{"id":9906,"date":"2022-03-17T19:17:34","date_gmt":"2022-03-17T18:17:34","guid":{"rendered":"http:\/\/blog.webshark.hu\/?p=9906"},"modified":"2022-11-02T07:26:13","modified_gmt":"2022-11-02T06:26:13","slug":"google-trends","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/blog.webshark.hu\/2022\/03\/17\/google-trends\/","title":{"rendered":"Hogyan haszn\u00e1lhatod a Google Trendset, ha van egy weboldalad? (Friss\u00edtve, 2022.11.02.)"},"content":{"rendered":"\n

Ha nem tudod, mi az a Google Trends, \u00e9s mik\u00e9nt haszn\u00e1ld arra, hogy kulcsszavakat \u00e9s t\u00e9m\u00e1kat tal\u00e1lj, vagy optimaliz\u00e1ld a marketingk\u00f6lt\u00e9sedet, akkor olvass tov\u00e1bb!<\/strong> (Friss\u00edt\u00e9s, 2022.11.02. – Egy \u00faj fejezettel b\u0151v\u00edtett\u00fcnk: Mire haszn\u00e1lhatod a Google Trendset?<\/a>)<\/em><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n

A Google Trends egy olyan ingyenes webes szoftver, mely k\u00e9pes elemezni val\u00f3s adatok alapj\u00e1n a Google-keres\u00e9sek n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00e9nek alakul\u00e1s\u00e1t. Megmutatja, hogy az emberek mire keresnek r\u00e1, ezt mik\u00e9nt v\u00e1ltozik, ak\u00e1r az id\u0151t, ak\u00e1r a helyet tekintve.<\/p>\n\n\n\n

Emiatt egy kieg\u00e9sz\u00edt\u0151 eszk\u00f6z az online marketingben, melynek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel kulcsszavakat \u00e9s t\u00e9m\u00e1kat tal\u00e1lhatsz, melyek id\u0151szer\u0171ek, vagy ak\u00e1r a hirdet\u00e9si kamp\u00e1nyaid finomhangol\u00e1s\u00e1ban is haszn\u00e1t veheted.<\/p>\n\n\n\n

Mi az a Google Trends?<\/h2>\n\n\n\n

Egy el\u00e9g egyszer\u0171 eszk\u00f6zr\u0151l van sz\u00f3, \u00edgy azt nem mutatjuk be, hogy mikor mire kattints, hogy adatokat kapj. A l\u00e9nyeg, hogy alapvet\u0151en azt mutatja meg, hogy egy bizonyos keres\u00e9si kifejez\u00e9s milyen gyakoris\u00e1ggal bukkan fel a Google tal\u00e1lati oldalain egy weboldal teljes keres\u00e9si forgalm\u00e1hoz viszony\u00edtva egy adott id\u0151intervallumban.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure><\/div>\n\n\n\n

A Google Trends seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel megfigyelheted a kiugr\u00e1sokat a keres\u00e9si forgalomban, illetve tal\u00e1lhatsz a seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel kapcsol\u00f3d\u00f3 keres\u0151kifejez\u00e9seket, t\u00e9m\u00e1kat, valamint demogr\u00e1fiai adatokat, hogy jobban meg\u00e9rtsd a trendeket.<\/p>\n\n\n\n

Friss\u00edt\u00e9s, 2022.11.02.:<\/em><\/p>\n\n\n\n

Mire haszn\u00e1lhatod a Google Trendset?<\/h2>\n\n\n\n

Ha megnyitod a Google Trendset \u00e9s r\u00e1keresel egy t\u00e9m\u00e1ra vagy kifejez\u00e9sre, akkor a kapott eredm\u00e9nyeket tudod sz\u0171rni hely, id\u0151, kateg\u00f3ria, t\u00edpus alapj\u00e1n. Ezzel pedig sok \u00f6sszef\u00fcgg\u00e9st felismerhetsz.<\/p>\n\n\n\n

Megtal\u00e1lhatsz felkapott t\u00e9m\u00e1kat<\/h4>\n\n\n\n

A felkapott t\u00e9m\u00e1k abban seg\u00edtenek, hogy \u00faj t\u00e9m\u00e1kat tal\u00e1lj a tartalmaidhoz, egyedi n\u00e9z\u0151pontokb\u00f3l tudd ezeket bemutatni, de egyszer\u0171en csak az\u00e9rt is j\u00f3, hogy k\u00f6vesd \u00e1ltala a v\u00e1ltoz\u00e1sokat. <\/p>\n\n\n\n

Felfedezhetsz a szezon\u00e1lis trendeket<\/h4>\n\n\n\n

A szezon\u00e1lis trendek az el\u0151bbit\u0151l abban t\u00e9rnek el, hogy id\u0151r\u0151l-id\u0151re visszat\u00e9rnek. \u00dcnnepekr\u0151l, \u00e9vszakokr\u00f3l van sz\u00f3, melyek meghat\u00e1rozz\u00e1k bizonyos term\u00e9kek hirdet\u00e9si idej\u00e9t. A szezon\u00e1lis trendek alapj\u00e1n l\u00e1thatod, hogy mikor kezd el n\u00f6vekedni egy olyan t\u00e9ma ir\u00e1nt az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s, amivel Te is foglalkozol, \u00edgy id\u0151ben elkezdhetsz hirdetni vagy posztolni r\u00f3la.<\/p>\n\n\n\n

Seg\u00edthet a helyi SEO-ban is<\/h4>\n\n\n\n

Mivel helyekre is sz\u0171rhetsz a Google Trendsben, \u00edgy nem csak azt l\u00e1tod, hogy \u00fagy \u00e1ltal\u00e1ban a vil\u00e1gban vagy Magyarorsz\u00e1gon mennyire n\u00e9pszer\u0171 \u00e9ppen egy t\u00e9ma, hanem ez ak\u00e1r kisebb lok\u00e1ci\u00f3k eset\u00e9ben is l\u00e1that\u00f3. Mindez seg\u00edt a marketing kamp\u00e1nyod finom\u00edt\u00e1s\u00e1ban, hiszen megmutatja, hogy hol tal\u00e1lhat\u00f3k a potenci\u00e1lis \u00fcgyfeleid. <\/p>\n\n\n\n

Figyelheted a konkurenci\u00e1t<\/h4>\n\n\n\n

A Google Trends \u00f6sszehasonl\u00edt\u00f3 eszk\u00f6z\u00e9t arra is haszn\u00e1lhatod, hogy egym\u00e1s mell\u00e9 \u00e1ll\u00edtsd a c\u00e9ged \u00e9s a konkurencia teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t. Ehhez egyszer\u0171en a c\u00e9gnevedet \u00e9s a konkurens c\u00e9g\u00e9t kell megadni, \u00e9s ha van r\u00e1juk \u00e9rt\u00e9kelhet\u0151 keres\u00e9si forgalom, akkor nagyszer\u0171en kirajzol\u00f3dik, hogy mik\u00e9nt is alakult ir\u00e1ntuk az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s.<\/p>\n\n\n\n

Optimaliz\u00e1lhatod a SEO strat\u00e9gi\u00e1d<\/h4>\n\n\n\n

P\u00e9ld\u00e1ul seg\u00edthet a kulcssz\u00f3kutat\u00e1sban, megmutatja, hogy egyes kulcsszavak ir\u00e1nti \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s mik\u00e9nt alakul. \u00cdgy h\u00e1tr\u00e9bb sorolhatsz olyan kulcsszavakat, t\u00e9m\u00e1kat, melyek n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge cs\u00f6kken. Ami m\u00e9g seg\u00edthet, azok a kapcsol\u00f3d\u00f3 keres\u00e9sek \u00e9s t\u00e9m\u00e1k, ugyanis \u00f6tleteket adhat, hogy milyen tov\u00e1bbi, egyre n\u00e9pszer\u0171bb\u00e9 v\u00e1l\u00f3 kulcsszavakkal, t\u00e9m\u00e1kkal lenne \u00e9rdemes foglalkozni. <\/p>\n\n\n\n

Finom\u00edthatod vele a YouTube-strat\u00e9gi\u00e1d<\/h4>\n\n\n\n

A Google Trends seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel nem csak a webes keres\u00e9seket vizsg\u00e1lhatod, hanem k\u00fcl\u00f6n a YouTube keres\u00e9seket is, azon bel\u00fcl pedig m\u00e9g a t\u00e9ma-kateg\u00f3ri\u00e1t is be\u00e1ll\u00edthatod, ha megn\u00e9zel valamely kulcssz\u00f3t. L\u00e1tod teh\u00e1t, hogy a YouTube-on egyes t\u00e9m\u00e1k n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge n\u0151 vagy cs\u00f6kken.<\/p>\n\n\n\n

Hogy n\u00e9z ki ez a gyakorlatban?<\/h2>\n\n\n\n

\u00c9rdemes figyelembe venni, hogy a Google Trends nagyobb forgalm\u00fa kifejez\u00e9sek eset\u00e9ben m\u0171k\u00f6dik a legjobban. Ez persze h\u00e1tr\u00e1nyt vagy ak\u00e1r haszn\u00e1lhatatlans\u00e1got jelent, ha magyarul keres\u00fcnk r\u00e1 nem kifejezetten n\u00e9pszer\u0171 t\u00e9m\u00e1kra. Mindenesetre, ha a Facebookra keres\u00fcnk r\u00e1, ak\u00e1r Magyarorsz\u00e1g viszonylat\u00e1ban, akkor sz\u00e9pen kirajzol\u00f3dik az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s folyamatos cs\u00f6kken\u00e9se az elm\u00falt n\u00e9h\u00e1ny \u00e9v t\u00e1vlat\u00e1ban.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Facebook a Google Trendsben<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n\n

R\u00e1ad\u00e1sul azt is megn\u00e9zheted, ha tov\u00e1bb g\u00f6rgetsz, hogy ter\u00fcletileg hol a legnagyobb az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s az adott t\u00e9ma ir\u00e1nt, illetve felsorol a Google n\u00e9h\u00e1ny kapcsol\u00f3d\u00f3 kifejez\u00e9st<\/strong> is, ami j\u00f3l j\u00f6het kulcssz\u00f3kutat\u00e1sn\u00e1l. V\u00e1ltoztathatsz t\u00f6bb param\u00e9tert, az egyik leghasznosabb tal\u00e1n az id\u0151intervallum m\u00f3dos\u00edt\u00e1sa.<\/p>\n\n\n\n

Egy tov\u00e1bbi funkci\u00f3, hogy \u00f6ssze is hasonl\u00edthatod t\u00f6bb keres\u00e9si kifejez\u00e9s teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t. Ez az\u00e9rt j\u00f3, mert ha nem vagy biztos abban, hogy milyen t\u00e9m\u00e1val foglalkozz, akkor t\u00f6bb t\u00e9ma eset\u00e9ben l\u00e1tod, hogy melyik k\u00f6z\u00fcl\u00fck a legn\u00e9pszer\u0171bb<\/strong>, \u00edgy \u00e9rdemes azzal pr\u00f3b\u00e1lkozni. P\u00e9ld\u00e1ul megn\u00e9zheted, hogy a Facebookon k\u00edv\u00fcl m\u00e1s k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia platformok ir\u00e1nti \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s hogyan alakult.<\/p>\n\n\n\n

\"\"<\/figure>\n\n\n\n

Ezen l\u00e1tszik, hogy az Instagram is t\u00fal van a f\u00e9nykor\u00e1n Magyarorsz\u00e1gon, \u00e9s kezdet\u00e9t vette a hanyatl\u00e1s, mik\u00f6zben a LinkedIn egy stabil, de el\u00e9g szer\u00e9ny \u00e9rdekl\u0151d\u00e9st vonz, viszont a TikTok felfel\u00e9 tart, illetve a Twitter m\u00e9g haz\u00e1nkban is kil\u0151tt az ut\u00f3bbi id\u0151ben, feltehet\u0151en a szomsz\u00e9dban d\u00fal\u00f3 h\u00e1bor\u00fa miatt. Mindezek alapj\u00e1n teh\u00e1t l\u00e1that\u00f3, hogy melyik k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia platformban van most potenci\u00e1l. Persze az is l\u00e1tszik, hogy az okokat vagy a motiv\u00e1ci\u00f3kat nem mutatja meg a Trends<\/strong>, az egy \u00fajabb k\u00f6rt ig\u00e9nyel.<\/p>\n\n\n\n

Ugyanakkor olyan finoms\u00e1gok is kider\u00fclnek a f\u0151 grafikon alatti \u00e1br\u00e1k r\u00e9v\u00e9n, mint p\u00e9ld\u00e1ul az, hogy Magyarorsz\u00e1g mely megy\u00e9j\u00e9ben, melyik k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia platform a legn\u00e9pszer\u0171bb. A LinkedIn vagy a Twitter eset\u00e9ben Budapest vezet, ugyanakkor p\u00e9ld\u00e1ul az Instagramn\u00e1l Zala \u00e9s Vas j\u00e1r el\u0151l. Ezekn\u00e9l a keres\u0151szavakn\u00e1l ez ink\u00e1bb csak \u00e9rdekes, sok esetben viszont fontos lehet, amikor piacot keresel.<\/p>\n\n\n\n

Az is l\u00e1that\u00f3, hogy ezek a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi m\u00e9dia platformok egym\u00e1s konkurensei, azonban b\u00e1rmely m\u00e1s m\u00e1rkanevek, c\u00e9gnevek is megadhat\u00f3k, \u00edgy l\u00e1tszik, hogy mik\u00e9nt teljes\u00edtenek egym\u00e1shoz k\u00e9pest. Ak\u00e1r a Te c\u00e9ged \u00e9s a versenyt\u00e1rsaid, \u00e9s nem csak orsz\u00e1gosan, hanem az egyes megy\u00e9kben vagy v\u00e1rosokban. Ahol egy c\u00e9g ir\u00e1nt nagy az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s a keres\u0151ben \u00e9s eddig nem arra ford\u00edtotta a figyelm\u00e9t, \u00e9rdemes ezt megtennie.<\/p>\n\n\n\n

Hogyan \u00e9rdemes haszn\u00e1lni a Google Trendset?<\/h2>\n\n\n\n

Mint l\u00e1that\u00f3, sok \u00e9rdekes adat tal\u00e1lhat\u00f3 a Trendsben, \u00fagyhogy \u00e9rdemes \u00e1tgondolni, hogy mely adatokat \u00e9s hogyan \u00e9rdemes feldolgoznod. Ehhez el\u0151sz\u00f6r is kellenek<\/p>\n\n\n\n

Vil\u00e1gos c\u00e9lok<\/h4>\n\n\n\n

Mert ezek n\u00e9lk\u00fcl k\u00f6nny\u0171 elveszni az adatrengetegben. Teh\u00e1t, ha p\u00e9ld\u00e1ul az a c\u00e9lod, hogy jav\u00edts a hirdet\u00e9si kiad\u00e1saidon, akkor rendszeresen megn\u00e9zed, hogy hol a legnagyobb a kereslet az adott term\u00e9k vagy szolg\u00e1ltat\u00e1s ir\u00e1nt, majd ezt a ter\u00fcletet c\u00e9lozva hirdetsz.<\/p>\n\n\n\n

De, ha mondjuk keresed azokat a j\u00f3 t\u00e9m\u00e1kat, amelyek meg\u00e9rnek egy blogbejegyz\u00e9st \u00e9s rem\u00e9lhet\u0151leg folyamatosan hozz\u00e1k majd a forgalmat az oldaladra, akkor id\u0151nk\u00e9nt megn\u00e9zed egyr\u00e9szt az \u00faj lehet\u0151s\u00e9geket, m\u00e1sr\u00e9szt, hogy mi az, ami stabil n\u00e9pszer\u0171s\u00e9gnek \u00f6rvend vagy \u00e9pp felfel\u00e9 tart.<\/p>\n\n\n\n

Ker\u00fcld a r\u00f6vid id\u0151re felkapott keres\u00e9si kifejez\u00e9seket!<\/h4>\n\n\n\n

Ugyanakkor a nagyon r\u00f6vid id\u0151szakban kiugr\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyt mutat\u00f3 keres\u00e9si kifejez\u00e9sekkel (mint mondjuk p\u00e9ld\u00e1nkban a Twitter) nem biztos, hogy \u00e9rdemes komolyan foglalkozni, hiszen itt v\u00e9lhet\u0151en „m\u00fal\u00f3 divatr\u00f3l” van sz\u00f3. Emiatt \u00e9rdemes hosszabb id\u0151t\u00e1vot, p\u00e9ld\u00e1ul 5 \u00e9ves teljes\u00edtm\u00e9nyt vizsg\u00e1lni \u00e9s nem csak az elm\u00falt egy \u00e9vet.<\/p>\n\n\n\n

Szezonalit\u00e1s
<\/h4>\n\n\n\n

Bizonyos keres\u00e9si kifejez\u00e9sekn\u00e9l viszont rendszeres szezonalit\u00e1ssal fogsz tal\u00e1lkozni, \u00edgy azt is tudod, hogy azokkal a t\u00e9m\u00e1kkal az \u00e9v milyen id\u0151szak\u00e1ban \u00e9rdemes foglalkozni. Az al\u00e1bbi p\u00e9lda persze el\u00e9gg\u00e9 trivi\u00e1lis (a kar\u00e1csonyfa ir\u00e1nt kar\u00e1csonykor n\u0151 meg az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s, a nyaral\u00e1snak viszont van egy cs\u00facsa az \u00e9v elej\u00e9n \u00e9s ny\u00e1ron is – b\u00e1r mint l\u00e1that\u00f3, nem minden \u00e9vben), azonban akadnak olyan esetek, amikor kifejezetten hasznos lehet megismerni a keres\u00e9si cs\u00facsokat.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
Szezonalit\u00e1s a Google Trendsben<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n\n

P\u00e9ld\u00e1ul, ha f\u00fcrd\u0151ruh\u00e1t \u00e1rulsz, akkor megn\u00e9zheted, hogy mikor \u00e9rdemes elkezdeni belerakni a p\u00e9nzt a marketingbe: a n\u00f6veked\u00e9s m\u00e1jus elej\u00e9n kezd\u0151dik, a cs\u00facspontj\u00e1t j\u00fanius v\u00e9g\u00e9n \u00e9ri el, de eg\u00e9szen augusztus v\u00e9g\u00e9ig tart a fokozott \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s.<\/p>\n\n\n\n

\"\"
A szezon meghat\u00e1roz\u00e1sa a Google Trends seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n\n

Nyilv\u00e1n a f\u00fcrd\u0151ruha eset\u00e9ben az\u00e9rt ez a grafikon nem okoz \u00f3ri\u00e1si meglepet\u00e9st – ink\u00e1bb csak meger\u0151s\u00edti, amit egy\u00e9bk\u00e9nt sejt\u00fcnk, de n\u00e9ha az is hasznos. M\u00e1s term\u00e9kekn\u00e9l vagy szolg\u00e1ltat\u00e1sokn\u00e1l viszont seg\u00edthet pontosan meghat\u00e1rozni azt az id\u0151intervallumot, am\u00edg \u00e9rdemes a t\u00e9m\u00e1val m\u00e9lyebben foglalkozni.<\/p>\n\n\n\n

A r\u00e9szletek kider\u00edt\u00e9se
<\/h4>\n\n\n\n

\u00c9rdemes mindig a grafikonn\u00e1l lejjebb is g\u00f6rgetni a Trends oldalain, mert \u00e1ltal\u00e1ban felbukkannak tov\u00e1bbi \u00e9rdekes r\u00e9szletek. Hiszen a Google felsorolja a kapcsol\u00f3d\u00f3 t\u00e9m\u00e1kat \u00e9s lek\u00e9rdez\u00e9seket, \u00edgy kider\u00fcl, hogy mi a legn\u00e9pszer\u0171bb \u00e9s legtrendibb kifejez\u00e9s a f\u0151 t\u00e9m\u00e1dhoz kapcsol\u00f3d\u00f3an. <\/p>\n\n\n\n

Nagyon sok t\u00e9ma eset\u00e9ben itt m\u00e1rk\u00e1kat \u00e9s c\u00e9gneveket is fogsz tal\u00e1lni, vagyis egy kis konkurencia-kutat\u00e1sban is seg\u00edts\u00e9get ny\u00fajt. Ha r\u00e1kattintasz b\u00e1rmelyik keres\u00e9si kifejez\u00e9sre, akkor \u00e1tvisz a Google annak oldal\u00e1ra, \u00e9s tov\u00e1bbi r\u00e9szletekkel ismerkedhetsz meg.<\/p>\n\n\n\n

\u00daj \u00f6tletek szerz\u00e9se<\/h4>\n\n\n\n

A kapcsol\u00f3d\u00f3 t\u00e9m\u00e1k list\u00e1ja arra is haszn\u00e1lhat\u00f3, hogy megtal\u00e1lj olyan t\u00e9m\u00e1kat, amelyekkel eddig nem foglalkozt\u00e1l. P\u00e9ld\u00e1ul egy web\u00e1ruh\u00e1z eset\u00e9ben l\u00e1thatod, hogy milyen kateg\u00f3riaoldalakat lenne \u00e9rdemes kialak\u00edtanod, vagy hogyan aj\u00e1nlj tov\u00e1bbi term\u00e9keket a l\u00e1togat\u00f3knak. Ha pedig blogot \u00edrsz, akkor l\u00e1tod, hogy merre \u00e9rdemes tov\u00e1bbl\u00e9pned a t\u00e9m\u00e1kban, melyeket egyes\u00e9vel megvizsg\u00e1lhatsz, miel\u0151tt komolyabban elkezden\u00e9l foglalkozni vel\u00fck.<\/p>\n\n\n\n

L\u00e1that\u00f3 teh\u00e1t, hogy hab\u00e1r a Google Trends nem egy olyan „komoly eszk\u00f6z”, mint az Analytics vagy a Google Ads – esetleg m\u00e1s fizet\u0151s c\u00e9lszoftverek, melyekkel konkurenciakutat\u00e1s v\u00e9gezhet\u0151 -, m\u00e9gis sok hasznos inform\u00e1ci\u00f3 \u00f6sszegy\u0171jthet\u0151 a seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel. A l\u00e9nyeg, hogy ezt ne v\u00e9letlenszer\u0171en csin\u00e1ld, hanem rendszeresen t\u00e9rj vissza az adatok\u00e9rt, figyeld a v\u00e1ltoz\u00e1sokat \u00e9s az \u00fajonnan felbukkan\u00f3 lehet\u0151s\u00e9geket.<\/p>\n\r\n