{"id":1532,"date":"2016-02-04T14:58:39","date_gmt":"2016-02-04T13:58:39","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=1532"},"modified":"2016-02-04T14:58:39","modified_gmt":"2016-02-04T13:58:39","slug":"digitalis-marketing-hibak","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.webshark.hu\/2016\/02\/04\/digitalis-marketing-hibak\/","title":{"rendered":"12 s\u00falyos hiba, amit elk\u00f6vethetsz a digit\u00e1lis marketingedben"},"content":{"rendered":"

Rem\u00e9lj\u00fck, azt m\u00e1r nem kell bemutatni, hogy mire val\u00f3 a digit\u00e1lis marketing, ismered, haszn\u00e1lod. De hogy az eddigiekn\u00e9l is jobban menjen a dolog, megosztjuk n\u00e9h\u00e1ny tapasztalt szak\u00e9rt\u0151 tan\u00e1cs\u00e1t azzal kapcsolatban, hogyan ker\u00fclheted el a nagyobb \u00e9s gyakoribb hib\u00e1kat.<\/strong><\/p>\n

Ha az eddigi marketinged nem hozta az elk\u00e9pzelt eredm\u00e9nyeket, akkor \u00e9rdemes \u00e1tfutnod ezt a 12-es list\u00e1t, ami a cio.com<\/a> egyik cikk\u00e9n alapul, h\u00e1tha valamelyik hib\u00e1t Te is elk\u00f6veted. Gyakorlott szak\u00e9rt\u0151k osztj\u00e1k meg tapasztalataikat.<\/p>\n

1. Nem vil\u00e1gosak a kamp\u00e1nyc\u00e9ljaid<\/h2>\n

Az egyik legnagyobb hiba, amit elk\u00f6vethetsz, ha nem hat\u00e1rozod meg analitikai c\u00e9ljaid egy-egy kamp\u00e1ny elind\u00edt\u00e1sa el\u0151tt. Ezt Geoff Hoesch, a Dragonfly Digital Marketing igazgat\u00f3ja \u00e1ll\u00edtja, aki szerint annak \u00e9rdek\u00e9ben, hogy nyomon k\u00f6vethess\u00fck sikereinket egy digit\u00e1lis marketing kamp\u00e1nyban, el\u0151re meg kell hat\u00e1rozni c\u00e9ljainkat (elad\u00e1sok, \u0171rlapok kit\u00f6lt\u00e9se, h\u00edv\u00e1sok sz\u00e1ma, feliratkoz\u00e1sok, stb.), valamint biztos\u00edtani az analitikai nyomk\u00f6vet\u00e9s ezekhez igazod\u00f3 be\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1t.<\/p>\n

Justin Honaman, a Moxie digit\u00e1lis \u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g aleln\u00f6ke szerint m\u00e9rhet\u0151 c\u00e9lok hi\u00e1ny\u00e1ban nehezen hat\u00e1rozhat\u00f3 meg a ROI (megt\u00e9r\u00fcl\u00e9s), a kamp\u00e1nyok nett\u00f3 haszna, a szentiment vagy az elk\u00f6telez\u0151d\u00e9s alakul\u00e1sa. Fontos teh\u00e1t az el\u0151z\u0151 kamp\u00e1nyokb\u00f3l a j\u00f6v\u0151beni kamp\u00e1nyok tervez\u00e9si folyamataira vonatkoz\u00f3an meghat\u00e1rozni \u00e9s kommunik\u00e1lni a c\u00e9lokat, levonni a k\u00f6vetkeztet\u00e9seket.<\/p>\n

2. Nem a megfelel\u0151 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get c\u00e9lzod meg<\/h2>\n

K\u00e9sz\u00edthet egy c\u00e9g remek tartalmakat, de ha nem prom\u00f3t\u00e1lja a megfelel\u0151 id\u0151ben a megfelel\u0151 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gnek, akkor nagy lehet\u0151s\u00e9get szalaszt el – mondja Michelle Stinson Ross, az Authority Labs tartalommal foglalkoz\u00f3 vezet\u0151je. Mivel minden digit\u00e1lis kommunik\u00e1ci\u00f3s csatorna zajoss\u00e1 v\u00e1lt, igen nagy er\u0151fesz\u00edt\u00e9st \u00e9s beruh\u00e1z\u00e1st jelent \u00e1tk\u00fczdeni magunkat a z\u0171rzavaron, \u00e9s l\u00e1that\u00f3v\u00e1 tenni a tartalmunkat.<\/p>\n

Ehhez el\u0151sz\u00f6r hat\u00e1rozd meg a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged, de ne csak szem\u00e9lyle\u00edr\u00e1sokat adj meg, hanem a viselked\u00e9s\u00fcket is vedd figyelembe. Ahhoz, hogy el\u00e9rd azokat az embereket, akik m\u00e1r megl\u00e1togatt\u00e1k a weboldaladat vagy feliratkoztak az e-mail list\u00e1dra, nyomk\u00f6vet\u0151 pixeleket, cookie-kat kell haszn\u00e1lnod. A k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi c\u00e9lz\u00e1sn\u00e1l pedig l\u00e9pj t\u00fal a kor, a nem, az iskol\u00e1zotts\u00e1g \u00e9s a t\u00e9m\u00e1k ir\u00e1ni \u00e9rdekl\u0151d\u00e9sen.<\/p>\n

3. Nem el\u00e9g \u00fcgyf\u00e9lk\u00f6zpont\u00fa a gondolkod\u00e1sod<\/h2>\n

A marketingnek fontos a szerepe az \u00fcgyfelek elcs\u00e1b\u00edt\u00e1s\u00e1ban, elk\u00f6telez\u00e9s\u00e9ben, megtart\u00e1s\u00e1ban, konvert\u00e1l\u00e1s\u00e1ban. Azok a c\u00e9gek, melyek nem tudj\u00e1k megval\u00f3s\u00edtani az \u00fcgyf\u00e9lk\u00f6zpont\u00fa gondolkod\u00e1st, le fognak maradni – v\u00e9li Penny Wilson, a Hootsuite marketingvezet\u0151je. Az adatok elemz\u00e9se \u00e9s a c\u00e9lz\u00e1s r\u00e9v\u00e9n a c\u00e9gek k\u00e9pesek l\u00e9trehozni a szem\u00e9lyre szabott m\u00e1rka\u00e9lm\u00e9nyt, ami \u00e9rt\u00e9ket jelent az \u00fcgyfelek sz\u00e1m\u00e1ra, \u00edgy k\u00e9s\u0151bb is visszat\u00e9rnek.<\/p>\n

4. Hib\u00e1s szem\u00e9lyre szab\u00e1s<\/h2>\n

Nap, mint nap tal\u00e1lkozhatunk olyan esetekkel, amikor hiba cs\u00faszik a marketing szem\u00e9lyre szab\u00e1s\u00e1ba: rossz a n\u00e9v, a nem, a preferenci\u00e1k, stb. Gyakran el\u0151fordul p\u00e9ld\u00e1ul, hogy ha egy n\u0151 valamelyik f\u00e9rfi rokon\u00e1nak v\u00e1s\u00e1rol aj\u00e1nd\u00e9kot, akkor ut\u00e1na el\u00e1rasztj\u00e1k f\u00e9rfiakra szabott aj\u00e1nlatokkal. A megfelel\u0151 technol\u00f3gia haszn\u00e1lat\u00e1val azonban ez elker\u00fclhet\u0151, \u00e9s k\u00f6nnyebb\u00e9 teszi a marketinges sz\u00e1m\u00e1ra, hogy pontosan meghat\u00e1rozza, milyen term\u00e9k \u00e9s aj\u00e1nlat fogja felkelteni az \u00fcgyf\u00e9l \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\u00e9t a k\u00f6vetkez\u0151 v\u00e1s\u00e1rl\u00e1skor – \u00e1ll\u00edtja Jess Stephens, a Smart Focus marketingese.<\/p>\n

5. Ha nem figyelsz a mobilra<\/h2>\n

A mobil m\u00e1ra domin\u00e1ns digit\u00e1lis platformm\u00e1 v\u00e1lt a felhaszn\u00e1l\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra: most m\u00e1r minden digit\u00e1lis m\u00e9di\u00e1ban elt\u00f6lt\u00f6tt idej\u00fck 62 sz\u00e1zal\u00e9k\u00e1t mobilon t\u00f6ltik a comScore adatai szerint. Ezt figyelembe v\u00e9ve fontos lenne, hogy kialak\u00edtsd a mobilos strat\u00e9gi\u00e1dat is – h\u00edvta fel a figyelmet Martin Doetteling, a Swrve marketingvezet\u0151je.<\/p>\n

Kezdd azzal, hogy megvizsg\u00e1lod, mik\u00e9nt l\u00e9pnek kapcsolatba veled az \u00fcgyfelek mobilon, majd megpr\u00f3b\u00e1lsz egy jobb felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9nyt l\u00e9trehozni sz\u00e1mukra! Ha m\u00e9g nem alak\u00edtottad ki mobil-strat\u00e9gi\u00e1dat, akkor gondold \u00e1t, hogy egy applik\u00e1ci\u00f3 vagy weboldal megfelel\u0151 lenne-e ahhoz, hogy komoly \u00e9s relev\u00e1ns tartalmakkal n\u00f6veld a felhaszn\u00e1l\u00f3id sz\u00e1m\u00e1t.<\/p>\n

Gy\u0151z\u0151dj meg arr\u00f3l is, hogy a weboldalad minden mobil-eszk\u00f6z\u00f6n megfelel\u0151en jelenik meg – tette hozz\u00e1 Johnathan Ceballos, a USB Memory Direct marketingigazgat\u00f3ja. Ezut\u00e1n pedig mobilon is biztos\u00edtsd aj\u00e1nlataid megfelel\u0151 megjelen\u00e9s\u00e9t.<\/p>\n

\"marketing\"<\/a><\/p>\n

6. Ha lemondasz az e-mail marketingr\u0151l<\/h2>\n

Mostan\u00e1ban ink\u00e1bb az olyan marketingcsatorn\u00e1k v\u00e1ltak felkapott\u00e1, mint a mobil vagy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalak, azonban az e-mail marketing elhanyagol\u00e1sa k\u00f6lts\u00e9ges hiba – v\u00e9li Eric Stahl, a Salesforce Marketing Cloud aleln\u00f6ke. Mik\u00f6zben elhalv\u00e1nyodik a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a sales, a szolg\u00e1ltat\u00e1s \u00e9s a marketing k\u00f6z\u00f6tt, az e-mail \u00f6sszek\u00f6t\u0151 kapocs marad a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i folyamat sor\u00e1n.<\/p>\n

A MarketingSherpa egy nemr\u00e9g k\u00f6zz\u00e9tett felm\u00e9r\u00e9se szerint az amerikai feln\u0151ttek 91 sz\u00e1zal\u00e9ka szeret prom\u00f3ci\u00f3s e-maileket kapni olyan c\u00e9gekt\u0151l, akikkel kapcsolatban \u00e1llnak. 86 sz\u00e1zal\u00e9kuk a havi rendszeress\u00e9get kedveli, m\u00edg 61 sz\u00e1zal\u00e9kuk legal\u00e1bb hetente szeret hallani a c\u00e9g aj\u00e1nlatair\u00f3l. R\u00e1ad\u00e1sul a marketingesek kombin\u00e1lni tudj\u00e1k az e-mailt az olyan \u00fcgyf\u00e9ladatokb\u00f3l nyert betekint\u00e9sekkel, melyek a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 csatorn\u00e1kr\u00f3l – p\u00e9ld\u00e1ul a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia -, illetve eszk\u00f6z\u00f6kr\u0151l sz\u00e1rmaznak. \u00cdgy olyan magasabb szint\u0171 szem\u00e9lyre szabhat\u00f3s\u00e1g \u00e9rhet\u0151 el, melyet a fogyaszt\u00f3k ma m\u00e1r megk\u00f6vetelnek.<\/p>\n

7. Ha nem v\u00e9gzel A\/B teszteket<\/h2>\n

Az e-mailjeid hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1nak maxim\u00e1l\u00e1s\u00e1hoz haszn\u00e1lj A\/B teszteket – tan\u00e1csolja Adam Jweskiewicz, a PHG interakt\u00edv szolg\u00e1ltat\u00e1sainak vezet\u0151je. P\u00e9ld\u00e1ul ugyanazt az e-mailt k\u00fcldd ki egy tesztcsoportnak, de \u00fagy, hogy k\u00e9t k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 t\u00e1rgyat haszn\u00e1lsz. Amikor pedig az \u00e9les kik\u00fcld\u00e9sre ker\u00fcl sor, akkor a jobban teljes\u00edt\u0151 t\u00e1rgysorral \u00edrt e-mailt k\u00fcldd ki az \u00fcgyfeleknek. A l\u00e9nyeg, hogy a d\u00f6nt\u00e9seket adatok, ne pedig meg\u00e9rz\u00e9sek alapj\u00e1n hozd meg!<\/p>\n

8. Ha antiszoci\u00e1lis vagy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban<\/h2>\n

N\u00e9h\u00e1ny marketinges elfeledkezik arr\u00f3l, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia olyan teret jelent, ahol p\u00e1rbesz\u00e9dek zajlanak, elk\u00f6telez\u0151d\u00e9s alakul ki, \u00e9s nem egyszer\u0171en egy m\u0171sork\u00f6zl\u0151 eszk\u00f6zr\u0151l van sz\u00f3 – h\u00edvta fel a figyelmet Jessica Riches, az LMW Labs k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia strat\u00e9gi\u00e1ja. Ha reag\u00e1lsz a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9ged jelz\u00e9seire, v\u00e1laszolsz a k\u00e9rd\u00e9seikre, megosztod vel\u00fck a gondolataidat, akkor m\u00e9lyebb kapcsolatot alak\u00edthatsz ki vel\u00fck, mely hossz\u00fa t\u00e1von is pozit\u00edvan befoly\u00e1solja a c\u00e9ged teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t.<\/p>\n

9. Ha l\u00e1jkokat \u00e9s k\u00f6vet\u0151ket v\u00e1s\u00e1rolsz<\/h2>\n

Sokak sz\u00e1m\u00e1ra tal\u00e1n \u00fagy t\u0171nik, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban a c\u00e9l mind\u00f6ssze az, hogy min\u00e9l t\u00f6bb l\u00e1jkol\u00f3d, k\u00f6vet\u0151d, rajong\u00f3d legyen. Ez mutatja, hogy tisztess\u00e9ges, n\u00e9pszer\u0171, megb\u00edzhat\u00f3 vagy. Az emberek azonban egyre t\u00e1j\u00e9kozottabb\u00e1 v\u00e1lnak, \u00e9s meg tudj\u00e1k \u00e1llap\u00edtani, hogy n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ged val\u00f3di-e. Ha pedig \u00fagy \u00e9rzik, hogy nem, akkor mindj\u00e1rt megb\u00edzhatatlann\u00e1 v\u00e1lsz a szem\u00fckben. Ez\u00e9rt ink\u00e1bb val\u00f3di emberekb\u0151l \u00e9p\u00edts k\u00f6z\u00f6ss\u00e9get, akik azt\u00e1n \u00fcgyfeleidd\u00e9 is v\u00e1lhatnak – tan\u00e1csolja Johnathan Ceballos, a USB Memory Direct marketingigazgat\u00f3ja.<\/p>\n

10. Ha kiszervezed a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia tev\u00e9kenys\u00e9gedet<\/h2>\n

A leggyakoribb oka, hogy egy c\u00e9g kiszervezi a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1s kommunik\u00e1ci\u00f3j\u00e1t, hogy hi\u00e1nyoznak a megfelel\u0151 bels\u0151 er\u0151forr\u00e1sai, vagy a tapasztalatai a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban. Ugyanakkor senki sem ismeri jobban a c\u00e9gedet, mint Te vagy a munkat\u00e1rsaid. \u00c9rdemes egy lehet\u0151s\u00e9get adni nekik arra, hogy a c\u00e9ged hangjak\u00e9nt megjelenjenek a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban egy rosszul fizetett egyetemista vagy \u00e9ppen egy dr\u00e1ga \u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g helyett – v\u00e9li Kent Lewis, az Anvil marketing\u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s eln\u00f6ke. Rem\u00e9nyei szerint a kiszervezett k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia kommunik\u00e1ci\u00f3 ar\u00e1nya cs\u00f6kkenni fog, hab\u00e1r sok c\u00e9g v\u00e1rhat\u00f3an tov\u00e1bbra is sz\u00fcks\u00e9g\u00e9t \u00e9rzi majd, hogy szakembereket b\u00edzzon meg a munk\u00e1val.<\/p>\n

11. Ha nem foglalkozol a kos\u00e1relhagy\u00e1sokkal<\/h2>\n

Mivel az emberek a legjobb aj\u00e1nlatokra vad\u00e1sznak a neten, \u00edgy nem ritka, hogy egy term\u00e9ket elhelyeznek a kosarukban, valami elvonja a figyelm\u00fcket, \u00e9s azt\u00e1n nem fejezik be a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1st – h\u00edvta fel a figyelmet Chris Birkholm, a Digital River marketingvezet\u0151je. A marketingeseknek meg kell pr\u00f3b\u00e1lniuk a helyzetet azzal kezelni, hogy strat\u00e9g\u00e1t alak\u00edtanak ki a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1st nem befejez\u0151k \u00fajb\u00f3li meggy\u0151z\u00e9s\u00e9re, illetve visszat\u00e9r\u00edt\u00e9s\u00e9re p\u00e9ld\u00e1ul eml\u00e9keztet\u0151kkel, \u00f6szt\u00f6nz\u0151kkel, egy\u00e9b prom\u00f3ci\u00f3kkal \u00e9s aj\u00e1nlatokkal.<\/p>\n

Ha p\u00e9ld\u00e1ul a kosarukat elhagy\u00f3 vev\u0151k mondjuk m\u00e1r megadt\u00e1k az e-mail c\u00edm\u00fcket, akkor k\u00fcldj nekik 24 \u00f3r\u00e1n bel\u00fcl eml\u00e9keztet\u0151ket, s\u0151t ak\u00e1r egy 10 sz\u00e1zal\u00e9kos kupont is, hogy m\u00e9gis n\u00e1lad v\u00e1s\u00e1roljanak. Emellett bevethetsz olyan \u201cV\u00e1rj, ne menj el\u201d \u00fczeneteket, amikor m\u00e1r a predikt\u00edv technol\u00f3gi\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en l\u00e1that\u00f3, hogy t\u00e1vozni fognak. Ezek megfelel\u0151 \u00f6szt\u00f6nz\u0151t vagy aj\u00e1nlatot is tartalmazhatnak.<\/p>\n

12. Ha nem m\u00e9red az eredm\u00e9nyeket<\/h2>\n

Mindig bizonyosodj meg arr\u00f3l, hogy az a p\u00e9nz \u00e9s er\u0151fesz\u00edt\u00e9s, amit egy digit\u00e1lis marketing kamp\u00e1nyodba belerakt\u00e1l, meg\u00e9rte – h\u00edvta fel a figyelmet Ceballos. Ehhez haszn\u00e1ld a Google Analyticset vagy m\u00e1s analitikai szoftvert. A sz\u00e1mok elemz\u00e9se ut\u00e1n friss\u00edtsd a strat\u00e9gi\u00e1dat, \u00e9s dolgozz az eredm\u00e9nyeid jav\u00edt\u00e1s\u00e1n! Soha nem tudod meg, hogy a strat\u00e9gi\u00e1d m\u0171k\u00f6dik vagy sem, ha nem elemzed a marketing \u00e9s hirdet\u00e9si er\u0151fesz\u00edt\u00e9seiddel kapcsolatos adatokat.
\n