Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2020-05-130 komment

Hogyan tudod könnyen „UX-elni” a weboldalad

Három lépésben, viszonylag egyszerűen javíthatod a weboldalad felhasználói élményét, azaz a UX-et.

Habár a UX-ról elég sokat lehet írni, és maga a user experience design sem olyan egyszerű, mint a faék, le lehet egyszerűsíteni néhány végrehajtható pontra, mely által bármely weboldalnak javul a felhasználói élménye.

Fordíts időt arra, hogy megismerd a felhasználóidat!

Sokan azt gondolják, hogy tökéletesen ismerik az ügyfeleiket, a weboldaluk látogatóit, olyannyira, hogy nem is veszik a fáradtságot arra, hogy valóban megismerjék őket. Ez általában két okra vezethető vissza:

  • Azt feltételezed, hogy pontosan tudod, kik a felhasználóid és mit akarnak.
  • Csak a termékre (pl. weboldalra) összpontosítasz, és nem törődsz azzal, hogy kik fogják használni.

Habár a feltételezések nem feltétlenül rosszak, azonban a feltételezéseket ellenőrizni kell. Alapvetően három felételezésről beszélhetünk a felhasználóid kapcsán: az egyik a demográfiai adataikra vonatkozik, a másik a problémájukra és annak hatására, valamint a környezetre, ahol a probléma tapasztalható. Ez a három tényező jelentős mértékben meghatározza a designt.

Azonosítsd a felhasználók három legfontosabb feladatát

Nyilván egy weboldalon vagy alkalmazásban számtalan feladatot elvégezhet a felhasználó, azonban Neked ki kell választanod ezek közül a három legfontosabbat, és ezeket kell annyira könnyen megoldhatóvá tenni a felhasználó számára, amennyire csak lehetséges.

Az, hogy melyek lehetnek a legfontosabb feladatok, az előző tanács segít meghatározni, de olyan felhasználói tesztekkel, kutatásokkal is azonosíthatod őket, mint az interjúk vagy a webanalitikai eszközök. Ugyanakkor arra is figyelned kell, hogy aztán ezeket a feladatokat kiemeld, és könnyen elvégezhetővé tedd a weboldaladon vagy az alkalmazásodban.

A kevesebb néha több

Gyakran felmerül a weboldaltulajdonosok, de akár a felhasználók részéről, hogy „mindent” látni akarnak az oldalon, és lehetőleg egyszerre. Tehát valami olyan irányítópultot képzelnek el a főoldalon, ahol egyszerre tízféle forrásból származó információ jelenik meg. Vagy azt akarják, hogy egyszerre megjelenjen valamennyi link, ahová a felhasználó az oldalra lépés után egyáltalán mehet.

Ezek között azonban meg kell találni a legfontosabbat, ki kell deríteni a valódi szükségleteket és a hozzájuk kapcsolódó felhasználói feladatokat. Ha ezek megvannak, akkor azokat világos és egyszerű módon kell megjelenítened az oldalon.

Kategória: Design | Címke: ,

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet