{"id":4459,"date":"2020-02-19T19:22:56","date_gmt":"2020-02-19T18:22:56","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=4459"},"modified":"2020-10-13T08:05:27","modified_gmt":"2020-10-13T06:05:27","slug":"miert-ne-masolj-le-mas-weboldalakat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.webshark.hu\/2020\/02\/19\/miert-ne-masolj-le-mas-weboldalakat\/","title":{"rendered":"Mi\u00e9rt ne m\u00e1solj le m\u00e1s weboldalakat?"},"content":{"rendered":"\n

M\u00e9g a nagyobb c\u00e9gek is k\u00f6vetnek el hib\u00e1kat, \u00e9s a weboldalad haszn\u00e1lhat\u00f3s\u00e1g\u00e1t kock\u00e1ztatnod azzal, hogy \u0151ket m\u00e1solod.<\/strong> (Friss\u00edt\u00e9s, 2020.10.13. – T\u00f6bb ponton is kib\u0151v\u00edtett\u00fck a bejegyz\u00e9st).<\/em><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

Amikor a webet haszn\u00e1lod, tal\u00e1lkozhatsz a sikeres vagy sikeresnek tartott c\u00e9gek weboldalaival is. Ezekn\u00e9l felmer\u00fclhet a k\u00e9rd\u00e9s, hogy mi\u00e9rt ne ut\u00e1nozn\u00e1d le \u0151ket a weboldaladdal, vagy mi\u00e9rt ne haszn\u00e1lhatn\u00e1d fel az \u00f6tleteiket, megold\u00e1saikat bizonyos designk\u00e9rd\u00e9sekn\u00e9l? Hab\u00e1r egyfel\u0151l term\u00e9szetes dolog, hogy a weben ir\u00e1nyad\u00f3 weboldalak ut\u00e1n kutatsz, \u00e9s mintak\u00e9nt tekintesz nagy \u00e9s n\u00e9pszer\u0171 weboldalakra, m\u00e1sr\u00e9szt azonban a kritik\u00e1tlan m\u00e1sol\u00e1s hib\u00e1khoz vezethet. <\/p>\n\n\n\n

Nyilv\u00e1n m\u00e1s weboldalak adhatnak \u00f6tleteket, ny\u00fajthatnak inspir\u00e1ci\u00f3t, de a gyakorlatban sokszor egyszer\u0171en \u00e9rtelmetlen, \u00e1tgondolatlan m\u00e1sol\u00e1sn\u00e1l nem futja t\u00f6bbre, mondv\u00e1n: \u201c\u0151k biztos j\u00f3l csin\u00e1lj\u00e1k\u201d. Pedig az\u00e9rt, mert egy c\u00e9g sikeres egy adott ter\u00fcleten, m\u00e9g nem jelenti azt, hogy a design eset\u00e9ben is ez a helyzet, r\u00e1ad\u00e1sul eg\u00e9sz m\u00e1s helyzetb\u0151l indulnak, \u00e9s elt\u00e9r\u0151 c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gnek sz\u00f3l a weboldaluk.<\/p>\n\n\n\n

Mi\u00e9rt ne a nagy c\u00e9gek weboldalait tekintsd mint\u00e1nak a saj\u00e1todn\u00e1l?<\/h2>\n\n\n\n

Ezeknek a nagy c\u00e9geknek – melyek m\u00e1r j\u00f3l ismertek a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g\u00fck sz\u00e1m\u00e1ra – azonban nem kell m\u00e1r elmagyar\u00e1zniuk semmit az embereknek, ez\u00e9rt \u00fagy haszn\u00e1lhatj\u00e1k a weboldalukat, ami pont ellent\u00e9tes a Te c\u00e9ljaiddal. A legegyszer\u0171bb, ha itt olyan nagy m\u00e1rk\u00e1kra gondolsz, mint az Apple vagy a Nike. El kell magyar\u00e1zniuk, hogy laptopokat, mobilokat vagy sportruh\u00e1zatot k\u00e9sz\u00edtenek? Nem, mert mindenki ismeri \u0151ket. De ez nem csak az ilyen gigac\u00e9gekre igaz, hanem b\u00e1rmilyen kisebb, niche c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra term\u00e9keket vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sokat k\u00edn\u00e1l\u00f3 c\u00e9gre.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Teh\u00e1t, mi\u00e9rt ne ut\u00e1nozd a nagy c\u00e9gek weboldalait? Mert az emberek ezen c\u00e9gek eset\u00e9ben m\u00e1r tiszt\u00e1ban vannak azzal, hogy kik \u0151k \u00e9s mivel foglalkoznak. A weboldaluknak m\u00e1r nem az a feladata, hogy ezt elmondj\u00e1k a l\u00e1togat\u00f3knak. Nem k\u00e9nyszer\u00fclnek r\u00e1, hogy pontosan elmagyar\u00e1zz\u00e1k, hogyan m\u0171k\u00f6dik a term\u00e9k\u00fck, mi\u00e9rt j\u00f3 az embereknek, mi\u00e9rt hasznos sz\u00e1munkra. Tal\u00e1n m\u00e1r nem is kell felmutatniuk a referenci\u00e1kat, a d\u00edjaikat, nem kell \u00fcgyf\u00e9lv\u00e9lem\u00e9nyeket sorolniuk.<\/p>\n\n\n\n

El\u00e9g, ha leny\u0171g\u00f6z\u0151 a weboldaluk, felvillantanak n\u00e9h\u00e1ny sz\u00e9p k\u00e9pet, \u00e9s megpengetnek n\u00e9h\u00e1ny \u00e9rzelmi h\u00fart az emberekben. Nem kell a teljes k\u00e9p bemutat\u00e1s\u00e1ra t\u00f6rekedni\u00fck, mert m\u00e1r a r\u00e9szletek is elegend\u0151ek, hiszen tudjuk mihez kapcsolni azt, amit l\u00e1tunk. Az ismerts\u00e9get hossz\u00fa \u00e9vek marketingj\u00e9vel m\u00e1r el\u00e9rt\u00e9k.<\/p>\n\n\n\n

Mivel befutott c\u00e9gek, ez\u00e9rt nem annyira a weboldaluk \u00fcgyf\u00e9l-szerz\u0151 k\u00e9pess\u00e9g\u00e9t\u0151l f\u00fcggenek. A rendelkez\u00e9s\u00fckre \u00e1ll\u00f3 p\u00e9nz miatt sokkal k\u00f6nnyebben hirdetnek, \u00e9s ak\u00e1r a gyenge konverzi\u00f3s ar\u00e1nyokat is be tudnak v\u00e1llalni. Megengedhetik maguknak azt is, hogy k\u00eds\u00e9rletezzenek \u00e9s bizonyos esetekben elbukjanak. Gondolj itt a Google-re. R\u00e1ad\u00e1sul rengeteg saleses\u00fck van, melyek miatt nem a weboldalukt\u00f3l f\u00fcgg a j\u00f6vedelem-termel\u00e9s\u00fck.<\/p>\n\n\n\n

\u00c9s ha tesztelnek is – \u00e9s ez alapj\u00e1n k\u00e9sz\u00edtik el vagy optimaliz\u00e1lj\u00e1k a weboldalukat -, akkor a tesztjeik csak azt mutatj\u00e1k meg, hogy az \u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeik k\u00f6z\u00f6tt mi az, ami j\u00f3l m\u0171k\u00f6dik egy weboldalon, \u00e9s nem azt, hogy a Te esetedben mi m\u0171k\u00f6dik hat\u00e9konyan. Vagyis, ha nem vagytok egy s\u00falycsoportban, akkor az \u0151 technik\u00e1ik sz\u00e1modra teljesen irrelev\u00e1nsak.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e9h\u00e1ny p\u00e9lda, amikor hib\u00e1zhatsz a m\u00e1sol\u00e1ssal<\/h2>\n\n\n\n

A Nielsen Norman Group \u00f6sszeszedett n\u00e9h\u00e1ny<\/a> olyan designmegold\u00e1st, ami komoly t\u00e9ved\u00e9snek bizonyult nagy c\u00e9gek r\u00e9sz\u00e9r\u0151l, \u00e9s amelyekkel szembes\u00fclve mindenki elgondolkodhat azon, hogy hasznos-e a kritik\u00e1tlan m\u00e1sol\u00e1s.<\/p>\n\n\n\n

A minimalista beviteli mez\u0151k<\/h4>\n\n\n\n

Az elm\u00falt \u00e9vekben igen elterjedt\u00e9 v\u00e1lt a minimalista megk\u00f6zel\u00edt\u00e9s a webdesignban. N\u00e9h\u00e1ny weboldalon m\u00e9g az \u0171rlapok hagyom\u00e1nyos n\u00e9gysz\u00f6g alak\u00fa beviteli mez\u0151it is lecser\u00e9lt\u00e9k egyetlen vonalra. Ann\u00e1l is ink\u00e1bb, mert a Google is ezt a megold\u00e1st kezdte haszn\u00e1lni, \u00e9s beker\u00fclt a Material Designba<\/a>.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Nyilv\u00e1n azt gondolhatod, hogy mivel a Google tehets\u00e9ges tervez\u0151ket alkalmaz, \u00edgy soha nem hib\u00e1znak. Pedig m\u00e9g a legjobbak is k\u00f6vethetnek el hib\u00e1t. Ez kider\u00fclt ebben az esetben is, hiszen b\u00e1r bevezett\u00e9k a minimalista megold\u00e1st, 2017-ben vissza\u00e1lltak a n\u00e9gysz\u00f6g alak\u00fa beviteli mez\u0151re. Susanna Zaraysky \u00e9s Michael Gilbert nyilv\u00e1nosan meg is osztott\u00e1k kutat\u00e1si eredm\u00e9nyeiket ezzel kapcsolatban, \u00e9s mint kider\u00fclt, ezek azt mutatt\u00e1k, hogy a n\u00e9gysz\u00f6g alak\u00fa dobozok jobban teljes\u00edtettek, mint a vonalak. <\/p>\n\n\n\n

Azok a csapatok, melyek a k\u00eds\u00e9rletez\u0151, adatvez\u00e9relt megk\u00f6zel\u00edt\u00e9st alkalmazz\u00e1k, sok sikertelen megold\u00e1st vetnek el, mire egy val\u00f3ban j\u00f3l m\u0171k\u00f6d\u0151ig jutnak. Egy k\u00fcls\u0151 szeml\u00e9l\u0151 viszont nem tudja, hogy a design mely eleme ker\u00fclt tesztel\u00e9sre \u00e9s mely nem, \u00edgy lehet, hogy pont egy hib\u00e1s megold\u00e1st vesz \u00e1t, ami nem esett \u00e1t tesztel\u00e9sen.<\/p>\n\n\n\n

A t\u00fals\u00e1gosan dekorat\u00edv men\u00fc esete<\/h4>\n\n\n\n

Az Amazon egy m\u00e1sik nagy \u00f3ri\u00e1s, mely adatvez\u00e9relt d\u00f6nt\u00e9shozatal\u00e1r\u00f3l ismert. Teh\u00e1t \u00fagy t\u0171nhet, hogy az Amazon k\u00f6vet\u00e9se biztos \u00fat a sikerhez. De n\u00e1luk is sok k\u00eds\u00e9rletez\u00e9s zajlik, \u00e9s lehet, hogy egy-egy t\u00e9ved\u00e9s csak kis hat\u00e1ssal van a teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fckre – f\u0151leg, ha folyamatosan vizsg\u00e1lj\u00e1k azt \u00e9s gyorsan v\u00e1ltoztatnak, ha sz\u00fcks\u00e9ges -, m\u00edg egy kis weboldal eset\u00e9ben nagy a hordereje. Egy kis c\u00e9gnek nincsenek forr\u00e1sai arra, hogy folyamatosan figyelje a felhaszn\u00e1l\u00f3it, \u00e9s egyb\u0151l m\u00f3dos\u00edtson a designon, ha valami nem j\u00f3l teljes\u00edt. \u00cdgy azt\u00e1n, ha egy hib\u00e1s designmegold\u00e1st vesz \u00e1t, azzal nagyot bukhat.<\/p>\n\n\n\n

P\u00e9ld\u00e1ul egy id\u0151ben az Amazon dekorat\u00edv h\u00e1tt\u00e9rk\u00e9peket haszn\u00e1lt a term\u00e9kmen\u00fcin\u00e9l a mobilalkalmaz\u00e1s\u00e1ban. Ez azzal j\u00e1rt, hogy a h\u00e1tt\u00e9rk\u00e9p miatt n\u00e9h\u00e1ny men\u00fc c\u00edmk\u00e9je nehezen olvashat\u00f3v\u00e1 v\u00e1lt. Hamarosan le is cser\u00e9lt\u00e9k a megold\u00e1st egy sokkal jobban olvashat\u00f3 kateg\u00f3riamen\u00fcre, ahol nagykontraszt\u00fa c\u00edmk\u00e9k l\u00e1that\u00f3k a vil\u00e1gos h\u00e1tt\u00e9ren.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

A v\u00e1lt\u00e1s m\u00f6g\u00f6tt nem is biztos, hogy az \u00e1llt, hogy romlott volna az app teljes\u00edtm\u00e9nye, hiszen az \u00fcgyfelek lehettek kell\u0151en elsz\u00e1ntak abban, hogy az Amazont haszn\u00e1lj\u00e1k, hiszen a m\u00e9rleg m\u00e1sik serpeny\u0151j\u00e9be olyan t\u00e9nyez\u0151k ker\u00fcltek, mint a nagy v\u00e1laszt\u00e9k, az alacsony \u00e1r, az ingyenes sz\u00e1ll\u00edt\u00e1s, r\u00e1ad\u00e1sul sok \u00fcgyf\u00e9lnek m\u00e1r volt fi\u00f3kja Amazonn\u00e1l, benne a fizet\u00e9si \u00e9s sz\u00e1ll\u00edt\u00e1si adatokkal, ami k\u00e9nyelmess\u00e9 is tette a haszn\u00e1lat\u00e1t. Ugyanakkor, ha egy indul\u00f3 webshop a h\u00e1tt\u00e9rk\u00e9pes men\u00fc haszn\u00e1lat\u00e1ban lem\u00e1solta az Amazon megold\u00e1s\u00e1t, m\u00e1r sokkal nagyobb probl\u00e9m\u00e1kkal volt k\u00e9nytelen szemben\u00e9zni amiatt, hogy az \u00fcgyfelek nehezen tal\u00e1ltak meg egyes term\u00e9keket. <\/p>\n\n\n\n

Az olvashatatlan sz\u00f6veg esete<\/h4>\n\n\n\n

Ha egy kev\u00e9sb\u00e9 fontos sz\u00f6veges inform\u00e1ci\u00f3 eset\u00e9ben cs\u00f6kkent\u00fcnk a kontraszton, az hat\u00e9kony lehet abb\u00f3l a szempontb\u00f3l, hogy a fontos inform\u00e1ci\u00f3ra h\u00edvja fel a figyelmet. Ugyanakkor el\u0151fordul, hogy t\u00falz\u00e1sba viszik a kontraszt cs\u00f6kkent\u00e9s\u00e9t, \u00e9s \u00edgy a sz\u00f6veg olvashatatlann\u00e1 v\u00e1lik. <\/p>\n\n\n\n

Az Apple is designj\u00e1nak t\u00f6k\u00e9letess\u00e9g\u00e9r\u0151l \u00e9s kimunk\u00e1lts\u00e1g\u00e1r\u00f3l h\u00edres, \u00e9s kiv\u00e1l\u00f3 felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9ny\u0171 term\u00e9keket hoznak l\u00e9tre. Ugyanakkor n\u00e1la is akadnak olyan megold\u00e1sok, melyek nyilv\u00e1nval\u00f3an nem m\u0171k\u00f6dnek. Ilyen p\u00e9ld\u00e1ul az, hogy a weboldalon a term\u00e9kek \u00e1rai olyannyira beleolvadnak a h\u00e1tt\u00e9rbe, hogy nehezen olvashat\u00f3k: a kontrasztar\u00e1ny 3,47, mik\u00f6zben minimum 4,5-\u00f6s kontrasztar\u00e1nyra van sz\u00fcks\u00e9g a j\u00f3 olvashat\u00f3s\u00e1ghoz.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Ez persze nem azt jelenti, hogy emiatt a sor miatt vesz\u00e9lybe ker\u00fcl az Apple, \u00e9s az \u00fcgyfelek mostant\u00f3l nem fogj\u00e1k megvenni a term\u00e9keit. Ugyanakkor csak az\u00e9rt, mert az Apple ilyen kontrasztar\u00e1ny\u00fa sz\u00f6veget haszn\u00e1l a weboldal\u00e1n, az nem jelenti azt, hogy ez a megold\u00e1s m\u00e1s esetekben is m\u0171k\u00f6dik. Feltehet\u0151en az Apple-nek ezzel a megjelen\u00e9ssel c\u00e9lja van, tal\u00e1n az, hogy a l\u00e1togat\u00f3k ne els\u0151sorban az \u00e1rakkal foglalkozzanak az oldalon. \u00c9s ezt lehet, hogy az Apple meg is teheti, ugyanakkor a kutat\u00e1sok azt mutatj\u00e1k, hogy norm\u00e1lisan a web\u00e1ruh\u00e1zakban a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3 mindig az \u00e1r, \u00edgy nagy hib\u00e1t k\u00f6vet el az a web\u00e1ruh\u00e1z, mely olvashatatlann\u00e1 teszi az \u00e1rait, csak ez\u00e9rt, mert m\u00e1solja az Apple oldal\u00e1t. <\/p>\n\n\n\n

A l\u00e9nyeg teh\u00e1t, hogy b\u00e1r sokszor tal\u00e1lkozhatunk olyan design-tan\u00e1csokkal, melyek azon alapulnak, hogy egy sikeres c\u00e9g ezt vagy azt a megold\u00e1st haszn\u00e1lja, ezek \u00e1tv\u00e9tele nem garancia a sikerre, \u00e9s olykor komoly hiba is lehet. Felejts\u00fck teh\u00e1t el az olyan kijelent\u00e9seket, hogy \u201cha ez j\u00f3 az Apple-nek, akkor j\u00f3 lesz nek\u00fcnk is\u201d, mert a design nem \u00edgy m\u0171k\u00f6dik. Az ipar\u00e1g, a piac, az \u00fcgyfelek miatt minden m\u00e1rka felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9nye egyedi. R\u00e1ad\u00e1sul a sikeres c\u00e9gek k\u00f6nnyen v\u00e1ltanak designt, \u00edgy amit ma lem\u00e1solsz, azt holnap n\u00e1luk m\u00e1r egy m\u00e1sik, jobb megold\u00e1s k\u00f6veti, n\u00e1lad pedig beragad a r\u00e9gi, rosszul teljes\u00edt\u0151 megold\u00e1s. A legjobb teh\u00e1t, hogy ha saj\u00e1t magad vizsg\u00e1lod meg, hogy bizonyos designverzi\u00f3k, protot\u00edpusok milyen teljes\u00edtm\u00e9nyt mutatnak, miel\u0151tt neki\u00e1llsz fejleszteni.<\/p>\n\n\n\n

A Google szerint sem \u00e9rdemes m\u00e1solni<\/h2>\n\n\n\n

De nem csak az NNG mondja azt, hogy nem igaz\u00e1n \u00e9rdemes kritik\u00e1tlanul m\u00e1solni m\u00e1sok weboldal\u00e1t vagy a weboldal\u00e1n felbukkan\u00f3 megold\u00e1sait. A Google is ezen a v\u00e9lem\u00e9nyen van. Ez akkor der\u00fclt ki, amikor a c\u00e9g keres\u0151optimaliz\u00e1l\u00e1si szakembere, John Mueller egy k\u00e9rd\u00e9s kapcs\u00e1n utal\u00e1st tett r\u00e1. <\/p>\n\n\n\n

A k\u00e9rd\u00e9s arra vonatkozott, hogy vajon egy kisebb c\u00e9gnek \u00e9rdemes-e lem\u00e1solni az Amazon men\u00fc-fel\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9t, vagy legal\u00e1bbis valami hasonl\u00f3t k\u00e9sz\u00edteni. A k\u00e9rdez\u0151 els\u0151sorban arra volt k\u00edv\u00e1ncsi, hogy vajon a Google k\u00e9pes-e megfelel\u0151en felt\u00e9rk\u00e9pezni az ilyen \u00f6sszetett men\u00fcrendszerben szerepl\u0151 linkeket, ahol a f\u0151 term\u00e9keknek szerepelt linkje a harmadik szinten is. <\/p>\n\n\n\n

John Mueller v\u00e1lasz\u00e1ban els\u0151sorban arra h\u00edvta fel a figyelmet, hogy „hacsak ti nem vagytok az Amazon, akkor nem felt\u00e9telezn\u00e9m, hogy ugyanazt a megold\u00e1st meg tudn\u00e1tok val\u00f3s\u00edtani \u00fagy, hogy ugyanazt a helyez\u00e9st \u00e9rj\u00e9tek el, mint az Amazon”. \u00c9s sokat sejtet\u0151en hozz\u00e1tette azt is, hogy a nagy weboldalak csin\u00e1lnak j\u00f3 \u00e9s rossz dolgokat<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n


\n\n\n\n

Unless you’re Amazon, I wouldn’t assume that you can just reuse the same thing and you’ll rank like Amazon. Large sites do good and bad things, they don’t apply to all other sites.\u2014 🍌 John 🍌 (@JohnMu) October 8, 2020<\/a><\/p><\/blockquote>\n\n\n\n


\n\n\n\n

Egy\u00e9bk\u00e9nt az is kider\u00fclt, hogy a k\u00e9rdez\u0151 szint\u00e9n nem kis weboldalt \u00fczemeltet, hiszen 20 milli\u00f3 oldalt tartalmaz a weboldala, \u00e9s ez\u00e9rt is tekintette „inspir\u00e1ci\u00f3nak” az Amazon oldal\u00e1t, mely szint\u00e9n t\u00f6bb milli\u00f3 oldalb\u00f3l \u00e9p\u00fclt fel. <\/p>\n\n\n\n

Ennek ellen\u00e9re John Mueller a tov\u00e1bbi faggat\u00f3z\u00e1sra nagyj\u00e1b\u00f3l megint megism\u00e9telte azt, amit kor\u00e1bban is mondott. De el\u0151sz\u00f6r is jelezte, hogy az Amazon \u00e1ltal haszn\u00e1lt navig\u00e1ci\u00f3s men\u00fc kialak\u00edthat\u00f3 \u00fagy is, hogy azt tudja \u00e9rtelmezni a Google, \u00e9s \u00fagy is, hogy nem tudja felt\u00e9rk\u00e9pezni. Minden att\u00f3l f\u00fcgg, mik\u00e9nt siker\u00fcl kivitelezni a men\u00fct.<\/p>\n\n\n\n

Ugyanakkor azt is hozz\u00e1tette, hogy \u0151 nem alkalmazn\u00e1 vakon azt a navig\u00e1ci\u00f3t, amit az Amazon kital\u00e1lt, hanem ink\u00e1bb azon dolgozna, hogy egy olyan megold\u00e1st tal\u00e1ljon, amire az adott weboldalnak val\u00f3ban sz\u00fcks\u00e9ge van, figyelembe v\u00e9ve mind a felhaszn\u00e1l\u00f3kat, mind a keres\u0151optimaliz\u00e1l\u00e1s szempontj\u00e1t<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n

A dolog l\u00e9nyege teh\u00e1t az, hogy b\u00e1r azt hiszed, a nagyok mindent j\u00f3l csin\u00e1lnak, de igaz\u00e1b\u00f3l soha nem lehetsz biztos benne, hogy egy adott elem vagy design hozz\u00e1j\u00e1rult a sikerhez, vagy \u00e9pp rontotta azt. Ez egyar\u00e1nt igaz a felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00e9lm\u00e9nyre \u00e9s a SEO-ra is. <\/p>\n\n\n\n

Akkor mit tegy\u00e9l?<\/h2>\n\n\n\n

Az eddigiekb\u0151l ez tal\u00e1n m\u00e1r kider\u00fclt, de a l\u00e9nyeg, hogy nem \u00e9rdemes m\u00e1solnod, hanem a saj\u00e1t helyzetedet \u00e9s a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged ig\u00e9nyeit kell felm\u00e9rned, majd ehhez igaz\u00edtani a weboldaladat. De ak\u00e1r az is kijelenthet\u0151, hogy pont az ellent\u00e9t\u00e9t kell tenned annak, amit a nagy m\u00e1rk\u00e1k vagy ak\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta piacon l\u00e9v\u0151 \u00e9s sikeres c\u00e9gek tesznek<\/strong>. \u00c9s, ha m\u00e9gis k\u00f6r\u00fcln\u00e9zel m\u00e1s weboldalakon, hogy \u00f6tleteket szerezz, akkor olyan weboldalakat kell inspir\u00e1ci\u00f3nak haszn\u00e1lni, melyek c\u00e9lja az elad\u00e1s, \u00e9s hasonl\u00f3 ter\u00fcleten m\u0171k\u00f6dnek, mint Te.<\/p>\n\n\n\n

Emellett \u00e9rdemes lehet olyan c\u00e9gek weboldalait tanulm\u00e1nyoznod, melyeket kor\u00e1bban nem ismert\u00e9l<\/strong>. \u00dagy kell megvizsg\u00e1lnod ezeket, hogy pr\u00f3b\u00e1lod megfejteni, mivel foglalkoznak, mit k\u00edn\u00e1lnak, milyen el\u0151ny\u00f6ket hangs\u00falyoznak a l\u00e1togat\u00f3ik sz\u00e1m\u00e1ra. Ha tiszt\u00e1n \u00e9s vil\u00e1gosan \u00e1tl\u00e1tod az aj\u00e1nlatukat, akkor nyilv\u00e1n egy hat\u00e9kony weboldalt tal\u00e1lt\u00e1l, melyet \u00e9rdemes inspir\u00e1ci\u00f3 gyan\u00e1nt haszn\u00e1lni.<\/p>\n\r\n