2021-04-150 komment
Hogyan találd meg a fő marketingüzeneted?
A marketingüzenet egy olyan szöveg, melyet a közönséged felé közvetítesz annak érdekében, hogy vásároljanak tőled. De hogyan találd meg a fő üzeneted?
Ha nincs marketingüzeneted, akkor nem tudod végrehajtani a marketingstratégiád. Marketingüzenet kell például ahhoz, hogy ha közzéteszel valamit egy új termékedről, akkor azt a terméket az emberek meg is vásárolják.
Emiatt a marketingüzenet kidolgozásánál alaposnak kell lenned, és figyelembe kell venned a célközönségedet. Ismerned kell a problémáikat, melyre a terméked kínálja a megoldást. A jól sikerült marketingüzenetek leadeket hoznak számodra, akiket aztán fizető ügyfelekké alakíthatsz.
Hogyan hozd létre a marketingüzeneted?
Ismerd meg a célközönséged!
Csakúgy, mint bárhol máshol a marketingben, nem kezdhetsz neki az üzenet kialakításának anélkül, hogy ne ismernéd a célközönséged. Nem elég, hogy van egy elképzelésed róluk. Tényleg tudnod kell, hogy kik ők.
A célközönséged a fogyasztók egy csoportja, akiknek hasonló jellemzőik és vásárlási szándékaik vannak. Lehet, hogy a széles értelemben vett célközönségedet maga az iparágad is már meghatározza, azonban érdemes mélyebbre ásni.
Ehhez szükséged lesz vásárlói persona kutatásokra, a versenytársak elemzésére, fókuszcsoportokra és interjúkra. Amit ugyanis meg akarsz határozni, az az, hogy hogyan is néz ki a célközönséged. Ez nem egyszerűen néhány demográfiai adat, mint az életkor vagy a lakhely, hanem az is beletartozik, hogy mit szeretnek, mire vágynak, vagy mit várnak a cégedtől.
Ha megszerezted ezeket az információkat, akkor már könnyebben fog menni a stratégiád személyre szabása, és egy olyan marketingüzenet kialakítása, ami összhangban van velük, a problémáikra kínál megoldást.
A közönséged problémáinak megismerése
A persona-kutatásokkal már felfedezhetők a célközönséged problémái, és az is, hogy milyen kihívásokkal küzdenek. Itt olyan problémákról van szó, melyek mindennap gondot okoznak az embereknek, legyenek azok üzleti vagy magánéleti problémák. A kihívások általában olyan dolgok, melyekre aktívan keresik a megoldást.
Tehát, ha mondjuk „fenntartható”, környezetbarát ruhákat készítesz, akkor a célközönségednek lehet az a problémája, hogy nehezen talál olyan márkákat a piacon, melyek jelentős környezeti hatások nélkül készítenek termékeket. A marketingüzenetedben ezért arról a vágyukról kell beszélned, hogy csökkenteni szeretnék a környezetszennyezést a fenntarthatóbb ruházkodással is.
Amikor már megismered a problémáját a célközönségednek, akkor nem kell találgatnod, hogy miért lehet rád szükségük: pontosan tudod, hogy mit akarnak tőled. Ennek eredményeként pedig létre tudsz hozni egy olyan marketingüzenetet, mely hozzájuk szól.
Alakítsd ki az értékajánlatod!
Az értékajánlat kiemeli a terméked vagy szolgáltatásod egyedi értékét, és megmutatja a fogyasztóknak, hogy a márkád az igényeiket veszi figyelembe a termékei kialakításánál. Az értékajánlat világosan megmondja, hogy miért tőled kellene vásárolniuk a versenytársak helyett.
A márkaüzenetnek pedig pontosan ez a lényege. Amikor létrehozod az üzenetet, mutasd be a terméked vagy a szolgáltatásod úgy, mint egy megoldást a problémáikra. Ha a fenntartható ruhamárkából indulunk ki, akkor el kell mondanod, hogy a holmijaidat helyben gyártják és az alapanyagok minősített és ellenőrzött forrásból származnak. Ez megkülönböztet a versenytársaktól, akik a szokásos termékekkel próbálnak piacot találni. Az üzenet azt közvetíti a fogyasztók számára, hogy megoldod a problémájuk, mely a hazai, fenntartható ruhamárkák hiánya.
Egyértelmű és tömör
Meg kell próbálnod úgy elmondani a lehető legtöbbet, hogy minél kevesebbet mondasz. Maradj a lényegnél és magyarázd el, hogy miért a Te terméked a megoldás. Amikor az emberek elolvassák az üzeneted, akkor meg kell találniuk benne a választ anélkül, hogy különösebben elemezniük kellene azt. Legyél tehát világos, tömör, könnyen érthető.
Használj ismerős, társalgási nyelvet!
Azért mert a célközönséged számára ismerős az iparágad, még nem jelenti azt, hogy érteniük kellene annak szakkifejezéseit. Fontos, hogy az üzenetedet olyan stílusban fogalmazd meg, mint ha beszélgetnél: használj olyan nyelvet, ami ismerős a közönséged számára. Legyél barátságos az emberekkel, a merevség és a technikai nyelvezet zavaró lehet számukra, és azt hiszik majd, hogy nehézkes és bonyolult veled üzletet kötni.
Mutasd meg a márkád eredetiségét!
A marketingüzeneted célja, hogy vonzó legyen a célközönséged számára, ugyanakkor azt is meg kell mutatnia, hogy miképpen különbözöl a konkurenciától. Különbözhet a márkád stílusa, vagy kínálhatsz mást, mint a többiek, esetleg mind a kettő. Mindenesetre a marketingüzenetednek egyedinek kellene lennie, amit a szavaknak is bizonyítaniuk kell.
Felhasználók által létrehozott tartalom
Használhatsz az üzeneteidben felhasználók által létrehozott tartalmakat, például megoszthatsz értékeléseket és ajánlásokat az ügyfeleidtől. Ezekben sokkal jobban bíznak az emberek, mint a céges ígéretekben.
Ha a célközönséged azt látja, hogy a hozzájuk hasonló, más embereknek megoldja a problémáját a terméked vagy szolgáltatásod, az segít nekik meghozni a végső döntést.
A közönséged értelmére és érzelmeire is hass!
Az emberek különbözőképpen hozhatnak meg egy vásárlási döntést. Állhat mögötte logikus gondolkodás, de persze gyakran az érzelmeik döntenek valamely termék mellett. A legtöbbször egyébként mind a kettő részt vesz a döntésben, amit érdemes kihasználnod. Próbálj meg érzelmi kapcsolatot is kialakítani az emberekkel, miközben az értékajánlatod racionálisan is meggyőzi őket.