Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2022-02-030 komment

Hogyan alakítsd ki a webáruházad megrendelési oldalát, hogy több konverziót érj el?

Egy webáruház esetében rendkívül sok tényező ronthatja a konverziós arányunkat. Ezek egy jelentős részét már átvettük a webáruházakról szóló anyagunkban, ugyanakkor a megrendelési oldalak kialakításáról eddig még nem beszéltünk.

A megrendelési oldal a legtöbb esetben az utolsó oldal a webáruházaknál, melyekkel a felhasználók kapcsolatba léphetnek. Ha neked is van egy webáruházad, akkor nyilván mindent megteszel azért – marketing, webdesign, stb. -, hogy eddig a pontig eljuttasd a látogatót. Viszont, ha ezen a ponton megakad és távozik, akkor az egész munkád hiábavaló volt.

A Baymard Institute vizsgálata szerint a kosárelhagyások átlagos aránya 70 százalék körül mozog. De mi az oka ennek a magas aránynak?

A grafikonból látható, hogy a legtöbbször az extra költségek, a szállítás lassúsága vagy a szállítási díjak, esetleg a fiók létrehozásának a szükségessége az ok. Ugyanakkor olyan tényezők is megjelennek, mint a túlságosan bonyolult megrendelési folyamat, esetleg a bizalom hiánya vagy a nem megfelelő tájékoztatás az árral kapcsolatban.

Oda kell tehát figyelni arra, hogy miként alakítod ki a megrendelési oldaladat. Ehhez gyűjtött össze néhány tippet a Torque blogja, melyet mi is megosztunk.

Hogyan alakítsd ki a megrendelési oldaladat?

Mit tartalmazzon egy megrendelési oldal?

A megrendelési oldalon megjelenő elemeket alapvetően két részre lehet osztani. Az egyik azon információk megszerzésére vonatkozik, melyek szükségesek az eladás lebonyolításához, míg a másik a felhasználók tájékoztatására szolgál. Ide tartozik:

  • a számlázási információk bevitele
  • a kosárban szereplő termékek listája
  • az elérhető szállítási lehetőségek felsorolása
  • a fizetési információk bevitele
  • az ügyfélszolgálat elérhetősége

Ennél persze jóval több dolog is megjelenhet a megrendelési oldalon, illetve a probléma inkább ott van, hogy ezek az elemek miként kerülnek kivitelezésre.

Néhány tipp

  • Kínálj vendégként történő vásárlási lehetőséget! Hiszen, mint az látható a fenti grafikonon is, sokan nem akarnak fiókot létrehozni egy vásárlás miatt.
  • A lehető legkevesebb információt kérd a felhasználótól! Csak olyan információkat kérj, amelyekre mindenképpen szükséged van a tranzakció lebonyolításához, ezáltal csökkentheted az űrlapmezők számát.
  • Mutasd a folyamatot! Az emberek türelmetlenek és idegesek lesznek, ha nem látják, hogy épp hol tartanak a vásárlásban. Ezért vagy egyoldalas megrendelési oldalt használj, vagy ha több lépéses a folyamat, akkor jelezd, hogy hol jár az ügyfél.
  • Hangsúlyozd a biztonságos vásárlást! Sokan aggódnak amiatt, hogy az általuk megadott információkat ellopják a weboldalak. Ezeket az aggodalmakat meg kell próbálnod csökkenteni.
  • Legyen mobilbarát! A forgalom jelentős része érkezik mobilról a webáruházakban is. Ha nem elég mobilbarát a webáruházad, akkor könnyen lehet, hogy pont a megrendelési oldalon fog elvérezni a folyamat. Gondolj például arra, hogy itt be kell írni a különböző adatokat, ami mobilon nem feltétlenül egyszerű.

Emeld ki az előnyöket és az ügyfélszolgálati lehetőségeket!

Növelhetjük az esélyét a vásárlásnak, ha a felhasználók figyelmét felhívjuk arra, hogy a termékünk mennyivel teszi könnyebbé az életüket. Például azáltal, hogy ingyenes szállítást kínálunk számukra, illetve egyszerű visszaküldést. Ezek adhatnak egy végső lökést a vásárlás irányába azok számára, akik még bizonytalanok.

Szintén segíthet a bizalom fokozásában, ha a részletes szállítási infók után sem kell kutatni, vagy megjelenítesz egy gyakran ismételt kérdések szekciót, vagy adatvédelmi linket. De ezek mellett megfontolhatsz egy élő chatet is, melynek segítségével megválaszolhatod a vásárlás előtt még felmerülő kérdéseket. Van, aki idegenkedik a chattől, ezért egy telefonszámot vagy e-mail címet érdemes még itt megjeleníteni.

Egyszerűsítsd a folyamatot!

Az akadályok nem segítik elő az értékesítést. Minél idegesítőbb a vásárlási folyamat, annál kisebb az esélye, hogy befejezzék azt a felhasználók. A cél az, hogy minél egyszerűbb legyen. Hogyan érheted ezt el?

  • Távolítsd el, vagy legalábbis húzd össze a láblécet és a fejlécet! Ezeken ugyanis olyan elemek találhatók, melyek elvonhatják a felhasználók figyelmét.
  • Tedd lehetővé, hogy ne kelljen külön számlázási címet beállítani! Senki nem akarja kétszer megadni ugyanazokat az adatokat.
  • Használj adatellenőrzést és automatikus kiegészítést! Az ugyanis rendkívül idegesítő, ha utólag derül ki, hogy egy adattal valami probléma van. Az automatikus kitöltés pedig gyorsabbá teszi a folyamatot.
  • Tedd lehetővé a gyors megrendelést, az egykattintásos vásárlást! Ez azoknak a látogatóknak hasznos, akik gyakran vásárolnak a webáruházadban, be vannak jelentkezve, így rendelkezésre állnak a korábban megadott adataik.
  • Mentsd el az adatokat a megrendelésnél! Ha az emberek az utolsó lépésnél úgy döntenek, hogy még valamit betesznek a kosárba, akkor nem túl szerencsés, ha visszalépés után elvesznek a már megadott adataik.
  • Kínálj többféle fizetési és szállítási lehetőséget! Minél több lehetőség érhető el, annál nagyobb az esélye, hogy vásárolni fognak tőled.

Mutasd a kosár tartalmát, és tedd lehetővé, hogy módosítsanak rajta!

Korábban már említettük, hogy a kosár tartalmát a megrendelésnél is látniuk kell a felhasználóknak. Ugyanakkor az is számít, hogyan jeleníted meg ezt. Ha például csak egy szöveges listát látnak, akkor az nem minden esetben jelent segítséget. Sokszor akarják utólag ellenőrizni a vásárlók akár azt is, hogy megfelelő színt, méretet, mennyiséget, vagy bármely más variációt választottak-e, illetve előfordul, hogy a terméknév nem sokat mond nekik, inkább egy fotóra van szükségük az adott termék beazonosításához.

Azt is tedd lehetővé, hogy egyszerűen megváltoztathassák a kosár tartalmát, ha valami mégsem találnak rendben az utolsó ellenőrzésnél. Tudjanak törölni a kosárból, mennyiséget változtatni, stb. Ne kényszerítsd őket arra, hogy a vissza gombot kelljen lenyomniuk a böngészőben, hogy ezeket a változtatásokat végrehajtsák.

Végül hasznos tud lenni egy utolsó áttekintő oldal, ahol minden információt egyben látnak.

Mi történik a vásárlás után?

Szintén a rendelési folyamat része, hogy mi történik azt követően, hogy a felhasználó elhagyja a rendelési oldalt. Akár kosárelhagyásról, akár megvalósított vásárlásról legyen szó.

Ilyenkor még mutathatsz neki egy köszönő oldalt, ahol mondjuk feliratkozási lehetőséget kínálhatsz a hírleveledre, vagy ha nem regisztrált, akkor lehetőséget adhatsz a regisztrációra. Annál is inkább, mivel minden adatot beszereztél már tőle, csak egy jelszót kellene még beállítania. Ezt lehetőleg még ugyanabban az ablakban kérd el, ahol rendelt, mert a felugró ablakok kevésbé hatékonyak.

Azoknak pedig, akik megadták az adataikat, de végül nem rendelték meg a termékeket, érdemes e-mailt küldeni, melyben akár egyszeri árengedményt is kínálhatsz, ha vásárolnak.

Érdemes tesztelni

Habár az előbb felsorolt, bejáratott megoldások általában működnek a webáruházakban, nincs garancia arra, hogy minden ügyfélcsoport esetében egyformán hatékonyak. Ezért mindig hasznos lehet, ha tesztelsz bizonyos megoldásokat, azután változtatsz, majd ismét teszteled az eredményeket. Az A/B tesztek mutatják meg ugyanis, hogy van-e még lehetőség javítani a rendelési oldaladon.

Kategória: Egyéb | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.