<\/figure><\/div>\n\n\nMint l\u00e1that\u00f3, az \u00faj landing oldal nagyon egy\u00e9rtelm\u0171en mutatja meg a term\u00e9keket, \u00e9s hogy azok mit k\u00edn\u00e1lnak. De az \u00faj oldal egy olyan r\u00e9szt is kapott, ahol bemutatj\u00e1k a di\u00e9t\u00e1t, mely \u00e1ltal jobban meg\u00e9rtik a l\u00e1togat\u00f3k a term\u00e9kek c\u00e9lj\u00e1t. A megjelen\u0151 k\u00e9p vonzza a felhaszn\u00e1l\u00f3k tekintet\u00e9t, akik els\u0151 pillant\u00e1sra \u00e1ttekinthetik, hogy mit is v\u00e1s\u00e1rolhatnak. <\/p>\n\n\n\n
A CTA kiemel\u00e9se<\/h4>\n\n\n\n A Zendesk az online regisztr\u00e1ci\u00f3k sz\u00e1m\u00e1t akarta n\u00f6velni, \u00e9s a megold\u00e1snak els\u0151sorban a hat\u00e9konyabb CTA-t l\u00e1tt\u00e1k. Ez\u00e9rt a kor\u00e1bbi feliratkoz\u00f3 \u0171rlapot lecser\u00e9lt\u00e9k egyetlen, de felt\u0171n\u0151bb gombra. A r\u00e9gi oldalon nem volt egy\u00e9rtelm\u0171 az emberek sz\u00e1m\u00e1ra, hogy egy\u00e1ltal\u00e1n el\u00e9rhet\u0151 ingyenes pr\u00f3ba, hacsak \u00e1t nem l\u00e9ptek a linkelt oldalra. <\/p>\n\n\n\n
A „free trial” gomb megjelen\u00e9se viszont mindezt egy\u00e9rtelm\u0171v\u00e9 tette a l\u00e1togat\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra. Emellett pedig kapott egy chat-gombot is az oldal, ami seg\u00edthet a l\u00e1togat\u00f3knak tov\u00e1bb l\u00e9pni a felhaszn\u00e1l\u00f3i \u00faton.<\/p>\n\n\n\n
2019-ben \u00edgy n\u00e9zett ki az oldal:<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\n2021-ben nem sok v\u00e1ltozott, els\u0151sorban a c\u00edmsor \u00e9s a CTA:<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\nA k\u00e9perny\u0151k\u00e9pen l\u00e1that\u00f3, hogy a kontrasztosabb\u00e1 v\u00e1l\u00f3 \u00e9s megv\u00e1ltozott sz\u00f6veg\u0171 CTA jobban vonzza a tekintetet. <\/p>\n\n\n\n
Kontraszt a kiemel\u00e9sn\u00e9l<\/h4>\n\n\n\n A GetResponse a feliratkoz\u00e1sok sz\u00e1m\u00e1t akarta n\u00f6velni, ennek \u00e9rdek\u00e9ben a fontos sz\u00f6vegr\u00e9szekn\u00e9l egy kontrasztos kiemel\u00e9st alkalmaztak a redesign ut\u00e1n. Emellett az oldal egy infografik\u00e1t is kapott, mely le\u00edrja, hogy mik\u00e9nt haszn\u00e1lhat\u00f3 a term\u00e9k.<\/p>\n\n\n
\n
<\/figure><\/div>\n\n\n
<\/figure><\/div>\n\n\nA k\u00e9pen nagyon j\u00f3l l\u00e1tszik, hogy a kiemel\u00e9s milyen hat\u00e9konyan vezeti a tekintetet a legfontosabb inform\u00e1ci\u00f3kra, jelen esetben a c\u00e9g USP-j\u00e9re. Az infografika pedig vizu\u00e1lis form\u00e1ban magyar\u00e1zza el, az eszk\u00f6z m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9t. <\/p>\n\n\n\n
Mi\u00e9rt ne m\u00e1sold le m\u00e1sok landing oldalait?<\/h2>\n\n\n\n Gyakran el\u0151fordul, hogy weboldaltulajdonosok m\u00e1s landing oldalakat vesznek „mint\u00e1ul” a saj\u00e1t c\u00e9loldalaik elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9hez. Nyilv\u00e1n ez a legegyszer\u0171bb megold\u00e1s, megn\u00e9zz\u00fck a m\u00e1sik sikeresnek v\u00e9lt c\u00e9g oldal\u00e1t, \u00e9s kis \u00e1talak\u00edt\u00e1ssal, k\u00e9sz\u00edttet\u00fcnk magunkat egy ugyanolyat. Mi\u00e9rt nem j\u00e1rhat\u00f3 \u00fat ez sok esetben?<\/p>\n\n\n\n
Mi\u00e9rt gondolod, hogy a m\u00e1sik c\u00e9g weboldala hat\u00e9kony?<\/h4>\n\n\n\n J\u00f3 ismer\u0151s\u00f6d a vezet\u0151je vagy a marketingese, \u00e9s el\u00e1rulta neked a val\u00f3s sz\u00e1mokat? A leggyakrabban azt l\u00e1tjuk, hogy olyan c\u00e9gek weboldalait m\u00e1solj\u00e1k, melyekr\u0151l semmit nem tudnak, de m\u00e9g ha a k\u00f6zvetlen konkurenci\u00e1r\u00f3l van is sz\u00f3, akkor is ink\u00e1bb csak tippelgetnek, hogy mennyire mehet nekik j\u00f3l, \u00e9s hogy ez mennyiben a c\u00e9loldal \u00e9s a r\u00e1 \u00e9p\u00fcl\u0151 hirdet\u00e9sek eredm\u00e9nye. Ez tapogat\u00f3z\u00e1s a s\u00f6t\u00e9tben, ami sokba ker\u00fcl neked. <\/p>\n\n\n\n
Nem b\u00edzhatsz meg sz\u00f3besz\u00e9dben, tal\u00e1lgat\u00e1sokban \u00e9s felt\u00e9telez\u00e9sekben, csak a saj\u00e1t adataidban, mert csak egyed\u00fcl azok nem hazudnak.<\/p>\n\n\n\n
A hib\u00e1kat \u00e9s a probl\u00e9m\u00e1kat is lem\u00e1solod<\/h4>\n\n\n\n Ak\u00e1r lop\u00e1snak, ak\u00e1r m\u00e1sol\u00e1snak nevezz\u00fck, amikor egy m\u00e1sik weboldal kialak\u00edt\u00e1s\u00e1t haszn\u00e1lod fel a saj\u00e1todn\u00e1l, ezzel a l\u00e9p\u00e9ssel az eg\u00e9sz „csomagot” \u00e1tveszed. Amibe beletartoznak a hib\u00e1k \u00e9s a probl\u00e9m\u00e1k, melyekr\u0151l Te nem tudsz, csak a weboldal tulajdonosa. Legal\u00e1bbis addig, am\u00edg el nem k\u00e9sz\u00fcl a m\u00e1solt landing oldalad, mert ut\u00e1na az \u0151 probl\u00e9m\u00e1i m\u00e1r a Te probl\u00e9m\u00e1id is lesznek, melyekre keresheted a megold\u00e1st.<\/p>\n\n\n\n
Teh\u00e1t hi\u00e1ba hiszed azt, hogy m\u00e1sol\u00e1ssal lev\u00e1ghatod a kanyart: tesztek, gondolkod\u00e1s, elemz\u00e9sek n\u00e9lk\u00fcl ezzel a megold\u00e1ssal sem lesz j\u00f3l m\u0171k\u00f6d\u0151 oldalad.<\/p>\n\n\n\n
Nem tudod, mi\u00e9rt m\u0171k\u00f6dik<\/h4>\n\n\n\n \u00c1ltal\u00e1ban a m\u00e1solt oldalon azonos vagy hasonl\u00f3 term\u00e9k, szolg\u00e1ltat\u00e1s tal\u00e1lhat\u00f3. A weboldaltulajdonosok azonban azt m\u00e1r sokszor nem gondolj\u00e1k \u00e1t, hogy hab\u00e1r a term\u00e9k lehet hasonl\u00f3, a c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9g, a forgalmi forr\u00e1s, stb. m\u00e1r nem felt\u00e9tlen\u00fcl azonos.<\/p>\n\n\n\n
Teh\u00e1t lem\u00e1solsz a weboldallal egy olyan marketing strat\u00e9gi\u00e1t, ami n\u00e1lad nem m\u0171k\u00f6dik, mert a Te c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ged elt\u00e9r\u0151. Viszont fogalmad sincs r\u00f3la, hogy mi a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g a Te \u00e9s a m\u00e1sik c\u00e9g c\u00e9lk\u00f6z\u00f6ns\u00e9ge k\u00f6z\u00f6tt. Ha tudn\u00e1d, nem m\u00e1soln\u00e1l.<\/p>\n\n\n\n
Indul\u00e1sn\u00e1l lem\u00e1solod, \u00e9s hogyan tov\u00e1bb?<\/h4>\n\n\n\n Ok\u00e9, tal\u00e1lt\u00e1l egy szimpatikus c\u00e9loldalt, amit lekopizol, \u00e9s akkor az fut valamilyen hat\u00e9konys\u00e1ggal egy ideig. \u00c9s azt\u00e1n mi lesz? Mindig figyeled az oldalt, hogy mikor v\u00e1ltoztatnak valamit, mikor t\u00f6rt\u00e9nik redesign, amit megint lem\u00e1solhatsz? Vagy leragadsz \u00e9vekre az egyszer \u00e1tvett megold\u00e1sokn\u00e1l, mert \u00fagy gondolod az \u00f6r\u00f6kk\u00e9 m\u0171k\u00f6dni fog?<\/p>\n\n\n\n
\u00d6sszefoglalva azt lehet mondani, hogy amikor m\u00e1s landing oldalakat m\u00e1solsz, akkor szerencsej\u00e1t\u00e9kot j\u00e1tszol. T\u00edzb\u0151l vagy sz\u00e1zb\u00f3l egyszer bej\u00f6het, pedig azt hiszed, hogy biztosra m\u00e9sz. A csal\u00f3d\u00e1s csak k\u00e9s\u0151bb j\u00f6n.<\/p>\n\n\n\n
Ehelyett ink\u00e1bb \u00e9p\u00edtsd fel l\u00e9p\u00e9sr\u0151l l\u00e9p\u00e9sre a dolgokat, kutass, elemezz, gondold \u00e1t, \u00e9s csak akkor l\u00e9pj tov\u00e1bb, ha m\u00e1r stabilan haszn\u00e1lhat\u00f3, amit addig lerakt\u00e1l. Ne felejtsd el: nem tudod megsp\u00f3rolni a munk\u00e1t, lev\u00e1gni a kanyart, mert m\u00e9g csak \u00e9rteni sem fogod, hogy mi ment f\u00e9lre, amikor bele\u00e1llsz a f\u00f6ldbe.<\/p>\n\n\n\n
Ne b\u00edzz a rutinban! Teszteld a landing oldalad!<\/h2>\n\n\n\n Ha m\u00e9g nem \u00e9rted, mi\u00e9rt fontos a tesztel\u00e9s, akkor mutatunk most egy p\u00e1rat a webdesign-hiedelmeket rombol\u00f3 tesztekb\u0151l.<\/p>\n\n\n\n
A hajt\u00e1s f\u00f6l\u00e9 helyezett call to action gomb esete<\/h4>\n\n\n\n Evidencia a landing pagek tervez\u00e9s\u00e9n\u00e9l, hogy ha egy CTA, azaz cselekv\u00e9sre \u00f6szt\u00f6nz\u0151 gombb\u00f3l ki akarjuk hozni a maximumot, akkor m\u00e1r a hajt\u00e1s felett meg kell jelen\u00edteni. Ennek oka, hogy a felhaszn\u00e1l\u00f3k nagy r\u00e9sze nem fog letekerni az oldal alj\u00e1ra az\u00e9rt, hogy kattintson, menet k\u00f6zben el fogjuk vesz\u00edteni \u0151ket. Ugye ismered? \u00c9s akkor \u00e1lljon itt a c\u00e1folat:<\/p>\n\n\n
\n
Landing page fent \u00e9s alul elhelyezett CTA-val<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nA m\u00e1sodik landing oldallal h\u00e1romszoros mennyis\u00e9g\u0171 konverzi\u00f3t tudtak el\u00e9rni, pedig a CTA gomb lek\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt az oldal alj\u00e1ra. Hogy mi ennek az oka? Az, hogy min\u00e9l \u00f6sszetettebb, bonyolultabb, nehezebben meg\u00e9rthet\u0151 egy term\u00e9k vagy szolg\u00e1ltat\u00e1s, a CTA gomb ann\u00e1l jobban teljes\u00edt, min\u00e9l lejjebb tal\u00e1lhat\u00f3, hiszen od\u00e1ig a l\u00e1togat\u00f3nak meg kell \u00e9rtenie az aj\u00e1nlat l\u00e9nyeg\u00e9t. Teh\u00e1t azt megel\u0151z\u0151en felesleges az orra al\u00e1 d\u00f6rg\u00f6lni egy call to action sz\u00f6veget, hogy megismern\u00e9 a term\u00e9ket, szolg\u00e1ltat\u00e1st \u00e9s annak el\u0151nyeit.<\/p>\n\n\n\n
Vagyis a hajt\u00e1s feletti CTA ink\u00e1bb csak az egyszer\u0171 term\u00e9kekn\u00e9l, szolg\u00e1ltat\u00e1sokn\u00e1l lesz eredm\u00e9nyes, m\u00edg ha komplex az aj\u00e1nlat \u00e9s n\u00e9mi magyar\u00e1zatot ig\u00e9nyel, akkor csak ezt k\u00f6vet\u0151en helyezz\u00fck el a call to actiont.<\/p>\n\n\n\n
A k\u00e9pek hat\u00e9konys\u00e1ga<\/h4>\n\n\n\n Szint\u00e9n bevett gyakorlat a webdesignban a megfelel\u0151 helyen elhelyezett fot\u00f3, jellemz\u0151en egy emberr\u0151l, mely mag\u00e1ra vonja a felhaszn\u00e1l\u00f3 figyelm\u00e9t, ezzel r\u00e1ir\u00e1ny\u00edthatjuk az \u00e1ltalunk fontosnak v\u00e9lt dologra, p\u00e9ld\u00e1ul egy feliratkoz\u00f3 formra. Na de n\u00e9zz\u00fck, hogy teljes\u00edt ez az elm\u00e9let a gyakorlatban. Melyik verzi\u00f3 hozta a jobb eredm\u00e9nyt?<\/p>\n\n\n
\n
Feliratkoz\u00e1si form k\u00e9ppel \u00e9s k\u00e9p n\u00e9lk\u00fcl<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nA legt\u00f6bb ember a m\u00e1sodikra tippelne, \u00e9s milyen rosszul teszi. Merthogy az A verzi\u00f3, teh\u00e1t a k\u00e9p n\u00e9lk\u00fcli bizonyult a hat\u00e9konyabbnak, m\u00e9gpedig 24 sz\u00e1zal\u00e9kkal t\u00f6bb feliratkoz\u00e1st hozva az oldalnak. Annak ellen\u00e9re, hogy persze a m\u00e1sodik, k\u00e9pes megold\u00e1st nevezhetj\u00fck eszt\u00e9tikusabbanak.<\/p>\n\n\n\n
Hogy mi lehetett ennek az oka? Az egyik, hogy a k\u00e9p azt \u00fcv\u00f6lt\u00f6tte mag\u00e1r\u00f3l, hogy sima stock fot\u00f3 vagyok (mindig jobb a saj\u00e1t \u00e9s eredeti, ha lehets\u00e9ges), a m\u00e1sik viszont az, hogy a k\u00e9p miatt a hajt\u00e1s al\u00e1 ker\u00fclt a call to action, aminek a t\u00e9ma egyszer\u0171s\u00e9ge, k\u00f6nny\u0171 \u00e9rthet\u0151s\u00e9ge miatt ebben az esetben a hajt\u00e1s felett kellett volna elhelyezkednie.<\/p>\n\n\n\n
M\u00e1sr\u00e9szt azt is \u00e9rdemes v\u00e9giggondolni a gyenge eredm\u00e9ny kapcs\u00e1n, hogy vajon van-e l\u00e9tjogosults\u00e1ga olyan k\u00e9peknek egy weboldalon, melyeknek semmif\u00e9le funkci\u00f3ja nincs. Teh\u00e1t ha m\u00e1r k\u00e9pet tesz\u00fcnk fel, az legyen \u00f6sszhangban a sz\u00f6veges tartalommal, eg\u00e9sz\u00edtse ki azt, magyar\u00e1zza, adjon hozz\u00e1 plusz inform\u00e1ci\u00f3t. Ezek hi\u00e1ny\u00e1ban csak megzavarja a l\u00e1togat\u00f3t az \u00fczenet befogad\u00e1s\u00e1ban.<\/p>\n\n\n\n
A landing oldal \u00e9s a hirdet\u00e9ssz\u00f6veg kapcsolata<\/h4>\n\n\n\n Legut\u00f3bbi blogbejegyz\u00e9s\u00fcnkben a PPC-kamp\u00e1nyokhoz optimaliz\u00e1lt landing oldalakkal foglalkoztunk, azt is kifejtve, hogy mennyire fontos lenne a hirdet\u00e9ssz\u00f6veget \u00f6sszhangba hozni a weboldal tartalm\u00e1val. Ott els\u0151sorban arra hivatkoztunk, hogy ezt a Google elv\u00e1rja, \u00e9s ezt is figyelembe veszi a min\u0151s\u00e9gi mutat\u00f3n\u00e1l.<\/p>\n\n\n\n
Azonban nem v\u00e9letlen\u00fcl fontos ez a Google sz\u00e1m\u00e1ra. Pont az\u00e9rt fontos, ami\u00e9rt nek\u00fcnk is fontosnak kellene lennie. Az itt bemutatott k\u00e9tf\u00e9le landing oldal k\u00f6z\u00fcl az A verzi\u00f3 sokkal jobban teljes\u00edtett, annak ellen\u00e9re, hogy mind a c\u00edmsor, mind az alatta l\u00e9v\u0151 sz\u00f6veg sokkal kev\u00e9sb\u00e9 meggy\u0151z\u0151.<\/p>\n\n\n
\n
Landing oldal a hirdet\u00e9ssz\u00f6veghez igaz\u00edtva<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nA 115 sz\u00e1zal\u00e9kal jobb hat\u00e9konys\u00e1got az hozta, hogy az A verzi\u00f3 sz\u00f6vege \u00f6sszhangban volt a hirdet\u00e9si sz\u00f6veggel. \u00c9s hogy ez mi\u00e9rt is olyan nagyon fontos a felhaszn\u00e1l\u00f3nak? Az\u00e9rt, mert ha valaki egy hirdet\u00e9sr\u0151l \u00e9rkezik a landing oldalra, majd ott eg\u00e9sz m\u00e1st tal\u00e1l, mint ami a hirdet\u00e9sb\u0151l kider\u00fclt sz\u00e1m\u00e1ra, akkor elbizonytalanodik.<\/p>\n\n\n\n
Ez\u00e9rt fontos, hogy mindj\u00e1rt els\u0151 pillant\u00e1sra megmutassuk neki, hogy j\u00f3 helyen j\u00e1r. Mivel az Adwords keres\u0151hirdet\u00e9sekn\u00e9l sz\u00f6veg alapon l\u00e9tezik, \u00edgy a weboldal sz\u00f6veg\u00e9vel lehet legink\u00e1bb meggy\u0151zni a l\u00e1togat\u00f3t, hogy j\u00f3 helyen j\u00e1r. Ez\u00e9rt is fontos, hogy amikor Adwords-kamp\u00e1nyt k\u00e9sz\u00edt\u00fcnk, akkor egy ahhoz k\u00e9sz\u00fclt, optimaliz\u00e1lt landing oldalra ir\u00e1ny\u00edtsuk a l\u00e1togat\u00f3t.<\/p>\n\n\n\n
A k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi-elemek<\/h4>\n\n\n\n \u00c1ltal\u00e1nos javaslat a weboldalakn\u00e1l, hogy azokra el kell helyezni a megfelel\u0151 k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia ikonokat, \u00fagynevezett k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi bizony\u00edt\u00e9kokat. M\u00e9gpedig a k\u00f6vet\u0151ink, l\u00e1jkol\u00f3ink, kattint\u00f3ink, feliratkoz\u00f3ink sz\u00e1m\u00e1val egy\u00fctt, a bizalom fokoz\u00e1sa \u00e9rdek\u00e9ben, sokezer ember nem t\u00e9vedhet alapon. Logikusan hangzik, nem? N\u00e9zz\u00fcnk egy p\u00e9ld\u00e1t! Melyik teljes\u00edtett jobban? A m\u00e1sodik verzi\u00f3ban ott a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi bizony\u00edt\u00e9k.<\/p>\n\n\n
\n
J\u00f3-e ha l\u00e1tjuk a feliratkoz\u00e1sok sz\u00e1m\u00e1t?<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nEnnek ellen\u00e9re term\u00e9szetesen az els\u0151 hozta a jobb eredm\u00e9nyeket, ahol nem l\u00e1that\u00f3, hogy h\u00e1ny feliratkoz\u00f3ja van a h\u00edrlev\u00e9lnek. A k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi bizony\u00edt\u00e9k ugyanis k\u00e9t\u00e9l\u0171 fegyver lehet: ha a l\u00e1togat\u00f3 meg\u00edt\u00e9l\u00e9se szerint gyeng\u00e9k a sz\u00e1maink, akkor nem meggy\u0151zni fogjuk \u0151t arr\u00f3l, hogy nyugodtan fektesse bel\u00e9nk a bizalm\u00e1t, hanem sokkal ink\u00e1bb elbizonytalan\u00edtjuk.<\/p>\n\n\n\n
Persze k\u00e9rd\u00e9s, hogy kinek mennyi a sok, milyen sz\u00e1m hat meggy\u0151z\u0151en. Ugyanakkor azt elmondhatjuk, hogy \u00e9rdemes \u00f3vatosan b\u00e1nni ezeknek a sz\u00e1moknak a megjelen\u00edt\u00e9s\u00e9vel. Nyilv\u00e1n a facebookos rajong\u00f3k sz\u00e1ma gyorsan ellen\u0151rizhet\u0151 a Facebookon, azonban ha ez gyenge, akkor ne tegy\u00fck ki az ablakba, \u00e9s ugyan\u00edgy, ha gyeng\u00e9k a sz\u00e1mok, akkor ne jelezz\u00fck, hogy egy-egy blogbejegyz\u00e9s\u00fcnket h\u00e1nyan olvast\u00e1k, vagy h\u00e1nyan iratkoztak fel a h\u00edrlevel\u00fcnkre.<\/p>\n\n\n\n
Men\u00fc vagy nem?<\/h4>\n\n\n\n V\u00e9g\u00fcl egy kardin\u00e1lis k\u00e9rd\u00e9s. \u00c1ltal\u00e1ban a landing page-ek tervez\u00e9sekor azt javasoljuk, hogy felejts\u00fck el a men\u00fcsort, hiszen elt\u00e9r\u00edtheti a felhaszn\u00e1l\u00f3t. Ennek ellen\u00e9re landing oldalak 84 sz\u00e1zal\u00e9ka haszn\u00e1l men\u00fcsort. Vajon j\u00f3l teszik? Melyik megold\u00e1s hozza a jobb eredm\u00e9nyeket?<\/p>\n\n\n
\n
Men\u00fcvel vagy an\u00e9lk\u00fcl hat\u00e9konyabb a landing oldal?<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\nMost fogsz meglep\u0151dni a legjobban. Hiszen a pap\u00edrforma itt \u00e9rv\u00e9nyes\u00fcl: a men\u00fcsor n\u00e9lk\u00fcli megold\u00e1sok hozz\u00e1k a jobb konverzi\u00f3t. M\u00e9gpedig 100 sz\u00e1zal\u00e9kkal jobb eredm\u00e9nyt \u00e9rtek el vele a fent eml\u00edtett p\u00e9ld\u00e1ban (a konverzi\u00f3s r\u00e1ta 3 sz\u00e1zal\u00e9kr\u00f3l 6 sz\u00e1zal\u00e9kra emelkedett). \u00dagy t\u0171nik, hogy a sokat hangoztatott egyszer\u0171s\u00e9g kifizet\u0151dik a landing page-ekn\u00e9l. Min\u00e9l ink\u00e1bb siker\u00fcl a felhaszn\u00e1l\u00f3k figyelm\u00e9t nem elvonni, t\u00e9vutakra terelni, hanem r\u00e1ir\u00e1ny\u00edtani a c\u00e9lra, ann\u00e1l nagyobb az es\u00e9lye egy konverzi\u00f3nak.<\/p>\n\n\n\n
A l\u00e9nyeg, ami ezekb\u0151l a tesztekb\u0151l kider\u00fcl, hogy a \u201crutin \u00e9s az \u00e9vek\u201d ugyan nyilv\u00e1n megadj\u00e1k az alapokat, amivel k\u00f6nnyen, gyorsan \u00e9s k\u00e9ts\u00e9gtelen\u00fcl profi m\u00f3don \u00f6ssze lehet dobni weboldalakat, azonban minden eset m\u00e1s \u00e9s m\u00e1s. A weboldalak nem egyform\u00e1k, \u00e9s egyedis\u00e9g\u00fck miatt a bevett megold\u00e1sok helyett \u00fajak alkalmaz\u00e1sa olykor sokkal jobb eredm\u00e9nyekhez vezethet. Ezt azonban senkinek nem az intu\u00edci\u00f3ja fogja megmondani, hanem a k\u00f6lts\u00e9ges \u00e9s id\u0151ig\u00e9nyes vizsg\u00e1l\u00f3d\u00e1sok.<\/p>\n\n\n\n
14 k\u00e9rd\u00e9s, amit tegy\u00e9l fel magadnak, miel\u0151tt \u00e9les\u00edten\u00e9d a c\u00e9loldaladat<\/h2>\n\n\n\n Ha mindezekre a k\u00e9rd\u00e9sekre igennel v\u00e1laszolsz, akkor m\u00e1r nagy az es\u00e9ly arra, hogy hat\u00e9kony lesz a landing oldalad, \u00e9s j\u00f3 eredm\u00e9nyeket fog hozni.<\/p>\n\n\n\n
1. \u00d6sszhangban van a hajt\u00e1s feletti r\u00e9sz a hirdet\u00e9ssel?<\/h4>\n\n\n\n A hirdet\u00e9seket l\u00e1tva valamilyen v\u00e1rakoz\u00e1ssal keresik fel a c\u00e9loldalad az emberek. Ha valami m\u00e1st tal\u00e1lnak, mint amit a hirdet\u00e9sedb\u0151l lesz\u0171rtek, akkor az \u00f6ssze fogja zavarni \u0151ket, ami pedig rontani fogja a konverzi\u00f3s ar\u00e1nyod. A hirdet\u00e9seid sz\u00f6vege \u00e9s a c\u00e9loldalad mindig legyen \u00f6sszhangban mind a sz\u00f6veget, mind a vizu\u00e1lis elemeket tekintve. Min\u00e9l kev\u00e9sb\u00e9 jelent z\u00f6kken\u0151t az emberek sz\u00e1m\u00e1ra a hirdet\u00e9sedb\u0151l a landing oldaladra val\u00f3 \u00e9rkez\u00e9s, ann\u00e1l nagyobb es\u00e9llyel konvert\u00e1lnak.<\/p>\n\n\n\n
2. A c\u00edmsor vil\u00e1gosan meghat\u00e1rozza az aj\u00e1nlatot?<\/h4>\n\n\n\n A hirdet\u00e9s \u00e9s a c\u00e9loldal k\u00f6z\u00f6tti \u00f6sszhangot legink\u00e1bb a c\u00edmsorral lehet megteremteni. A c\u00edmsorod az, amit el\u0151sz\u00f6r elolvasnak a l\u00e1togat\u00f3k, \u00e9s ez ny\u00fajt nekik meger\u0151s\u00edt\u00e9st abban, hogy j\u00f3 helyen j\u00e1rnak. A c\u00edmsor teh\u00e1t a legfontosabb elem, amellyel meger\u0151s\u00edtheted fel\u00e9j\u00fck, hogy mivel foglalkozol, \u00e9s mi az aj\u00e1nlatod. Mivel a c\u00e9l az, hogy a lend\u00fclet \u00e9s a bizalom ne vesszen el, ez\u00e9rt fontos a vil\u00e1gos, l\u00e9nyegre t\u00f6r\u0151 \u00fczenet, mely meggy\u0151zi az embereket arr\u00f3l, hogy \u00e9rdemes kattintaniuk.<\/p>\n\n\n\n
3. \u00c9rt\u00e9ket k\u00f6zvet\u00edt a c\u00edmsor \u00e9s az alc\u00edm?<\/h4>\n\n\n\n M\u00e1r a c\u00edmsorodb\u00f3l \u00e9s az alc\u00edmedb\u0151l is ki kell der\u00fclnie, hogy milyen \u00e9rt\u00e9ket tudsz k\u00edn\u00e1lni az embereknek. Ha azt akarod, hogy maradjanak az oldalon \u00e9s konvert\u00e1ljanak, akkor okot kell adnod arra, hogy k\u00f6r\u00fcln\u00e9zzenek ott, \u00e9s megfontolj\u00e1k az aj\u00e1nlatodat. Meg kell fogalmaznod sz\u00e1mukra m\u00e1r a c\u00edmsorban \u00e9s az alc\u00edmben, hogy az aj\u00e1nlatod mik\u00e9nt fogja jav\u00edtani az \u00e9let\u00fcket. Teh\u00e1t ne \u00e1ltal\u00e1noss\u00e1gban besz\u00e9lj, hanem arr\u00f3l, hogy mi\u00e9rt lesz k\u00f6nnyebb az \u00e9let\u00fck a term\u00e9keddel vagy szolg\u00e1ltat\u00e1soddal!<\/p>\n\n\n\n
4. J\u00f3l l\u00e1that\u00f3 a CTA?<\/h4>\n\n\n\n A c\u00e9loldaladnak az a l\u00e9nyege, hogy a potenci\u00e1lis megrendel\u0151k \u00e9rdekl\u0151d\u0151b\u0151l cselekv\u0151v\u00e9 v\u00e1ljanak. Ez\u00e9rt fontos az, ha a k\u00f6vetkez\u0151 l\u00e9p\u00e9st mindig vil\u00e1gosan megfogalmazd sz\u00e1mukra. Bizonyos esetekben sz\u00fcks\u00e9ges lehet m\u00e1r a hajt\u00e1s felett CTA-t elhelyezni, \u00e9s ezzel b\u00e1tor\u00edtani a l\u00e1togat\u00f3kat a konverzi\u00f3ra. M\u00e1s esetekben viszont azt kell ugyanitt jelezned sz\u00e1mukra, hogy olvassanak tov\u00e1bb, azaz g\u00f6rgessenek lefel\u00e9 az oldalon.<\/p>\n\n\n\n
Az persze alapvet\u0151, hogy a CTA-d kiemelkedjen a t\u00f6bbi weboldal-elem k\u00f6z\u00fcl (sz\u00edn\u00e9ben, elhelyez\u00e9s\u00e9vel). Min\u00e9l k\u00f6nnyebb megtal\u00e1lni, ann\u00e1l val\u00f3sz\u00edn\u0171bb, hogy az emberek azt teszik, amit v\u00e1rsz t\u0151l\u00fck.<\/p>\n\n\n\n
5. K\u00f6nnyen \u00e9rhet\u0151 a CTA?<\/h4>\n\n\n\n Ha azt akarod, hogy az emberek inform\u00e1ci\u00f3kat adjanak magukr\u00f3l, vagy odaadj\u00e1k a p\u00e9nz\u00fcket a term\u00e9ked\u00e9rt cser\u00e9be, akkor vil\u00e1gosan meg kell fogalmaznod, hogy mit adsz nekik ez\u00e9rt cser\u00e9be. Ez\u00e1ltal motiv\u00e1ltabb\u00e1 v\u00e1lnak, hogy megtegy\u00e9k azt, ami szeretn\u00e9l.<\/p>\n\n\n\n
6. Nincsenek felesleges linkek az oldalon?<\/h4>\n\n\n\n Szemben a weboldaladdal, a c\u00e9loldal eset\u00e9ben pontosan tudod, hogy hogyan \u00e9s mi\u00e9rt \u00e9rkeznek meg r\u00e1 a l\u00e1togat\u00f3k. Ez\u00e1ltal pontosan azt a tartalmat k\u00edn\u00e1lhatod sz\u00e1mukra, amire sz\u00fcks\u00e9g\u00fck van, \u00edgy semmi okod nincs arra, hogy m\u00e1s lehet\u0151s\u00e9geket is felk\u00edn\u00e1lj nekik. M\u00e1s weboldalakra vagy ak\u00e1r k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalakra mutat\u00f3 linkek teljesen feleslegesek, csak elt\u00e9r\u00edtik \u0151ket.<\/p>\n\n\n\n
7. Elt\u00e9r\u00edthetik a l\u00e1togat\u00f3kat bizonyos elemek?<\/h4>\n\n\n\n Nyilv\u00e1n sok dolgot szeretn\u00e9l elmondani az embereknek a c\u00e9gedr\u0151l vagy az aj\u00e1nlatodr\u00f3l, azonban a t\u00fal sok inform\u00e1ci\u00f3 vagy a t\u00fal sok k\u00e9p csak megzavarja \u00e9s elb\u00e1tortalan\u00edtja \u0151ket. Ne feledd, hogy a c\u00e9l a k\u00f6vetkez\u0151 l\u00e9p\u00e9s megt\u00e9tele abba az ir\u00e1nyba, hogy fizet\u0151 \u00fcgyfelekk\u00e9 v\u00e1ljanak. Teh\u00e1t, ha b\u00e1rmely elem n\u00e9lk\u00fcl\u00f6zhet\u0151 a c\u00e9loldalon, akkor azt el kell hagyni.<\/p>\n\n\n\n
8. Arr\u00f3l sz\u00f3l a sz\u00f6veg, ami az \u00fcgyfeleknek fontos?<\/h4>\n\n\n\n Sok c\u00e9g beleesik abba a hib\u00e1ba, hogy a landing oldalukon a saj\u00e1t nagyszer\u0171s\u00e9g\u00fcket ecsetelik. A gond ezzel az, hogy a lehets\u00e9ges v\u00e1s\u00e1rl\u00f3idat nem nagyon \u00e9rdekli, hogy Te milyen nagyszer\u0171nek l\u00e1tod saj\u00e1t magadat. Nekik az sz\u00e1m\u00edt, hogy mit k\u00edn\u00e1lsz sz\u00e1mukra. Arra \u00f6sszpontos\u00edts, hogy mik\u00e9nt seg\u00edti a term\u00e9ked vagy a szolg\u00e1ltat\u00e1sod az \u00fcgyfeleket, mik\u00e9nt jav\u00edtja az \u00e9let\u00fcket.<\/p>\n\n\n\n
9. Meggy\u0151z\u0151ek a k\u00f6zz\u00e9tett aj\u00e1nl\u00e1sok?<\/h4>\n\n\n\n A megfelel\u0151 aj\u00e1nl\u00e1sok nagyon hat\u00e9konyak a meggy\u0151z\u00e9s szempontj\u00e1b\u00f3l. Ellenkez\u0151 esetben viszont al\u00e1\u00e1ss\u00e1k a hiteless\u00e9ged. Ez igaz mind a c\u00e9loldalakra, mint b\u00e1rmilyen c\u00e9ges weboldalra. A j\u00f3 aj\u00e1nl\u00e1snak kifejezetten a c\u00e9gedre \u00e9s a term\u00e9kedre kell vonatkoznia, \u00e9s egy megb\u00edzhat\u00f3, hiteles forr\u00e1sb\u00f3l kell sz\u00e1rmaznia.<\/p>\n\n\n\n
10. Minden \u0171rlapmez\u0151re sz\u00fcks\u00e9g van?<\/h4>\n\n\n\n Minden CTA kock\u00e1zatot jelent a potenci\u00e1lis \u00fcgyfelek sz\u00e1m\u00e1ra. Ez\u00e9rt min\u00e9l kevesebbet k\u00e9rsz t\u0151l\u00fck, ann\u00e1l kisebbnek \u00e9rz\u00e9kelik ezt a kock\u00e1zatot. Vagyis, ha van olyan inform\u00e1ci\u00f3, ami elhagyhat\u00f3 az \u0171rlapodon, akkor azt hagyd el!<\/p>\n\n\n\n
11. Nincsenek hib\u00e1k az oldalon?<\/h4>\n\n\n\n Minden hiba a bel\u00e9d vetett bizalmat cs\u00f6kkenti. Ha b\u00e1rhol hib\u00e1t tal\u00e1lnak a l\u00e1togat\u00f3k az oldaladon, akkor megk\u00e9rd\u0151jeleznek mindent, amit mondasz nekik. Min\u00e9l kevesebbet k\u00e9nyszer\u00fclnek gondolkodni az emberek a c\u00e9loldaladon, ann\u00e1l val\u00f3sz\u00edn\u0171bb, hogy a v\u00e9g\u00e9n konvert\u00e1lni fognak.<\/p>\n\n\n\n
12. Minden \u0171rlap \u00e9s gomb tesztelve lett?<\/h4>\n\n\n\n Lehet a weboldalad b\u00e1rmilyen j\u00f3, ha technikai hib\u00e1k vannak rajta, akkor az emberek nem tudnak v\u00e1s\u00e1rolni. B\u00e1rmikor is v\u00e1ltoztatsz egy gombon, egy \u0171rlapon, vagy b\u00e1rmely interakt\u00edv elemen, mindig \u00fajra kell tesztelni az eg\u00e9sz folyamatot. Gy\u0151z\u0151dj meg r\u00f3la, hogy a gombok \u00e9s a linkek m\u0171k\u00f6dnek, \u00e9s a megfelel\u0151 helyre vezetik \u0151ket.<\/p>\n\n\n\n
13. Mobilbar\u00e1t?<\/h4>\n\n\n\n Ma m\u00e1r biztosra veheted, hogy a l\u00e1togat\u00f3k nagy r\u00e9sze okostelefonon fogja megn\u00e9zni a landing oldaladat. Lehet, hogy nagyobb kih\u00edv\u00e1s mobilra \u00e9s asztali g\u00e9pre is megfelel\u0151en megtervezni a weboldalt, de k\u00e9nytelen vagy megtenni.<\/p>\n\n\n\n
14. \u00dagy \u00e9rzik a l\u00e1togat\u00f3k, hogy a c\u00e9loldal nekik sz\u00f3l?<\/h4>\n\n\n\n Ahogy az emberek haladnak el\u0151re a marketing \u00e9s \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9si csatorn\u00e1don, mindig \u00fajra \u00e9s \u00fajra felmer\u00fcl benn\u00fck a k\u00e9rd\u00e9s, hogy vajon az aj\u00e1nlatod nekik sz\u00f3l-e. Olyan c\u00e9get, illetve term\u00e9ket vagy szolg\u00e1ltat\u00e1st keresnek ugyanis, mely pontosan megfelel az ig\u00e9nyeiknek. Ha az emberek azt \u00e9rzik, hogy amit k\u00edn\u00e1lsz nekik, az pontosan illeszkedik hozz\u00e1juk \u00e9s kiel\u00e9g\u00edti a sz\u00fcks\u00e9gleteiket, akkor nehezen fogj\u00e1k meg\u00e1llni, hogy ne v\u00e1s\u00e1roljanak.<\/p>\n\n\n\n
Ezt egy weboldalon nem k\u00f6nny\u0171 megmondani, hiszen nem mindig tudod, hogy \u00e9ppen kik l\u00e1togatj\u00e1k az oldalad, \u00e9s mi\u00e9rt j\u00f6ttek. A landing page-ek azonban m\u00e1sok. Ezekn\u00e9l meghat\u00e1rozhatod, hogy kik l\u00e1ss\u00e1k az oldalt. Csak azok a szem\u00e9lyek fognak meg\u00e9rkezni r\u00e1, akiket megc\u00e9lozt\u00e1l \u00e9s akik \u00e9rdekl\u0151dnek a hirdet\u00e9sed ir\u00e1nt. Sz\u00e1mukra kell teh\u00e1t szem\u00e9lyre szabott \u00e9lm\u00e9nyt k\u00edn\u00e1lni.<\/p>\n\r\n