Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2014-11-260 komment

8 tipp: hogyan kergessük el látogatóinkat a weboldalunkról?

Most nem azoknak adunk pontokba szedett webdesign-tanácsokat, akik vonzani akarják a látogatókat, hanem azoknak, akik taszítani. Mert esetleg úgy érzik, hogy egyszerűen túl sok van belőlük, unják már őket, túl sok pénzt hoztak eddig is, amivel amúgy sem tudnak mit kezdeni. Számtalan oka lehet, de lássuk a megoldást!

1. Sok a mobilos látogatód? Tegyél eléjük desktop oldalt!

Nincs annál idegesítőbb, mint amikor nagykijelzős mobiltelefonunk böngészője egy olyan weboldalt tölt be, aminek sem mobilnézete, sem nem reszponzív, sem nem adaptív, és ha mégis hajlandóak vagyunk rázoomolni a szövegre, akkor is ide-oda kell rángatni a kijelzőn az ujjunkat, hogy akár egy sort is el tudjunk olvasni. És az is csak akadozva megy. Ez a leghatékonyabb tömegpusztító fegyver. Neked is bevált, ugye?

2. Lassítsd le az oldalad!

A mobilról érkező látogatók elriasztásának másik eszköze – ha netán mégis van mobil-barát oldalad -, hogy kellően nagy méretű oldalt készítesz. Aminek betöltési sebessége egyáltalán nincs optimalizálva, semmiféle tömörítés nincs, így 5-6 vagy akár 10 másodpercet is igénybe vesz, mire egy mobiltelefonon betöltődik, lehetőleg terhelve a telefont és a mobilnetet is. Olyannyira, hogy a látogató csak szorítsa minél tovább a mobilját, gyöngyözzön a homlokán az izzadság, mire összeáll a weboldalad a kijelzőjén. De ha mégis akad olyan, aki megvárja ezt a pillanatot, akkor se add fel, itt a következő tippünk.

3. Legyél igazi művész!

Rúgd fel a megszokottat, az unalmast, legyél eredeti, amikor weboldalad tervezitek! Minden máshogy legyen, ahogy azt a látogatók megszokhatták, hiszen az egyformaság unalmas. Az a legjobb, ha a weboldaladra érkezéskor egyszerűen fogalmuk sincs a látogatóknak, hogy

  • miről szól az oldalad,
  • mit kínálsz nekik,
  • hol kezdjék a navigálást,
  • sőt, egyáltalán nem találják a menüt.

Ehhez azért elég kreatívnak kell lenned, kerülnöd kell mindenféle hagyományos elrendezést, lehetőleg a szövegeket is. De ha mégis van ilyesmi, akkor a címek ne legyenek észrevehetők és a kisbetűs mondatok legyenek minél semmitmondóbbak. A legjobb persze, ha csak képekben tobzódik a weboldalad, és azok kellően absztraktak, művésziek, emberek, arcok meg se jelenjenek rajtuk, annak érdekében,hogy semmiféle fogódzót ne találjon a látogató.

A logód úgy helyezd el, hogy eszükbe se jusson, hogy az lenne a logód, és a menüt is szerencsés oda rakni, ahol senki sem keresné. Ezért a bal felső sarkot mindenképpen kerüld el, a többi rád van bízva. Mindezt azért, hogy meg kelljen küzdenie a látogatónak az azonosításért, vagyis érted. Ne add könnyen magad! Mindennek legyen valami szokatlan helye, a navigáció egy labirintusra hasonlítson. A legjobb, ha új technikákkal kísérleteztek, valami designcsodát hoztok létre, ahol minden úgy siklik és mozdul, ahogy senki sem várná. Például egy bénán összerakott parallax designnál nincs kegyetlenebb. A kulcsszó: eredetiség!

4. Az atombomba: a zenélő weboldal

Zenét a látogatónak, hangot, fényeket, hadd szóljon az a site! Leállíthatatlanul: tehát semmiképpen ne legyen rajta, vagy ne legyen megtalálható a kikapcsolás lehetősége. Reméljük nem kell magyarázni, miért ez számít a weboldalak atombombájának. Sajnos az eredeti technika kezd kiszorulni, egyre kevesebben bátrak, de azért léteznek ennek modernebb variánsai, ilyen például az automatikusan induló videó. Igazi pusztító, amikor valakinél fel van tekerve a hangerő, és a Te videódat, zenédet kénytelen hallgatni végig, amíg ott van az oldaladon. Nem is fog sokáig maradni, Te pedig fellélegezhetsz.

5. Variálj 4-5 féle betűtípust, lehetőleg különböző színekben és méretben!

Ha mindezek már adottak, akkor további fegyverekhez kell nyúlnod a látogatók elriasztására. Az egyik például az, hogy mindenféle konzisztencia nélkül, többféle betűtípust használsz az oldalon. A többféle szín, méret csak még hatékonyabbá teszi ezt a változatosságot. Lendületes, izgalmas és kreatív lett az oldalad, igaz? Gyors lesz a látogatók távozása is. És ezt a menekülést lehet tovább gyorsítani, csak megfelelő hátteret kell választani a szöveghez, például, hogy alig legyen kontrasztkülönbség, vagy pedig egy erős háttérszínre írod rá a színes szöveget. Lehetőleg kellően apró betűkkel.

6. Használj erőszakos, bezárhatatlan pop-up ablakokat!

Az a legjobb, ami mindjárt az oldaladra érkezés után felnyílik, a kijelző közepén elhelyezkedve betölti a teljes képernyőt, és sehogy sem lehet megtalálni a kis X ikont vagy bezárás feliratot, mert nem a jobb felső sarokba helyezed, hanem valami eldugott helyre. Csak ügyesen! Simuljon bele a designba, és egy meglepő helyen telepedjen meg. Nagy sikere lesz. Ez a technika bannerrel is működik.

7. A call to action gombod legyen láthatatlan

Nincs annál szofisztikáltabb kiszúrás a látogatóval, mint amikor végigolvassa a szerencsétlen a szövegedet, majd kifolyik a szeme, közben szól a zene, ennek ellenére rendelni akar tőled, fel akar iratkozni, viszont Te apróbetűsen, szürkén, láthatatlanul helyezed el a call to action gombot. Azaz, ha akarja, akkor se tud rendelni, vagy bármit mozdulni előre, mert egyszerűen nem találja, hogy ezt hol teheti meg. Sem fent nincs, sem lent, valahol középen a szövegben lehet, vagy talán egy kép, esetleg alatta a link? Merthogy minek is rendelje meg? Csak a macera van vele.

8. A formjaidban még a látogató macskájának nevét is kérdezd meg!

De, ha mégis megtalálja a láthatatlan linkedet és feldobod neki a formot, akkor már csak egy lehetőséged marad: legyen végtelenül hosszú, több oldalon, több kattintással kitölthető. Csak így van esélyed arra, hogy valaki a felénél megunja, és inkább egy másik oldalon szerezze meg ugyanazt, amit nálad akart. Lehetőleg minden apró részletet bele kelljen írnia, hosszasan kígyózzanak lefelé a kitöltendő mezők, és egymás után az oldalak a folyamatban.

És még egy aljas trükk a végére, amit, ha minden kötél szakad, még bevethetsz: ha valaki ki is töltötte, és lenyomja az OK-t, akkor küldj egy hibaüzenetet, mert kihagyott egy mezőt, amit Te gondosan úgy helyeztél el, hogy ne vegye észre. Viszont ekkor töröld ki az összes válaszát, hogy újra ki kelljen tölteni az egészet. Ezt szeretni fogják, hidd el!

Te melyik riasztót építetted már be a weboldaladba?

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet