Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2022-10-070 komment

Hogyan írd meg a weboldalad szövegét?

Habár sokan nem foglalkoznak vele, néha a rossz weboldal szöveg az, ami lerontja a céged teljesítményét, mivel elriasztja a látogatókat. A felhasználók általában az első benyomás után ítélnek arról, hogy maradnak-e az oldalon vagy távoznak. Ebben pedig komoly szerepe van a weboldaladon olvasható szövegeknek. De honnan tudhatod, hogy a weboldalad szövege érted dolgozik vagy ellened?

A weboldaladdal sokszor csak egyszeri esélyed van arra, hogy kapcsolatba lépj az online látogatókkal, szemben például az e-mail marketinggel vagy a közösségi médiával, ahol több érintkezési pont is létezik a felhasználókhoz. Egy weboldal szövegéhez ismerned kell a már bevált szövegírási technikákat, melyek azt célozzák, hogy bevonzzák, aktivitásra és konverzióra ösztönözzék a felhasználókat.

A weboldaladon arról kell meggyőzni az embereket, hogy pont a Te oldalad kínálja az általuk keresett információkat, termékeket, szolgáltatásokat. Ha az oldaladra lépve elbizonytalanodnak, nem találják, amit keresnek, akkor ott fogják hagyni.

Egy jó weboldalszöveg egy állandó, mindig jelen lévő és működő dolog, amivel a megírása után nem kell semmit tenned ahhoz, hogy non-stop hozza a látogatókat. A weboldalon a konverzió sokszor mindenféle emberi beavatkozás nélkül meg tud történni, azaz hozza a bevételt. Ehhez persze az kell, hogy a látogatók:

  • világosan megértsék milyen terméket vagy szolgáltatást kínálsz
  • átlássák, hogy miként illeszkedik az igényeikhez a terméked vagy szolgáltatásod
  • aktivitásra bírd őket (iratkozzanak fel vagy vásároljanak).

De mi kell ahhoz, hogy hatékonyan működjön a weboldalad szövege?

Ismerned kell a weboldalad egyedi érték(esítési) ajánlatát (USP/UVP)

Tehát tudnod kell, hogy mi különbözteti meg a cégedet a többiektől. A USP azt mutatja meg, hogy az emberek miért lépnek kapcsolatba veled. A termékedről vagy szolgáltatásodról szól:

  • az ajánlatod egyedi értéke
  • az ügyfelek, akiket kiszolgálsz
  • a problémák, amiket megold
  • és, hogy miben különbözik.

A tartalmadat alapvetően határozza meg a USP. A felhasználóknak pedig megmutatja, hogy mire számíthatnak tőled, hogyan működik a céged, milyen kapcsolatot alakítasz ki az ügyfelekkel.

Ismerned kell a weboldalad célját és fő üzenetét!

A látogatók vajon megtalálják azt, amit keresnek a weboldaladon? Az emberek meghatározott típusú információt keresnek az egyes aloldalakon, illetve részeken:

  • Főoldal: bemutatkozás
  • Rólunk: mit tesz a cég az ügyfelekért
  • Szolgáltatásaink/termékeink: mit kínál a cég
  • Ajánlások: mit tett le az asztalra eddig
  • Kapcsolat: hogyan léphet kapcsolatba a céggel
  • Blog: ismeretanyagok

Hová viszi a szöveg a felhasználót?

A szövegeid megfelelően vezeti a látogatókat az egyedi felhasználói útjukon? Ha a céged több célközönséghez is szól, akkor úgy kell megoldani az ügyfélutakat, hogy minden célközönség a saját, egyedi útját találja meg. Ez azt jelenti, hogy például a főoldalon egy választót (több gombot, linket) helyezel el, melynek révén a közönséged egyes csoportjai különböző utakon indulhatnak el. A szövegek pedig ehhez igazodnak.

Elég meggyőző?

A meggyőzésnek vannak bevett technikái, így nem muszáj mindig újra feltalálni a spanyolviaszt, lehet, hogy gyorsabb és hatékonyabb, ha ezeket alkalmazod. Nézz körül, hogy a weben milyen szövegek tűnnek igazán meggyőzőnek, ezeket igazítsd a cégedhez, majd tedd közzé a weboldaladon. A legjobb, ha ezeket folyamatosan gyűjtöd, így amikor szükséges, akkor tudsz válogatni közülük.

Egy meggyőző szöveg általában:

  • felsorolja az előnyöket
  • megmutatja, hogy tisztában vagy a közönséged problémáival
  • az érzelmekre hat
  • bizalmat kelt
  • és ösztönzi az embereket.

Amire még figyelj: a megfelelő formázás, hogy könnyen áttekinthető legyen a szöveg, ne egy egybefüggő szövegfalba fussanak az emberek, érthető és rövid mondatokat tartalmazzon.

A címsor a legfontosabb

Arról ne feledkezz meg, hogy a szöveg legfontosabb eleme a címsor. Lehet szó akár blogbejegyzésről, akár bármely más tartalomról, a címsorok azok, amiket szinte biztosan elolvasnak a látogatók. Tehát már a címsorokban meg kell próbálnod

  • megfogalmazni az ügyfelek előtt álló kihívásokat
  • megemlíteni a megoldást
  • és elmondani, hogy miként járul ehhez hozzá a terméked vagy szolgáltatásod.

Az egyszerűség bizalmat kelt

Nyilván nem akarod olyan döntési helyzetek elé állítani a látogatóidat, ahol csak szenvednek. Ha túl sok a választási lehetőség vagy túlságosan bonyolult eljutni a megfelelő választásig, akkor elcsüggednek a felhasználók. Ezért próbáld meg minél inkább leegyszerűsíteni számukra a választást, kínálj nekik egyszerű, kész megoldásokat!

Hass az érzelmeikre!

Meg tudsz pendíteni érzelmi húrokat a szövegeiddel? Persze akadnak olyan iparágak, ahol ez nem egyszerű, ugyanakkor az érzelmek komoly erővel bírnak, ha hatni kell az emberekre.

Először az értékről beszélj, ne az árakról!

Ahelyett, hogy mindig akcióznál és árat csökkentenél, inkább emeld a terméked vagy szolgáltatásod értékét! Ha az emberek azt feltételezik, hogy Tőled nagyobb értéket kapnak (vagyis nagyobb haszonra tesznek szert), akkor nagyobb eséllyel vásárolják meg a terméked/szolgáltatásod.

Az érték persze olyan érték legyen, ami az ügyfél számára az. Hangsúlyozd az előnyöket, így a vevők könnyebben elfogadják az áraidat.

Adj válaszokat a felhasználók (feltételezett) kérdéseire!

Ha a látogatók haboznak a vásárlás előtt, akkor az azt jelzi, hogy még meg kell erősíteni számukra az ajánlatod értékét. Míg szemtől szembe egy sales-es tud válaszolni a felmerülő kérdésekre és reagálni a bizonytalanságra, a weboldalad szövegében az előre megjósolt vevői reakciókat kell figyelembe venned. Előre kell tehát látnod a kérdéseiket, hogy miért akadnak meg a folyamatban.

Fontosak az ajánlások

Az sokkal meggyőzőbb, ha nem magadat dicséred, hanem mások teszik ezt meg helyetted. Az emberek általában értékelnek bizonyos véleményeket:

  • iparági szakértőkét
  • hírességekét
  • tapasztalt felhasználókét
  • barátokét
  • és általában véve az emberekét.

Minden vélemény, tény, mely erősíti a terméked, belekerülhet a szövegeidbe:

  • értékelések
  • ajánlások
  • statisztikák
  • esettanulmányok.

Használj erős CTA-kat!

Ha konverziókat akarsz látni, akkor nem csak a címsorok a fontosak a szövegben, hanem a CTA-k is. Milyen legyen egy CTA?

  • cselekvésre késztető
  • rövid
  • szólítsa meg a felhasználót
  • fejezze ki a termék értékét
  • sürgősség vagy hiány érzetét keltse
  • hívja fel magára a figyelmet
  • legyen jól látható helyen
  • egyszerű választást biztosítson

Soha ne érjen úgy véget egy oldalad, hogy a felhasználónak nem mutatod meg a következő lépést!

Mi az a lépés, amit a leginkább elvársz a látogatóktól? Csatlakozzon, kattintson, vásároljon? Minden oldalad végén legyen lehetősége ezt megtenni a felhasználónak. Ne csak legörgessen az oldal aljára, majd aztán a böngésző vissza gombját kelljen használnia.

Végül pedig, nem árt, ha időnként teszteled a szövegeidet, hogy még mindig kellően hatékonyak-e, vagy már tudsz jobbat is.

Kategória: Tartalomírás | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet