<\/figure>\n\n\n\nHogyan hozd l\u00e9tre a marketing\u00fczeneted?<\/h3>\n\n\n\nIsmerd meg a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged!<\/h4>\n\n\n\n Csak\u00fagy, mint b\u00e1rhol m\u00e1shol a marketingben, nem kezdhetsz neki az \u00fczenet kialak\u00edt\u00e1s\u00e1nak an\u00e9lk\u00fcl, hogy ne ismern\u00e9d a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged. Nem el\u00e9g, hogy van egy elk\u00e9pzel\u00e9sed r\u00f3luk. T\u00e9nyleg tudnod kell, hogy kik \u0151k. <\/p>\n\n\n\n
A c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged a fogyaszt\u00f3k egy csoportja, akiknek hasonl\u00f3 jellemz\u0151ik \u00e9s v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si sz\u00e1nd\u00e9kaik vannak. Lehet, hogy a sz\u00e9les \u00e9rtelemben vett c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gedet maga az ipar\u00e1gad is m\u00e1r meghat\u00e1rozza, azonban \u00e9rdemes m\u00e9lyebbre \u00e1sni. <\/p>\n\n\n\n
Ehhez sz\u00fcks\u00e9ged lesz v\u00e1s\u00e1rl\u00f3i persona kutat\u00e1sokra, a versenyt\u00e1rsak elemz\u00e9s\u00e9re, f\u00f3kuszcsoportokra \u00e9s interj\u00fakra. Amit ugyanis meg akarsz hat\u00e1rozni, az az, hogy hogyan is n\u00e9z ki a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged. Ez nem egyszer\u0171en n\u00e9h\u00e1ny demogr\u00e1fiai adat, mint az \u00e9letkor vagy a lakhely, hanem az is beletartozik, hogy mit szeretnek, mire v\u00e1gynak, vagy mit v\u00e1rnak a c\u00e9gedt\u0151l.<\/p>\n\n\n\n
Ha megszerezted ezeket az inform\u00e1ci\u00f3kat, akkor m\u00e1r k\u00f6nnyebben fog menni a strat\u00e9gi\u00e1d szem\u00e9lyre szab\u00e1sa, \u00e9s egy olyan marketing\u00fczenet kialak\u00edt\u00e1sa, ami \u00f6sszhangban van vel\u00fck, a probl\u00e9m\u00e1ikra k\u00edn\u00e1l megold\u00e1st.<\/p>\n\n\n\n
A k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged probl\u00e9m\u00e1inak megismer\u00e9se<\/h4>\n\n\n\n A persona-kutat\u00e1sokkal m\u00e1r felfedezhet\u0151k a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged probl\u00e9m\u00e1i, \u00e9s az is, hogy milyen kih\u00edv\u00e1sokkal k\u00fczdenek. Itt olyan probl\u00e9m\u00e1kr\u00f3l van sz\u00f3, melyek mindennap gondot okoznak az embereknek, legyenek azok \u00fczleti vagy mag\u00e1n\u00e9leti probl\u00e9m\u00e1k. A kih\u00edv\u00e1sok \u00e1ltal\u00e1ban olyan dolgok, melyekre akt\u00edvan keresik a megold\u00e1st. <\/p>\n\n\n\n
Teh\u00e1t, ha mondjuk „fenntarthat\u00f3”, k\u00f6rnyezetbar\u00e1t ruh\u00e1kat k\u00e9sz\u00edtesz, akkor a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gednek lehet az a probl\u00e9m\u00e1ja, hogy nehezen tal\u00e1l olyan m\u00e1rk\u00e1kat a piacon, melyek jelent\u0151s k\u00f6rnyezeti hat\u00e1sok n\u00e9lk\u00fcl k\u00e9sz\u00edtenek term\u00e9keket. A marketing\u00fczenetedben ez\u00e9rt arr\u00f3l a v\u00e1gyukr\u00f3l kell besz\u00e9lned, hogy cs\u00f6kkenteni szeretn\u00e9k a k\u00f6rnyezetszennyez\u00e9st a fenntarthat\u00f3bb ruh\u00e1zkod\u00e1ssal is.<\/p>\n\n\n\n
Amikor m\u00e1r megismered a probl\u00e9m\u00e1j\u00e1t a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gednek, akkor nem kell tal\u00e1lgatnod, hogy mi\u00e9rt lehet r\u00e1d sz\u00fcks\u00e9g\u00fck: pontosan tudod, hogy mit akarnak t\u0151led. Ennek eredm\u00e9nyek\u00e9nt pedig l\u00e9tre tudsz hozni egy olyan marketing\u00fczenetet, mely hozz\u00e1juk sz\u00f3l.<\/p>\n\n\n\n
Alak\u00edtsd ki az \u00e9rt\u00e9kaj\u00e1nlatod!<\/h4>\n\n\n\n Az \u00e9rt\u00e9kaj\u00e1nlat kiemeli a term\u00e9ked vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sod egyedi \u00e9rt\u00e9k\u00e9t, \u00e9s megmutatja a fogyaszt\u00f3knak, hogy a m\u00e1rk\u00e1d az ig\u00e9nyeiket veszi figyelembe a term\u00e9kei kialak\u00edt\u00e1s\u00e1n\u00e1l. Az \u00e9rt\u00e9kaj\u00e1nlat vil\u00e1gosan megmondja, hogy mi\u00e9rt t\u0151led kellene v\u00e1s\u00e1rolniuk a versenyt\u00e1rsak helyett. <\/p>\n\n\n\n
A m\u00e1rka\u00fczenetnek pedig pontosan ez a l\u00e9nyege. Amikor l\u00e9trehozod az \u00fczenetet, mutasd be a term\u00e9ked vagy a szolg\u00e1ltat\u00e1sod \u00fagy, mint egy megold\u00e1st a probl\u00e9m\u00e1ikra. Ha a fenntarthat\u00f3 ruham\u00e1rk\u00e1b\u00f3l indulunk ki, akkor el kell mondanod, hogy a holmijaidat helyben gy\u00e1rtj\u00e1k \u00e9s az alapanyagok min\u0151s\u00edtett \u00e9s ellen\u0151rz\u00f6tt forr\u00e1sb\u00f3l sz\u00e1rmaznak. Ez megk\u00fcl\u00f6nb\u00f6ztet a versenyt\u00e1rsakt\u00f3l, akik a szok\u00e1sos term\u00e9kekkel pr\u00f3b\u00e1lnak piacot tal\u00e1lni. Az \u00fczenet azt k\u00f6zvet\u00edti a fogyaszt\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra, hogy megoldod a probl\u00e9m\u00e1juk, mely a hazai, fenntarthat\u00f3 ruham\u00e1rk\u00e1k hi\u00e1nya.<\/p>\n\n\n\n
Egy\u00e9rtelm\u0171 \u00e9s t\u00f6m\u00f6r<\/h4>\n\n\n\n Meg kell pr\u00f3b\u00e1lnod \u00fagy elmondani a lehet\u0151 legt\u00f6bbet, hogy min\u00e9l kevesebbet mondasz. Maradj a l\u00e9nyegn\u00e9l \u00e9s magyar\u00e1zd el, hogy mi\u00e9rt a Te term\u00e9ked a megold\u00e1s. Amikor az emberek elolvass\u00e1k az \u00fczeneted, akkor meg kell tal\u00e1lniuk benne a v\u00e1laszt an\u00e9lk\u00fcl, hogy k\u00fcl\u00f6n\u00f6sebben elemezni\u00fck kellene azt. Legy\u00e9l teh\u00e1t vil\u00e1gos, t\u00f6m\u00f6r, k\u00f6nnyen \u00e9rthet\u0151. <\/p>\n\n\n\n
Haszn\u00e1lj ismer\u0151s, t\u00e1rsalg\u00e1si nyelvet!<\/h4>\n\n\n\n Az\u00e9rt mert a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged sz\u00e1m\u00e1ra ismer\u0151s az ipar\u00e1gad, m\u00e9g nem jelenti azt, hogy \u00e9rteni\u00fck kellene annak szakkifejez\u00e9seit. Fontos, hogy az \u00fczenetedet olyan st\u00edlusban fogalmazd meg, mint ha besz\u00e9lgetn\u00e9l: haszn\u00e1lj olyan nyelvet, ami ismer\u0151s a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged sz\u00e1m\u00e1ra. Legy\u00e9l bar\u00e1ts\u00e1gos az emberekkel, a merevs\u00e9g \u00e9s a technikai nyelvezet zavar\u00f3 lehet sz\u00e1mukra, \u00e9s azt hiszik majd, hogy neh\u00e9zkes \u00e9s bonyolult veled \u00fczletet k\u00f6tni.<\/p>\n\n\n\n
Mutasd meg a m\u00e1rk\u00e1d eredetis\u00e9g\u00e9t!<\/h4>\n\n\n\n A marketing\u00fczeneted c\u00e9lja, hogy vonz\u00f3 legyen a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged sz\u00e1m\u00e1ra, ugyanakkor azt is meg kell mutatnia, hogy mik\u00e9ppen k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u00f6l a konkurenci\u00e1t\u00f3l. K\u00fcl\u00f6nb\u00f6zhet a m\u00e1rk\u00e1d st\u00edlusa, vagy k\u00edn\u00e1lhatsz m\u00e1st, mint a t\u00f6bbiek, esetleg mind a kett\u0151. Mindenesetre a marketing\u00fczenetednek egyedinek kellene lennie, amit a szavaknak is bizony\u00edtaniuk kell.<\/p>\n\n\n\n
Felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal l\u00e9trehozott tartalom<\/h4>\n\n\n\n Haszn\u00e1lhatsz az \u00fczeneteidben felhaszn\u00e1l\u00f3k \u00e1ltal l\u00e9trehozott tartalmakat, p\u00e9ld\u00e1ul megoszthatsz \u00e9rt\u00e9kel\u00e9seket \u00e9s aj\u00e1nl\u00e1sokat az \u00fcgyfeleidt\u0151l. Ezekben sokkal jobban b\u00edznak az emberek, mint a c\u00e9ges \u00edg\u00e9retekben.<\/p>\n\n\n\n
Ha a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged azt l\u00e1tja, hogy a hozz\u00e1juk hasonl\u00f3, m\u00e1s embereknek megoldja a probl\u00e9m\u00e1j\u00e1t a term\u00e9ked vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sod, az seg\u00edt nekik meghozni a v\u00e9gs\u0151 d\u00f6nt\u00e9st. <\/p>\n\n\n\n
A k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged \u00e9rtelm\u00e9re \u00e9s \u00e9rzelmeire is hass!<\/h4>\n\n\n\n Az emberek k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151k\u00e9ppen hozhatnak meg egy v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si d\u00f6nt\u00e9st. \u00c1llhat m\u00f6g\u00f6tte logikus gondolkod\u00e1s, de persze gyakran az \u00e9rzelmeik d\u00f6ntenek valamely term\u00e9k mellett. A legt\u00f6bbsz\u00f6r egy\u00e9bk\u00e9nt mind a kett\u0151 r\u00e9szt vesz a d\u00f6nt\u00e9sben, amit \u00e9rdemes kihaszn\u00e1lnod. Pr\u00f3b\u00e1lj meg \u00e9rzelmi kapcsolatot is kialak\u00edtani az emberekkel, mik\u00f6zben az \u00e9rt\u00e9kaj\u00e1nlatod racion\u00e1lisan is meggy\u0151zi \u0151ket. <\/p>\n\r\n