{"id":9127,"date":"2021-06-10T18:42:27","date_gmt":"2021-06-10T16:42:27","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=9127"},"modified":"2022-10-19T06:37:31","modified_gmt":"2022-10-19T04:37:31","slug":"remarketing-retargeting","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.webshark.hu\/2021\/06\/10\/remarketing-retargeting\/","title":{"rendered":"Remarketing \u00e9s retargeting: mi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g k\u00f6z\u00f6tt\u00fck? Milyen hib\u00e1kat k\u00f6vethetsz el? (Friss\u00edtve, 2022.10.19.)"},"content":{"rendered":"\n

N\u00e1lunk legink\u00e1bb a remarketing kifejez\u00e9s terjedt el, els\u0151sorban a PPC-kamp\u00e1nyok r\u00e9v\u00e9n, ugyanakkor l\u00e9tezik egy m\u00e1sik fogalom a retargeting is. De mikor, melyikr\u0151l van sz\u00f3? Mi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g k\u00f6z\u00f6tt\u00fck? \u00c9s hol lehet hib\u00e1zni az \u00fajrac\u00e9lz\u00e1sn\u00e1l?<\/strong> (Friss\u00edt\u00e9s, 2022.10.19. – Egy \u00faj fejezettel b\u0151v\u00edtett\u00fcnk: Hogyan ind\u00edts el egy Google Ads remarketing kamp\u00e1nyt?<\/a>)<\/em><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

A remarketing \u00e9s a retarget\u00e1l\u00e1s (vagyis \u00fajb\u00f3li c\u00e9lz\u00e1s) fogalma k\u00e9t hasonl\u00f3 tev\u00e9kenys\u00e9get takar, ugyanakkor m\u00e9gis van k\u00f6z\u00f6tt\u00fck k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g. Mindkett\u0151 abb\u00f3l indul ki, hogy a legjobb c\u00e9lpont mindig az a felhaszn\u00e1l\u00f3, aki m\u00e1r t\u00f6bbsz\u00f6r is megl\u00e1togatta az oldalad, vagy valamik\u00e9ppen kapcsolatba l\u00e9pett veled kor\u00e1bban<\/strong>. A retargeting \u00e9s a remarketing is annak lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t k\u00edn\u00e1lja, hogy el\u00e9rd ezt a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get, ami fontos r\u00e9sze a marketingnek. M\u00e9gis k\u00fcl\u00f6nb\u00f6znek.<\/p>\n\n\n\n

Mi az a retarget\u00e1l\u00e1s?<\/h2>\n\n\n\n

A retarget\u00e1l\u00e1snak t\u00f6bb megk\u00f6zel\u00edt\u00e9se is l\u00e9tezik. Leggyakrabban online hirdet\u00e9selhelyez\u00e9sre utal, melyekkel olyan felhaszn\u00e1l\u00f3kat c\u00e9lzunk meg, akik m\u00e1r kapcsolatba l\u00e9ptek a weboldalunkkal egy bizonyos m\u00f3don, de m\u00e9g nem v\u00e1s\u00e1roltak. <\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Amikor egy l\u00e1togat\u00f3 bel\u00e9p a weboldaladra, r\u00e1kattint egy term\u00e9kre, vagy v\u00e9grehajt egy bizonyos cselekv\u00e9st, akkor azt r\u00f6gz\u00edti a weboldal, illetve az ott elhelyezett k\u00f3d. Ezt az inform\u00e1ci\u00f3t lehet felhaszn\u00e1lni c\u00e9lz\u00e1sra az adott szem\u00e9ly eset\u00e9ben, lehet\u0151leg egy olyan hirdet\u00e9ssel, mely kapcsol\u00f3dik a kor\u00e1bbi keres\u00e9s\u00e9hez. <\/p>\n\n\n\n

Ezek a \u00fajrac\u00e9lzott hirdet\u00e9sek olyan fel\u00fcleteken jelennek meg, mint mondjuk a Google Display h\u00e1l\u00f3zata vagy a Facebook. Lehet\u0151v\u00e9 teszik, hogy a hirdet\u00e9sed olyan weboldalakon jelenjen meg, ahol a megc\u00e9lzott szem\u00e9ly j\u00e1r. <\/p>\n\n\n\n

A retartget\u00e1l\u00e1st k\u00e9t kateg\u00f3ri\u00e1ba lehet sorolni. Az egyik az on-site, a m\u00e1sik az off-site esem\u00e9ny. Mindkett\u0151n\u00e9l m\u00e1s \u00e9s m\u00e1s strat\u00e9gi\u00e1t kell alkalmazni a megc\u00e9lozni k\u00edv\u00e1nt interakci\u00f3 fajt\u00e1j\u00e1t\u00f3l f\u00fcgg\u0151en.<\/p>\n\n\n\n

Az on-site interakci\u00f3 eset\u00e9ben olyan embereket c\u00e9lzunk meg, akik m\u00e1r megl\u00e1togatt\u00e1k a weboldalunkat, kapcsolatba l\u00e9ptek egy term\u00e9kkel vagy szolg\u00e1ltat\u00e1ssal, vagy b\u00e1rmi m\u00e1st tettek a weboldalon, de m\u00e9g nem jutottak el a konverzi\u00f3ig.<\/p>\n\n\n\n

Ha ezeket a l\u00e1togat\u00f3kat c\u00e9lozzuk, akkor \u00e1ltal\u00e1ban nagyobb es\u00e9llyel \u00e9r\u00fcnk el konverzi\u00f3t, mint \u00e1ltal\u00e1nos c\u00e9lz\u00e1sn\u00e1l. A retargeting teh\u00e1t seg\u00edt megtartani azokat, akik m\u00e1r kifejezt\u00e9k \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\u00fcket a c\u00e9g\u00fcnk, term\u00e9k\u00fcnk ir\u00e1nt. <\/p>\n\n\n\n

Az off-site \u00fajrac\u00e9lz\u00e1s valamivel korl\u00e1tozottabb a weboldali viselked\u00e9s c\u00e9lz\u00e1s\u00e1hoz k\u00e9pest. Ugyanakkor ez v\u00e1ltozik, hiszen egyre t\u00f6bb id\u0151t t\u00f6ltenek az emberek a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban. A l\u00e9nyeg, hogy a m\u00e1rka \u00e9s a term\u00e9kinform\u00e1ci\u00f3k m\u00e1r nem csak egy helyen \u00e9rhet\u0151k el, a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9g t\u00f6bb ponton is kapcsolatba l\u00e9phet vel\u00fck. Olyan helyeken, melyek nincsenek a c\u00e9g birtok\u00e1ban, azaz a weboldal\u00e1n. P\u00e9ld\u00e1ul a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9di\u00e1ban.<\/p>\n\n\n\n

Erre persze a Facebook m\u00e1r r\u00e9g felfigyelt \u00e9s lehet\u0151v\u00e9 tette az aktivit\u00e1s-c\u00e9lz\u00e1st. Ez\u00e1ltal a c\u00e9gek az alapj\u00e1n tudnak retarget\u00e1lni, hogy mit tesz egy felhaszn\u00e1l\u00f3 a c\u00e9g Facebook-oldal\u00e1n, az esem\u00e9nyekn\u00e9l, vagy b\u00e1rmely Facebook-\u00e1ltal kezelt r\u00e9szen, ahol megjelenik a c\u00e9g is.<\/p>\n\n\n\n

Mi az a remarketing?<\/h2>\n\n\n\n

Eddig lehet, hogy \u00fagy t\u0171nt, mintha a megszokott remarketinget magyar\u00e1ztuk volna, pedig az m\u00e9g csak most j\u00f6n. A zavart az okozza, hogy a Google is remarketing eszk\u00f6z\u00f6kr\u0151l besz\u00e9l, mik\u00f6zben klasszikus retarget\u00e1l\u00e1sr\u00f3l van sz\u00f3.<\/p>\n\n\n\n

A remarketing viszont sokkal ink\u00e1bb az \u00fcgyfelek e-mail seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel t\u00f6rt\u00e9n\u0151 ism\u00e9telt cselekv\u00e9sre b\u00edr\u00e1s\u00e1t jelenti<\/strong>. Teh\u00e1t m\u00edg a retargeting olyan embereket terel a t\u00f6lcs\u00e9rben, akik m\u00e9g nem \u00fcgyfelek, teh\u00e1t m\u00e9g nem v\u00e1s\u00e1roltak t\u0151l\u00fcnk, addig a remarketing olyan \u00fcgyfeleket pr\u00f3b\u00e1l ism\u00e9telt v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sra b\u00edrni, akik kor\u00e1bban m\u00e1r konvert\u00e1ltak.<\/p>\n\n\n\n

Ez \u00fagy n\u00e9z ki a gyakorlatban, hogy „eml\u00e9keztetj\u00fck” az \u00fcgyfelet valamilyen cselekv\u00e9s lehet\u0151s\u00e9g\u00e9re, amihez felhaszn\u00e1ljuk a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1si t\u00f6rt\u00e9net\u00e9t.<\/p>\n\n\n\n

Ez\u00e9rt is f\u0151 eszk\u00f6ze a remarketingnek az e-mail, hiszen m\u00e1r rendelkez\u00fcnk az e-mail c\u00edm\u00fckkel, \u00edgy tudunk aj\u00e1nlani sz\u00e1mukra valamilyen upsellt vagy \u00faj szolg\u00e1ltat\u00e1st.<\/p>\n\n\n\n

Ugyanakkor nem korl\u00e1toz\u00f3dik a remarketing az e-mailre, hiszen ugyan\u00fagy haszn\u00e1lhat\u00f3 e c\u00e9lra a fizetett hirdet\u00e9sek valamely form\u00e1ja: az Ads \u00e9s a Facebook is m\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta lehet\u0151v\u00e9 teszi, hogy \u00fcgyfelek megl\u00e9v\u0151 list\u00e1j\u00e1t felt\u00f6lts\u00fck, \u00e9s \u0151ket c\u00e9lozzuk meg hirdet\u00e9sekkel. Ilyenkor a k\u00e9t c\u00e9g olyan embereket keres, akik az \u00e1ltalunk megadott e-mail c\u00edmeket haszn\u00e1lj\u00e1k, \u00e9s ak\u00e1r ugyanazt az \u00fczenetet is k\u00fcldheted hirdet\u00e9sk\u00e9nt, mint amit e-mailben k\u00fcldesz az \u00fcgyfeleknek. <\/p>\n\n\n\n

Mi\u00e9rt m\u0171k\u00f6dik a retargeting?<\/h2>\n\n\n\n

A web\u00e1ruh\u00e1zak konverzi\u00f3s ar\u00e1nya 0,7-4 sz\u00e1zal\u00e9k k\u00f6z\u00f6tt v\u00e1ltozik<\/a>. Amikor egy l\u00e1togat\u00f3 meg\u00e9rkezik a weboldaladra, a legt\u00f6bbsz\u00f6r m\u00e9g nem \u00e1ll k\u00e9szen a v\u00e1s\u00e1rl\u00e1sra. Ha az embereknek ekkor azt mondod, hogy vegy\u00e9k meg a term\u00e9ked, m\u00e9g nem fogj\u00e1k megtenni. A retarget\u00e1l\u00e1s itt l\u00e9p be a k\u00e9pbe, ugyanakkor ahhoz, hogy hat\u00e9kony legyen<\/p>\n\n\n\n