Keresés
Header Háttér

Webshark Blog

… jquery, ajax, design, psd, plugin, modul, web2, social, miegymás…

2022-11-030 komment

Mi az a programmatic hirdetés? Miben különbözik a Google Display hálózattól?

Az automatizált vagy programmatic hirdetéseket elsősorban nagyobb cégek használják, ugyanakkor felmerülhet kérdésként, hogy vajon a kisebbek számára is előnyös lehet-e. De miről is van szó, ha programmatic hirdetéseket emlegetünk? És miben különbözik a display hirdetésektől?

Az automatizált hirdetések algoritmikus technológiát használnak hirdetési felületek eladására és vásárlására. A programmatic kifejezés már utal arra, hogy miként zajlik az értékesítés a hirdetési térben. Ez persze nem azt jelenti, hogy az egész vásárlási folyamat teljesen automatizált lenne: itt is meg kell határozni a célzást, a költségkeretet, a várt eredményeket, annak érdekében, hogy a szoftver a megfelelő hirdetési helyet tudja megvásárolni a cég üzleti céljaival összhangban.

Az automatizált hirdetésvásárlás legnagyobb előnye talán az, hogy tömeges terjesztést tesz lehetővé azon hirdetők számára, akik szélesebb közönséget szeretnének elérni meghatározott internetes felületeken.

A kisebb cégeket ugyanakkor akadályozhatja a használatában, hogy az automatizált hirdetésvásárlás nem egy ingyenes aukciós platform, mint a Google Adsben elérhető Display hálózat, és az elérhető felületeken való hirdetéshez szükségük van egy hirdetési platformra.

Mi a különbség a programmatic és a Google Ads display hálózat között?

A Display hálózatot talán már nem kell bemutatnunk, sokat írtunk a témában. A Display hálózat valójában a programmatic része, de az elérhető hirdetési felületeknek csak egy kis szeletét jelenti. Ugyanakkor ez a legkönnyebben elérhető és megfizethető változata. Ugyanakkor míg a Google Ads display esetében csak egyetlen hirdetési hálózatról van szó, a legtöbb programmatic platform több hirdetéscserével foglalkozó felülethez, hirdetési hálózathoz is elérést kínál.

Tehát egy programmatic platform kiválasztásával a hirdetéselhelyezések szélesebb köréhez férhet hozzá egy cég, ami azt jelenti, hogy egyrészt több felületen tudja megjeleníteni a hirdetését, másrészt többféle formátumban is.

Milyen előnyei vannak a programmaticnak?

Habár az automatizált platformok a Display hálózattal ellentétben nem ingyenesek, azért vannak előnyei:

Többféle hirdetési formátum elérése

A cégeknek nem feltétlenül csak keresőhirdetésekben kell gondolkodni, melyek azonnal konverziót hoznak, hanem márkaépítésben is. A márkaépítés révén ugyanis egy hosszabb távú növekedést érhetnek el, szemben az értékesítés-célú hirdetésekkel, melyek hatása rövid távú és bármikor bekapcsolhatók, amikor szükség van rájuk, majd ki is kapcsolhatók.

Márkaépítésre az alapvetően vizuális jellegű hirdetési formátumok, mint a display vagy a tévé a legjobbak, de az audióhirdetés is ide tartozik. A programmatic hirdetési formátumok pedig pont ezt kínálják, a lehetőségek széles körét nyújtva márkaépítésre. Értelemszerűen nem PPC-ről van szó, tehát kattintásonként költséggel számolnak, hanem CPM-mel (ezer megjelenés költsége), ahol a megjelenésért kell fizetni, nem pedig a felhasználói aktivitásért.

Speciális felületek elérése

Ami miatt azonban valóban különleges lehet egy-egy programmatic platform, hogy milyen felületek érhetők el a segítségével (melyek a Google rendszeréből nem). A programmatic révén akár prémium felületekkel kötött közvetlen ügyletek is megoldhatók, amit a Display hálózat nem tesz lehetővé.

Tehát, ha vannak olyan speciális felületek, melyeken szeretnél megjelenni, de a Display hálózat ezt éppen nem kínálja, akkor az programmatic hirdetés segítségével ez esetleg megvalósítható. Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy sok olyan felület létezik, ahol a Google Ads segítségével valamint más programmatic platform révén is egyaránt megjelenhetsz.

Célzás és hatékonyság

A programmatic hirdetéseket is a hatékonyságra tervezik, vagyis egy algoritmus határozza meg, hogy mely felületeken érdemes elkölteni a pénzedet hirdetésre. Ehhez persze meg kell adni a kiindulási adatokat, így a célközönséget, a kampánycélokat, a CPM-célt, majd ezekből a szoftver meghatározza az optimális megjelenést.

Szintén fontos, hogy a programmatic révén nem egyetlen felülettel kötsz üzletet a megjelenésre, hanem több helyen is megjelenhetsz, ha beszállsz egy platformba.

Persze a hátránya a költsége, mely jellemzően a hirdetési költés egy meghatározott százaléka, ugyanakkor bizonyos felületek elérése révén kifizetődő lehet kisebb cégek számára is.

Kategória: Webmarketing | Címke:

Főleg írok. Főleg blogot és közösségi médiát, de tágabb perspektívában: online marketing, úgyhogy van benne bőven SEO, laza AdWords, webdesign-okoskodás, és még ami belefér.

Comments are closed.

kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet kubet