<\/a><\/p>\n6. Ha lemondasz az e-mail marketingr\u0151l<\/h2>\n
Mostan\u00e1ban ink\u00e1bb az olyan marketingcsatorn\u00e1k v\u00e1ltak felkapott\u00e1, mint a mobil vagy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalak, azonban az e-mail marketing elhanyagol\u00e1sa k\u00f6lts\u00e9ges hiba – v\u00e9li Eric Stahl, a Salesforce Marketing Cloud aleln\u00f6ke. Mik\u00f6zben elhalv\u00e1nyodik a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a sales, a szolg\u00e1ltat\u00e1s \u00e9s a marketing k\u00f6z\u00f6tt, az e-mail \u00f6sszek\u00f6t\u0151 kapocs marad a v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i folyamat sor\u00e1n.<\/p>\n
A MarketingSherpa egy nemr\u00e9g k\u00f6zz\u00e9tett felm\u00e9r\u00e9se szerint az amerikai feln\u0151ttek 91 sz\u00e1zal\u00e9ka szeret prom\u00f3ci\u00f3s e-maileket kapni olyan c\u00e9gekt\u0151l, akikkel kapcsolatban \u00e1llnak. 86 sz\u00e1zal\u00e9kuk a havi rendszeress\u00e9get kedveli, m\u00edg 61 sz\u00e1zal\u00e9kuk legal\u00e1bb hetente szeret hallani a c\u00e9g aj\u00e1nlatair\u00f3l. R\u00e1ad\u00e1sul a marketingesek kombin\u00e1lni tudj\u00e1k az e-mailt az olyan \u00fcgyf\u00e9ladatokb\u00f3l nyert betekint\u00e9sekkel, melyek a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 csatorn\u00e1kr\u00f3l – p\u00e9ld\u00e1ul a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia -, illetve eszk\u00f6z\u00f6kr\u0151l sz\u00e1rmaznak. \u00cdgy olyan magasabb szint\u0171 szem\u00e9lyre szabhat\u00f3s\u00e1g \u00e9rhet\u0151 el, melyet a fogyaszt\u00f3k ma m\u00e1r megk\u00f6vetelnek.<\/p>\n
7. Ha nem v\u00e9gzel A\/B teszteket<\/h2>\n
Az e-mailjeid hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1nak maxim\u00e1l\u00e1s\u00e1hoz haszn\u00e1lj A\/B teszteket – tan\u00e1csolja Adam Jweskiewicz, a PHG interakt\u00edv szolg\u00e1ltat\u00e1sainak vezet\u0151je. P\u00e9ld\u00e1ul ugyanazt az e-mailt k\u00fcldd ki egy tesztcsoportnak, de \u00fagy, hogy k\u00e9t k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 t\u00e1rgyat haszn\u00e1lsz. Amikor pedig az \u00e9les kik\u00fcld\u00e9sre ker\u00fcl sor, akkor a jobban teljes\u00edt\u0151 t\u00e1rgysorral \u00edrt e-mailt k\u00fcldd ki az \u00fcgyfeleknek. A l\u00e9nyeg, hogy a d\u00f6nt\u00e9seket adatok, ne pedig meg\u00e9rz\u00e9sek alapj\u00e1n hozd meg!<\/p>\n
8. Ha antiszoci\u00e1lis vagy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban<\/h2>\n
N\u00e9h\u00e1ny marketinges elfeledkezik arr\u00f3l, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia olyan teret jelent, ahol p\u00e1rbesz\u00e9dek zajlanak, elk\u00f6telez\u0151d\u00e9s alakul ki, \u00e9s nem egyszer\u0171en egy m\u0171sork\u00f6zl\u0151 eszk\u00f6zr\u0151l van sz\u00f3 – h\u00edvta fel a figyelmet Jessica Riches, az LMW Labs k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia strat\u00e9gi\u00e1ja. Ha reag\u00e1lsz a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9ged jelz\u00e9seire, v\u00e1laszolsz a k\u00e9rd\u00e9seikre, megosztod vel\u00fck a gondolataidat, akkor m\u00e9lyebb kapcsolatot alak\u00edthatsz ki vel\u00fck, mely hossz\u00fa t\u00e1von is pozit\u00edvan befoly\u00e1solja a c\u00e9ged teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t.<\/p>\n
9. Ha l\u00e1jkokat \u00e9s k\u00f6vet\u0151ket v\u00e1s\u00e1rolsz<\/h2>\n
Sokak sz\u00e1m\u00e1ra tal\u00e1n \u00fagy t\u0171nik, hogy a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban a c\u00e9l mind\u00f6ssze az, hogy min\u00e9l t\u00f6bb l\u00e1jkol\u00f3d, k\u00f6vet\u0151d, rajong\u00f3d legyen. Ez mutatja, hogy tisztess\u00e9ges, n\u00e9pszer\u0171, megb\u00edzhat\u00f3 vagy. Az emberek azonban egyre t\u00e1j\u00e9kozottabb\u00e1 v\u00e1lnak, \u00e9s meg tudj\u00e1k \u00e1llap\u00edtani, hogy n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ged val\u00f3di-e. Ha pedig \u00fagy \u00e9rzik, hogy nem, akkor mindj\u00e1rt megb\u00edzhatatlann\u00e1 v\u00e1lsz a szem\u00fckben. Ez\u00e9rt ink\u00e1bb val\u00f3di emberekb\u0151l \u00e9p\u00edts k\u00f6z\u00f6ss\u00e9get, akik azt\u00e1n \u00fcgyfeleidd\u00e9 is v\u00e1lhatnak – tan\u00e1csolja Johnathan Ceballos, a USB Memory Direct marketingigazgat\u00f3ja.<\/p>\n
10. Ha kiszervezed a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia tev\u00e9kenys\u00e9gedet<\/h2>\n
A leggyakoribb oka, hogy egy c\u00e9g kiszervezi a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1s kommunik\u00e1ci\u00f3j\u00e1t, hogy hi\u00e1nyoznak a megfelel\u0151 bels\u0151 er\u0151forr\u00e1sai, vagy a tapasztalatai a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban. Ugyanakkor senki sem ismeri jobban a c\u00e9gedet, mint Te vagy a munkat\u00e1rsaid. \u00c9rdemes egy lehet\u0151s\u00e9get adni nekik arra, hogy a c\u00e9ged hangjak\u00e9nt megjelenjenek a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban egy rosszul fizetett egyetemista vagy \u00e9ppen egy dr\u00e1ga \u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g helyett – v\u00e9li Kent Lewis, az Anvil marketing\u00fcgyn\u00f6ks\u00e9g alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s eln\u00f6ke. Rem\u00e9nyei szerint a kiszervezett k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia kommunik\u00e1ci\u00f3 ar\u00e1nya cs\u00f6kkenni fog, hab\u00e1r sok c\u00e9g v\u00e1rhat\u00f3an tov\u00e1bbra is sz\u00fcks\u00e9g\u00e9t \u00e9rzi majd, hogy szakembereket b\u00edzzon meg a munk\u00e1val.<\/p>\n
11. Ha nem foglalkozol a kos\u00e1relhagy\u00e1sokkal<\/h2>\n
Mivel az emberek a legjobb aj\u00e1nlatokra vad\u00e1sznak a neten, \u00edgy nem ritka, hogy egy term\u00e9ket elhelyeznek a kosarukban, valami elvonja a figyelm\u00fcket, \u00e9s azt\u00e1n nem fejezik be a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1st – h\u00edvta fel a figyelmet Chris Birkholm, a Digital River marketingvezet\u0151je. A marketingeseknek meg kell pr\u00f3b\u00e1lniuk a helyzetet azzal kezelni, hogy strat\u00e9g\u00e1t alak\u00edtanak ki a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1st nem befejez\u0151k \u00fajb\u00f3li meggy\u0151z\u00e9s\u00e9re, illetve visszat\u00e9r\u00edt\u00e9s\u00e9re p\u00e9ld\u00e1ul eml\u00e9keztet\u0151kkel, \u00f6szt\u00f6nz\u0151kkel, egy\u00e9b prom\u00f3ci\u00f3kkal \u00e9s aj\u00e1nlatokkal.<\/p>\n
Ha p\u00e9ld\u00e1ul a kosarukat elhagy\u00f3 vev\u0151k mondjuk m\u00e1r megadt\u00e1k az e-mail c\u00edm\u00fcket, akkor k\u00fcldj nekik 24 \u00f3r\u00e1n bel\u00fcl eml\u00e9keztet\u0151ket, s\u0151t ak\u00e1r egy 10 sz\u00e1zal\u00e9kos kupont is, hogy m\u00e9gis n\u00e1lad v\u00e1s\u00e1roljanak. Emellett bevethetsz olyan \u201cV\u00e1rj, ne menj el\u201d \u00fczeneteket, amikor m\u00e1r a predikt\u00edv technol\u00f3gi\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en l\u00e1that\u00f3, hogy t\u00e1vozni fognak. Ezek megfelel\u0151 \u00f6szt\u00f6nz\u0151t vagy aj\u00e1nlatot is tartalmazhatnak.<\/p>\n
12. Ha nem m\u00e9red az eredm\u00e9nyeket<\/h2>\n
Mindig bizonyosodj meg arr\u00f3l, hogy az a p\u00e9nz \u00e9s er\u0151fesz\u00edt\u00e9s, amit egy digit\u00e1lis marketing kamp\u00e1nyodba belerakt\u00e1l, meg\u00e9rte – h\u00edvta fel a figyelmet Ceballos. Ehhez haszn\u00e1ld a Google Analyticset vagy m\u00e1s analitikai szoftvert. A sz\u00e1mok elemz\u00e9se ut\u00e1n friss\u00edtsd a strat\u00e9gi\u00e1dat, \u00e9s dolgozz az eredm\u00e9nyeid jav\u00edt\u00e1s\u00e1n! Soha nem tudod meg, hogy a strat\u00e9gi\u00e1d m\u0171k\u00f6dik vagy sem, ha nem elemzed a marketing \u00e9s hirdet\u00e9si er\u0151fesz\u00edt\u00e9seiddel kapcsolatos adatokat.
\n