SocialBlade<\/a> pedig azt mutatja meg, hogy mik\u00e9nt alakult a k\u00f6vet\u0151sz\u00e1m egy-egy profil eset\u00e9n. Ha nagy ugr\u00e1st l\u00e1tsz a grafikonon egy bizonyos id\u0151pontn\u00e1l, akkor az hamis k\u00f6vet\u0151kre utalhat.<\/p>\n\n\n\nDe azt is megteheted, hogy a legutols\u00f3 20-30 posztj\u00e1t alapul v\u00e9ve sz\u00e1molsz egy elk\u00f6zelez\u0151d\u00e9si ar\u00e1nyt. \u00c1ltal\u00e1ban min\u00e9l nagyobb a k\u00f6vet\u0151t\u00e1bora egy influencernek, ann\u00e1l kisebb az aktivit\u00e1suk. Ezt is vedd figyelembe, amikor \u00f6sszehasonl\u00edtod \u0151ket.<\/p>\n\n\n\n
2. Hiteless\u00e9g<\/h4>\n\n\n\n
A bizalom kialak\u00edt\u00e1s\u00e1hoz hitelesnek kell lennie egy influencernek. Az \u00e1ltala k\u00f6zz\u00e9tett tartalmaknak val\u00f3ban fontosnak kell lennie sz\u00e1m\u00e1ra. A szponzor\u00e1lt tartalmak sem lehetnek olyanok, mint a rekl\u00e1mok<\/strong>, \u00e9s nem j\u00f3, ha \u00fagy n\u00e9z ki, mint ha az\u00e9rt emlegetne m\u00e1rk\u00e1kat, mert azok fizetnek neki. Arra is vess azonban egy pillant\u00e1st, hogy kor\u00e1bban milyen tartalmakat k\u00e9sz\u00edtett c\u00e9geknek, \u00e9s hogy ezek milyen min\u0151s\u00e9g\u0171ek voltak, hasznosak voltak-e a k\u00f6vet\u0151i sz\u00e1m\u00e1ra, \u00e9s nem csak b\u00e1rmit elv\u00e1llal p\u00e9nz\u00e9rt.<\/p>\n\n\n\nEzen k\u00edv\u00fcl keress r\u00e1 az influencerre a Google-ben, \u00e9s n\u00e9zd meg, hogy mekkora a hat\u00e1sa a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi platformokon<\/strong>! Eml\u00edt\u00e9sekre \u00e9s vend\u00e9g-megjelen\u00e9sekre kell vad\u00e1sznod. Ha sokat emlegetik, akkor az arra utal, hogy hiteles, m\u00e9g ha nincs is \u00f3ri\u00e1si k\u00f6vet\u0151t\u00e1bora. Ha valakinek sok a k\u00f6vet\u0151je, akkor az is lehet gyan\u00fas, ha egyben nagyon nagy az aktivit\u00e1s is n\u00e1la. Figyelj teh\u00e1t arra, hogy mennyire min\u0151s\u00e9giek a hozz\u00e1sz\u00f3l\u00e1sok a tartalmain\u00e1l<\/strong>: ha mindig ugyanaz ism\u00e9tl\u0151dik \u00e9s \u00e9rt\u00e9ktelen megjegyz\u00e9seket l\u00e1tsz, akkor ott gondok vannak.<\/p>\n\n\n\n3. Min\u0151s\u00e9g<\/h4>\n\n\n\n
Egy sikeres influencernek k\u00e9pesnek kell lennie arra, hogy inspir\u00e1lja \u00e9s motiv\u00e1lja a k\u00f6vet\u0151it a tartalmaival<\/strong>. Ellen\u0151rizd a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia oldal\u00e1t, hogy k\u00e9pet kapj a tartalom min\u0151s\u00e9g\u00e9r\u0151l! Hiszen ahhoz, hogy m\u00e9ly benyom\u00e1st keltsen a k\u00f6vet\u0151iben, j\u00f3 min\u0151s\u00e9g\u0171 tartalmakat kell el\u0151\u00e1ll\u00edtania. Persze arr\u00f3l is gy\u0151z\u0151dj meg, hogy megvan-e a megfelel\u0151 sz\u00e1m\u00fa k\u00f6vet\u0151je.<\/p>\n\n\n\n4. Szak\u00e9rtelem<\/h4>\n\n\n\n
Ak\u00e1rmekkora lehet egy influencer k\u00f6vet\u0151inek sz\u00e1ma, vagy azok aktivit\u00e1sa, ha nem a te c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedr\u0151l van sz\u00f3, akkor nem sokra m\u00e9sz vel\u00fck. Egyetlen influencer sem k\u00e9pes mindenki sz\u00e1m\u00e1ra \u00e1tadni \u00fczeneteket. Egy-k\u00e9t ter\u00fcleten tud csak igazi szak\u00e9rt\u0151 lenni. Teh\u00e1t els\u0151sorban olyan influencerek k\u00f6z\u00f6tt keresg\u00e9lj, akik a Te ipar\u00e1gadban akt\u00edvak, a Te k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gednek k\u00e9sz\u00edtenek tartalmakat<\/strong>!<\/p>\n\n\n\n5. Aktivit\u00e1s<\/h4>\n\n\n\n
Egy influencer akkor sikeres, ha az \u00e1ltala k\u00e9sz\u00edtett tartalmak nyomot hagynak a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00e9ben. \u00c9s ez nem csak min\u0151s\u00e9g k\u00e9rd\u00e9se, hanem az aktivit\u00e1s\u00e1\u00e9 is. Egy influencer akkor j\u00f3 v\u00e1laszt\u00e1s, ha akt\u00edvan jelen van a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban, \u00e9s kommunik\u00e1l a k\u00f6vet\u0151ivel<\/strong>. Olyan influencert kell tal\u00e1lnod, aki id\u0151t \u00e1ldoz arra, hogy kapcsolatba ker\u00fclj\u00f6n a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00e9vel: v\u00e1laszolnia kell a kommentekre, interakt\u00edv tartalmakat kell k\u00e9sz\u00edtenie.<\/p>\n\n\n\nA l\u00e9nyeg, hogy a rekl\u00e1mblokkol\u00f3k \u00e9s a visszaes\u0151 organikus el\u00e9r\u00e9s id\u0151szak\u00e1ban \u00e9rdemes olyan eszk\u00f6z\u00f6kh\u00f6z is ny\u00falni a marketingben, melyre kor\u00e1bban esetleg nem gondolt\u00e1l. Ilyen lehet egy influencer, aki ismeri a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00e9t, \u00e9s tudja, hogy milyen tartalomra rezon\u00e1l. Ez\u00e1ltal pedig forgalmat visz a weboldaladra \u00e9s jav\u00edtja a konverzi\u00f3s ar\u00e1nyodat.<\/p>\n\n\n\n
Hogyan kezeld az influencereket?<\/h2>\n\n\n\nAutomatiz\u00e1ld a munk\u00e1t!<\/h4>\n\n\n\n
Min\u00e9l t\u00f6bb influencerrel dolgozol, ann\u00e1l nehezebb a kezel\u00e9s\u00fck. Ebben seg\u00edt az automatiz\u00e1l\u00e1s. Lehet automatiz\u00e1lni a nyomk\u00f6vet\u00e9st \u00e9s a jelent\u00e9seket, melyek mindig jelzik az egyes influencerek aktivit\u00e1s\u00e1t \u00e9s \u00e9s konverzi\u00f3s sz\u00e1mait. Ide tartozhat a kommunik\u00e1ci\u00f3 egy r\u00e9sz\u00e9nek automatiz\u00e1l\u00e1sa, ahol a rendszer \u00e9rtes\u00edt\u00e9st k\u00fcld a friss\u00edt\u00e9sekr\u0151l, bejelentkez\u00e9sekr\u0151l, visszajelz\u00e9s-k\u00e9r\u00e9sekr\u0151l. <\/p>\n\n\n\n
Kompenz\u00e1ci\u00f3<\/h4>\n\n\n\n
Az influencerekn\u00e9l t\u00f6bbf\u00e9le elsz\u00e1mol\u00e1st is alkalmazhatunk. Az egyik lehet\u0151s\u00e9g a teljes\u00edtm\u00e9ny alap\u00fa kifizet\u00e9s, teh\u00e1t ha egy felhaszn\u00e1l\u00f3 konvert\u00e1l, akkor az\u00e9rt egy meghat\u00e1rozott d\u00edj j\u00e1r az influencer sz\u00e1m\u00e1ra. Ez a konverzi\u00f3 lehet feliratkoz\u00e1s, let\u00f6lt\u00e9s, nem csak v\u00e1s\u00e1rl\u00e1s. Ugyanakkor az\u00e9rt is kaphatnak p\u00e9nzt, hogy n\u00f6velik a m\u00e1rkaismerts\u00e9get, valamint egy meghat\u00e1rozott d\u00edjat is kaphatnak egy-egy kamp\u00e1ny vagy poszt ut\u00e1n, de ak\u00e1r havonta is lehets\u00e9ges egy fix \u00f6sszeg. Az el\u0151bbiek persze kombin\u00e1lhat\u00f3k. <\/p>\n\n\n\n
Ez a d\u00edj nem felt\u00e9tlen\u00fcl egy p\u00e9nz\u00f6sszeg kifizet\u00e9s\u00e9t jelenti, bizonyos esetekben ak\u00e1r aj\u00e1nd\u00e9k term\u00e9k vagy szolg\u00e1ltat\u00e1s is lehet a c\u00e9g r\u00e9sz\u00e9r\u0151l a tartalomk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9rt.<\/p>\n\n\n\n
Az influencer partner megbecs\u00fcl\u00e9s\u00e9t azonban tov\u00e1bbi m\u00f3dokon is ki tudod fejezni, \u00edgy p\u00e9ld\u00e1ul \u00edg\u00e9rhetsz neki jutalmat, ha el\u00e9r egy bizonyos c\u00e9lt, p\u00e9ld\u00e1ul egy meghat\u00e1rozott konverzi\u00f3s sz\u00e1mot. Ha megb\u00edzhat\u00f3 partnernek bizonyul, akkor elismer\u00e9sedet kifejezheted aj\u00e1nd\u00e9k-term\u00e9kekkel vagy kuponk\u00f3dokkal.<\/p>\n\n\n\n
Hogyan m\u00e9rd az influencer marketinged hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1t?<\/h2>\n\n\n\n
Majdnem minden olyan c\u00e9gnek, mely influencer marketinget haszn\u00e1l van egy adott k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9se erre a tev\u00e9kenys\u00e9gre. Nyilv\u00e1n azt is \u00e9rdemes tudni, hogy enn\u00e9l a befektetett \u00f6sszegn\u00e9l t\u00f6bbet keresel a megold\u00e1ssal. Ahhoz, hogy az influencer marketinged siker\u00e9t m\u00e9rd, ismerned kell a kamp\u00e1nyod teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t.<\/p>\n\n\n\n
\u00c1ll\u00edts be kamp\u00e1nyc\u00e9lokat!<\/h4>\n\n\n\n
Ehhez els\u0151 k\u00f6rben tiszt\u00e1ban kell lenned a c\u00e9lokkal. Eleve, ahhoz, hogy tudd, milyen influencerekre van sz\u00fcks\u00e9ged, nem \u00e1rt meghat\u00e1rozni, hogy mik a c\u00e9ljaid, hiszen ezek mutatj\u00e1k meg azt, hogy milyen t\u00edpus\u00fa tartalomra van sz\u00fcks\u00e9ged, \u00e9s milyen platformot \u00e9rdemes haszn\u00e1lnod. A leggyakoribb c\u00e9lok:<\/p>\n\n\n\n
\n- A m\u00e1rkaismerts\u00e9g n\u00f6vel\u00e9se<\/li>\n\n\n\n
- \u00daj k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g el\u00e9r\u00e9se<\/li>\n\n\n\n
- A m\u00e1rka \u00e9rdekeinek hat\u00e9konyabb k\u00e9pviselete<\/li>\n\n\n\n
- Az elad\u00e1sok mennyis\u00e9g\u00e9nek n\u00f6vel\u00e9se<\/li>\n\n\n\n
- A m\u00e1rka h\u00edrnev\u00e9nek jav\u00edt\u00e1sa<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n
Ezek persze m\u00e9g el\u00e9g t\u00e1g c\u00e9lok, \u00fagyhogy egy sikeres influencer kamp\u00e1nyhoz m\u00e9lyebbre kell \u00e1sni. <\/p>\n\n\n\n
A mutat\u00f3k meghat\u00e1roz\u00e1sa<\/h4>\n\n\n\n
Ha megvannak a kamp\u00e1nyc\u00e9lok, akkor meg kell tal\u00e1lni azokat a mutat\u00f3kat, melyek megfelel\u0151en m\u00e9rik ezeket. Nem egyetlen mutat\u00f3ra van sz\u00fcks\u00e9ged ahhoz, hogy meg\u00e1llap\u00edthasd, el\u00e9rted a c\u00e9lodat. P\u00e9ld\u00e1ul, ha a c\u00e9lod az, hogy fokozd a m\u00e1rkaismerts\u00e9get, akkor a teljes\u00edtm\u00e9nymutat\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt olyanokat is haszn\u00e1lhatsz, mint a megjelen\u00e9sek sz\u00e1ma, a kattint\u00e1sok sz\u00e1ma, a m\u00e1rkaeml\u00edt\u00e9sek, a k\u00f6vet\u0151en sz\u00e1m\u00e1nak n\u00f6veked\u00e9se, az aktivit\u00e1si szint emel\u00e9se, stb.<\/p>\n\n\n\n
Ha nem vagy biztos abban, hogy melyik m\u00e9r\u0151sz\u00e1mot kellene haszn\u00e1lnod, akkor ahelyett, hogy nem m\u00e9rn\u00e9l semmit, m\u00e9g mindig jobb, ha az \u00e1ltal\u00e1nos, megszokott mutat\u00f3kat figyeled. \u00c1ltal\u00e1ban az aktivit\u00e1s a leggyakrabban haszn\u00e1lt mutat\u00f3 az influencer kamp\u00e1nyokn\u00e1l , de sokan figyelik a kattint\u00e1sok sz\u00e1m\u00e1t, a megtekint\u00e9seket \u00e9s a konverzi\u00f3kat. <\/p>\n\n\n\n
Igaz\u00edtsd a c\u00e9lokat \u00e9s a mutat\u00f3kat az influencerekhez!<\/h4>\n\n\n\n
Ha t\u00f6bb influenszert is haszn\u00e1lsz a kamp\u00e1nyodban, akkor nyilv\u00e1n tudni szeretn\u00e9d, hogy melyik hoz jobb eredm\u00e9nyeket, hiszen ez\u00e1ltal a gyeng\u00e9n teljes\u00edt\u0151ket elt\u00e1vol\u00edthatod, \u00e9s jav\u00edthatod a kamp\u00e1nyaid hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1t. Nyilv\u00e1n az egyedi influencer c\u00e9loknak \u00f6sszhangban kell lenni\u00fck a kamp\u00e1nyc\u00e9lokkal: mondjuk a kamp\u00e1nyc\u00e9lod az, hogy egy bizonyos bev\u00e9telt \u00e9rj el egy maghat\u00e1rozott id\u0151n bel\u00fcl. Ehhez kapcsol\u00f3d\u00f3an az egy\u00e9ni influenszer-c\u00e9l az lesz, hogy mi az a minimum \u00f6sszeg, melyet az adott szem\u00e9lynek be kell hoznia sz\u00e1modra. <\/p>\n\n\n\n
Az egy\u00e9ni influencer mutat\u00f3k k\u00f6z\u00e9 olyan sz\u00e1mok tartoznak, mint<\/p>\n\n\n\n
\n- a megtekint\u00e9sek sz\u00e1ma<\/li>\n\n\n\n
- a kattint\u00e1sok sz\u00e1ma a weboldalon<\/li>\n\n\n\n
- \u00e1tlagos aktivit\u00e1si ar\u00e1ny<\/li>\n\n\n\n
- \u00fcgyf\u00e9ll\u00e9 v\u00e1l\u00e1s<\/li>\n\n\n\n
- felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal k\u00e9sz\u00edtett tartalom mennyis\u00e9ge<\/li>\n\n\n\n
- bev\u00e9tel<\/li>\n<\/ul>\n\n\n\n
Mivel m\u00e9rd az influenszer teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t?<\/h4>\n\n\n\n
A fent eml\u00edtett sz\u00e1mokat, illetve azok valamelyik\u00e9t figyelheted az analitik\u00e1ban, ugyanakkor akadnak ma m\u00e1r olyan platformok, melyek seg\u00edtenek a feldolgoz\u00e1sban. Ilyen a NeoReach, a TapInfluence vagy a Grin.<\/p>\n\n\n\n
Az influenszerek m\u00e9r\u00e9se<\/h4>\n\n\n\n
Sok esetben csak a teljes kamp\u00e1ny ker\u00fcl m\u00e9r\u00e9sre, ez azonban nem felt\u00e9tlen\u00fcl elegend\u0151. Ha veszel egy csoport influenszert, akkor mindegyiknek m\u00e9rd a teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t: r\u00f6gz\u00edtsd az aktivit\u00e1si ar\u00e1nyt a posztjaikn\u00e1l \u00e9s hasonl\u00edtsd \u00f6ssze a sz\u00e1mokat. Hogyan tudod ezt megtenni?<\/p>\n\n\n\n
P\u00e9ld\u00e1ul \u00fagy, hogy egy\u00e9ni URL-eket haszn\u00e1lsz. Vagyis minden influenszer sz\u00e1m\u00e1ra egy\u00e9ni URL-t k\u00e9sz\u00edtesz, \u00edgy m\u00e9rheted, hogy az adott influenszer milyen forgalmat hoz a blogj\u00e1b\u00f3l, vide\u00f3ib\u00f3l vagy k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia posztjaib\u00f3l. Ehhez haszn\u00e1lhatod nagyon egyszer\u0171en ak\u00e1r a bit.ly-t is.<\/p>\n\n\n\n
Az eredm\u00e9nyek \u00e9rt\u00e9kel\u00e9se<\/h4>\n\n\n\n
Ha l\u00e1tod minden egyes influenszer teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t, akkor ez alapj\u00e1n kisz\u0171rheted a gyeng\u00e9n teljes\u00edt\u0151ket, \u00e9s kipr\u00f3b\u00e1lhatsz \u00faj influenszereket. Ezzel pedig jav\u00edthatod a kamp\u00e1nyod teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t. A legjobb megold\u00e1s, ha t\u00f6bb, r\u00f6vid id\u0151tartam\u00fa kamp\u00e1nyt futtatsz, \u00e9s ezekkel sz\u0171r\u00f6d ki a gyeng\u00e9n teljes\u00edt\u0151 influenszereket. Ha belev\u00e1gsz egy hossz\u00fa kamp\u00e1nyba \u00fagy, hogy fix influenszereket haszn\u00e1lsz, akkor az nagyobb es\u00e9llyel gyenge eredm\u00e9nyeket produk\u00e1l majd.<\/p>\n\r\n