Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2021-07-290 komment

Mi a különbség splash oldal és landing oldal között?

Amikor a landing oldalakról írtunk, akkor a céloldalak egyik típusaként felsoroltuk a splash page-et is. A splash oldal ugyanis a landing oldal egy verziója, azonban a hasonlóságok mellett különbségek is vannak közöttük.

Arról, hogy mi az a landing page, már írtunk egy nagyobb terjedelmű bejegyzést, melybe egyébként egy bekezdés erejéig a splash oldal meghatározása is bekerült. Bővebben azonban nem fejtettük ki a témát, pedig sok szempontból érdekes lehet tovább részletezni azt, hogy mit tud egy splash page, miben tér el a sztenderd landing oldaltól.

Miben különbözik a splash oldal a landing oldaltól?

Mint láttuk, a landing oldal egy olyan önálló oldal, melyet kifejezetten abból a célból hoznak létre, hogy marketing vagy hirdetési kampányt támogasson. Ez az az oldal, ahová az emberek megérkeznek, miután rákattintanak egy linkre a hirdetésben, közösségi média posztban, a keresőben vagy akár más kapcsolódó weboldalakon.

Mi a különbség splash oldal és landing oldal között?

A splash page ettől annyiban tér el, hogy ez a weboldaladnak egy belépő oldala, mely egy linkkel a weboldaladra vezeti a látogatót. A splash oldallal egy linkre történő kattintás után találkozik a felhasználó, az oldalon pedig láthat animációkat, videókat, egyéb látványos grafikákat, ahogy általában egy rövidebb szöveg is helyet kap.

A különbség tehát abban rejlik, hogy a splash oldal nulladik lépésként jelenik meg a weboldalad előtt. Azért a weboldalad előtt, mert helyet kap rajta egy kilépő link, ami a főoldalra viszi a látogatót. (Mint tudjuk, ideális esetben egy landing oldalon nincs navigáció, nincsenek linkek, csak az, amelynek révén konvertálni tud a felhasználó, hiszen itt ez a fő cél.)

A splash oldal célja viszont az, hogy felhívja az emberek figyelmét egy különleges ajánlatra, termékre vagy szolgáltatásra, esetleg információra. Egy splash oldalon tehát

  • meghirdethetsz terméket vagy eseményt
  • megjeleníthetsz egy figyelmeztetést
  • begyűjthetsz kapcsolati információkat
  • kiemelheted valamely termékedet
  • felhívhatod a figyelmet egy aktuális dologra.

A splash page nem annyira erősen konverziós célú, mint egy landing page. Utóbbinál ideális esetben nincs más lehetősége a felhasználónak, mint hogy kilépjen vagy konvertáljon. A splash oldalról ezzel szemben továbbléphet a weboldaladra, de közben kap valamilyen információt, akár látványos vizuális formában.

Emiatt használják a splash oldalt arra, hogy a márkaüzenetet vagy -történetet támogassa, létrehozza vagy erősítse a fogyasztói bizalmat, ami aztán javítja a vásárlások vagy feliratkozások számát.

A splash oldalak jellemzően nincsenek túlzsúfolva szöveges tartalommal, elsősorban a vizuális tartalomra építenek. Ez a típusú oldal is a látogatók figyelmét próbálja megfogni, vagy akár mondhatjuk azt is, hogy elterelni, de úgy, hogy ne legyen számukra feltűnő vagy zavaró.

Miben különbözik egy felugró ablaktól?

Mindezek után sokakban talán már felmerül a kérdés, hogy miben különbözik akkor egy splash oldal egy felugró ablaktól? A felugró ablakokról írt bejegyzésünkből talán kiderül, hogy a felugró ablakokat általában valamilyen felhasználói cselekvés aktiválja, esetleg egy kis időbeli csúszással jelennek meg, amikor a felhasználó az oldalon nézelődik.

A felugrók mindenféle méretben, formában megjelenhetnek, akár egy sávban az oldal alján vagy tetején, ahogy azt írtuk is korábban, de a lényeg, hogy nem nulladik lépésként jelennek meg az oldal előtt úgy, hogy csak egy linkkel lehet továbblépni a weboldalra, és nem fedik a teljes oldalt, önálló oldalként, integrálva.

Néhány példa talán világosabbá teszi, hogy miről is van szó.

A Forbes egy olyan splash oldalt alkalmaz, mely felkelti a felhasználó figyelmét, gondolkodásra készteti, és mintegy hidat képez, mely átvezeti egy bizonyos típusú tartalomhoz és stílushoz.

A Forbes splash oldala

Itt az elsődleges szándék az volt, hogy felkeltsék a látogató figyelmét, elgondolkodtassák, áthangolják, nem pedig az, hogy közvetlenül konvertáljon. Hiányzik a CTA és a konverziós cél, így ez az oldal biztosan nem landing oldal.

Az IKEA arra használ egy splash oldalt, hogy felhívja a figyelmet egy termékre.

Egy termékre hívja fel a figyelmet

Amikor ebben az esetben a látogatók megérkeznek a weboldalra, akkor egy splash oldallal találják szemben magukat, ami az oldalra mutató linken kívül egyéb linkeket is tartalmaz, és nincs tiszta konverziós célja.

Ugyanakkor splash oldalnak tekinthető egy olyan oldal is, mint a Budweiseré, ahol a felhasználónak jeleznie kell az életkorát, és csak ezt követően léphet tovább az oldalra.

A Budweiser életkormeghatározásra használja

Felépítését tekintve egy teljesen szabványos splash oldal, ahol minimális a szöveg, egy egyszerű kérdés jelenik meg, erős a vizualitása, és a weboldalra viszi tovább a látogatót.

A példákból talán látható, hogy a splash page egy érkezőoldal, ugyanakkor nem feltétlenül vagy kifejezetten konverziós szándékú, mint egy tipikus eladásra irányuló landing oldal. A weboldal előtt helyezkedik el, róla tud továbblépni a felhasználó, ha kíváncsi a weboldal tartalmára, ugyanakkor a figyelmét felhívja valamilyen fontos információra, akár termékre vagy szolgáltatásra.

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.