/li> Interj\u00fak<\/li> F\u00f3kuszcsoportok<\/li> Megfigyel\u00e9s-alap\u00fa kutat\u00e1s<\/li><\/ul>\n\n\n\n4. Vizsg\u00e1ld meg a konkurenci\u00e1d!<\/h3>\n\n\n\n A piackutat\u00e1s l\u00e9nyeges r\u00e9sze a versenyt\u00e1rsak elemz\u00e9se. A c\u00e9ged ugyanis nem l\u00e9g\u00fcres t\u00e9rben m\u0171k\u00f6dik, olyan k\u00fcls\u0151 t\u00e9nyez\u0151k befoly\u00e1solj\u00e1k a sikert, mint a konkurencia.<\/p>\n\n\n\n
A konkurencia vizsg\u00e1lata sor\u00e1n olyan k\u00e9rd\u00e9sekre keresed a v\u00e1laszt, hogy a versenyt\u00e1rsak a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged szerint mit csin\u00e1lnak j\u00f3l \u00e9s mit rosszul, azaz miben kell javulniuk. Ez\u00e1ltal meghat\u00e1rozhatsz piaci r\u00e9seket, melyeket azt\u00e1n kit\u00f6lthetsz, tudni fogod, hogy mivel t\u0171nhetsz ki a versenyt\u00e1rsak k\u00f6z\u00fcl.<\/p>\n\n\n\n
P\u00e9ld\u00e1ul, azt der\u00edted ki, hogy valamennyi versenyt\u00e1rsad egy bizonyos j\u00f6vedelemmel rendelkez\u0151 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get c\u00e9loz meg, de ezen t\u00fal minden m\u00e1s r\u00e9teget figyelmen k\u00edv\u00fcl hagynak. Ha teh\u00e1t el tudod \u00e9rni az \u00e1ltaluk figyelmen k\u00edv\u00fcl hagyott k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get \u00fagy, hogy megfelel\u0151 nyeres\u00e9get \u00e9rsz el, akkor m\u00e1ris megvan, mire \u00e9rdemes \u00e9p\u00edtened.<\/p>\n\n\n\n
5. Elemezd a kutat\u00e1sod!<\/h3>\n\n\n\n A piackutat\u00e1s utols\u00f3 l\u00e9p\u00e9se az elemz\u00e9s. Eddig \u00f6sszegy\u0171jt\u00f6tt\u00e9l m\u00e1r egy rak\u00e1s inform\u00e1ci\u00f3t, adatot, melyeknek \u00e9rtelmet kell adni egy jelent\u00e9sben, t\u00e1bl\u00e1zatokkal, grafikonokkal. Ez\u00e1ltal olyan dolgok der\u00fclnek ki sz\u00e1modra, mint az<\/p>\n\n\n\n
\u00fczleti n\u00f6veked\u00e9s el\u0151rejelz\u00e9se<\/li> az, hogy milyen \u00e1rat hajland\u00f3ak fizetni a vev\u0151k a term\u00e9keid\u00e9rt<\/li> milyen \u00fcgyf\u00e9lcsoportjaid vannak<\/li> milyen v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i trendek jellemz\u0151ek az ipar\u00e1gadra<\/li> mekkora a piaci r\u00e9szesed\u00e9sed \u00e9s mekkor\u00e1t \u00e9rhetsz el<\/li> az ipar\u00e1gad m\u00e9rete \u00e9s a n\u00f6veked\u00e9s\u00e9nek \u00fcteme<\/li> milyen \u00e1rengedm\u00e9nyeket, hirdet\u00e9seket tervezhetsz<\/li> marketingkamp\u00e1ny-\u00f6tletek<\/li><\/ul>\n\n\n\n\u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben elmondhat\u00f3, hogy piackutat\u00e1sra van sz\u00fcks\u00e9g a hat\u00e9kony \u00fczleti strat\u00e9gia kialak\u00edt\u00e1s\u00e1hoz. Ha kev\u00e9s a p\u00e9nzed r\u00e1, akkor is elv\u00e9gezhet\u0151 valamilyen fajta piackutat\u00e1s, mely seg\u00edteni fog ebben. A kvalitat\u00edv \u00e9s mennyis\u00e9gi adatok r\u00e9v\u00e9n pedig jobban meg\u00e9rted a piacod \u00e9s a helyedet benne. <\/p>\n\r\n